Ez így is van a valóságban. A pontos megállapításhoz vagy jó fotó kell ami tiszta, főműhelyes állapotot mutat, vagy oda kell menni, és egy félre eső helyen megtörölgetni a felületet. A bobó könyvben van egy remek fotó egy 500-as, vöröscsillagos gépről ott elég egyértelmű a dolog, ugyanis magasból lett fényképezve.
Behivatkoztam tegnap a MÁVSZ 2711.2 szabványt. Ott egyértelműen rendelkezik milyenre kell festeni a járdát. A főműhelyek ennek megfelelően is jártak el. Nem volt szokás az egyszer ilyen, egyszer olyan festés.
A szürke legfeljebb abban az esetben állhatott elő, ha fűtőházban festettek, és per-pill nem volt fekete festék, mert előfordult ilyen is, de alapjában véve követték az eredeti sémát. De ezek egyedi esetek.
Érdekesség 1: Az m40-eseknél szintén fekete az előírás, viszont szürke járdás, a 224-es. Dombóváron festették.
Érdekesség 2: A V46-nál szintén a fekete volt előírva, mégis szürke volt mindig is az összes, gyárilag is így jöttek, és az északi sem változtatott rajta.
Érdekesség 3: A vöröscsillagos korszakban a tolatómozdonyok (M28, M32, M43, M44, M47 1000) narancssárgák voltak (talán RAL 2003). Az egységes RAL 2002 fentebb említett szabványban lett meghatározva.
Itt inkább az a probléma, hogy a vékony lemez maszk közel van a kerékhez. A valóságban a forgóvázkeret hossztartója ,ha jól emlékszem kb. 200 mm széles (átszámolva 2,3 mm), emiatt a kerekek alig látszanak. Ha a modellen a takaró miskulancia kijjebb kerülne a valós helyzetnek megfelelően, az optikailag sokat segítene.
Nem is ez a legnagyobb eltérés a LIMIT BOBO - nál. A Forgóváz kerékcsapágyközéppontja nem vág egybe a kerék középpontjával a modellen. Emiatt a BOBO kerekei nagyobb átmérőjűnek látszanak a modellen, mint a valós. Ez a régi és új BOBO-n is látszik. Sajnos nem változtatott rajta. Viszont a LEÓK-nál ez tökéletesen egybevág, fura, a LEÓKon jó, (ráadásul egy azon forgóvázcsalád).
Nem vagyok pap, hogy igét hirdessek. Leírtam a véleményemet. Azt még tudtommal szabad, akkor is ha az esetleg nem egyezik a tiéddel, meg a porrá mínuszoló kis árnyékban bújkáló ellenforradalmároknak. Tudod valami olyan dolog azért még létezik, hogy véleményszabadság. Az meg hogy a véleményem tetszik-e vagy nem, azt döntsd el te.
Ha ennyire zavarlak, akkor el tudod rejteni a hozzászólásaimat, és soha nem fogsz itt többet látni tőlem semmit. Struccpolitika forever!
Csak elárultam ki készítette a képen látható modellt, de megszólítva érzem magam, szóval vélemény következik:
A Bobó és Dácsia járda általában rozsdabarna. 5 perc alatt lepi el a tuskópor és csiszolódik le fémszínűre a rombuszminta. Még a makulátlan mozdonyokon is. De Tamásnak igaza van, ott a frissen festett járdás gép. Bobóra is léteznek bizonyítékként képek. Frissen festve valószínű fekete a járda. Hogy mindig minden gépen így van, vagy volt-e nem tudom.
Nem láttam soha a Limit honlapján hogy ő lenne a "legnagyobb", "legtökéletesebb". Hibázott? Sanszos, mert a képen a járdaél egyértelműen fekete, a csillagos gépeken a fekete járda általában jobban is látható. Összerakás előtt érdemes festeni az elemeket, nem kell korlátot maszkolni. Mindig mindenki hibázott-e idáig aki nem mázolta feketére? Nem biztos, mert szerintem lehettek kivételek a gépek között. Biztos jobban tudja valaki aki festett már ilyet, de el tudom képzelni, hogy az évtizedek alatt volt olyan gyakorlat ahol nem festették külön feketére.
Itt van a csillagos M44 086 valós fotója a limit szerint és lapozgatva mellette a megvalósult modell,ami sehogy sem fekete trepnis és a fotón a trepnin nem csak feketét látni hanem még narancsot is.
Jó persze valóban nem egyszerű egy beforrasztott korlát mellett a szürke trepni függőlegesét kimaszkolni,hogy a vízszintest feketére fújja.
De aki a "legnagyobb" az tudjon már tökéleteset csinálni,ha már egyszer azt mondja hogy ő tökéleteset csinál :)
És ez pedig nem alma és nem körte bárhogy nézem :)
Ha nem is a limit modell van a képen,de a limit oldalán az azonos korszakú és pályaszámú M44 086 saját modell fotóin is ilyen,de írtam is és nem a valós képpel azonosak a színek.Vagy a limité egy másik M44 086?
Kedves STModell, készséggel elfogadjuk, hogy Te egy szigorú elv-ember vagy - de miért nem gondolsz bele abba, hogy a hozzászólásodal mit okozol...?
Mindnyájan tudtuk, hogy nem ingyen kérte. Jóleső érzés volt mindnyájunknak. Most meg kellemetlenül érzi magát az, aki elfogadta, és az is, aki adta - pedig örömet akart vele szerezni mindenki!
(BorKi nem azt mondta, hogy nincs fekete trepni, hanem hogy nem minden mozdony fekete trepnis. Az általa mellékelt képeken 2-3 esetben ez egyértelműen látszik is. Szerintem ennek a ténynek nem feltétlenül van köze ahhoz, hogy hány éve javítasz mozdonyokat – ezt kérlek ne vedd sértésnek, egyszerűen nem arra reagáltál, amit ő írt :)
Szerintem engedd el. Én pontosan értem, miről és miért írtál, de ha ennyien félreértették az írásod, akkor lehet, hogy a megfogalmazás pont annyira szerencsétlen volt, mint a topiktársé, akinek ezt felróttad. ;)
ON
Kifejezetten gyerkőcnek és játszós modellnek kellett terveznem egy speciális járművet. Sajnos, a legkisebb átmérőjű, hajtható kerék ide picit nagy, de legalább megállt 870 alkatrészből a sárga síndöcögény:
Látod, te sem értetted meg amit írtam. Hát ennyire könnyű még egy rövid hozzászólást is félreérteni. Nem azt írtam hogy ő nem állított igazat, hanem hogy látva a lehetőséget majd lesznek eztán akik kijátsszák majd ezt a kártyát.
Illetve tudod nem tudhatjuk hogy hány tényleg nagyon nehéz helyzetben lévő modellező van itt (én személy szerint ismerek pl. néhányat) akik ugyanígy sokszor lemaradtak dolgokról, de egyébként soha nem játszották ki ezt a kártyát egyetlen esetben sem. Tudod ez az ami egy kicsit engem megakasztott
Lehet ez a reakciód, de mint látod egyedül te reagálsz így, ami szerintem több mint sértő. Nekem eszembe se jutott, hogy a topictárs hazudna, mert lemaradt egy modellről. Nem is hiszem, hogy ez történt. Ahogy olvasgatom a többiek hozzászólásait ők sem. Egyetértek Borkival. Ez a téma nem ennek a topicnak a tárgya, hanem offolás, ha úgy tetszik trollkodás.