Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Igen, a 30-ason nagyon csodálkozom, bár 2 éve már nem azon járok de régen elképzelhetetlen lett volna. 8 perces követés mellett is állandóan tele volt.
Csak, hogy tisztán lásd. A 3-4 perces felváltott csuklós-szóló követés kell az Egyetemvárosba. Ezen vitázhatunk még, de látványosan segített a sűrítés és kialakította az egészséges utasáramlást. A 30-as szólósítható emiatt már. Ha kiveszed, akkor a 2-esről lemaradás lesz.
A 4-est kell tehermentesíteni, de nincsen kisebb zsúfoltság Egyetemvárosban sem. Vannak gyengébben terhelt járatok a vonali egyenetlenségek miatt, de ez a 4-esen is ugyanúgy előfordul.
A 4-es betétezés nehéz ügy, elég nagy a zsúfoltság a Zsolnay úton is... Ennek az oka még ismeretlen számomra, de valószínűnek tartom, hogy még nem értették meg az utasok, hogy a Belvárosban is átszállhatnak Vasas felé. Egyre többen átszoknak amúgy, de a berögződések feloldására sok időt kell hagyni.
Most már egyre többfelé :) De a 4-4Y-ról is hiányzik a kapacitás és jobban mint a Szigetiről, azért ott csak több van.
Sorry nem tudtam. 28+26A-nak akkor több értelme lenne vagy egy busszal vagy nem eggyel. Búza térig meg lehet hogy tényleg csak egy lesz, de annak se tudom igazán mi értelme, se egyetem nyáron semmi.
Ilyen viszonylatjelzések nem léteznek. Ezek belsős információk. Ne keverd meg az embereket.
Így olcsóbb, így van közvetlen összeköttetés a Belváros és a peremkerületek között. Néhány csonkamenetről van szó, ami a ritkább 25-26-osokat egészíti ki. Nem bonyolult.
A 20,120 nem oldja meg a 4-4Y problémáját mivel nem utaznak vele annyian mivel nem megy a Vásárcsarnok felé. Most mellesleg nem egy teljesen azonos indulási idő van 4-120 vajon miért?
A 27-28 mivel úgy is csak csúcsban jár nyugodtam mehetne az Árkádig a 4-es útvonalán a Szigeti útról nem hiányozna a kapacitás. 2-2A bőven elegendő a 25-26 kiegészítve.
1., A Rákóczin nem a buszok okozzák a dugót és a késést
2., A késések egy nagyon rövid intervallumban jelentkeznek
3., Újhegyre a 15 percezés elég délután
4., A 33-as 15 percenként jár és érinti a legnagyobb utasforgalmat adó Árkádot, nem értem mit nem értesz
5., A 20-asokkal lehet kicsit játszadozni, de nem sokat fogunk érni vele ahogy látom elsőre. Talán azt meg lehet csinálni még, hogy a 120-as mellé 30 percenként még valamit ki lehet vinni, így akkor a 15 perces plusz meglenne. Ezeket 4-6 percre lehet hangolni. A Meszesi szakaszon a 2A tovább küldhető csúcsidőben Hősök terére. Ezzel lehet megúsznánk a délutáni csúcsban a 4-es csuklósítását.
Így nézne ki Uránból:
120 - 00
4 - 04
4Y - 10
33 - 15
4 - 19
4Y - 25
stb.
Itt a probléma, hogy 6 percre megy a 4Y, de ezen lehet finomítani, ez csak egy skicc... Tehát csúcsidőben minden második 33-as kimegy uránba.
Na de, hogyha telezöld és szemből nem jön semmi, akkor jobban kéne ürülnie, nem teljesen beállnia...
A Rákócziról kéne hosszabb zöld a 48-as tér felé. Egy 10 mp-vel korábban kéne zöld, elvileg lehetséges, mert az Alsómalom u.-ból a két sávon gyorsabban elfogynak.
"Arra lennék még kíváncsi, hogy mit lehetne kiszedni a Rákócziról, mert délutánonként benne van simán egy 5-6, de néha 8 perc késés."
Sztem azóta vannak ezek a nagyobb késések délután(és hatalmas dugók),amióta valamelyik nagyokos megváltoztatta a Rákóczi úton az Árkád előtti lámpák fázisait.
A 43-asok régen is tömve voltak délutánonként, Újhegyre lehet, hogy kéne a 12 perc, de Hősök Terére fölösleges. Az árkádnál valószínűleg az eredetileg a Zsolnaytól utazók miatt vannak többen, de ha az uránból a vásárcsarnokig utazókat (Értsd: hiába van ott a 22-23-24, ha nincs benne a megálló nevében, akkor azt nem fogják használni) le lehetne szedni, csak azzal meg az a baj, hogy a 20-ast meg meg kell hagyni a Zsolnay fele.
Esetleg ha vannak nyilvános, (vagy akár privátban) adatok a 20-asok kihasználtságáról, akkor azokból összelehetne rakni, és a 20-41-120-42 sor is adna egy negyed órás követést pluszba. A 33-ast nem igazán értem, akkor már inkább a 27-28.
--
Arra lennék még kíváncsi, hogy mit lehetne kiszedni a Rákócziról, mert délutánonként benne van simán egy 5-6, de néha 8 perc késés.
Valamit segítene rajta egy normális 20-asmenetrend valóban. A 41-42 szinte semmit sajnos. Csúcsban kivihető valami, de akkor már a 33-ast vinném. Az esetleg segíthet. Kicsit billegtetni kell 4-6 percre. (ugyanúgy lesz eseti lemaradás)
Mondjuk egy normális 20-as menetrend* segítene rajta. Meg a 41,42 kivitele uránba, esetleg több 104-es mint a 27-40-eseknél, csak ez kérdés, hogy kilométerben mennyivel több, meg hogy a sofőrök torkán mennyire lehetne lenyomni.
Amúgy ez még anno hasra ütés szerűen keletkezett, vagy van vmi oka, hogy ennyire össze-vissza.
Pl. Hétvégén szép ütem a 80 perc (tudom, nem is kell több), de kicsit vicces, amikor van hét közben 20 perces is, ami úgy jön ki, hogy a hogy 16:07-kor egyszerre indul 20A (A) és 120 (F) a hőerőműtől. A 20A jön előbb, mert ugye elvileg ugyanannyi idő mind kettő betérés, de a 20A-nak két perccel előbb kell a 48-as téren lennie.
És most mit tegyünk? :) Most csuklósítsuk azonnal, vagy jó lesz szeptembertől? Számítani lehetett rá, hogy rengeteg utast elvisz majd a 4-es. A fonódó hálózattal csökkent a terhelése, majd ismét nőtt. Értjük, ezért dolgozunk rajta. Ha minden jól megy akkor szeptembertől mehet a csuklós.
Ma Uránvárosból a 14.27-kor induló 4Y járat: Szőnyi utcánál 1 fő utaslemaradás, Műjégpályánál 2 fő utaslemaradás, Megyeri út 1 fő utaslemaradás... (a járat borzalmasan kitömve), utána már szálltak le így a többi megállóban már felfértek a heringjáratra. A tömegnyomor szitu minden nap hasonló (és a nap bármely időszakában előfordulhat 6.30 - 17.30 között a 4-4Y vonalon.)