Az első 2 gépen úgy lehet nyomatékot állítani, hogy a gép nyakán lévő számlap alsó oldalán lévő csavart ki kell tekerni, és a gép tetején lévő másik csavart is. A gép tetején lévő műanyag burkolatot le kell venni, ekkor már elfordítható a gép nyakán a számlap gyűrű addig amíg látható nem lesz a ovális alakú nyílás amin egy csavarhúzó segítségével jó mélyen benyúlva több perces próbálgatással sikeresen át lehet billenteni a nyomaték szabályzóját egy másik állásba. De azt nem tudod, hogy most kisebbre vagy nagyobbra sikerült e átállítani a nyomatékot, azt csak akkor tudod meg, ha összeraktad a gépet és kipróbálod a gépet. Elmebeteg aki ezt kitalálta.
Pár napja említettem, hogy makita gépet hoztak tesztelni és a véleményem az hogy piszok szar.
Most nem írom le ugyanazt, akit érdekel az visszaolvashatja miért ítéltem szarnak a gépet.
Most kaptunk további gépeket tesztelésre, egyik nagyobb röhej mint a másik.
A képen a jobb szélen látszik az a gép amiről az első tesztelés eredményét írtam. NiCd-s aksival rendelkezik ami dög nehézzé teszi asz amúgy sem könnyű gépet.
Itt van kinagyítva. Jól látható, hogy ez a gép 1-4Nm nyomatékig lépésekben lehet beállítani azaz összesen 4 Nm a legnagyobb ereje a gépnek.
A második gép ugyanezzel az aksival használható, az első csoportképen ez van középen. Ez a gép ugyanakkora mint az első gép, de ez 4-12Nm nyomatékot tud 4 lépésben azaz 5-7-9-11 Nm nyomatékra lehet állítani (érdekes eltérés a gép tetején nem 11 hanerm 12Nm szerepel, vagy csak egyszerűen ezt is elrontották) Ez is NICD-s aksival rendelkezik.
A harmadik gép a legkisebb, az első csoportképen bal oldalon látható. Ez viszont Li-s aksival rendelkezik, gyors töltős, és kapaszkodjatok meg, ez a gép 22Nm nyomatékot tud, nem lehet rajta nyomatékot szabályozni, viszont ennek a ravasza már fordulatszám szabályzós és így lehet adagolni a sebességet. Már majdnem jó is lenne ez a gép mert kicsi, könnyű, de azért ezt is rendesen elbaszta a makita, mivel ez a gép csak csavar kihajtására alkalmas. Hiába van rajta forgásirány váltás, a forgásit váltja is, de csavar behajtásnál nem racsnizik ha elérte a max nyomatékot. Kitekeredik a kezedből a gép, vagy szétkúrja a csavar sliccét, esetleg a bit törik el. Csavar kihajtásnál tud már racsnizizni ha nem tudja megindítani a csavart, ha meg bírtand tartani a gépet ami elég necces a nyomatékállítás hiányában. Miért nem raktak erre nyomaték szabályzót ha ilyen bazi erős a gép?
Ezeken kívül kaptunk még egy elektromos nyomaték kulcsot is, azt nem fényképeztem le. Az úgy néz ki mint egy nagyméretű nyomatékkulcs, csak éppen aksis és motor hajtja. Azzal lehetne dolgozni, de a nyomatékállítása ennek is pilótavizsgás, mint az első két gépnek. Viszont ez a gép két kezes gép, mert az alakja miatt nem lehet egy kézzel használni. A fej része kb 5 cm hosszú, erre derékszögben van egy kb 40 cm hosszú szár rész ami a motort meg az aksit tartalmazza.
Keresek Holzher/derby 2410 2411 szalagcsiszoló eredeti Német,új vagy használt,de jó forgórészt(a gép típus nem mai gyártású,de valszeg létezik hozzá cucc,de tekercselt nem igen ok,állítólag)!
Mint láthatod a képeken nem is nyilik ki 90 fokra ha kinyilna akkor akár lecsukható asztallap sarka is lehetne ...:-) mindkettő egyforma nincs jobbos meg balos....
Na de a "déli-sarkon" csak egy pont van. Azt forgástestként létrehozni csak úgy lehet, ha minden szögelfordulás értéken ott van a "vágás". Azaz az a pont ott forog egy helyben.
Mikor össze van csukva a vasazat egymáshoz képest párhuzamos. Na most egy butornál az ajtó a butorral nem párhúzamos hanem 90 fokos szöget zár be . Nem értem hogy szerelhetném be...
Tudnál egy linket vagy valamit kűldeni hogyan kell beépíteni ,vagyis melyik része kerűl az ajtólapra stb.egyik képen látszik mintha felakasztós lenne mintha....
"Furasra es akar 150es csavarok behajtasara is jonak kell lennie."
Hát az enyém - (vagyis 1:1 -ben Paco kolléga típusa) tud 1.000-1.100 -at fúrásban.... viszont a 150-es csavart úgy behajtja 2 vastag deszkába, mint a szart.
Utána meg ki is.
Meg se kottyan neki, jele nincs az erőlködésnek - csak jól kell kézben tartani, mert ilyenkor van már nyomaték is, rendesen.
Mondhatni, hogy (bútor)-barkács, illetve házi célokra még túl is méretezték az erejét (a forgatónyomatékát).
Egyszerűen a barkács-mindennapokban nemigen van olyan feladat, amihez ennyi erő kéne.
Tán valami durva ács-melónál vagy ilyen helyeken - ott biztos jól jön, hogy teker mint állat....egyébként a fele elég lenne. Ez komoly!
Németbe a kidobott vasak közt találtam két sarkat gondoltamvalamikor valahova jó lesz(szarka effektus)
Ma a kezembe kerűlt de nem tudom eldönteni hova is tartozik vagys milyen sarok. Szomszédomnak mutattam régebb régi butrokkal foglalkozott.-Rugója olyan erős hogy mikor akarta összecsukni becsipte kezét s megfeketedett a körme. Okosabb nem lettem. Most közre bocsájtom képeket hátha valaki találkozott ilyennel esetleg tudja hova tartozik:-) :-) :-)
Koszonom, de sajnos neken ez a gep gyenge. Nem csak kis xsavarok behajtasara szeretnem hasznalni. Furasra es akar 150es csavarok behajtasara is jonak kell lennie.
Én Erba kapcsot használok, ahol dolgozok 2200 fős település barkácsboltjában veszem, szerintem bárhol beszerezhető. Én a 40-est veszem 2500 db-os kiszerelésben 1 forint körüli összegért darabonként. Ha rövidebb kapcsot használok azt a másik gépből lövöm annak 12,8 mm a hátszélessége.
Ezzel nyirod ki. Az agy 2m szeles, az elotte levo ajto praktikusan 215cm. Ha ezt a szekreny elott akarod tarolni az agy nyitott allapotaban, az erosen korlatozza a szekreny hasznalhatosagat. Az agy alatt sokkal jobb helye lenne. Vagy akar felette, a plafonon, ala' baldachin.
A maradek 215cm szekreny meg mar nem olyan felelmetes, akar ket toloajto, akar negy nyilo ajto, vagy a Feri altal javasolt buszajto.
Használj keskeny ajtókat, és ráncolva nylíjanak fel, így egy kétszárnyú helyett négyszárnyú lesz, de kicsi helyet foglal el kinyitáskor a szobából, mert félbehajlik egy-egy oldal szárnya