az általam felszerelt polctartó valami nem működik, tehát nem járja be a megfelelő utat a rúd a műanyag kis valamiben nyitás után. Tudja valaki, hogyan kell pontosan felszerelni? Próbáltam google-ban rákeresni, de nem segítenek a találatok, talán mert nem tudom a pontos keresőszavakat.
Akkor sajnos építened kell egy gépet. A fordulatszám szabályzás a kefés motoroknál a legegyszerűbb, ezért szinte mindegyikben ilyen motor van. Tudom, hogy frekiváltóval is lehet szabályozni az indukciós motorok fordulatát, de az jóval drágább megoldás, nem hinném, hogy ezt valamelyik gyártó bevállalja. Ha találsz ilyet akkor írd meg.
Ugyanez a birtoklási vágy kerget engem is. már elég sok lombfűrész gépet megnéztem, már van összehasonlítási alapom. Először én is féltem a lemez asztaltól, de igazából nem lényeges, mert nem nagy súlyú alkatrészeket fűrészelünk rajta. Sokkal fontosabb, hogy fordulatszám szabályzós legyen és mindkét típusú fűrészlapot befogadja a gép rögzítője.
A legtöbb gép ebben nagyjából egyforma. Viszont igencsak sok eltérés van az elszívó csonk elhelyezésével. Egy csomó gépen a gép elején kell bevezetni az elszívó csövet ami baromira kényelmetlen megoldás, mert emiatt nem lehet közel hajolni a fűrészeléshez. Szerencsére van olyan gép aminek oldalt van a cső csatlakozója. A gép teljesítménye sem kell hogy túl nagy legyen, felesleges, 100-150W teljesítmény bőven elég. A milliós árú amcsi csodagépek sem tudnak többet amiknek mindene öntöttvas meg kovácsolt acél.
A legtöbb gép lemezből van, már csak az a kérdés, hogy a himba csatlakozásnál csak simán a lemezen vezették át a tengelyt vagy csináltak e valamilyen csapágyazást. Konkrét márkát nem ajánlok, mert egyrészt elég sok típust néztem már meg és kezd kicsit zsongani a fejem tőle már. De egy gépet én is szívesen megvennék.
400ft-ért veszel egy marék 40-es szöget amivel ferdén összeütöd ragasztáskor a deszkák végeit.
innentől a deszka nem csúszik,mászik el, sőt még egy síkban is marad.
mostanában pl én már meg sem gyalulom egy lapját táblásításkor, megtolom az egyengetőn az élét, megragasztózom és 2-4 szorítóval már csavarom is össze.
ha 1-2 óra múlva megszáradt már gyalulom is a vastagolón
nem vagyok egy nagy vasas, de én inkább valami sablonnal vagy hasonloval pontoznek, es egyesevel fúrnék. par centin már simán elmegy a furat mm-eket oszlopos fúróval is.
Az lesz, hogy szorítóval összefogom őket illesztve, pontosan, aztán megpöttyölöm CO-val egymáshoz. Akkor nem mozdulnak el sehogy, oszt szépen végig lehet fúrni mindegy egy fogásból.
Namost, ha elhúzza mondjuk egy centit a deszkákat egymáson, amiket amúgy lamellóval illesztek össze, és a végén mondjuk egy asztallapnál kilóg egyik deszka egy centit, az nem nagy gond, úgyis utána vágom méretre a táblát a körfűrésszel.
De a precizitásra és a tizedmm-re egyforma darabok előállítására nyilván oda kell figyelni.
4-5 párra gondoltam, annyi már elég egy 180-as asztallap ragasztásához, az meg 200-as deszkákból szépen ki is adja.
Egyetlen dologhoz kell esztergányos, a menetes száron mozgó darab előállítására, de azt meg a haver megcsinálja hipp-hopp. A többit én is meg tudom csinálni, kifurkálni, leszabni.
Kell két méter menetes szár 2x6 méter zártszelvény, az meg is van itthon, meg laposvasból 4 méter, és egy rúdanyag, abból fél méter, oszt annyi.
Az inerciája kb 40%-al nagyobb. Ez kb azt fejezi ki hogy mennyire nehéz meghajlítani. Ebben nem vagyok biztos, de asszem ezzel egyenesen arányos pl hogy két végén támasztva középen mekkora lehajlása lesz adott terhelésre.
Altalaban nem az a kerdes hogy a ketto egymashoz kepest milyen, hanem hogy az adott feladatra elég-e az egyik vagy a másik.
Azért egy próba-beindítás erejéig érdemes kicsomagolni mindent. Ha bármi gond van, netán hiányzik valami tartozék, könnyebb időben reklamálni, mint esetleg hónapokkal később. Ha meg minden okés, akkor frissiben, míg még emlékszik az ember mi hol volt, még könnyedén vissza lehet csomagolni az eredeti dobozba.