Keresés

Részletes keresés

ambasa Creative Commons License 2007.08.31 0 0 21845

Nézd Én ezt a fórumot általában csak olvasgatom, mert katonák és más hozzáértők véleménye érdekel.  Egy laikus feltett egykérdést, és arra próbáltam a legjobb tudásom szerint válaszolni.

 

Persze lehet mindenen poénkodni, de Te nem egy költséghatékony légierőt írtál le, hanem csak összehordál egy semmitmondó, üres, zagyva hozzászólást.

 

TG

Előzmény: Törölt nick (21831)
Éhesló Creative Commons License 2007.08.31 0 0 21844

Helló,

moindennek ellenére a baleseti statisztikáik mintha jobbak lennének odahaza, mint a mieink emitt.

Szubjektív tapasztalataim szerint odaát kellemesebb vezetni, mint ideát.

 

Éhesló

Előzmény: Törölt nick (21838)
Zicherman Istvan Creative Commons License 2007.08.31 0 0 21843
A kereskedelmi cégek helikopterei sem rossz ötlet. Egy gyorsreagálású operativ beszivárgási csoportnak egészen jók lennének.

Tudsz adni egy-két jelenleg alkalmazott típust?

Kedvet kaptam pár razot készíteni álcázófestés mintából. Csak úgy. Hepiből.
Előzmény: Törölt nick (21831)
Zicherman Istvan Creative Commons License 2007.08.31 0 0 21839
Mi a baj az ,,ancsával"?
Azt tudtad, hogy kifejezetten éjszakai támadásokra alkalmazták Koreában, Vietnámban és egy sor másik országban?
Azonkívül fegyi hadviselésnél is alkalmazható volt.

Rakétablokkokkal és bombákkal felszerelt An-2.

Ez meg az én szívem csücske, az ,,Anasztázia" névre hallgató ejtőernyős oktató.:)))
Előzmény: Törölt nick (21831)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.31 0 0 21837
Szerintem mindenki el tud vezetni minimális gyakorlással egy teherautót, buszt. Főleg, ha a szükség úgy kívánja. Nekem is csak B-s jogsim van, mégis elvezettem már AVIA-t a bp-i forgalomban, mert kellett (pedig távol sem volt háborús helyzet, csak másba nem fért be a kanapé, és nem volt ember, aki vezesse :)))). Tehát az USA private amikor bepattan akármibe és tép vele az nem áll azért annyira távol a valóságtól...

Viszont igen drága egy jogsi megszerzése (egy C vagy E szerintem legalább 300.000 Ft, nem biztos, hogy én mindenkinek finanszíroznám, aki jelentkezik katonának. Ennyi erővel mindenkit képezzünk ki mindenre (aztán pont senki nem fog érteni semmihez).
Előzmény: Princ of Carpatia (21824)
Princ of Carpatia Creative Commons License 2007.08.31 0 0 21835

 

 

BINGÓ!!!

Előzmény: Éhesló (21832)
Éhesló Creative Commons License 2007.08.31 0 0 21834

Helló,

kérdezd meg Josicot, mert a horvátok anno már copyright-oltak párat a felsorolásodból.....

 

Éhesló

Előzmény: Törölt nick (21831)
Princ of Carpatia Creative Commons License 2007.08.31 0 0 21833

Üdv Gyula!

 

{Nem hagyhatom ki! :-))}

 

"a professzor úr nem hülye, csak tapad a figyelme!"  

 

tapad=lankad  ???

 

Bocs, de egyszer jártam íg hatvan környékén én is, hogy egy Hölgyet meg kellet győzzek, hogy nem lankad(t) a figyelmem! 

 

Öreg Csóka

 

Előzmény: kovacsgyula44 (21829)
Éhesló Creative Commons License 2007.08.31 0 0 21832

Helló,

lényegében egyetértünk:

- alapvető a jármű vezetés ismerete egy mai 18 évesnél;

- az ismeret nem helyettesíti a szakkiképzést,

- itthon egyik sincs meg;

- ebből jelentős - soha ki nem számolt - károk származnak;

- s helyzet ezen a téren nem javul, hanem romlik.

