Keresés

Részletes keresés

hory004 Creative Commons License 2014.07.08 0 0 25967

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t1.0-9/10403082_673093769436785_7423469998937654268_n.jpg

 

ki tudja, hogy mikor és merre járunk? :)

hory004 Creative Commons License 2014.07.08 0 0 25966

A Tüskésréti úti telepen áll egy ráncos 280-as, az útról általában látni, de nekem így messziről a BSM-nek tűnik. (aztán hátha tévedek :) )

Előzmény: W007W (25963)
W007W Creative Commons License 2014.07.08 0 0 25965

Ez kb olyan lehet mint amit két éve beszéltek Pesten hogy helyi közlekedésben nem lehet manuál váltós buszt használni. De 2012 dec 31.-e után is mennek az VT-Transman-os MAN nem automata buszok.

Előzmény: BPV-093 (25964)
BPV-093 Creative Commons License 2014.07.08 0 0 25964

Nem tudom igaz-e, a következő, amit egy buszsofőrtől hallottam: 2014. dec. 31-ig Magyarországon az összes 1990 előtti ikarust le kell selejtezni. Szerinte a Pannonnál is kivonják még az ősszel az összeset.

W007W Creative Commons License 2014.07.07 0 0 25963

Most kerestem a telephely a BPV-093-ast de nem találtam... Pedig gondoltam megnézem magamnak és csinálok pár képet.

Előzmény: hungeri (25962)
hungeri Creative Commons License 2014.07.06 0 0 25962

Ebben teljesen igazad van, azaz gyenge még a nosztalgia értéke a 200-as Ikarusoknak. Azért nem nulla! A budapesti 260-as például csaknem 40 évvel visz vissza az időben, pedig 260-as a mindennapi forgalomban továbbra is vesz részt.

Ami Pécsett is növeli a nosztalgia értékét egy szépen félretett 280-asnak, ha gyártáskori állapotban van, illetve a festése is az akkori időket tükrözi. Ez nálunk azért lenne kivételesen különleges, mert a 200-asok megbecsülése elképzelhetetlenül mély volt a közelmúltban, így a még futó példányok is alulmúlják a balkáni állapotokat és olyan példányaink vannak szétrohadva a dögsor mélyén, amelyekről soha el sem tudtuk volna képzelni, hogy végük lesz valaha (464...).

 

A másik pedig az, hogy Pécs nosztalgia járműflottája gyakorlatilag nulla példányból áll, mind helyköziben, mind távolságiban, mind helyiben. Továbbá villamosügyileg is... Ezt feltölteni szinte lehetetlen, mert helyhű példányok aligha bukkannak már fel. Az emeletessel is vissza nem térő alkalom ment füstbe és amire egyáltalán van esély: Pécsett is futó típusokból (de Pécsett soha nem járt példányokból) talán még akad, amit átmázolva, kicsit átalakítva ha nem is autentikus, de hűnek mondható flotta lenne építhető. A renomé pedig nem épül, a 200-as széria is a korábbiak sorát követi: széthullásuk után az ég világon senkinek nem jut eszébe saját példányt megőrizni. Ha lehet, akkor ezért teszünk.

 

Gondolunk például a székesfehérvári 284-esünkre és a budapesti ős-415-ösünkre is, előbbiről kevés az infó, utóbbi pedig üzemképes állapotban működik, így veszve még nincs semmi.

 

Szumma: a 093-at nem a jövő évi nosztalgia programra kell félretenni... Később viszont sokak örömét képezheti és ha bejön a következő bevásárlás, az a 200-asok végét jelenti, ha jól gondolom.

Előzmény: W007W (25960)
W007W Creative Commons License 2014.07.06 0 0 25961

Egy kis hétvégi érdekesség. A 4:49-kor induló 2-es járatot a Budai Állomásnál utoléri a 4Y és a Mohácsi útnál már a 4(A) is. Ez utobbi kettő menetrend szerint is együtt halad 2 perccel a 2-es után. De a 4-es csak a Főpályáig megy és mivel ő volt az utolsó nem volt biztositott az átszállás sem főleg mivel az Árkádnál is hátul áll meg...

W007W Creative Commons License 2014.07.05 0 0 25960

Azt azért megjegyezném hogy amíg a mindennapokban menetrendszerűen lehet utazni üzemképes IK280-sal addig nem túl nagy szám szerintem. Még akkor sem ha kicsit más mint a többi, hisz ez az emberek többségének fel sem tűnik a különbség, pár fanatikust leszámítva...

Előzmény: hungeri (25958)
W007W Creative Commons License 2014.07.05 0 0 25959

Ok, ezzel elleszek hétvégén :)

Előzmény: hungeri (25958)
hungeri Creative Commons License 2014.07.05 0 0 25958

No, egy kis fantáziaindító:

Mit tudsz csinálni Pécsett egy üzemképes villamossal?

És egy üzemképes 280-assal?

 

A többire magadtól kell rájönnöd! ;-) 

Előzmény: W007W (25956)
hungeri Creative Commons License 2014.07.05 0 0 25957

Vissza a tulajdonosához.

Előzmény: W007W (25956)
W007W Creative Commons License 2014.07.05 0 0 25956

És mit csinálnak vele kiállitják a villamos mellé? 

