Az, hogy 103 fő van a forgalmiban, egy dolog.. Ez a különbség a statisztikai férőhely és a forgalmi között... (5 fő/m2) Én viszont fogadni mernék Veled, hogy nem láttál még 110 embert egyszerre, mert tudnád, hogy NEM férnek fel annyian.. (ez nem vicc..)
Semmit sem átlagosra méretezünk, ugye? 40fő az átlagos,de kit érdekel ez most? A busz férőhelye 103fő, akkor annak a 103főnek el kell férnie és kapaszkodnia is kell. Főleg ha csúcsidőben 110 is felpréselődik.
,,A csúcsban meg mindenhol lehetne kapaszkodó, az sem lenne elég"
-Az Ikarusokban/Volvokban elég érdekes módon, ott mindig tudok kapaszkodni...
,,Mellesleg, én is utaztam 1-2* a járatokon; tudom mi folyik ott.. Sajna, ahelyett, hogy odaengednénk mindenkit a kapaszkodóhoz, mindenki véreb módjára őrzi az ajtó melleti helyét, mintha muszáj lenne.. Én meg nem győzök elnézést kérni, amikor belülre akarok menni, hogy másnak is helyet adjak (azokat a pillantásokat fényképezni kellene)"
- Ez az utazási/közlekedési morál. Ettől még lehetne több kapaszkodó és ez nem személyeskedés. Kristoofnak igaza van, ha az USA-ban elesik egy utas és nincs kapaszkodó olyan per akaszt a cég nyakába, hogy arrólkódul! És elgondolkodik mi éri meg jobban +10cső vagy a több milliós perköltség. Vagy ha nem pénzkérdés volt, legközelebb jobban specifikálja a buszát.
Ezt épp akartam is írni C56 kollegának, hogy max40főt vett ki az írásodból...
Mellesleg, én is utaztam 1-2* a járatokon
Te, eddig, életed folyamán?:-)
Egyébként meglepően ért, hogy Győrben működik néha-néha ez a "menjünk hátrább 1 métert minden megálló után" mentalitás, de csak így lehet elkerülni az őrültek házát az elsőajtózás miatt.
Gyengébbek kedvéért: ÁTLAGOS utaslétszám 40 fő.. A csúcsban meg mindenhol lehetne kapaszkodó, az sem lenne elég.. Mivel a folyosók viszonylag keskenyek, ezért az általatok említett Mari néni is elérné.. Ha nem az ajtónál állna meg, mer az jó... Nos, ha mindenki az ajtónál áll meg - ami, ugye nem is lenne megengedett - persze, hogy nem tud hova kapaszkodni. Mellesleg, én is utaztam 1-2* a járatokon; tudom mi folyik ott.. Sajna, ahelyett, hogy odaengednénk mindenkit a kapaszkodóhoz, mindenki véreb módjára őrzi az ajtó melleti helyét, mintha muszáj lenne.. Én meg nem győzök elnézést kérni, amikor belülre akarok menni, hogy másnak is helyet adjak (azokat a pillantásokat fényképezni kellene) Ennyit a témáról, most a személyeskedések helyett valami újító ötlettel is felhozakodhatnátok..
Az utasok többsége csak annyit lát a Solarisokon, hogy szép, új, tiszta stb...
Most mondtad meg a frankót hülyeséget: CSAK annyit lát, hogy tiszta? CSAK annyit érez, hogy meleg? CSAK annyit hall, hogy csendes? Igen, igen, igen.
DE!!!
Mari néninek meg sem fordul a fejébe, hogy kevés a kapaszkodó.
--> Miért?
--> Mert ha lenne, akkor megfogná, és kapaszkodna!
--> Nincsen kapaszkodó --> nincs mit megfogni. --> Eltaknyol.
DE, szvinsider, Te is írod-mondod a hülyeséget, mert TÖMEG van/volt/lesz. Én sem tudtam múltkor felférni a 14-esre, befele jövet, és én sem tudtam kapaszkodni, mert ahol éppen álltam, a 2. ajtónál, NEM ÉRTEM EL!!! SEMMIT A KÖZELEMBEN!!!
Pedig valószínűnek tartom, hogy kinyújtott karokkal kétszer akkora távolságot tudok elérni, mint Mari néni.