 

Éhesló

Előzmény: Princ of Carpatia (21830)
Princ of Carpatia Creative Commons License 2007.08.31 0 0 21830

Üdv Barátom!

 

Oks.... Én csupán azt hiányolom, hogy sajna az alap nem az, hogy ma már TERMÉSZETES dolog kéne legyen a seregben a tecnika használatának ez az esete, és mint Joe-nak, ne okozzon gondot egy gk. vezetése.

 

....Azt viszont igen, hogy ma ez külön képzési ág az usa hadseregében....

 

Gondolom, ott meg már felismerték, hogy a speciális esetek miatt (meg másért is) TOVÁBB KELL KÉPEZZÉK a gk.-at rendszeresen vezetőket.

 Az aki specisen "állandósúl" a gk. vezetésre menjen és szerezzen gyakszit (meg akár felvarrót is), mint pölö a könnyülövészeknél Kálmán Barátunk, aki valami különleges rohamlövész kiképzést is nyomott (néhányad!) magával. Nem több, ennyi!

Alap gk. vezető tudást meg mint említettem......elqrták! Ma már alapképzésnek kellene lennie, mert ebbe születik bele az ember fia. (Már én is ebbe születtem bele!)

 

Öreg Csóka

 

 

Előzmény: Éhesló (21828)
kovacsgyula44 Creative Commons License 2007.08.31 0 0 21829

elyühet!

  Kettőt is elkúrtam? Bocsánatodért esdeklem, írd élemedett korom rovására. Te is leszel 64 éves. Egyik tanárunk mondogatta magáról, hogy"a professzor úr nem hülye, csak tapad a figyelme!"

 gyullla

Éhesló Creative Commons License 2007.08.31 0 0 21828

Helló,

hogy anno az amiknál hogyan volt a gépjárművek vezetésére történő kiképzés azt nem tudom.

Azt viszont igen, hogy ma ez külön képzési ág az usa hadseregében. Szóval nem spórolható meg sztem itthon sem.

Itthon ugyan erre az élet rácáfolt, és gondolom azokat számításokat melyek a ki nem képzett gk.vezetők által okozott károkról szólnak el sem készítették, vagy ha mégis, akkor nagyon mély szekrényben van, örökre elfelejtve.

 

Éhesló

 

 

ambasa Creative Commons License 2007.08.31 0 0 21826

Nem , nem lehet M zárolt készletnek tekinteni. Egy amennyire tudom a tárolásuk nem volt szakszerű, (pl egy leállított repülőeszközt fél évente illik megmozgatni, olyan apróságok miatt, hogy pl ne a kerék ugyan azon pontján álljon, a hajtóművet ki kell konzerválni ás beindítani, majd visszakonzerválni. A gépek nagyrészének javításközi üzemideje (beleértve a Szuhojokat) is (8 év) lejárt.

A repülő eszközök üzembiztonságát igen befolyásolja, hogy mennyire hajtanak végre rajta megfelelő időközönként ellenőrzéseket, karbantartásokat (naptári idő, repült idő). Ezek mind elmaradtak. Persze vannak a világnak olyan pontjai, ahol széles ívben tesznek az ilyen üzemeltetési szabályokra, de szerintem azért Magyarországon nem azt a gyakorlatot kellene követni, hogy jóaz csak valami bolond írja alá a gép formulárját, és akkor az már tökéletesen működik is.

 

Persze lehet arról állmodozni, hogy hajózóink vész esetén merő hazafiasságból beugranak a gépekbe (amiknek évek óta a közelébe sem jártak, tehát tudásuk felejtődött), de nem hiszem, hogy annyira ostobák lennének, persze, ha már az említett okokból a gépek működnének (és nem az a kérdés, hogy beindúl-e a hajtómű, hanem működőképes-e az fegyverrendszer, és van-e hozzá fegyver (annak üzembiztonsáégáról, már nem is beszélve). nagyon bátor dolog felszállni egy MiG-gel hogy megküzdjünk a gaz ellenséggel, de semmi értelme, ha a rakéta el semegy a sinről, nem fogja be a célt, vagy az indítás után azonnal meghibásodik és elveszti.

