Igen, van néhány apróság ami nem stimmel, DE. Nem a csehszlovák verzió magyarra pingálását kapjuk, hanem egy formailag is a magyar verziónak megfelelő kivitelezést. Ebben az árfekvésben pedig nyugodtan mondhatta volna a gyártó, hogy márpedig nem fogunk szerszámot módosítani a kedvetekért. Lehet itt fikázni, de ebben az árkategóriában szerintem egy nagyon jól kivitelezett modell, azzal a néhány aprósággal együtt is. Ez meg egyéni kompromisszum kérdése, hogy kinek mi fér bele.
Ez az MTB sara nem a tiétek. Ezek nem kompromisszumok, hanem egyszerű trehányság, és ezek azok a finomságok amire rohadtul oda kéne végre figylelni, mert apróságok ugyan, de igen sokat tud dobni a megjelenésen. Semmivel sem került volna több időbe jól megcsinálni. Járt nálam a Cseh/Szlovák verzió nem rég, ott is ugyan ez a helyzet.
Gondolom úgyis tudjátok, de azért leírom a tisztánlátás végett, hogy kihoztunk mindent ebből a Bz-ből, amire lehetőségünk volt az adott keretek között. Ezek után mindenki döntse el maga, hogy vállalni tudja-e ezért az árért a modellen található kompromisszumokat.
Szvsz. nem szerencsés:
kisszériás, a piacon nem létező, azaz nem megvásárolható, a mai árakon megkockáztatom jóval magasabb ár fekvésű modellel összehasonlítani az MTB Bz-jét. Ráadásul egy olyannal, ami mellett egy Roco is elnagyoltak tűnik...
Úgy rémlik, egy motorkocsi legfeljebb két melléket tud elvontatni és (vezérlésileg) legfeljebb két motort lehet összekapcsolni, úgyhogy ez a hatkocsis összeállítás a leghosszabb üzemszerűen lehetséges Bz-vonat.
Az Ikarus szellőzők mikor kerültek a tetőre ? Láttam néhány képet a piros csillagos korszakból, ahol nem látok Ikarus szellőzőket. A képeken hattagú a szerelvények vannak. Mindig két Bzmot és 4 Bzx. Van ahol elől áll a két Bzmot és van ahol mindkét végén Bzmot van közrefogva a Bzx-eket. Ennek mi az oka ? Esetleg valami ingavonatos oka van ? A BDzx-ek mikor készültek ?
Nem tudom, nekem ezektől függetlenül nagyon tetszik az MTB-féle Bz. Legalább van elérhető áron és egészen szép összhatással. Kiegészítők meg biztosan lesznek hozzá akinek kellenek a részletek, a Bbmothoz is lehetett rendelni 2-3 ezer forintért ha jól emlékszem.
Eléggé hiányzik a hajtott tengelyről a homokolócső tartókeret, az alvázon lévő ládák túl közel vannak a kasztni széléhez (az akksiláda a legproblémásabb), az ablakok túl szögletesek, azt a motor imitációt az alján egyszerűen nem tudom értelmezni. (későbbi korszak már a Rába motorral, de a lényeg látszik).
Valóban nehéz megítélni. Szerintem rendben van. A világos alvázban kiabáló sötét kerekek nagyon picik, emiatt tűnik úgy, hogy nagyobb a tengelytáv. Az igazi példányokon egymáshoz koszolódott a kerék és az alváz, ezért nem tűnik fel, hogy az is ugyanilyen malaclábú.
Köszönöm szépen mindenkinek! Ezen az egyen fordítva vannak a csápok, nah az volt egy nagy meló. Világítást pedig a csíkos műhely készítette, ezúton köszönöm mégegyszer illetve mindenkinek aki segített.