Ha már itt tartunk az emeletes Ikarus hova tűnt a telephelyről?

Előzmény: 89Ádám (25955)
89Ádám Creative Commons License 2014.07.04 0 0 25955

Köszönöm a megnyugtató híreket! Ezek nagyszerű hírek!

Nagyon lassú folyamat lesz, de sok kitartást kívánok és merem remélni, hogy a legkedvezőbb lehetőség valósul meg és a Pécs és Térsége Közösségi Közlekedéséért Egyesületnél marad!

Előzmény: hungeri (25951)
89Ádám Creative Commons License 2014.07.04 0 0 25954

Ez az utolsó közforgalmú ráncos + trilexes 280.06-os az országban (azaz volt).

Előzmény: W007W (25952)
vampeare Creative Commons License 2014.07.04 0 0 25953

ezzel nem találtad fel a spanyolviaszt, de lepöckölték az ötletet még az átnevezési hullám előtt

Előzmény: W007W (25941)
W007W Creative Commons License 2014.07.04 0 0 25952

Mitől is olyan különleges ez a busz? 

Előzmény: hungeri (25951)
hungeri Creative Commons License 2014.07.04 0 0 25951

A pécsi nosztalgia üzemnek jelenleg egyetlen egy, de hatalmas szálkája van: az eredeti buszaink a PK Zrt. tulajdonában vannak és nagyon kevés esély körvonalazódik, hogy ne a NAV-hoz kerüljenek. A Pécs és Térsége Közösségi Közlekedéséért Egyesület meg fogja próbálni rendezni a tulajdoni viszonyokat úgy, hogy később üzemképesen még Pécsett, de akár bárhol máshol a nosztalgikus érzelmeket felkavarhassa. Ha a jogi akadályok leküzdése megvolt, akkor jöhetnek olyan problémák, hogy a buszért korábban már rengeteg fan - a PTKE-nél jóval nagyobb tapasztalattal rendelkező személyek! - már bejelentkeztek. Ha esetleg valamelyikük megkaparintja a járművet, akkor a PTKE dolga az együttműködés lesz, ez is egy járható út. Első és kiemelt cél: kaparintsuk meg a NAV markából. Amint konkrét teendő van, szólunk.

Előzmény: 89Ádám (25949)
BPO-105 Creative Commons License 2014.07.04 0 0 25950

Falazzák be a 3. ajtókat, és vége lesz a vitának :D

Előzmény: ikarusman280 (25939)
89Ádám Creative Commons License 2014.07.04 0 0 25949

Köszönöm!

Nem értem, hogy miért nem lehet rendbe rakni legalább egy kicsit és rendszámmal eltenni az utókornak?

Most még a roncsokból össze lehetne rakni viszonylag olcsón és jól.

Később aztán folyamatosan építve a kocsit igazi nosztalgiakocsivá válhatna.

 

 

Előzmény: hungeri (25948)
hungeri Creative Commons License 2014.07.03 0 0 25948

Utánanéztem, egy hónapja a dögsorban volt, de még nem dögként, azaz nincs kikezdve.

Előzmény: ckg471 (25947)
ckg471 Creative Commons License 2014.07.03 0 0 25947

Köszönöm.

Előzmény: hungeri (25946)
hungeri Creative Commons License 2014.07.03 0 0 25946

Nagyon gyenge emlékeim szerint egy hónapja még megvolt, csak épp nem túl jó állapotban.

Előzmény: ckg471 (25945)
ckg471 Creative Commons License 2014.07.03 0 0 25945

Szét is vágták?

Előzmény: BPV-093 (25944)
BPV-093 Creative Commons License 2014.07.03 0 0 25944

Vége van, (már 1 éve)

Előzmény: 89Ádám (25943)
89Ádám Creative Commons License 2014.07.02 0 0 25943

BPV-093 sorsáról mit tudni?

Rendeződik, vagy már csak a Tacskoba keressem?

lobbanórotor Creative Commons License 2014.06.30 0 0 25942

Nagyon nagy szerencsével találhatsz kint tartalékot. 

Előzmény: KZoltán1330 (25907)
W007W Creative Commons License 2014.06.30 0 0 25941

Annyi furcsa nevű megállónk van, a kinti Budai Állomás megálló lehetne pl Budai Állomás, Zsolnay Vilmos út vagy fordítva Zsolnay Vilmos út, Budai Állomás csak hogy valahogy meg legyen különböztetve...

M41 2305 Creative Commons License 2014.06.30 0 0 25940

Célszerűbb lenne a 3 ajtós kocsikat járatni helyibe. Csak ezért... :-)

Előzmény: ikarusman280 (25939)
ikarusman280 Creative Commons License 2014.06.29 0 0 25939

De bele vagy szerelmesedve abba a 4db BN12-be. Majdnem minden alkalommal megemlíted őket. :D

Előzmény: M41 2305 (25938)
M41 2305 Creative Commons License 2014.06.29 0 0 25938

Egyelőre arról van megállapodás, hogy augusztus 31-ig nyolc darab kerül Komlóra. Ez már jelentős fiatalítást jelent a jelenlegi állományhoz képest. Ők nyolcan, meg a 4 db Merci már nagyjából elég is. Talán a 4 db helyis Credo is visszakerülhet idővel.

Előzmény: Törölt nick (25937)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!