 

Úgyhogy szép, csak semmi értelme ezeknek a gépeknek reaktiválsa és arról álmodozni, hogy ezekkel a gépekkel megint erős Légerőnk lenne, mert ezzek bármilyen katonai hasznosítása csak a csekély erőforrásaink további felesleg szétforgácsolása lenne.

 

Anno résztvettem a 6 db Szuhoj nagyjavításában. Darabja 100 millióba került a Honvédségnek, és volt olyan közülük amelyiket utána 52 perc repült idővel állítottak le. De ezzel a géppel sem szállna fel ma - szvsz - épp eszü ember, és ezért nem vettném meg az illetőt.

 

TG

Előzmény: Törölt nick (21823)
Némedi László __ Creative Commons License 2007.08.31 0 0 21825
azért a stíluson sok minden múlik, egy multinál ugyanezt megkérdezve kicsit nagyképűen, elég gyorsan vége lenne az interjúnak :)))
Előzmény: elyühet (21821)
Princ of Carpatia Creative Commons License 2007.08.31 0 0 21824

Szia Zoli!

 

Csak megtoldanám gondolataid:

Hogy mi mibe kerűl, és kinek lészen haszna belőle, nagyon egy aktualizált dolog.

Annó  ('66-ban) a Zalkán az elsőéves növendékeknek (A,B,C,D,E kategóriás) jogosítványt kellet  (!) szerezni. Erre akkor azt mondották, hogy az 56-os események kapcsán szinte nem volt sorkatona, aki a klf gk.-kat elvezesse.

(Most a jogsi vizsgáinak történetét nem említeném. :-)   )

Egy II. VH-s film akkor hiteles, ha azt látod, hogy Joe akármilen rendfokozatban, akármilen gk.-ba beugorva tép vele ezerrel. Na, ja! Ez náluk már akkor TERMÉSZETZES dolog volt! Nálunk hol tartunk most?

OFF: Igaz az a törekvése az oktatásnak elvetélt embrió lett, hogy a gyermekeinknek az érettségi mellé jogosítványt, és PC-felhasználói ismeretekről tanusítványt adjon! elqrtÁk!

Onn:

Azzal értek egyet, aki azt mondja: Megélhetőségileg (szakmailag) az vezessen gk.-t aki nap mint nap az országutakon nyomja. A seregben, meg MINDENKI! Alapból, mint katona, akinek lőni is tudni kell, bármi beóban is legyen. Az meg belső ügy legyen, hogy pölö Hamburger melik katonáját tartja legalkalmasabbnak a söförködésre. (Bár tudom: Neki aztán nem derogál, ha Ő maga vezet bárhová.)

 

Öreg Csóka

 

Előzmény: M.Zoli (21817)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.31 0 0 21823
Végülis raktáron (kifutón) még megvannak a Szu 22-ők és a Mig-ek egy (nagy) része is. Ezt nem lehet M-zárolt készletnek tekinteni? Ha nagyon-nagyon kéne, csak beindítanánk azokat is valahogy, vagy nem lehetnének aktívak semmilyen szorult helyzetben?

A kép hol készült, és pontosan mi van rajta?
Előzmény: urál (21811)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.31 0 0 21820
De. :)

A köznyelv így híjja errefelé...
Előzmény: Hamburger2 (21809)
Princ of Carpatia Creative Commons License 2007.08.31 0 0 21819

Üdv Olvtárs!

 

 ....híradós....   NO!!!

 

     HÍRADÓ!!!       (Bocs, de aki híradó volt, érzékeny erre. :-)   )

 

Öreg Csóka

 

Előzmény: elyühet (21812)
Fefe952 Creative Commons License 2007.08.31 0 0 21818
Ennek meg vértolulástól vöröslött az arca... általam!

