Hát ezt már megvettem, ebből kell kihozni a legtöbbet. Visszavenni nem fogják. Külsőre ugyanúgy néznek ezek (szinte) ki, belsőre meg a fene tudja. Akitől vettem megnézi, hogy van-e alkatrésze (elvileg van). Mit gondoltok, okozhat csak a csapágy széthullása olyat, hogy a lánc alapjáraton se áll meg? (még nem tudom szétszedni, mert elég távol vagyok a fűrészemtől, csak a megnyugvásom kedvéért lenne jó ezt tudni)
Hogy megnyugtassalak, volt aki vett egy ilyen stihl mezes kínait és ácsmelóra vitte, és két hetes korába behalt a gép mert neki nem a kuplung tűgörgős csapágya hanem a motorban
a főtengely hajtókarának dugattyúcsapszegen levő tűgörgős csapágy ment szét úgy hogy a görgők behullottak a forgattyúsházba, de van itt egy gabesz961 nicknevű forúmozónk aki elmondta hogy ezek az olcsó szemét változatoknál, elmászik a főtengely két sonkája mert ilyen f*szán van a csap a két sonkával összekovácsolva meg hasonlók, én kalapáccsal ütögettem a kuplungot mikor lekellett vegyem a főtengelyről, mert kicsit megkellett szilozzam az olajslag dugós végit, de ez csak egy apró dolog volt, és mégsem fordultak el a sonkák meg semmi mert normálisabb főtengely van bennt mint a trágyákban pedig az enyémet se Németországban rakják össze, hanem kínában...nekem a flywheel van különben. Annyi hogy a gyári lap meg lánc a jobb kínaikon se makulátlan minőségű, idővel márkásra, OREGON WINDSOR (lap) láncnál STIHLRE kell cserélni de ennyi. Meg gyárilag a bejáratáshoz kissé sűrűre van állítva a karbi ezért bejáratás után bekell állítani vagy állíttatni szervízben azt csá, onnantól űzheted az ipart ... :-))
De ha mindenképp alkatrész kell ezt kell megbütyülnöd, bár én félek hogy nem ez lesz az utolsó baja de ISten adná hogy tévednék akkor tudsz alkatrészt rendelni hozzá a www.bulimoci.hu-ról, aztán állítólag az agroforg.hu-ról is vagyis telefonon agroforgéktól,
a Nyíregyházi úriembertől is, a www.agrooroszi.hu-ról is,meg a SzigetszentMiklósi Tűzoltóktól is abban CSIGA 88 kolléga tud segíteni ő az összekötő ember itt a fórumon :-)))
Nagyon rendes tőled Desko kolléga,hogy csak az én kedvemért csináltál egy videót,amin akácot vágsz a fűrészek fűrészével.Köszönöm.
Viszont mióta megnéztem,az a gyanúm,hogy Te Hoollywoodban lehettél trükkmester,mert ilyen jól megcsinálni azt,hogy kívül pár mm akác,belül meg hungarocell és még hihető is legyen,nem sokan tudnák. :-))))))))))))))))))))))
De ezen a videón nem a híres "Dolmar-féle átesést" láthatjuk,ugye?Mintha kicsit sokáig tartana az átesés :-)))))
Ja és van még a szintén teszkók kedvence, de állítólag AUCHAN-okban is megtalálható ED JOHNSON, ennek az volt az előnye, hogy 20-asért kínálták OREGON lappal annyi hogy nem 45 ccm-s hanem csak 43 ccm-s de ez elenyésző különbség.. ha van ilyenre is lelehet csapni, Pipatomi kollégánk vett ilyet, eddig elégedett tulajdonosa neki...
Még a kutya is majdnem megugorja olyan jó... :-))))))))
"Ha majd viszed nagyjavíttatni a gépeidet, én szóltam..."
Ezzel a "tanáccsal" búcsúztunk el.
Utána írtam ide.
