Én a Deák-Kandó legendához szeretnék hozzátenni egy pár szót. Itt van a polcomon az egyik talán a kettő közül ami akkor keszült. Úgy 2008-2009 körül vettem egy néhány modellt a Deák üzletben, körül belül 2 évig könyörögtem Deák Úrnak egy HO-ás V40-esért mire megjött. Néhany kép a ˝páncélszekrényben˝ őrzött modellről. Ne is kérdezd, hogy eladó-e!!!
A Youtube-ról, a Kupéból levettem le egy képet amikor még a munkaasztalon volt másodmagában és a TT-s változatokkal. Ahova én is feltöltöttem egy rövid videót is működés közben.
A szétszedése egy kín, ahhoz hogy beletegyem a dekódert a tetején az egyik porcelán szigetelőt kell kicsavarni, hogy a kasznit le lehessen emelni, utána bepréselni a dekodert a közepébe. A közeli képen látható a sérülés. Beletellett egy kis időbe hogy futásképessé tegyem, 1 dekódert kivégzett a gép de tizenegy nehány év elteltével is müködik.
Van rúdkapaszkodós trepnije de hát +pénzbe kerül :)
A cseh szergej azért nem volt jó donornak,mert a MÁV-os PIKO homlok kapaszkodó is +pénzbe került volna és nem fért volna bele a 2xxEFt-os árba így inkább egy kész MÁV-is szergej lett lepusztítva és nem csináltak egy "összeollózott" szergejt,mint ahogy leírta a topic társ egyiknek sem jó vagy mindegyiknek egy járműben megtestesülve :)
"szépen leszedni"? a gyári is akadt és nem kell sokszor leszedni--épp elég egyszer is nem jól.És nem hinném hogy nem lenne oka leszedni egyszer sem azt a kasznit.
A Gützold kasznis is másolat volt,mert ahogy nem akart elvégezni 50-szer(vagy ahány darabos szériát csinál) elvégezni ugyanaszt a munkát ,úgy akkoriban sem lehetett volna annyiszor lecsiszolni ugyanúgy az összes táblát--de lényeg hogy biztosan öntött volt.Vagy teljesen véletlen az hogy most is a donorgép MÁV-is kasznijai kaphatóak és akkoriban is véletlen volt hogy a nyersen rendelt Gützold szergejek kasznijait árultál ugyanabban a boltban?
Hát azért a BR120 Szergejből ha átalakította,akkor illett volna ezeket a tető rácsokat egyformára cserélni,mert egyiket sem cserélte le vagy ha a rácsosat cserélte rácsosra a valóságban vagy két rács volt vagy két lemez oldalanként-függően hogy szombathelyi vagy más remotosítás volt-e.
A 2xx ezer forintért kapunk egy új, autentikus kasztnit, ami jó. Valós, festett géptérimitációt, ami szintén jó, valamint a mozdonyhoz való fülkét is.
Viszont...
Itt jön a kompromisszum: A feljáróajtók hágcsóival nem foglalkoztak, így egy "északis" kasztninak adtak egy "szolnoki" pályaszámot. Az elején a "gépkísérő" kapaszkodót meghagyták a gyári vízszintesnek, viszont a 334-en ez valójában függőleges rúd. Tehát kiadhattak volna egy "északis" (307-316) pályaszámot rossz, vízszintes kapaszkodóval, vagy egy 330-nál alacsonyabb (kivéve 331) pályaszámú "szolnokit" rossz hágcsókkal, de ők inkább 21-re húztak lapot, győzedelmeskedett egy fradis pályaszám, pedig még mint M62.3xx sok gép volt többek között Szombathelyen is.
Az pedig csak hallkan merem megjegyezni, hogy a PIKO-nak van rúdkapaszkodós homloktrepnije, csak azt festeni kellett volna.
A Gützoldnál az ütközők fogták a kasznit a súlyra,a PIKO-nál meg a 4 kis karom ami a kaszni része és pár leszedés után vagy lekopik vagy letörik hát érdekes lesz kezelni a modellt utána,mondjuk két marokkal kell fogni :)
És a DT Gützold szergejnél is új kaszni volt,mert egyen lecsiszolta a táblákat elejéről ,oldaláról majd a posch modellel leöntette műgyantából.