Érdekes lenne tudni, hogy ő (mármint a vérvörös fejű:-))) mit mondna az eset kapcsán. De az is érdekelne, hogy pld: miket mondtál, kérdeztél tőle?
Azt gondolom mindenki elismeri, hogy a legutóbbi "szervezéskor" nagyon sok szakember távozott a szakterületről. Nem akarom a maradókat elítélni, illetve az új munkatársakat, de nincs meg nekik az a mentalitás, ami ehhez a beosztáshoz kell. Sokszor úgy érzem, hogy csinálják, mint az iparosok (nem a legjobbak közül való). De ha belegondoltok, vagy ha csak megnézitek a bárhol beszerezhető anyagokat (jogszabályok, intézkedések - lásd: HM honlap közlönyök stb), láthatjátok, hogy igen nagy az elmaradás. Csak hogy egyet említsek (mint "divatos" témát) nincs pontosan leszabályozva a tartalékos kérdés sem (a HVT kivételével). De olvasta valaki a minősített időszaki nyilvántartás szabályát? Vagy a teendőket a minősített időszak visszaállításakor?
Gondolom a legkönnyebb kiakasztani egy nem kellően motivált és felkészített toborzót, ha az önkéntes tartalékos kérdést feszegeti valaki. Mert ő sem tud mondani semmit, de véleményét sem mondhatja, mert akkor esetleg "kikaphat". Mit tesz ilyen helyzetben egy egyén? Pld: dühöng vörös fejjel.
Vagyis a mulasztásokat ott, a végeken lehet a legjobban megérezni és infraktus-közeli állapotba kerülni.
Előzmény: elyühet (21814)
M.Zoli Creative Commons License 2007.08.31 0 0 21817

Udv.

 

Ez igy tenyleg nem hangzik biztatoan. A sereg nem probalkozik azzal, hogy felvesz sofornek valo fiatalokat, oket ingyen kikepzi tgk. vezetonek, karbantartonak, akarmi, igy adva szakmat a fiataloknak, akik ezzel, es a velejaro tapasztalatokkal, leszereles utan jobban tudna ervenyesulni? Gondolom Magyarorszagon sem olcso megszerezni a C, E kat. jogositvanyt. En szerencsere meg annak idejen onszorgalombol beszereztem a C-t. Bar nem hasznalom. De mar akkor is egy kissebb vagyon volt ( Szlovakia ) plane egy diak szamara. Barataim kozul viszont sokan ingyen jutottak hozza a sorszolgalatuk alatt ( akkor meg volt, es legalabb kaptak egy szakmat, ami meg mindig jobb, mint munkanelkulinek lenni. Ez kozben megvaltozott. Utobbi 5 evben annyit fordult a vilag szukebb hazamban, hogy csak az nem dolgozik aki nem akar. )

 

Ezenkivul szerintem a seregnek elsosorban a 17-18 eves fiatalsagot kellenne megceloznia.

 

Udv.

Előzmény: Anonymus65 (21804)
Némedi László __ Creative Commons License 2007.08.31 0 0 21815

M.Zoli -aki gyakran szokott errefelé írni, tehát valószinűleg az itteni társaság ingerküszöbe az övéhez hasonló

 

 

szia

a társaság ingerküszöbe különböző (mind az alsó határa, mind a felső határa :))))

Előzmény: elyühet (21812)
1805 Creative Commons License 2007.08.31 0 0 21813

Hello!

A szokásos! Gondolom mindent behordanak, amivel veszélyes, vagy nem lehet lőni, esetleg fegyveralakú öngyújtó, vagy úgysincs hozzájuk lőszer. A nátó meg örül és fizet, mert "óriásit" lépett előre (előtte van az akna) a békéhez vezető úton. 

Előzmény: Hamburger2 (21808)
urál Creative Commons License 2007.08.31 0 0 21811
Ilyenkor mindig sír a szemem, hogy mi van, ha nálunk nem idióták vannak? Akkor most a Magyar Légierő 28 Mig-29-esből, 14 Gripenből és tizenvalahány Szu-22-esből álna. És ez nem került volna semmibe, mert megvolt, csak hadrendben kellett volna tartani.
kovacsgyula44 Creative Commons License 2007.08.30 0 0 21810

Úgy tudom a létszámstopot Szekeres idejében oldották fel, előtte éveken át a létszámstop idején 100 milliókért dübörgött a toborzó 6test, a jelentkezőket meg előjegyezték.

    gyula

Előzmény: Anonymus65 (21804)
Hamburger2 Creative Commons License 2007.08.30 0 0 21809

Szervusz!

