Keresés

Részletes keresés

hungeri Creative Commons License 2014.08.11 0 0 26149

"ők írták, hogy tízmilliókat takarítanak meg az új buszok"

Aztán később nevesítve is lett (újságírói túlzás volt): 21 milliós megtakarításról van szó:

 

"Az új buszok érkezése után, s az idei év első öt hónapjában a tavalyi normához képest 71 ezer liter üzemanyaggal fogyott kevesebb, ami 21 milliós megtakarítást jelentett"

 

A számok hitelességét nem tudom megítélni, de ez literenként 295 Forintos dízelt jelent, ami reálisnak tűnik. És minimum 5 (ÖT) hónap fogyasztásáról van szó, bár itt megint félreérthető a fogalmazás. Ez azt jelenti, hogy átlagban havi 14,2 ezer literrel fogyott kevesebb üzemanyag (ami főleg azért kurva érdekes még, mert tavaly ilyenkor még kimaradt a buszok sok-sok százaléka és azok nem fogyasztanak semmit). 473 liternél tartunk napi leosztás tekintetében, munkanapi csúcsidőben 132 forgalomba adott autóbusszal, legyen a napi átlag 70 kocsi, ez kocsinként 6,7 liter napi üzemanyag megtakarítást jelent (ákombákom számítással, de a csoda mégis megdőlt...). Ha ez lehetetlen, akkor a pécsi buszok tényleg termelik az üzemanyagot............

Előzmény: kristoof (26131)
hungeri Creative Commons License 2014.08.11 0 0 26148

Szeptembertől beolvad másba.

Előzmény: peti_s (26143)
hory004 Creative Commons License 2014.08.10 0 0 26147

Gondolom mivel a KK-k (ezdeszép...) tesztelik ezért a városi kézben lévő cégekhez nem megy. Tehát, mint DDKK maradt Sexárd.

(kivéve ha megy a pannonhoz próbázni Komlóra, akkor lehet, hogy beforgatják helyközibe, hogy jöjjön Pécsre :))

Előzmény: W007W (26146)
W007W Creative Commons License 2014.08.10 0 0 26146

Vajon Pécsre miért nem jön? 

Előzmény: hory004 (26145)
hory004 Creative Commons License 2014.08.10 0 0 26145

http://www.gyoribuszok.hu/gyoribuszok/mercedes_citaro_menetrend.htm

 

Mercedes Citaro (MTS-339) országos tesztkörút - menetrend

2014. augusztus 11-14. DDKK Zrt. (Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt.)

peti_s Creative Commons License 2014.08.10 0 0 26144

Köszi a választ!

Előzmény: ikarusman280 (26110)
peti_s Creative Commons License 2014.08.10 0 0 26143

Üdv, úgy egy hete látom menni a 21-s járatok, és mindig tök üresek. Nem tudom mi helyett van, vagy miért, de ennek így nem sok értelmét látom.

W007W Creative Commons License 2014.08.09 0 0 26142

Nos tájékozódtam :)  Az az érdekes helyzet áll elő hogy nekem is és az újságírónak is igaza van! :)

 

A csavar ott van hogy ami 33-ba megy fel az 31 jön le és fordítva. 

JLW-470 Creative Commons License 2014.08.09 0 0 26141

Még esetleg arra tudnék tippelni,hogy a 32,33 útvonala is változik,amiről az újságíró a sikerpropaganda súlykolása mellett megfeledkezett.

Előzmény: bendeguz90 (26139)
JLW-470 Creative Commons License 2014.08.09 0 0 26140

Elsőre én is így értettem,viszont akkor ezt nem értem:"A módosítás előnye az is, hogy az MTA székháztól közvetlenül, átszállás nélkül lehet eljutni a Búza térre. Szintén kedveznek ezzel a módosítással azoknak, akik belvárosi iskolába, az Alagútnál lévő megállóba akarnak eljutni a Jurisics lakótelepről."

Meg lesz pénz építkezésre(mert ugye MTA-tól a Pálosokig megállókat kell építeni)?És Cassianon elkezdték már a fordulót építeni?

Előzmény: W007W (26138)
bendeguz90 Creative Commons License 2014.08.09 0 0 26139

De a pecsma-s cikk azt írja, hogy a " módosítás előnye az is, hogy az MTA székháztól közvetlenül, átszállás nélkül lehet eljutni a Búza térre. Szintén kedveznek ezzel a módosítással azoknak, akik belvárosi iskolába, az Alagútnál lévő megállóba akarnak eljutni a Jurisics lakótelepről."

Előzmény: W007W (26138)
W007W Creative Commons License 2014.08.09 0 0 26138

Fopalya - Korhaz ter - Barbakan - MTA-szekhaz - Kisszkoko dulo -  Petofi-haz - Palosok - Tettye es ugyanez visszafele!