Akkoriban is azért lehetett kapni az MH-nál Gützold szergelj kasznit üresen 9000Ft-ért és most is azért lehet vagy lehetett MÁV PIKO szergej kaszni kapni üresen mert azoknak a kaszniját cserélték le.
A hajtás gyári a kaszni öntött(jó kidolgozott) PIKO kaszni másolat. . . .
Milyen árakra gondolsz? Lehet kapni modelleket (mozdonyokat) húsz-harmincezer környékén is, és vannak kis példányszámban készülő, drágább darabok is. Sosem volt olcsó hobbi, ezután sem lesz.
A "modellezői kör többsége" elég széles termékpalettából válogathat.
Bocsánat a vulgáris megfogalmazásért, de "Amíg lószar van, veréb is van." Magyarul: amíg a piaci kereslet megvan a termékre - addig a maximális áron kínálják, hisz elfogy.
A gyűjtői kedv is beleszól, illetve az is, hogy Magyarországon a valódi modellvasutazás senyved, inkább csak lelkes gyűjtők vonatozásai jellemzőek (tisztelet a kivételnek , főleg akik általában ide járnak a fórumra). A gyűjtők pedig MINDENT is megvesznek - csak hogy meglegyen.
Ráadásul a világban dúló pandémia helyzet furcsán csapódott le a modellezői világban - egyrészt az árak az egekbe szöktek (inflációs tényezők és profitorientáltság következtében nagyrészt), másrészt a bezártság miatt az emberek ráfókuszáltak az otthon végezhető hobbikra, megnőtt emiatt a kereslet is. Sokan nem jutnak el színházba, moziba, szórakozni, étterembe , nem utaznak - s ebből a megtakarított pénzből az otthoni hobbinak áldoznak.
A Bzmot esetében én is félek, hogy a szili sorsa szerint fogunk vele járni, mert a fent említett környezeti hatások miatt tartósan marad az árképzés a felső kategóriában. Szerintem. Aztán ne így legyen.
Ismerünk néhány illetőt a piacon, akinek semmi sem drága, ha modellről van szó (cc. 15-20fő ).
De azért a modellezői kör többsége ezt nem tudja megengedni magának, főleg ha amolyan átsminkelt modellekről van szó és nem valós szerkezeti átalakításokról.
Nagyon hasonlít az elmúlt 10 év fuggerth komédiájához.
Ha sikerült egyes piaci szereplőknek összeszedni 10-20 ózsdi fuggi modellt és ráhúzni egy-két csíkot vagy netalán még a pályaszámot is sikerült rendesen valósághűen átalakítani és még nosza egy csillagot is rajzolt elé, akkor azonnal 40-50 ezerrel többet kértek értük és nyálaztunk utánuk.
Inkább a Leóval, mint a gützold Szergejjel, mivel a hajtás a jelek szerint nagyszériás (mint a V42-nél), a kasztni pedig új (Posch?). A Digitools-Gützold Szergejnél nem volt új kasztni.
Eben teljesen igazad van, de inkább a DT Gützold alapú M62-vel kéne összehasonlítani "házon belül", mint a Leó-val, vagy ha igazán korrektek akarunk lenni, akkor a Limit remot Szergejjel.
Biztos, hogy nem lesz csúnya, de azért bizonyos szempontokból most még van egy két fenntartásom, mi az ami nekem megérne 200E+ forintot, és mi az ami nem. Minden esetre abban biztos vagyok, hogy elfogy majd.
Ha abból indulok ki, hogy azok a Piko kasznik, amiket meghirdettek ezekről a modellekről származnak, akkor feltételezhető, hogy teljesen új gyártású kaszni került ezekre a modellekre, és csak a hajtás maradt meg a Pikotól. Így már valamelyest érthető, hogy miért lett így beárazva. Plusz, ha ez DT, akkor valószínűsíthető, hogy hangos modellről van szó, ami megint rátol majdnem 30 ezret.
MH-ban már van kint a vitrinben mintadarab a Digitools féle remot M62-ből.
Rendesen meg van csinálva a hűtőzsalu a korábbi képekkel ellentétben. Fotót sajnos nem csináltam, valaki hátha pótolja majd.
