Keresés

Részletes keresés

bóz7 Creative Commons License 2012.07.11 0 0 60703

Vajon hogy ürítették?

Előzmény: satu51 (60701)
kerub Creative Commons License 2012.07.11 0 0 60702

Engem persze még mindig a Alvó utca és környéke érdekelne, de arról itt nem találtam híradást!
Persze még csak 12 éve nem sikeredett az átminősítés, van idő.

Előzmény: M. a deák (60696)
satu51 Creative Commons License 2012.07.11 0 0 60701

Azok a régi idők...

 

Előzmény: Zitka (60698)
bóz7 Creative Commons License 2012.07.11 0 0 60700

halottégető = krematórium: igaz, hogy a lényegen nem változtat, igaz hogy idegen (meghonosodott) szó, valahogy -szerintem- mégis humánosabb, nem olyan nyersen ráutaló.

Előzmény: M. a deák (60696)
prizmama Creative Commons License 2012.07.11 0 0 60699

miért, mi a külömbség?

Előzmény: Törölt nick (60695)
Zitka Creative Commons License 2012.07.11 0 0 60698

Mi újság felétek a szemétszállítással...?

A múlt heti tapasztalatból kiindulva kitettük hétfő este. Gondolod, hogy jöttek kedden? Egy frászt! Viszont ma délelőtt elvitték. Ki érti ezt...????   Akkor most visszaállt a régi rend?

Előzmény: M. a deák (60696)
satu51 Creative Commons License 2012.07.11 0 0 60697

Vártam, hátha valaki...

Előzmény: Törölt nick (60695)
M. a deák Creative Commons License 2012.07.11 0 0 60696

Ha valakit érdekel, ld.:

 

http://www.bp22.hu/hivatal/2674

 

A 12/2010. (VI. 30.) ör. sz. rendelettel elfogadott Budafok–Tétény Budapest XXII. kerület városrendezési és építési szabályzatának (KÉSZ) módosítása kapcsán megindított államigazgatási véleményezési eljárás befejeződött. A Temető utca – Nagy Kőbánya utca - Víg utca – Debrő utca – Síp utca – Attila utca – Árpád utca – Kereszt utca által határolt területre vonatkozó módosítás az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény (Étv.) 9. § (6) bekezdése értelmében megtekinthető és augusztus 10-ig írásban véleményezhető a Polgármesteri Hivatal Főépítészi és Városrendezési Irodájában (fszt. 10-es szoba).

Letölthető dokumentum Jóváhagyandó munkarészek (pdf, 2 MB)

 

Ebben a KÉSZ anyagban szerepel többek között a halottégető létesítésének általános lehetősége is...

Törölt nick Creative Commons License 2012.07.11 0 0 60695

Nem értem, miért nem ezt linkelted:

http://www.bp22.hu/onkormanyzat/testuletiulesek

 

 

Előzmény: satu51 (60694)
satu51 Creative Commons License 2012.07.11 0 0 60694
bóz7 Creative Commons License 2012.07.11 0 0 60693

Ez számomra nem teljesen világos: (hogy a kínairól áttérjünk a magyarra)

 

"Fórián István elmondta még, nagyon bízik benne, hogy a közeljövőben megjelennek Budapest utcáin az új magyar gyártású buszok, először legalább mutatóba, kedvcsinálóként, majd pedig országos szinten megnyílik a lehetőség a hazai cégek előtt."

 

"Anyagi források tehát tulajdonképpen vannak – tette hozzá a Vasárnapi újságban Fónagy János államtitkár."

 

Ahogy én értelmezem: Budapest utcáin azért zötyögnek még mindíg a kohószökevények, mert pénz ugyan lenne rá, meg gyártási kapacitás is, de a finnyás pesti népnek eddig nem nagyon volt kedve az új magyar gyártású buszokhoz. Ők jobban szeretnek a füstokádó tragacsokon utazni, ezért a cseréhez előbbkedvet kell nekik csinálni. Mit mondjak,... nehéz feladatnak látszik!:-))

 

http://veddamagyart.info/gazdasag/3509-lesznek-e-magyar-buszok-magyarorszagon

 

nyugiba2 Creative Commons License 2012.07.11 0 0 60692

A WECKMANN CONSORT KONCERTJE

A BUDAFOKI REFORMÁTUS TEMPLOMBAN

JÚLIUS 15-ÉN VASÁRNAP ESTE 6 ÓRAKOR

1221 Budapest, Demjén István utca 2

 

A Weckmann Consort a bázeli Schola Cantorum növendékeiből alakult azzal a céllal, hogy a 17. század rendkívül színes kamarazenéjét korhű hangszereken szólaltassa meg. A koncert hangszerkülönlegességei: a barokk harsona, a dulzian és a különböző hangolású cinkek.

 

Műsoron Matthias Weckman, Giovanni Battista Fontana, Giovanni Legrenzi, Johann Vierdanck, Salomone Rossi és Marco Ucellini művei.

 

 

Jakab Ádám – barokk harsona

Sonoko Asabuki – barokk hegedü

Nelly Sturm – dulzian/blockflöte

Ricardo Simian – cink/cornettino/blockflöte

Salat-Zakariás Soma – viola da gamba

Borsányi Márton – csembaló

 

A koncertre minden érdeklődőt szeretettel várunk, a belépés ingyenes,

adományokat a koncert költségeinek fedezésére köszönettel elfogadunk.

Előzmény: villa (60687)
satu51 Creative Commons License 2012.07.11 0 0 60691

Köszönöm!

Előzmény: ax15 (60690)
ax15 Creative Commons License 2012.07.11 0 0 60690

Baleset volt, befelé a Tóth Józseftől lezárták a rendőrök.

A buszok egy idő után már a Camponánál szállították le az utasokat.

