Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Magyarország honvédelme és biztonsága EU, NATO, és világviszonylatban.
Minden, ami a MH helyzetét befolyásolta a közelmúltban, befolyásolja a jelenben, és befolyásolhatja a jövőben.
Aktív és inaktív katonák, rendvédelmiek, és a honvédelem iránt elkötelezett civilek klubja.
Nézd Én ezt a fórumot általában csak olvasgatom, mert katonák és más hozzáértők véleménye érdekel. Egy laikus feltett egykérdést, és arra próbáltam a legjobb tudásom szerint válaszolni.
Persze lehet mindenen poénkodni, de Te nem egy költséghatékony légierőt írtál le, hanem csak összehordál egy semmitmondó, üres, zagyva hozzászólást.
Mi a baj az ,,ancsával"? Azt tudtad, hogy kifejezetten éjszakai támadásokra alkalmazták Koreában, Vietnámban és egy sor másik országban? Azonkívül fegyi hadviselésnél is alkalmazható volt.
Rakétablokkokkal és bombákkal felszerelt An-2.
Ez meg az én szívem csücske, az ,,Anasztázia" névre hallgató ejtőernyős oktató.:)))
Szerintem mindenki el tud vezetni minimális gyakorlással egy teherautót, buszt. Főleg, ha a szükség úgy kívánja. Nekem is csak B-s jogsim van, mégis elvezettem már AVIA-t a bp-i forgalomban, mert kellett (pedig távol sem volt háborús helyzet, csak másba nem fért be a kanapé, és nem volt ember, aki vezesse :)))). Tehát az USA private amikor bepattan akármibe és tép vele az nem áll azért annyira távol a valóságtól...
Viszont igen drága egy jogsi megszerzése (egy C vagy E szerintem legalább 300.000 Ft, nem biztos, hogy én mindenkinek finanszíroznám, aki jelentkezik katonának. Ennyi erővel mindenkit képezzünk ki mindenre (aztán pont senki nem fog érteni semmihez).
Oks.... Én csupán azt hiányolom, hogy sajna az alap nem az, hogy ma már TERMÉSZETES dolog kéne legyen a seregben a tecnika használatának ez az esete, és mint Joe-nak, ne okozzon gondot egy gk. vezetése.
....Azt viszont igen, hogy ma ez külön képzési ág az usa hadseregében....
Gondolom, ott meg már felismerték, hogy a speciális esetek miatt (meg másért is) TOVÁBB KELL KÉPEZZÉK a gk.-at rendszeresen vezetőket.
Az aki specisen "állandósúl" a gk. vezetésre menjen és szerezzen gyakszit (meg akár felvarrót is), mint pölö a könnyülövészeknél Kálmán Barátunk, aki valami különleges rohamlövész kiképzést is nyomott (néhányad!) magával. Nem több, ennyi!
Alap gk. vezető tudást meg mint említettem......elqrták! Ma már alapképzésnek kellene lennie, mert ebbe születik bele az ember fia. (Már én is ebbe születtem bele!)
Kettőt is elkúrtam? Bocsánatodért esdeklem, írd élemedett korom rovására. Te is leszel 64 éves. Egyik tanárunk mondogatta magáról, hogy"a professzor úr nem hülye, csak tapad a figyelme!"
hogy anno az amiknál hogyan volt a gépjárművek vezetésére történő kiképzés azt nem tudom.
Azt viszont igen, hogy ma ez külön képzési ág az usa hadseregében. Szóval nem spórolható meg sztem itthon sem.
Itthon ugyan erre az élet rácáfolt, és gondolom azokat számításokat melyek a ki nem képzett gk.vezetők által okozott károkról szólnak el sem készítették, vagy ha mégis, akkor nagyon mély szekrényben van, örökre elfelejtve.
Nem , nem lehet M zárolt készletnek tekinteni. Egy amennyire tudom a tárolásuk nem volt szakszerű, (pl egy leállított repülőeszközt fél évente illik megmozgatni, olyan apróságok miatt, hogy pl ne a kerék ugyan azon pontján álljon, a hajtóművet ki kell konzerválni ás beindítani, majd visszakonzerválni. A gépek nagyrészének javításközi üzemideje (beleértve a Szuhojokat) is (8 év) lejárt.
A repülő eszközök üzembiztonságát igen befolyásolja, hogy mennyire hajtanak végre rajta megfelelő időközönként ellenőrzéseket, karbantartásokat (naptári idő, repült idő). Ezek mind elmaradtak. Persze vannak a világnak olyan pontjai, ahol széles ívben tesznek az ilyen üzemeltetési szabályokra, de szerintem azért Magyarországon nem azt a gyakorlatot kellene követni, hogy jóaz csak valami bolond írja alá a gép formulárját, és akkor az már tökéletesen működik is.