Na mindegy, így is, úgy is elhasználtam volna ezt az olajat a kerti gépekbe,
mert vagyok annyira makacs, hogy ami nálam logikailag stimmel (lásd: ha a racing valami, akkor nálam magas fordulaton valót jelent, és jó a fűkaszába is), akkor kipróbálom.
Milyen érdekes, a 30 ezres Flywheel-emnek sosem volt ilyen Gondja pláne nem új korában.... mégiscsak kiderül hogy van különbég a STIHL kínai meg a jobb szériák közt...persze ez nem azt jelenti hogy akinek elpasszolnak 20-30 ezerért egy 10 rugós hulladék példányt annak jobb lesz a minősége, ilyen prokraft meg Kraftech meg kraftwelle meg a túró tudja még hány hulladék elnevezés van na ezt elkell felejteni,
Szerintem vidd vissza nekik ha még három napon belül vagy és vissza a pénzt, mert ezek nem állnak meg ennél a problémánál sajnos, szétmegy a berántó szétszáll a főtengely a motorban STB...
Kínaiba csak ilyeneket vegyél ha szeretnél egy használható olcsó fűrészt:
FLYWHEEL 4500, a METRO áruházan jelenik meg minden év február végén március elején, ilyenkor szoktott lenni asszem Einhell gúnyás is valszeg az is ilyen...de ha van rá mód a METRO-ból ilyet kell hozni..
Hyundai, ez ugyanaz mint a FLYWHEEL műszakilag csak más név más szín de megbízható, régebben a TESCO-ban volt fellelhető AUCHAN-okban szerintem most is...
És van itt még egy NYíregyházi fiatalember, :-)) ő FUxtec-ot árul, elmondása alapján ez is a megbízhgatóbb kínaikhoz tartozik. 2 év gyártói garanciával, Postai úton bárkinek eltudja juttatni az ő gépe ilyen.
Itt az oldala ahol a telefonszáma és lehet tőle rendelni, ezen gépek bármnelyike amiket felsoroltam jobb mint egy ROMÁN STIHL gunyás VATERás/Expresszes szarlapát... :-(((
Kifejezetten örülök a műszaki jellegű felvetéseidnek, de nem nagyon tudok mit kezdeni vele, mert most akkor a bevonatokról ,a motorban általánosan alkalmazott anyaggokról, vagy a lökethosszról, nyomaték és fordulatszámarányról folyik a párbeszéd ? Szerintem, hogy a témához is szóljak, bármelyik bevonat lehet jó, ugyanúgy a fordulatra és a nyomatékra hangoltabb motorok is , ha jól vannak kitalálva.
Én meg azt mondom, hogy a helyesírásnak is vannak fokozatai. Mi sem írunk tökéletesen, és aki tényleg helyesen ír, beleköthetne bárki írásába. Dugo77, és Pupák írását messze felülmúlod. Ők elég viccesen adják elő, és szerintem szórakoztatóak. (ha nem egy személyről van szó a két felhasználó alatt) :) Valóban elég hiányos a helyesírásod, de etől függetlenül érthető.
Hát az tényleg nagy zseni lehetett aki ezt neked tanácsolta ugyani a CASTROL POWER1 RACING 2T olaj neve is mutatja hogy versenyzési célnak is megfelelő olaj tehát a magas teljesítményszintű normák kritériumait is teljesíti, a 2T motorkerékpároknál pedig a verseny kategória egyet jelent a magas fordulatszám tartományokkal többnyire úgyhogy kifejezetten különösen jó a láncfűrészekbe ez az olaj valamint a MOL DYNAMIC MOTO 2T és a magasteljesítménmyszintű szintetikus 2T olajak.....igazság szerint túlontúl jók bele.....
Ja és nem az a lényeg csak hogy egy olaj üzmehőmérsékleten milyen vastagon van jelen a felületen, hanem hogy mennyire örzi meg az adott üzemi hőfokon a kenőképességét a viszkozitását, mennyire biztosít a surlódó felületeknek kellően síkos felületet a kopás és a súrlodási hőfejlődés minimalizálására....