Egy menetrend jelző a Campona tetején most sokaknak a napját menthette volna meg.

(Egyrészt rájöttek volna, hogy van vonat, másrészt a villamos már járt.)

 

Előzmény: satu51 (60688)
Törölt nick Creative Commons License 2012.07.11 0 0 60689

Százalékban hova saccolnátok a valószínűségét, hogy pár éven belül elektromos buszt venne Budapest tömegközlekedése?

 

Érdekes újdonság, hogy a Levegő munkacsoport is értelmesen szól a "dugódíj- ügyhöz".

http://www.vezess.hu/hirek/ujabb_otletek_dugodijra/35159/

 

Előzmény: bóz7 (60685)
satu51 Creative Commons License 2012.07.11 0 0 60688

Lezárták a Mária Terézia utat?

villa Creative Commons License 2012.07.11 0 0 60687

a Reneszánsz Hölgyek két meghívója, még lehet csatlakozni:

 

 

satu51 Creative Commons License 2012.07.11 0 0 60686

:-))

Előzmény: bóz7 (60685)
bóz7 Creative Commons License 2012.07.10 0 0 60685

Nagyobb lehetne a bizalom, ha belföldön (Kínában) széria gyártásból futna már vagy 1-2 ezer darab.

Előzmény: satu51 (60683)
Gondoló Creative Commons License 2012.07.10 0 0 60684

Civilek a Borvárosnál:

bormagyarorszag.hu

satu51 Creative Commons License 2012.07.10 0 0 60683

Nem ismeretes: de 2009-óta  folyamatosan 360darabot tesztelnek a kinaiak.

Előzmény: kékmedve (60680)
satu51 Creative Commons License 2012.07.10 0 0 60682

Ennél a busz akku valójában jobbnak tűnik, de ha csak akku van a kocsin, akkor az élettartama rövidebb lesz. Ezen lehet segíteni azzal, hogy egy fékezési ciklus energiájára méretezett SC-t tesznek mellé, bonyolultabb lesz, nehezebb lesz, de sokkal hosszabb életű, és kevesebb probléma lesz a melegedéssel is.

Előzmény: sgJános (60674)
bóz7 Creative Commons License 2012.07.10 0 0 60681

satu51 jóvoltából most hallottam róla először, az itt olvasottakon kivül nem tudok róla semmit.

Előzmény: kékmedve (60680)
kékmedve Creative Commons License 2012.07.10 0 0 60680

Szerinted eddig hányat adtak el? ;)

Előzmény: bóz7 (60679)
bóz7 Creative Commons License 2012.07.10 0 0 60679

Én nem tudom mi az igazság, de azt talán még a kínaiak sem engedhetik meg maguknak, hogy olyan nagy értékű villany autóbuszokat adjanak el a világpiacon, amelyek akkumulátorait legfeljebb 2-300-szori feltöltés után ki lehet dobni. Ha mégis, az nagyon hamar kiderülhet az ilyen próbák alkalmával, és nemigen akad olyan hülye aki megvegye.

Előzmény: kékmedve (60677)
kékmedve Creative Commons License 2012.07.10 0 0 60678

Köztudott, hogy a gyártók a cella élettartamán azt értik amikor a tárolókapacitásának 15 %-át elveszti. Ez függ a kisütés mértékétől Li-ion esetében, ahogy ez szintén köztudott. :))))

Egy jónevű gyártó adatai példának:

kisütés mértéke       hányszor tölthető

80 %                        3200

70 %                        2000

50 %                        1100

10 %                          350

(itt a kezemben a doksi, onnan puskáztam)

Azaz, ha rendszeresen kihasználjuk az aksi teljes kapacitását, az élettartama elég drasztikusan lecsökken

Előzmény: satu51 (60669)
kékmedve Creative Commons License 2012.07.10 0 0 60677

Simán hazudtak.

Előzmény: satu51 (60671)
kékmedve Creative Commons License 2012.07.10 0 0 60676

Igen, erre ("Li-ion", vas sót is tartalmazó ú.n. harmadfajú Li elektróddal)  gondoltam, ez a jelenleg ismert legjobb kapacitás/tömeg arányú aksi. Két baja van, egyrészt hogy embertelenül drága, másrészt hogy az ismételt  töltések során drasztikusan veszíti el a tárolóképességét. Telefonokban és notebookban ezért elég sűrűn kell cserélni, ipari cuccokban meg többszörösen túlméretezik hogy a megmaradt 20-30 % kapacitás is elég legyen. Az előnytelen tulajdonságok miatt nem terjedtek el a villanyautókban.
A dolog érdekessége hogy a gyártáshoz szükséges litium 3 helyen bányászható. Kínában, Dél-Amerikában és Németországban. A kínaiak az amerikai bányát megvették, és a lítum árát az egekbe verték fel. A német bányát a zöldek nyomására pár éve bezárták. Éljen a megbonthatatlan kínai nyersanyagmonopólium!

Előzmény: sebesjelölt (60666)
Törölt nick Creative Commons License 2012.07.10 0 0 60675

Csak a szakmaiság érdekében (ezt még a néhai villamosmérnököknek sem kell tudni).

A folyamat lényege az Fe2= Fe3+-e- megfordítható elektrokémiiai reakció, tehát a "csak a megkülönböztetés érdekében emelik ki a vasat" megállapítás csak a politikában állná meg a helyét :-)

Előzmény: sebesjelölt (60666)
sgJános Creative Commons License 2012.07.10 0 0 60674

Én eneloop aksit használok, amire 1000 töltést ír a gyártó.

Még 25-nél sem járok, de már kritikusan hamar "kimerül".

Ettől persze lehet, hogy még 975-ször is fel tudom tölteni, de már minek.

Előzmény: satu51 (60669)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!