Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Magyarország honvédelme és biztonsága EU, NATO, és világviszonylatban.
Minden, ami a MH helyzetét befolyásolta a közelmúltban, befolyásolja a jelenben, és befolyásolhatja a jövőben.
Aktív és inaktív katonák, rendvédelmiek, és a honvédelem iránt elkötelezett civilek klubja.
Nem ismerem személyesen a fővárosi toborzóiroda jelenlegi állományát, de azt tudom, hogy a toborzás manapság nem sikertörténet. Tehát van gondjuk elég. Erre beállít valaki az utcáról és elkezdi froclizni provokatív kérdéseivel az állományt, ráadásul úgy, hogy az elején kijelenti, hogy nem is akar berukkolni. Hát ennyire azért nem érnek rá. Nem csoda, hogy felment a pumpa az illetőnél. Amúgy a kérdéseket egy csapatszinten felkészültebb toborzó meg tudta volna menetből válaszolni. Úgy látszik, pont egy olyat fogtál ki, aki nem kapott kiképzést pihentagyuakból. A sofőrképzésről annyit, hogy tavasz óta a munkaügyi központok is beszálltak a sereg sofőrutánpótlásának biztosításába. A munkaügyi központoknál van pénz a képzésre illetve átképzésre. A fiatalabb munkanélkülieket megkérdezik, akar-e jogosítványt, pár év szerződéses katonai szolgálatért cserébe. Ha igen, elküldik a toborzó irodába, ahol keresnek neki egy megfelelő gépkocsivezetői beosztást. Megcsináltatják vele az alkalmassági vizsgálatokat, hogy alkalmas-e katonának. Ha minden sikerül, a munkaügyi központ beiskolázza a gkv képző tanfolyamra. Sikeres vizsga után a következő alkalommal már vonulhat is be alapkiképzésre, Szentendrére. Van logika a dologban, mert mindenki jól jár a végén. A tanulmányi szerződés biztosítja, hogy ne nézzék baleknak se a sereget, se a munkaügyi központot. Csodálom, hogy eddig erre a módszerre nem jöttek rá.
"...22-27 perc között volt az átlagos menetidőm, igaz, motorral..."
Na, majd ha itthon is "műhód" figyeli a speed limit betartását, vége lesz az aranyéletnek! :-)) Lehet, hogy legközelebb, amikor a kiérsz a Nagykőrösi úthoz, már emelik is Kecskeméten a készültségi géppárt... :-))
"Ez annyiban igaz, hogy a rendőri szigorral alacsonyra kényszerített átlagsebbeségek és az általában nagyméretű, biztonságos autópark miatt arányosan kevesebb a halálos, és talán a súlyos sérülés is"
Ilyen 2,5 tonnás benzintemető batárokkal azért tényleg nagyot kellene esni, hogy fölforduljon benne a paraszt.
Meg a városban 25 mph sebességkorlátozás és társai is érdekes volna nálunk, sztem a legtöbb baleset abból lenne, hogy ilyen "tempónál" elaludnának a sofőrök vezetés közben - én legalábbis biztos!
/nem írom be mert még nem évült el hogy a Csepel-Ferihegy útvonalon (20,2 km és végig lakott terület) 22-27 perc között volt az átlagos menetidőm, igaz, motorral:DDD/
"mert ez egy bombázó, méghozzá elég sokoldalú fegyverzettel többek közt radar elleni rakéták is voltak rendszeresítve nálunk legjobb tudomásom szerint."
Elvileg igen, de úgy emlékszem egy Top Gun-ban olvasott cikkből, hogy nálunk főleg felderítő szerepkörben számoltak vele. Legalábbis a kiképzési repülések 80%-a volt felderítési jellegű, és a másik 20% volt "csapásmérő" gyakorlat. Ráadásul nem volt valami user-friendly gép: az egyszázadnyi ( kb. egytucatnyi ) Sukhoy-ból három vagy négy balesetben semmisült meg...
"A Szu-22-esekkel a csapásmérő kapacitást mint olyat iktattuk ki a rendszerből..."
A MiG-29 gépeinkhez is vehettünk VOLNA air-to-ground fegyverzetet, a pálya fel volt festve, az oroszok még az SMT-level upgrade-et is felajánlották annak idején, persze jó pénzért. Nem vettünk hozzájuk semmi ilyesmit, arra hivatkozva, hogy a Fulcrum elsősorban légifölény vadászgép. Ami ugyan igaz, de azért egy _egytípusos_ légierő erre ne hívatkozzon már, hanem próbáljon meg a lehetőségeihez képest abból az egy típusból valami multirole képességű gépet kihozni! Mint ahogy azt mostanában próbálják a Gripennel...