Persze lehet arról állmodozni, hogy hajózóink vész esetén merő hazafiasságból beugranak a gépekbe (amiknek évek óta a közelébe sem jártak, tehát tudásuk felejtődött), de nem hiszem, hogy annyira ostobák lennének, persze, ha már az említett okokból a gépek működnének (és nem az a kérdés, hogy beindúl-e a hajtómű, hanem működőképes-e az fegyverrendszer, és van-e hozzá fegyver (annak üzembiztonsáégáról, már nem is beszélve). nagyon bátor dolog felszállni egy MiG-gel hogy megküzdjünk a gaz ellenséggel, de semmi értelme, ha a rakéta el semegy a sinről, nem fogja be a célt, vagy az indítás után azonnal meghibásodik és elveszti.
Úgyhogy szép, csak semmi értelme ezeknek a gépeknek reaktiválsa és arról álmodozni, hogy ezekkel a gépekkel megint erős Légerőnk lenne, mert ezzek bármilyen katonai hasznosítása csak a csekély erőforrásaink további felesleg szétforgácsolása lenne.
Anno résztvettem a 6 db Szuhoj nagyjavításában. Darabja 100 millióba került a Honvédségnek, és volt olyan közülük amelyiket utána 52 perc repült idővel állítottak le. De ezzel a géppel sem szállna fel ma - szvsz - épp eszü ember, és ezért nem vettném meg az illetőt.
Hogy mi mibe kerűl, és kinek lészen haszna belőle, nagyon egy aktualizált dolog.
Annó ('66-ban) a Zalkán az elsőéves növendékeknek (A,B,C,D,E kategóriás) jogosítványt kellet (!) szerezni. Erre akkor azt mondották, hogy az 56-os események kapcsán szinte nem volt sorkatona, aki a klf gk.-kat elvezesse.
(Most a jogsi vizsgáinak történetét nem említeném. :-) )
Egy II. VH-s film akkor hiteles, ha azt látod, hogy Joe akármilen rendfokozatban, akármilen gk.-ba beugorva tép vele ezerrel. Na, ja! Ez náluk már akkor TERMÉSZETZES dolog volt! Nálunk hol tartunk most?
OFF: Igaz az a törekvése az oktatásnak elvetélt embrió lett, hogy a gyermekeinknek az érettségi mellé jogosítványt, és PC-felhasználói ismeretekről tanusítványt adjon! elqrtÁk!
Onn:
Azzal értek egyet, aki azt mondja: Megélhetőségileg (szakmailag) az vezessen gk.-t aki nap mint nap az országutakon nyomja. A seregben, meg MINDENKI! Alapból, mint katona, akinek lőni is tudni kell, bármi beóban is legyen. Az meg belső ügy legyen, hogy pölö Hamburger melik katonáját tartja legalkalmasabbnak a söförködésre. (Bár tudom: Neki aztán nem derogál, ha Ő maga vezet bárhová.)
Végülis raktáron (kifutón) még megvannak a Szu 22-ők és a Mig-ek egy (nagy) része is. Ezt nem lehet M-zárolt készletnek tekinteni? Ha nagyon-nagyon kéne, csak beindítanánk azokat is valahogy, vagy nem lehetnének aktívak semmilyen szorult helyzetben?
Ennek meg vértolulástól vöröslött az arca... általam!
Érdekes lenne tudni, hogy ő (mármint a vérvörös fejű:-))) mit mondna az eset kapcsán. De az is érdekelne, hogy pld: miket mondtál, kérdeztél tőle? Azt gondolom mindenki elismeri, hogy a legutóbbi "szervezéskor" nagyon sok szakember távozott a szakterületről. Nem akarom a maradókat elítélni, illetve az új munkatársakat, de nincs meg nekik az a mentalitás, ami ehhez a beosztáshoz kell. Sokszor úgy érzem, hogy csinálják, mint az iparosok (nem a legjobbak közül való). De ha belegondoltok, vagy ha csak megnézitek a bárhol beszerezhető anyagokat (jogszabályok, intézkedések - lásd: HM honlap közlönyök stb), láthatjátok, hogy igen nagy az elmaradás. Csak hogy egyet említsek (mint "divatos" témát) nincs pontosan leszabályozva a tartalékos kérdés sem (a HVT kivételével). De olvasta valaki a minősített időszaki nyilvántartás szabályát? Vagy a teendőket a minősített időszak visszaállításakor? Gondolom a legkönnyebb kiakasztani egy nem kellően motivált és felkészített toborzót, ha az önkéntes tartalékos kérdést feszegeti valaki. Mert ő sem tud mondani semmit, de véleményét sem mondhatja, mert akkor esetleg "kikaphat". Mit tesz ilyen helyzetben egy egyén? Pld: dühöng vörös fejjel. Vagyis a mulasztásokat ott, a végeken lehet a legjobban megérezni és infraktus-közeli állapotba kerülni.