No. Szóval én is szoktam hülyeséget írni, de az nem azt jelenti, hogy mindenkinek utánoznia kell engem.:-)))
A buszvezetőkről meg annyit, hogy a 280-asok sohasem fűtenek, mert vagy rossz, vagy lusták bekapcsolni (MERT AZ TÖBBET FOGYASZT), maguknak a fülkében meg elvannak, mint a befőtt, az utas meg hadd fázzon, szóval ebből elegem van, úgyhogy örüljenek, hogy lyuk van a seggükön!>:-/
,,itt meg mondjuk 40..." Ha 40-nél többen nem utaznak a buszon akkor nem is kellett volna 12méteres kocsikat venni.Elég lett volna 9,5méteres.:-)))Egyébként meg nem értem miről beszélsz?A 40 emberből teszem azt ülnek 18-an.A többi 22-nek nem kell kapaszkodnia????Akkor nem is kellett volna bele semmilyen kapaszkodót kérni.Minek?Akkor még olcsóbb lett volna a busz!:-)))))
,Minek is kell mindenhova kapaszkodó? " Ez az.Ezt mondom én is!:-))))Sehol ne legyen!nehogy már "40" emberből15 üljön15 kapaszkodjon 10 meg ne kapaszkodjon!Egyenlő jogokat mindenkinek!Ülés se kellett volna bele!Minek!?Vagy pedig legyen más a díjszabás.Ülőhely: 170Ft..- Állóhely kapaszkodóval: 140Ft.- Kapaszkodó nélkül 100Ft.-
,,2.0 magasra az ülések felé?" Angliában csak úgy vizsgáztatnak le buszt,ha minden ülésnél van kapaszkodó.Elég erdőszerűen néz ki belül a busz,de ez nem véletlenül mert nem csak az uSA-ban nyenek ám meg ilyen pereket!Az az igazság,hogy engem nem érdekel 2.0 magasra vagy 4.0 magasra teszed a kapaszkodókat csak legyen benne elég kapaszkodót!
,Amint lesz rá mód (=PÉNZ) bizonnyára ezt is fejleszteni fogjuk.. " -Mód lett volna rá..., és nemhiszem, hogy oly drága lett volna+10 fémcső...
Öhöm... Ezám a hozzáállás kéremszépen! Jó látni, hogy a szolgáltató törődik az utasok igényeivel. Az előző hozzászólásodban mintha még a Solarist fejlesztő mérnökök lettek volna a hibásak, mostmár Pesten egyértelmű hogy így van...
,,itt meg mondjuk 40..." -Sosincs tele egyik busz se mííí?? Főleg, hogy a csuklósokat le akarják selejtezni.
,,Minek is kell mindenhova kapaszkodó? " -Hogy a kedves utas ne essen el!
,,2.0 magasra az ülések felé?" -Helyes kis fülecskék tehetők rá(lelóg).
,,Amint lesz rá mód (=PÉNZ) bizonnyára ezt is fejleszteni fogjuk.. " -Mód lett volna rá..., és nemhiszem, hogy oly drága lett volna+10 fémcső...
,,(megjegyzés: Az a baj a büdös nagy magyar valóssággal, hogy azt hiszitek, ha fikáztok valamit, már expertnek számítottok a témában..)" -Nem fikázzuk, hanem jobbító szándékú észrevételeket teszünk. Lásd az autósújságok is főleg negatív észrevételeket tesznek, és ezalapján fejlődnek az autók. -Nem hiszünk magukról semmit, csak kéretik meghallgatni panaszainkat (valaki értékeli->lásd 3170. hsz.),
,,Nekem még nem érkezett panasz rá...", nem minket lenézni, hogy ezek csak hülyék lehetnek, mert mi ez ha nem panasz HE? Az utasok többsége csak annyit lát a Solarisokon, hogy szép, új, tiszta stb...
Jól mondtad... BKV! Az Pest! Ott az átlagos utaslétszám 90-100 fő... itt meg mondjuk 40... Minek is kell mindenhova kapaszkodó? 2.0 magasra az ülések felé? Jó, jó, toronyóra lánccal, meg miegymás... Amint lesz rá mód (=PÉNZ) bizonnyára ezt is fejleszteni fogjuk.. (megjegyzés: Az a baj a büdös nagy magyar valóssággal, hogy azt hiszitek, ha fikáztok valamit, már expertnek számítottok a témában..) Nekem még nem érkezett panasz rá... A kedves sok kapcsolós sofőrnek meg annyit üzennék, hogy ez már a XXI. század.. asszem....