"...mindennek ellenére a baleseti statisztikáik mintha jobbak lennének odahaza, mint a mieink emitt."
Ez annyiban igaz, hogy a rendőri szigorral alacsonyra kényszerített átlagsebbeségek és az általában nagyméretű, biztonságos autópark miatt arányosan kevesebb a halálos, és talán a súlyos sérülés is, ( ott sokkal hamarabb elterjedtek a légzsákos kocsik, mint Európában! ) viszont rengeteg a kisebb kocc-kocc! A tapasztalataim szerint a Keleti Part nagyvárosainak - khm, kevésbé előkelő - negyedeiben, és egész Californiában _rengeteg_ az idióta sofőr, főleg a latinok és a nők...
"Szubjektív tapasztalataim szerint odaát kellemesebb vezetni, mint ideát."
Akkor érdemes lenne párszor megtenned a New York - Philadelphia utat, amikor az a sok idióta a "Big H"-nál benyomja a cruise controllt, ( otthon tempomat-nak hívják! ) és a 6 sávos úton "előzik" egymást az autók 10 perc alatt úgy, hogy az egyik 55, a másik 56 mérföldes sebességgel halad! Én először a hajamat téptem, de állítólag meg lehet szokni... :-)) Igaz, nem árt odafigyelni, mert nem olyan operett rendőrség van odaát, mint nálunk. Pl. a végtelenül hosszú, szinte nyílegyenes, és _teljesen_ kihalt Arizonai highway-n mindenkinek kedve támad taposni egy kicsit a gázpedált, de csak amíg meg nem látja a nagy táblát az út mellett: " Attention! Speed limit controlled by SATELLITE!" Húbazzeg... :-))
Megírták mások is, nem lehet és értelme se lenne. Az M3-as nem olyan típus, amit reaktiválni érdemes, szolgálatban tartani, amíg belefér az üzemidejébe igen, de reaktiválni már nem. Hogy milyen körülmények közt "tárolják" azt meg hagyjuk. Azért lett volna érdemes üzemben tartani, mert bár nem korszerű, de jobb mint a semmi a Gripenekig mert ez egy bombázó, méghozzá elég sokoldalú fegyverzettel többek közt radar elleni rakéták is voltak rendszeresítve nálunk legjobb tudomásom szerint. A Szu-22-esekkel a csapásmérő kapacitást mint olyat iktattuk ki a rendszerből, a Gripenhez előről kell kezdenünk ezt felépíteni beleértve a szakemberképzést is.
....Kicsit olyan ez, mint az irodában dolgozók lőkiképzése: ők se lövészkatona szintet érnek el, de azt azért megtanulják, hogy szükség esetén az adott fegyverrel lövést adjanak le, s nagyjából abba az irányba ahova szánták....
Igen, igazad van. Mint ahogy a családomban szépszámmal előfordúlt volt katona, akik nem épp lövészek voltak, és jómagam is aki...., mondhatom:
Katona jó lőkik. eredmény nélkűl olyan mint a szűzlány a hervadt liliommal!!!
.....Viszont igen drága egy jogsi megszerzése (egy C vagy E szerintem legalább 300.000 Ft, nem biztos, hogy .... én mindenkinek finanszíroznám, .....aki jelentkezik katonának. Ennyi erővel mindenkit képezzünk ki mindenre (aztán pont senki nem fog érteni semmihez).....
Én pedig erről beszélek, illetve arról az igéretről, ami ezzel (és a PC-felhasználói képesítés) a képesítés megszerzéséről szólt!
Kár hogy csak MÚLTIDŐ!!!
Alapképzettség megszerzése a cél. Aztán jöhet egy "B" utáni más kategória! HIÁNYZIK AZ ALAPKÉPZETTSÉG MEGSZERZÉSE, MINT KORUNK ALAPVETŐ KÉPZETTSÉGE! Mert a mai technikai szinten ez ma már ALAPKÖVETELMÉNY! (Volt ez annó Joe-nak a II. VH idejében. Mi hol vagyunk ma? Igen: A bányászbéka.....)
.....Az iskolai kötelező jogsi-oktatás persze itthon is olyan lenne, mint a kötelező orosznyelv.....
No ezzel nagyon vitába szállok!
Ugyan én szerettem a "ruszki"-t, ma is használom, de nem tudok annyit a tíz évnyi tanuás után, mint a négy évig tanúlt németből!
A Jogsi megszerzéséhez való tanulás viszont egy egészen más állatfaj! Ne feledd! Jogsira tini korban vágyik már az ember fia! Ez valahogy születik velünk. (Bizonyos, hogy így van, a tinik zöménél, mármint a fiúknál.)
