Alapításkori gondolatok!
Úgy gondoltam, és ez egyre többekben is megfogalmazódott, hogy Budafok - Téténynek szüksége lenne egy valódi, gyűjtő, befogadó, pozitív szemléletű törzsasztalra, ahol mindennapjaink apró-cseprő ügyei mellett megbeszélhetjük a közélet eseményeit éppúgy, mint megismerkedhetünk kerületünk értékeivel, helytörténetével, hagyományaival, kultúrájával, de beszélhetünk a város alakulásáról, fejlődéséről és neuralgikus témáinkról, így környezetünk állapotáról, teendőinkről. Mindez egy hosszú mondatba foglalva, persze nem fért bele a topic címbe, de elsősorban ezeket gondolom, javaslom itt napirendre venni és ezzel kapcsolatban álló embereket meghívni, és persze sok mindenki mást, kerületieket, vagy akik csak érdeklődnek utánunk, korábban itt laktak, emlékeik vannak.
Szeretném tehát, ha beindulna itt egy igazi fórum, nem feltétlenül napi hozzászólások százaival, vagy csevegéssel, de néhány aktuális, fajsúlyos vagy kevésbé, de sokakat foglalkoztató ügy áttekintésével és folyamatosan helyi kulturális, történeti értékeink bemutatásával. Utóbbi szempontból is nagy kincsestár kerületünk és messze nincs kihasználva, bemutatva a már feltárt sok érték, anyag.
Persze várom a javaslatokat, az észrevételeket, merre menjünk, és azok csatlakozását, akik eddig is nézegették a kerületi vonatkozású topicokat, de belépni, hozzászólni nem akartak.
Moderációval kapcsolatos kérdéseknek a helye:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9186758 itt található!
Engem persze még mindig a Alvó utca és környéke érdekelne, de arról itt nem találtam híradást! Persze még csak 12 éve nem sikeredett az átminősítés, van idő.
halottégető = krematórium: igaz, hogy a lényegen nem változtat, igaz hogy idegen (meghonosodott) szó, valahogy -szerintem- mégis humánosabb, nem olyan nyersen ráutaló.
A múlt heti tapasztalatból kiindulva kitettük hétfő este. Gondolod, hogy jöttek kedden? Egy frászt! Viszont ma délelőtt elvitték. Ki érti ezt...???? Akkor most visszaállt a régi rend?
A 12/2010. (VI. 30.) ör. sz. rendelettel elfogadott Budafok–Tétény Budapest XXII. kerület városrendezési és építési szabályzatának (KÉSZ) módosítása kapcsán megindított államigazgatási véleményezési eljárás befejeződött. A Temető utca – Nagy Kőbánya utca - Víg utca – Debrő utca – Síp utca – Attila utca – Árpád utca – Kereszt utca által határolt területre vonatkozó módosítás az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény (Étv.) 9. § (6) bekezdése értelmében megtekinthető és augusztus 10-ig írásban véleményezhető a Polgármesteri Hivatal Főépítészi és Városrendezési Irodájában (fszt. 10-es szoba).
Ez számomra nem teljesen világos: (hogy a kínairól áttérjünk a magyarra)
"Fórián István elmondta még, nagyon bízik benne, hogy a közeljövőben megjelennek Budapest utcáin az új magyar gyártású buszok, először legalább mutatóba, kedvcsinálóként, majd pedig országos szinten megnyílik a lehetőség a hazai cégek előtt."
"Anyagi források tehát tulajdonképpen vannak – tette hozzá a Vasárnapi újságban Fónagy János államtitkár."
Ahogy én értelmezem: Budapest utcáin azért zötyögnek még mindíg a kohószökevények, mert pénz ugyan lenne rá, meg gyártási kapacitás is, de a finnyás pesti népnek eddig nem nagyon volt kedve az új magyar gyártású buszokhoz. Ők jobban szeretnek a füstokádó tragacsokon utazni, ezért a cseréhez előbbkedvet kell nekik csinálni. Mit mondjak,... nehéz feladatnak látszik!:-))
A Weckmann Consort a bázeli Schola Cantorum növendékeiből alakult azzal a céllal, hogy a 17. század rendkívül színes kamarazenéjét korhű hangszereken szólaltassa meg. A koncert hangszerkülönlegességei: a barokk harsona, a dulzian és a különböző hangolású cinkek.
Műsoron Matthias Weckman, Giovanni Battista Fontana, Giovanni Legrenzi, Johann Vierdanck, Salomone Rossi és Marco Ucellini művei.
Jakab Ádám – barokk harsona
Sonoko Asabuki – barokk hegedü
Nelly Sturm – dulzian/blockflöte
Ricardo Simian – cink/cornettino/blockflöte
Salat-Zakariás Soma – viola da gamba
Borsányi Márton – csembaló
A koncertre minden érdeklődőt szeretettel várunk, a belépés ingyenes,
adományokat a koncert költségeinek fedezésére köszönettel elfogadunk.
Ennél a busz akku valójában jobbnak tűnik, de ha csak akku van a kocsin, akkor az élettartama rövidebb lesz. Ezen lehet segíteni azzal, hogy egy fékezési ciklus energiájára méretezett SC-t tesznek mellé, bonyolultabb lesz, nehezebb lesz, de sokkal hosszabb életű, és kevesebb probléma lesz a melegedéssel is.
Én nem tudom mi az igazság, de azt talán még a kínaiak sem engedhetik meg maguknak, hogy olyan nagy értékű villany autóbuszokat adjanak el a világpiacon, amelyek akkumulátorait legfeljebb 2-300-szori feltöltés után ki lehet dobni. Ha mégis, az nagyon hamar kiderülhet az ilyen próbák alkalmával, és nemigen akad olyan hülye aki megvegye.
Köztudott, hogy a gyártók a cella élettartamán azt értik amikor a tárolókapacitásának 15 %-át elveszti. Ez függ a kisütés mértékétől Li-ion esetében, ahogy ez szintén köztudott. :))))
Egy jónevű gyártó adatai példának:
kisütés mértéke hányszor tölthető
80 % 3200
70 % 2000
50 % 1100
10 % 350
(itt a kezemben a doksi, onnan puskáztam)
Azaz, ha rendszeresen kihasználjuk az aksi teljes kapacitását, az élettartama elég drasztikusan lecsökken
Igen, erre ("Li-ion", vas sót is tartalmazó ú.n. harmadfajú Li elektróddal) gondoltam, ez a jelenleg ismert legjobb kapacitás/tömeg arányú aksi. Két baja van, egyrészt hogy embertelenül drága, másrészt hogy az ismételt töltések során drasztikusan veszíti el a tárolóképességét. Telefonokban és notebookban ezért elég sűrűn kell cserélni, ipari cuccokban meg többszörösen túlméretezik hogy a megmaradt 20-30 % kapacitás is elég legyen. Az előnytelen tulajdonságok miatt nem terjedtek el a villanyautókban. A dolog érdekessége hogy a gyártáshoz szükséges litium 3 helyen bányászható. Kínában, Dél-Amerikában és Németországban. A kínaiak az amerikai bányát megvették, és a lítum árát az egekbe verték fel. A német bányát a zöldek nyomására pár éve bezárták. Éljen a megbonthatatlan kínai nyersanyagmonopólium!
Csak a szakmaiság érdekében (ezt még a néhai villamosmérnököknek sem kell tudni).
A folyamat lényege az Fe2= Fe3+-e- megfordítható elektrokémiiai reakció, tehát a "csak a megkülönböztetés érdekében emelik ki a vasat" megállapítás csak a politikában állná meg a helyét :-)