Aki CASTROL POWER RACING1 2T olajat vagy MOL DYNAMIC MOTO 2T olajat vagy egyéb más patinás kenőanyag gyártók magas teljesítményszintű szintetikus 2T olaját használja a gépeihez, legyen az láncfűrész vagy fűkasza, az a létező legjobb kenést biztosítja a gépei számára, és számíthat a gépei motorjának hosszú élettartamára......... :-))))))
...Szóval vettem egy ProKraft-ot (kínai stihl utánzat)
Gyanús volt, hogy amikor feltettem a láncvezetőt és a láncot, beállítottam és meghúztam, akkor nagyon nehézkesen mozgott a lánc.
(Ugyan műszaki ember vagyok , de még nem volt láncfűrészem, sőt nem is használtam ilyet eddig) Gondoltam új még, majd összekopik (arra gondoltam, hogy tán a fékszalag fog be)... Végülis a motor (jó erős) könnyen átforgatta, és nagyon jól is vágott. Aztán amikor az első köbméter fát (vagy még annyit se) elvagdostam bele, gondoltam, kicserélem a láncot (ha már volt pót belőle...) kipucoltam és megfordítottam a láncvezetőt, (az új lánc nem túl feszesen feltéve szintén nahezen ment, de az optimálisnál lazábban feltéve még megfelelőnek véltem) akkor fura hangot adott kifelé... mivel nem tudtam, hogy mennyit lóghat a hajtó fogaskerék, de gyanús volt, ezért elvittem a közeli brikostore-ba, hogy nézzék meg. Azt mondták, hogy a tűgörgős csapágya lehet szar...
Arra gondoltam, (mivel sűrgős vágandóm is volt), hogy a csapágy lógásával, sőt alapjárati rossz hangjával nem törődök, mert legfeljebb csak ez lesz rosszabb, és másban nem okozok különösebb kárt. Nade a következő adagnál már másféle rossz hangot adott, és alapjáraton se áll le a lánc. Nos így már egy cseppet se mertem használni (pl. balesetvédelmi okból is). De még nem szedtem le az oldalát (a fékkel) (akkor besötétedett, azóta még nem volt időm foglalkozni vele)
Kérdés, ugye valószínű a csapágy ment teljesen galyra és nem a kuplung? (vagy ami valószínű, hogy ennyi infóból semmi se derül ki...)
Hol érdemes ehhez valót keresni, mi pénzbe kerül?
Milyen tanácsokat adnátok a szereléshez, ill ennek a használatához? (lenne még 2köbméter fa, amit össze kéne vágni, aztán nagy szünet lesz)
Ja, és a sportmotorponthu-n volt egy videó, ahhol egy 80cm3 robogó legyorsulta a 600RR Hondát, ami 120 lóerő. Na az vajon mennyit pöröghetett.... ? :O Olvasgattam tuning-robogó fórumokat, ott írták, hogy van 2T motor, ami 9000/percnél indul el, és pár óra az élettertama.
Ezt az állítását mire alapozza a gokartos ? :) Siheder koromban voltam egy-két motorversenyen a H-ringen, és volt alkalmam látni a kétütemű motorok ford.szám mérőjét. 3500-nál már durrogott, zörgött csattogott, minden baja volt, épphogy nem állt le. Hangra normálnak mondható alapjárata 4500 körül volt, akkor az vajon mennyit pöröghet maxra..... Ha azt meg tudja kenni az a """szar vékony olaj""" akkor valószinűleg a fűrészbe is jó lesz. Vannak különleges esetek, amikor azt hinné az ember, hogy jót tesz mert megveszi a drága olajat, és közbe nem az való bele. Pl. az én manuális váltómba a sokal hígabb ATF autómataváltó olaj való gyárilag, és állítólag nem is bírja a hajtóműolajat. De el nem tudom képzelni, hogy mért ne lenne jó az a Castrol olaj egy 2T motorba.