Benéztem Baján az Aldiba, ahogy nézem, itt senki se barkácsol.
18 voltos lítiumos akkus csavarozófúróból van vagy 10db, leárazva 14.9-re, kis kézi körfűrészek 8ezerért halmokban, meg mindenféle. Egy olyan akkus csavarozóért visszamegyek asszem holnap, mert ennyiért meg főleg jobb, mint a mol-os skil.
köszi a tippeket 200 as a tengely, valószínűleg megprobálom először hulladék laminált lapból kialakítani, aztán majd áttérek acélra ha találok, akár a méh telepen,
arra gondoltam még, hogy 2 db 100x40 es zártszelvényt összehegesztek, (mert van otthon :) és síkba maratom.
Gondoltam én is, hogy veszek már félkészet, de azokból is általába azon alkatrészek hiányoznak ami nekem kell, míg a vázam nagyrészt már kész van.
Akár laminált búorlapból is csinálhatod az egyengető asztallapját, jól fog csúszni. Csak meg kell merevíeni rendesen, vagy 2 réteg 18mm-es bútorlapot összeragasztasz, hogy elégmerev legyen.
A kedvencemet valamelyik ősrégi Ezermesterben(?) láttam: ez egy "flex" volt, ami egy deszkalapra eszkábált bicikli-hátsóagyból, az arra applikált burkolatlan vágókorongból, és az egészet biciklánccal meghajtó mosógépmotorból állt... Persze, a láncon sem volt semmiféle burkolat...
Valami primitív támasztékon, szabadkézből lehetett vele fémet darabolni. Gondolom, kellő türelemmel felvértezve.
Monnyuk el tudom képzelni annak a tizenkét éves kiscsákónak a kudarcélményét, aki ez alapján megpróbálja egyedül elkészíteni ezt az esztergát. Pedig jópofa ötlet, csak túlságosan egyszerűnek ábrázolják az elkészítést.
"minden barkács berendezésben bicikliagy volt csapágy helyett."
Az semmi: a barátom vett vagy 5-6 éve egy 4,5 méteres katamaránt - amit házilag "hoztak rendbe" - úgymond.
Mondanom sem kell, hogy mindkét kormánya bicikli-kormány csapágyazású volt - de úgy hogy az eredeti kormány-tengelyeket is belekomponálták az alkotásba.
Ugye mondanom sem kell, hogy milyen prímán helytálltak a tartósan vizes üzemben :-))))
Jogos a felvetésed, ugyanakkor az önmagában jó érzés, hogy valakik használják az eszüket és gondolkodnak olyasmin, main mások nem. Ez egyszerűen érdekes, ötletes, jó hogy valakinek eszébe jutott. Nem az a kérdés első körben, hogy jobb-e a hagyományos ajtónál, nem az a feladata,hogy jobb legyen. A formatervező hallgatóknak annak idején kimondottan adtak olyan feladatokat, ahol nem létező funkciókhoz kellett úgymond "haszontalan tárgyakat tervezni. A tervező ilyenkor megszabadul a kötöttségektől, nincsenek előképei, szabad a fantáziája. nem könnyű helyzet egyébként.
Hogy aztán mi hogyan találja meg a helyét a világban, az más kérdés.
Rubik annak idején a kockáját éppen ilyen formatani magyarázó akárminek szánta, aztán játék lett belőle.
Elméletileg az a tolóajtós zár amit írtam pont erre való, mert nem engedi eltávolodni egymástól a "szárnyakat", így nem tud magától kinyílni. Annak a "kampóját" meg egy kilinccsel szoktuk kezelni :)
Közel a csuklóhoz az alatta vagy fölötte levő lapok bármelyikére egy gombot (Ha csak kilincset szeretnél.) Ha zárat is akkor pont a csuklóval ellentétes sarokra az élbe, olyat mint ahogy a tolóajtók záródnak össze.
Aldiban már nem szokott lenni ilyen kihúzhatós fejezőfűrész? Úgy emlékszem, hogy amikor megnyitott és az azt követő években bazi nagy 305-ös lappal szerelt kihúzhatós gérvágófűrészeket árultak ugyanilyen évenkénti akcióban, de mostanában nem találkoztam már ezzel a termékkel.