Ez igy tenyleg nem hangzik biztatoan. A sereg nem probalkozik azzal, hogy felvesz sofornek valo fiatalokat, oket ingyen kikepzi tgk. vezetonek, karbantartonak, akarmi, igy adva szakmat a fiataloknak, akik ezzel, es a velejaro tapasztalatokkal, leszereles utan jobban tudna ervenyesulni? Gondolom Magyarorszagon sem olcso megszerezni a C, E kat. jogositvanyt. En szerencsere meg annak idejen onszorgalombol beszereztem a C-t. Bar nem hasznalom. De mar akkor is egy kissebb vagyon volt ( Szlovakia ) plane egy diak szamara. Barataim kozul viszont sokan ingyen jutottak hozza a sorszolgalatuk alatt ( akkor meg volt, es legalabb kaptak egy szakmat, ami meg mindig jobb, mint munkanelkulinek lenni. Ez kozben megvaltozott. Utobbi 5 evben annyit fordult a vilag szukebb hazamban, hogy csak az nem dolgozik aki nem akar. )
Ezenkivul szerintem a seregnek elsosorban a 17-18 eves fiatalsagot kellenne megceloznia.
A szokásos! Gondolom mindent behordanak, amivel veszélyes, vagy nem lehet lőni, esetleg fegyveralakú öngyújtó, vagy úgysincs hozzájuk lőszer. A nátó meg örül és fizet, mert "óriásit" lépett előre (előtte van az akna) a békéhez vezető úton.
Ilyenkor mindig sír a szemem, hogy mi van, ha nálunk nem idióták vannak? Akkor most a Magyar Légierő 28 Mig-29-esből, 14 Gripenből és tizenvalahány Szu-22-esből álna. És ez nem került volna semmibe, mert megvolt, csak hadrendben kellett volna tartani.
Úgy tudom a létszámstopot Szekeres idejében oldották fel, előtte éveken át a létszámstop idején 100 milliókért dübörgött a toborzó 6test, a jelentkezőket meg előjegyezték.
Nem kevered egy kicsit a pomázi lőteret a csobánkai gyakorlótérrel? :) Lőtér a közelben Izbégen (Szentendre külnegyede!) van a közelben. Az Általad elővezetett leírás a csobánkai gyaktérre illik.
"sokszor hallom a domb mögül a rövidebb-hosszabb sorozatlövéseket is"
Én igen közel lakom a pomázi lőtérhez (lehet, hogy már ez is csak ex-lőtér), gyerekkoromban gyakorlatilag minden szabadidőnket itt töltöttük a haverokkal, amikor éppen nem volt gyakorklat. Rengetegszer lehetett gyakorlatozás hangját hallani még úgy 12-15 éve. Rendszeresen ropogtak a fegyverek, éjjel nappal. Az utóbbi időben viszont semmi, évek óta nem hallottam, hogy akárki gyakorlatozott volna, pedig jó és nagy lőtér, van rajta sínen húzható tank, kötélhíd, föld alatti labirintus, meg rengeteg lövészárok stb. stb. Gyerekkorom szép emlékei oda kötnek.
Mi a fenének tartunk pilótákat? Drágák! (Kell a pénz a 4-es metróra meg a kormányzati negyedre és digitális táblákra), úgyhogy inkább, ha meleg a pite, béreljünk pilótákat a környező országokból, vagy klónozzunk kínai pilótákat, közöttük úgysem tűnik fel, hogy eggyel több, vagy kevesebb. De előtte mindenki írásban, határozottan határolódjon el a Magyar Gárdától úgy, hogy azt előtte a miniszterelnök-osztályfőnök úrral is ellenjegyezteti.
Pontosítanék! Nincs létszámstop. Ami volt, azt már feloldották az átszervezés során. (erről beszéltek nagyjaink, mikor a legénységi állomány növeléséről áradoztak) Az a probléma, hogy a feltölthető helyek zöme gépkocsivezetői. A magyar munkaerőpiacon jelenleg hiány van a fiatal, jól terhelhető, mobil, C vagy E jogosítvánnyal rendelkező munkavállalókból. A sorkatonák szakelőképzése ezt a problémát régebben megoldotta. A Honvédség jelenleg ugyanannyit fizet a gépkocsivezetőnek, mint az "egyszerű" lövészkatonának. A civil cégeknél a környékünkön egy gépkocsivezető annyit keres nettóban, kezdőfizetésként, mint amennyit a seregnél kapna bruttóban. Így nem csoda, hogy nem tolonganak a toborzó irodák előtt, illetve akik betérnek oda, azoknak nem biztos, hogy beosztást tudnak találni. A másik gond, hogy nagyon magasak az eü. követelmények, a legénységet - azért, hogy bármikor, akár beleegyezése nélkül is vezényelhető legyen külföldre - a legszigorúbb kategória szerint vizsgálják. Emiatt is nagyon nagy a jelentkezők lemorzsolódása. További probléma, hogy nagyon hosszú az idő a jelentkezéstől a felvételig. Nagyon sokszor hat hónap is eltelik közben. Rengetegen megunják ezalatt a várakozást és más munkát keresnek.