W007W Creative Commons License 2014.08.09 0 0 26137

Fopalya - Korhaz ter - Barbakan - Petofi-haz - Palosok - Tettye es ugyanez visszafele!

bendeguz90 Creative Commons License 2014.08.09 0 0 26136

"es csucsidoben 30 azon kivul 60 percenkent van arra jarat..."

 

Múltkor arra volt dolgom és tényleg hihetetlen, ami ott megy közösségi közlekedés címszó alatt.

Előzmény: W007W (26134)
bendeguz90 Creative Commons License 2014.08.09 0 0 26135

"Ez a 31-es merre fog akkor járni(elég kuszán sikerült az újságírónak leírnia)?"

 

Nekem úgy tűnik, hogy először a 36-os vonalán elmegy az MTA-székház felé és majd onnan  a Tettye felé és utána a Alagút-Búza tér-Főpályaudvar. Viszont ezt a vonalat régebben PaP már tervbe vette úgy tűnik, hogy csak most sikerült megvalósítania.

Előzmény: JLW-470 (26132)
W007W Creative Commons License 2014.08.09 0 0 26134

Radio 1-en hallottam a menetrendi referens riportjat...

 

Es hihetetlen amit beszel. Nem vonzo a zsufolt 72 jarat? Hat a zsufolt 4-es jaratok sem vonzok! Es meg se akar senki semmit csinalni. 

A legnepesebb peremkerulet? Mennyivel is laknak tobben Rozsadombon mint a Malomvolgyibut mellett vagy Szellemvarosban. Ott miert nem kell javitani a kozlekedest? Nem tudom milyen haverja lakik ott fent hogy ilyen fontos az a resz. Enviro baratod Szellemvarosban lakik es csucsidoben 30 azon kivul 60 percenkent van arra jarat...

Vasasrol biztos rengetegen akarnak eljutni az Egyetemekre arrol nem is veszelve hogy miert az egyetemi ora kezdeshez kell igazitani mikor az egyetemistak nem tul rendszeresen jarnak orakra mig mondjuk az altalanos es kozepiskolakba is jarnak diakok. Szerintem tobben...

Jah es az iskolakbol kitodulo diakok akik fokent az autobusz-allomasig es a vasutallomasig mennek ugy megtoltik a 4 jaratokat hogy rendszeres utas lemaradas van es meg a 20, 120 jaratok is elkerulnek onnan...

 

JLW-470 Creative Commons License 2014.08.09 0 0 26133

Azt gondoltam. :)

Előzmény: E N V I R O 500 (26106)
JLW-470 Creative Commons License 2014.08.09 0 0 26132

Ez a 31-es merre fog akkor járni(elég kuszán sikerült az újságírónak leírnia)?

A sofőröknek meg kellemetlen lesz,hogy megmaradnak a 122 és társai.A 28-as II-es rakodós meghosszabbítása megmarad?

Egyébként durva,hogy Pap minden terve megvalósul: lsd. 27-28 meghosszabbítása.

Előzmény: bendeguz90 (26111)
kristoof Creative Commons License 2014.08.09 0 0 26131

Na most tényleg nem értelek. Igazat írtunk vagy nem írtunk igazat? Mert szerintem igazat írtunk.

 

Nem a Blikkes stílus miatt írtam azt, hogy a kocsik termelik az üzemanyagot, hanem a Pécs ma cikk miatt, hiszen ők írták, hogy tízmilliókat takarítanak meg az új buszok! Ez csak úgy lehetséges, ha az újak termelik a régiek meg fogyasztják az üzemanyagot. Azt szerettem volna megtudni, hogy a társvállalatoknak is elmesélhetnék, hogy hogyan jött ki ez az eredmény, mert ott az új buszok többet fogyasztanak. (Igaz nem így kérdeztem meg az elmúlt hetekben írt e-mailekben, de a lényege ez volt. A Tüke sajtósa válaszolt is többször, aztán egyszer csak nagy csend lett. Hiába kérdezgettem tovább őket, hogy mi van már? Semmi, le sem sz@rtak! Igen értetlenkedés, mert miért nem válaszolnak? Egyedül még a BKK aki ezt szokta játszani, de ők is csak nagyon kellemetlen kérdésekre nem szoktak. A többiek legalább, ha más nem finoman elutasítanak, de a Tüke valami felsőbbrendűségben szenved... )

 

Az új buszok rendelkezésre állása csapnivaló! Ez tény! Egy új flottánál a 80-90 százalék környéke az elég rossz. (Hollandiában folyamatos 93 százalék miatt dobtak ki szolgáltatót nemrég!) Leírtam, hogy nincs azzal baj, hogy a legszar@abb állomány frissül. Mit írtam volna még? Dicsérgessem Csízi Pétert, hogy de jó, hogy végre vannak új buszok? Vagy mi? A többi amit írsz lerágott csont, magunk is megírtuk többször be vannak linkelve...