Ha nem látom így a BKV buszaiban akkor én is igazat adnék Szvinsider-nek,de sajnos ezt így kellett volna kérni!
Már az előző 8-ban is keveseltem a kapaszkodókat.
Másodszor:Engem mint"átlagos" utast nem nagyon érdekel az,hogy milyen munka körülmények között dolgozik a sofőr.(Ez lehet sarkos megfogalmazás,de ez most mindegy.)Szóval engem az sokkal jobban érint,hogy én milyen körülmények között tudok utazni.Summa-summárum,ha rendes kapaszkodókkal kérik a buszt akkorr kényelmesebben utazok.
Remélem látható a különbség. Még annyit, hogy a BKV Trollinóiban a dobogón lévő ülések mellett az ablakok előtt is van kapaszkodó(ne támaszkodjon az üvegre az utas), mint annó a 256-osokban. Tehát CSAK a megrendelőn múlik, hogy specifikálja a saját buszát!
A nyitható ablakot se akarta elhinni senki amíg be nem raktam 1 képet... És láss csodát lehetett úgy is kérni. Az üzemanyagtartály elhelyezésére is még van még minimum 2 variáció, aki nem hiszi nézegethet külföldi Solaris belsőket: http://infobus.com.pl http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/autobusy.php?s=05&nr=37
,,Az általam ismert sofőrök - és ismerek néhányat - örülnek, hogy bele rakhatják a hátsójukat!"
-Nyilván mivel huszonéves buszokból ülnek újba. Egy sofőrnek véleménye:,, olyan mint egy űrhajó csomó gomb és azt se tudom melyik mire jó"...
Ez még nem jelenti azt hogy nincs jobb busz a Solaristól, vagy nem lehet jobbá tenni. A már jól ismert VDV műszerfal mellett Német szabvány VDO műszerfalat is lehet bele kérni (ez van a MB Citaróban is), sőt van 1 újabb is műszerfal is Solarisokhoz: ACTIA Mint látszik, ahogy a vevő kéri olyan a busz...
Mint látható egyáltalán nincs igaza: A Linkre kattintva a BKV Trollinojának belseje látható. A függőleges kapaszkodókat összekötő vízszintes rudakat kell figyelni>ezek hiányoznak a Szabolcs Volán buszaiból főleg zsúfoltság esetén amikor nem mindenki fér oda a függőleges kapaszkodókhoz...
A buszok technikai állapota a lengyelek "fejlesztésének gyümölcse", ezért felesleges bármi nemű kívánság-hangversenyt reprezentálni... Szerintem a mérnököknek valamivel nagyobb gyakorlatuk van a kapaszkodók számának és elhelyezkedésének megítélésében... Az általam ismert sofőrök - és ismerek néhányat - örülnek, hogy bele rakhatják a hátsójukat! A léptetés meg azért nem műxik, mert a gyártó cég nem KÖTÖTTE BE.
Én sem vagyok elragadtatva az új Solarisoktól: -Kevés bennük a kapaszkodó (a vízszintes cső) már megint. Tessék megnézni a Bkv Trollinoit, azokban van kapaszkodó! -Átkerült az üzemanyagtartály a B-tengely elé. Hátha itt nem fog törni. Csak a 2. ajtó mögötti ülésbe felnőtt ember nem fér be!
A Szabolcs Volán alvállalkozói tenderére mind az 1 pályázó, a VT-Transmann érvénytelen ajánlatot nyújtott be, tehát az eljárás eredménytelen.
Miért lett eredménytelen? Nem tud megírni egy normális pályázatot?
A Trans-Tour miért nem pályázik? (Talán van esze :-p)
Mostanság kaptam nem 100%-os hírforrásból, hogy még 5db U12 várható az év elejére. Ez utóbbit azért kérdőjelezem meg, mert mire kiirnák a tendert, megnyernék a pályázatot, elkezdenék gyártani a buszokat, igen csak késnének év elejéhez képest!:-) Habár az arány megint jobbulna.:-)
Panaszkodnak a sofőrök:
Az új Solarisokon
- nincs bal oldalt kéztámla a vezetőülésnél
- nincs pohártartó
- kicsi a nyitható ablakrész (a vezetőfülkében!!!), így esőben nem tudják a tükröt megtörülni
- (MÉG MINDIG LÉPTETNI KELL OLDALT A KIJELZŐT!!!:-))