 

Nem kevered egy kicsit a pomázi lőteret a csobánkai gyakorlótérrel? :) Lőtér a közelben Izbégen (Szentendre külnegyede!) van a közelben. Az Általad elővezetett leírás a csobánkai gyaktérre illik.

 

Hamburger

Előzmény: Törölt nick (21807)
Hamburger2 Creative Commons License 2007.08.30 0 0 21808

Szia!

 

Bizony, bizony! Egyáltalán nem hülyék! Egy jó fegyver nem olcsó! :) Viszont szeretnek jó fiúknak kinézni! :)

 

Hamburger

Előzmény: 1805 (21805)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.30 0 0 21807
"sokszor hallom a domb mögül a rövidebb-hosszabb sorozatlövéseket is"

Én igen közel lakom a pomázi lőtérhez (lehet, hogy már ez is csak ex-lőtér), gyerekkoromban gyakorlatilag minden szabadidőnket itt töltöttük a haverokkal, amikor éppen nem volt gyakorklat. Rengetegszer lehetett gyakorlatozás hangját hallani még úgy 12-15 éve. Rendszeresen ropogtak a fegyverek, éjjel nappal. Az utóbbi időben viszont semmi, évek óta nem hallottam, hogy akárki gyakorlatozott volna, pedig jó és nagy lőtér, van rajta sínen húzható tank, kötélhíd, föld alatti labirintus, meg rengeteg lövészárok stb. stb. Gyerekkorom szép emlékei oda kötnek.
Előzmény: -Survivor (21790)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.30 0 0 21806
Ez az!

Mi a fenének tartunk pilótákat? Drágák! (Kell a pénz a 4-es metróra meg a kormányzati negyedre és digitális táblákra), úgyhogy inkább, ha meleg a pite, béreljünk pilótákat a környező országokból, vagy klónozzunk kínai pilótákat, közöttük úgysem tűnik fel, hogy eggyel több, vagy kevesebb.
De előtte mindenki írásban, határozottan határolódjon el a Magyar Gárdától úgy, hogy azt előtte a miniszterelnök-osztályfőnök úrral is ellenjegyezteti.

(Bocs, csak épp megy a híradó...)
Előzmény: Törölt nick (21784)
1805 Creative Commons License 2007.08.30 0 0 21805
Látom az afgánok is leadnak minden kivénhedt fegyvert. Talán okosabb lenne azt begyűjteni, amivel lőni is lehet, bár nem hiszem, hogy azokat leadják!
Előzmény: Hamburger2 (21798)
Anonymus65 Creative Commons License 2007.08.30 0 0 21804
Pontosítanék! Nincs létszámstop. Ami volt, azt már feloldották az átszervezés során. (erről beszéltek nagyjaink, mikor a legénységi állomány növeléséről áradoztak)
Az a probléma, hogy a feltölthető helyek zöme gépkocsivezetői. A magyar munkaerőpiacon jelenleg hiány van a fiatal, jól terhelhető, mobil, C vagy E jogosítvánnyal rendelkező munkavállalókból.
A sorkatonák szakelőképzése ezt a problémát régebben megoldotta. A Honvédség jelenleg ugyanannyit fizet a gépkocsivezetőnek, mint az "egyszerű" lövészkatonának. A civil cégeknél a környékünkön egy gépkocsivezető annyit keres nettóban, kezdőfizetésként, mint amennyit a seregnél kapna bruttóban. Így nem csoda, hogy nem tolonganak a toborzó irodák előtt, illetve akik betérnek oda, azoknak nem biztos, hogy beosztást tudnak találni.
A másik gond, hogy nagyon magasak az eü. követelmények, a legénységet - azért, hogy bármikor, akár beleegyezése nélkül is vezényelhető legyen külföldre - a legszigorúbb kategória szerint vizsgálják. Emiatt is nagyon nagy a jelentkezők lemorzsolódása. További probléma, hogy nagyon hosszú az idő a jelentkezéstől a felvételig. Nagyon sokszor hat hónap is eltelik közben. Rengetegen megunják ezalatt a várakozást és más munkát keresnek.
Előzmény: kovacsgyula44 (21802)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!