Most írjam ide neked, hogy mikor tizenévesen Apám oldalkocsis IZS motorját "lenyúltam" egy körre, az micsoda mennyei érzés volt? Vagy írjam ide, mikor fiam KATKÓS idejében a frissen szerzett jogsijával (II.-ik évfolyam után, 17 évesen), engedélyemmel az évzáróról hazavezette a kocsinkat szinte szétdurrant az örömtől?
Abban egyetértünk, hogy alapvető gépjárművezetői ismeretek nem ártanának. Nem kell, hogy rallybajnok legyen, de mondjuk szerezzen egy B kat. jogosítványt, illetve az alapvetőbb járművekkel (teherautó, ilyesmi) legalább el tudjon indulni és jutni A-ból B-be, mégha arra jogosítványt nem is szerez. Kicsit olyan ez, mint az irodában dolgozók lőkiképzése: ők se lövészkatona szintet érnek el, de azt azért megtanulják, hogy szükség esetén az adott fegyverrel lövést adjanak le, s nagyjából abba az irányba ahova szánták, még ha nem is válnak hipp-hopp mesterlövészekké...
Nézd Én ezt a fórumot általában csak olvasgatom, mert katonák és más hozzáértők véleménye érdekel. Egy laikus feltett egykérdést, és arra próbáltam a legjobb tudásom szerint válaszolni.
Persze lehet mindenen poénkodni, de Te nem egy költséghatékony légierőt írtál le, hanem csak összehordál egy semmitmondó, üres, zagyva hozzászólást.
Mi a baj az ,,ancsával"? Azt tudtad, hogy kifejezetten éjszakai támadásokra alkalmazták Koreában, Vietnámban és egy sor másik országban? Azonkívül fegyi hadviselésnél is alkalmazható volt.
Rakétablokkokkal és bombákkal felszerelt An-2.
Ez meg az én szívem csücske, az ,,Anasztázia" névre hallgató ejtőernyős oktató.:)))
Szerintem mindenki el tud vezetni minimális gyakorlással egy teherautót, buszt. Főleg, ha a szükség úgy kívánja. Nekem is csak B-s jogsim van, mégis elvezettem már AVIA-t a bp-i forgalomban, mert kellett (pedig távol sem volt háborús helyzet, csak másba nem fért be a kanapé, és nem volt ember, aki vezesse :)))). Tehát az USA private amikor bepattan akármibe és tép vele az nem áll azért annyira távol a valóságtól...
Viszont igen drága egy jogsi megszerzése (egy C vagy E szerintem legalább 300.000 Ft, nem biztos, hogy én mindenkinek finanszíroznám, aki jelentkezik katonának. Ennyi erővel mindenkit képezzünk ki mindenre (aztán pont senki nem fog érteni semmihez).
Oks.... Én csupán azt hiányolom, hogy sajna az alap nem az, hogy ma már TERMÉSZETES dolog kéne legyen a seregben a tecnika használatának ez az esete, és mint Joe-nak, ne okozzon gondot egy gk. vezetése.
....Azt viszont igen, hogy ma ez külön képzési ág az usa hadseregében....
Gondolom, ott meg már felismerték, hogy a speciális esetek miatt (meg másért is) TOVÁBB KELL KÉPEZZÉK a gk.-at rendszeresen vezetőket.
Az aki specisen "állandósúl" a gk. vezetésre menjen és szerezzen gyakszit (meg akár felvarrót is), mint pölö a könnyülövészeknél Kálmán Barátunk, aki valami különleges rohamlövész kiképzést is nyomott (néhányad!) magával. Nem több, ennyi!
Alap gk. vezető tudást meg mint említettem......elqrták! Ma már alapképzésnek kellene lennie, mert ebbe születik bele az ember fia. (Már én is ebbe születtem bele!)
Kettőt is elkúrtam? Bocsánatodért esdeklem, írd élemedett korom rovására. Te is leszel 64 éves. Egyik tanárunk mondogatta magáról, hogy"a professzor úr nem hülye, csak tapad a figyelme!"
hogy anno az amiknál hogyan volt a gépjárművek vezetésére történő kiképzés azt nem tudom.
Azt viszont igen, hogy ma ez külön képzési ág az usa hadseregében. Szóval nem spórolható meg sztem itthon sem.
Itthon ugyan erre az élet rácáfolt, és gondolom azokat számításokat melyek a ki nem képzett gk.vezetők által okozott károkról szólnak el sem készítették, vagy ha mégis, akkor nagyon mély szekrényben van, örökre elfelejtve.