Az eladótól annyit sikerült megtudni, hogy már kész vannak a gépek, csomagolási probléma volt (a sok apró alkatrészeket nem védte jól a túl puha szivacs vagy ilyesmi), emiatt csúszik.
Illetve az árról annyit árult el, hogy 2-vel fog kezdődni.
A Leó is 210ezer volt, ez is lesz ennyi szerintem ebből kiindulva.
Én még kisgyerekként kaptam az első járműveimet, ami óriási szó volt Ceauşescu Romániájában. Kincset értek, és az idők folyamán minden szegecset, feliratot, apró sérülést "megtanultam" rajtuk. A '90-es években úgyszintén nem voltunk eleresztve anyagilag, ezért nagyon mértékkel gyűjtögettem, és ugyanúgy a szívemhez nőtt minden darab. Aztán amint anyagilag egyenesbe kerültem, elkezdtem tematikusan gyűjteni, immár a felhozatal szűkössége miatt volt korlátozva az új járművek száma (bizonyára sokan emlékeznek a levehető ajtós Gosa-kocsik körüli izgalmakra :) . De még ekkor is megengedhettem magamnak, hogy pl. a 15-kocsis ércszállítóm minden kocsiját "személyesen" ismerjem, tudjam, hogy mikor, hogyan került hozzám, milyen sérülés van rajta, milyen feliratok, satöbbi.
Az utóbbi néhány évben kezdtem én is azt érezni, hogy olyan mértékben bővül a kínálat, hogy szinte bármikor ránézek a webshopokra, mindig van egy-két-három olyan jármű, amit szívesen megvennék, mert szegről-végről kötődöm hozzájuk, vagy mert ők kötődnek szegről-végről a meglévő állományomhoz, és jól mutatnának ezzel-meg-azzal a kocsival egy szerelvényben. És eleinte engedtem is a csábításnak, el is kezdtem vásárolgani. Ekkor kezdett el "inflálódni" az állományom, és azon kaptam magam, hogy olyan ütemben bővül, ami már nem teszi lehetővé a "személyes kötődést" minden egyes darab iránt. Ettől aztán némileg megszeppentem, és behúztam a kéziféket. Most azon agyalok, hogy melyik irányt folytassam, netán mit adjak el...
De valóban, az utóbbi tíz évben kínálat-fronton igencsak elszaladt a ló, és pl. nekem inkább abba kell extra energiát befektetnem, hogy fékezzem magam, a "mert kapható" mellett még három-négy jó érvet felsorakoztassak, mielőtt vásárolok (emlékszik még valaki a "levehető ajtós NDK" Gosa kocsik érkezése előtti izgalmakra? :)
(Szerencsére az elmúlt egy év folyamán a mérleg másik serpenyőjébe egyre gyakrabban kerül be a "mert k*va drága" érv is. Azért írom, hogy "szerencsére", mert végül is ez csak egy hobby, amit meg kell fizetni.)
Ennek a fogyasztói társadalomnak az egyik mozgatórugója a birtoklási vágy. És ebből következik a frusztráció, és ahogy Te is Írtad nem tudják értékerni amilyük van. Egyszerűen el van torzulva az értékrendjük. És ha a frusztrált ember nem kapja meg időben amit akar, akkor kérdőre vonja a gyártót, hogy milyen dolog már az, hogy nem jelenik meg csak két, vagy három hónap múlva az az adott kisvonat " uram bocsá " csúszik a gyártás egy évet valami miatt. A másik kedvencem, amikor szÍdják a gyártót, hogy mit képzel, hogy nem arról a modellről rak be fotot a katalógusba amelyiket még le sem gyártotta. De ami ennél is rosszabb, hogy vannak emberek akik annyira türelmetlenek, hogy képesek egy modell értékének a többszörösét is kifizetni egy adott modellért ( Gigant, Szergej, Szili ) úgy, hogy tudják, hogy nem ér annyit amennyit adnak érte. Én személy szerint úgy védekezem ez ellen, hogy egyszerűen lemondok dolgokról és kész. Lehet, hogy ezek a modellek 20-30 év múlva nem fognak érni egy forintot sem, de az is lehet, hogy a sokszorosát fogja érni a mostani reál értékének. Ezt senki nem tudja előre. Én pont ezért szabtam magamnak egy felső határt, hogy mennyi pénzem állhat modellekben, és ahhoz tartom magam.