Alapításkori gondolatok!
Úgy gondoltam, és ez egyre többekben is megfogalmazódott, hogy Budafok - Téténynek szüksége lenne egy valódi, gyűjtő, befogadó, pozitív szemléletű törzsasztalra, ahol mindennapjaink apró-cseprő ügyei mellett megbeszélhetjük a közélet eseményeit éppúgy, mint megismerkedhetünk kerületünk értékeivel, helytörténetével, hagyományaival, kultúrájával, de beszélhetünk a város alakulásáról, fejlődéséről és neuralgikus témáinkról, így környezetünk állapotáról, teendőinkről. Mindez egy hosszú mondatba foglalva, persze nem fért bele a topic címbe, de elsősorban ezeket gondolom, javaslom itt napirendre venni és ezzel kapcsolatban álló embereket meghívni, és persze sok mindenki mást, kerületieket, vagy akik csak érdeklődnek utánunk, korábban itt laktak, emlékeik vannak.
Szeretném tehát, ha beindulna itt egy igazi fórum, nem feltétlenül napi hozzászólások százaival, vagy csevegéssel, de néhány aktuális, fajsúlyos vagy kevésbé, de sokakat foglalkoztató ügy áttekintésével és folyamatosan helyi kulturális, történeti értékeink bemutatásával. Utóbbi szempontból is nagy kincsestár kerületünk és messze nincs kihasználva, bemutatva a már feltárt sok érték, anyag.
Persze várom a javaslatokat, az észrevételeket, merre menjünk, és azok csatlakozását, akik eddig is nézegették a kerületi vonatkozású topicokat, de belépni, hozzászólni nem akartak.
Moderációval kapcsolatos kérdéseknek a helye:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9186758 itt található!
A dolgom után való járás közben sikerült felkapaszkodnom az 58-as "égszinkék" buszra. A középső ajtón az inkább csak fellépés, hisz ott alacsony a padló. Magas a beltér, az első és középső ajtó között akkora üres tér van, hogy három babakocsi is elfér. Mindkét oldalon két-két ülés sor van, nyüzüge tinédzserekre méretezve, a légkondi viszont működik. Látszatra elég jó állapotban van.
Nézd a dolgok jó oldalát, mert lehet, hogy az is van! Ha a dudaszó elnyomja a villamossín kenetlensége okozta csikorgást, akkor egy régi probléma máris megoldódott! Ha nem, akkor az pech... :-)))
Nem ám azt hinni, hogy a tegnapi javítás az örökkévalóságnak szólt.
Reggel már állt a sor a váltani nem akaró piros lámpa előtt, természetesen a türelmetlenebbek dudaszó kíséretével:
Aztán 10 óra körül jött a javító brigád (mint szinte minden nap):
Úgy látszik azonban olyan bonyolúlt volt a probléma, hogy segítséget kellett kérniük, ami kb. 10 perc után meg is érkezett:
Munkálkodtak úgy egy negyed órát, aztán szépen elvonultak, a probléma viszont maradt, folytatódott a sorakozó, a dudálás, a balesetveszélyes kerülgetés, hisz aki legelől áll, az magától szinte sohsem jön rá, hogy lámpa hiba miatt tartaja vissza a sort már hosszú percek óta.
Hogy aztán mikor sikerült végre kijavítani a hibát nem tudom, mert mentem a dolgom után.
Szégyenlem, de még mindig nem bukkantam rá arra az adatra, hogy mikor is volt a kerületi Schaár Bözsi centenáriumi kiállítás a Műv. Házban! Mivel mindez bejegyzésed szerint az önkormányzat támogatásával készült, így csak a te ismereteidre tudok támaszkodni! Továbbra is várom a segítségedet ennek felderítésében! Előre is köszönettel!!!
Gyorsak ezek a Van Hool buszok, például most a 138-as járat hosszú útvonalterelésénél a nagytétényi felhajtótól a csepeli lejáróig simán felveszik a kamionok tempóját (reggel ötkor az első járatnál ez még > 80 km/h), viszont az ülései kényelmetlenül szűkek, mert a busz nagy részében két dupla üléssor húzódik. Nem is fér el rajta két átlagos testalkatú magyar ember, hacsak nem akarnak közeli testi kapcsolatba kerülni egymással! Így viszont az ülőhelyek kihasználtsága csak kb. 60-70%-os. Ráadásul a csukló előtti és utáni ajtók nagyon messze vanak egymástól, ami a szűk közlekedési utak miatt megnehezíti a buszban a belső utasmozgást és a leszállást. Viszont általában még működik rajtuk a légkondi, ami nyáridőben nem egy megvetendő szempont!
Szinte nincs nap, hogy ne szorulna javításra ez a villamoszáró lámpát vezérlő berendezés. Az elfurikázott üa. pénzből már rég telepíthettek volna egy korszerű, megbízhatót, és a felüljáró forgalmát sem akasztanák meg minduntalan.
Ez ugyan olyan felfoghatatlan nekik, minthogy nincs pénzük a sinek kenésére, de majd lesz, -mert muszály- a kopott sinek felhegesztésre, és a kerekek esztergálására,... persze sokszoros áron. (Ha a gépkocsi vezetők és a környék lakóinak idegállapotára gyakorolt hatást figyelmen kivül is hagyjuk.)
Ez jár Csepelre, de láttam ilyeneket a Boráros téri végállomáson is. Nem utaztam még rajta, nem tudom belül mennyire ízléses és főleg mennyire praktikus?