 

A Credók csendesebbek, jobbak, újabbak, de hadd ne írjak már bele olyat egy posztba, akinek van szeme az ezt látja! 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: hungeri (26127)
trizs77 Creative Commons License 2014.08.09 0 0 26130

Nem azt tartom nagy bajnak, hogy a TÜKE beosztott munkatársa, aki az adatok kiszámolását felügyelte trehány, vagy hozzá nem értő ember.

 

A nagy bajnak azt tartom, hogy az ilyen szintű középvezető kezeiből milyen fals, valótlan adatok kerülnek, kerülhetnek - más ügyekben is - a TÜKE felső vezetése vagy Pécs város, közlekedésért is felelős alpolgármesterének kezébe.

 

--------------

 

Ad van ez a középvezető.

Fogalmam sincs ki, Ő.

 

Megkapja feladatul, hogy számoltassa ki beosztottaival a különböző autóbuszok átlagos fogyasztási adatait, és rendelkezésre állási mutatóit.

Ok.

 

Ez egy teljesen szokványos, amolyan mindennapi rutin feladat, amit egy közlekedési cégnél egy felső vezető ad a középvezetőnek.

 

(jobb cégeknél ilyet nem is kell kiadni feladatként, mert a társasági SAP, vagy más rendszer automatikusan gyűjti és hetente összegzi, átlagolja azok számára akik munkájához ez kell)

 

---------------------

 

Szóval megkapta a feladatot.

Felmérte erőit eszközeit.

Értelmezte a feladatot.

 

Ezután rövid, pár tőmondatos eligazítást tartott a beosztottaknak.

 - mit számoljanak?

 - hogyan számolják?

 - az eredmények korrigálásakor mit kell figyelembe venni?

 - stb.

 

Valószínűleg ez volt az a pont ahol a TÜKE el- vagy megbukott.

Nem voltam ott ezen az eligazításon.

azt sem tudom volt e ilyen eligazítás?

de ez a szakma.

A legvastagabb szakma.

Ide nem jó a párttagkönyv, ide szakmai tudás kell.

 

Arra 4-6-8 tőmondatra.

 

------------------------------

 

Amennyiben a TÜKE-nél még van/lenne Juliska néni + Mariska néni + Erzsike néni akik valamennyien Autóközlekedési Tisztképzőt végeztek valamikor ( vagy VK vagy Volán szakon) akkor nekik ugye alig kell valamit magyarázni, hisz tudják, hogy mit kell számítani.

sőőőt.

Azt is tudják, hogy ha badarság jön ki végeredményként, akkor a három nő, még egymás között, kávé fölött összesúgva rájön, hogy hülyeség lett a végeredmény és nekiáll kijavítani, újraszámolni.

 

Nem kerül már a TÜKE középvezető kezébe se a sületlenség, pláne nem kerül a TÜKE felső vezetőkhöz, pláne nem kerül nyilvánosságra.

 

------------------

 

Valószínű (nem tudom) a TÜKE-nél az elmúlt években lezajlott káoszban eltüntek a Juliskák, Mariskák, Erzsikék.

 

Helyüket átvették az Yvettek, Mirtilek és Xeniák.

Akik valakinek a lányai, unokahugai, barátnői.

 

Ők a Forgalmi Tisztiről azt hiszik, hogy szépségápolási tanácsadó.

Fogalmuk sincs a szakmáról.

 

Elvannak az ...........irodán...........mert rokonuk .......irodára.......tette be őket.

Nekik mindegy, hogy ...........iroda..............hol van, és ott vaslemezeket, újszülötteket, csirkemájat, vagy autóbuszokat kell nyilvántartani.

Fogalmuk sincs arról mit csinálnak, csak nyólctól-ötig tartson a munka és néha - ha kell - a főnök engedje, hogy kiugorjanak a városba munkaidőben, ezt-azt elintézni.

 

Már a gondolattól elsápadnak, hogy Városi Közlekedés szakirányon, Forgalmi Tisztit végezzenek.

Minek?

Fontosabb, hogy jóba legyenek azzal, aki oda ültette őket.

 

-----------------

 

így persze, hogy nem ismerték fel, hogy az általuk számolt adatok több mint humorosak.

Azt sem értik (szerintem), hogy nevetségessé tették a TÜKE-t.

Be se látják, fel se fogják, hogy mi ez a cécó, miért röhög rajtuk a hazai autóbusz közlekedésben 50-150 fő, Nyíregyházától-Zalaegerszegig.

 

Mégsem ők a hibásak, hanem a középvezető.

aki miután megkapta ezt a bolondságot, nem rontott be a hölgyekhez, hogy:

.......Anyává teszlek benneteket ha nem figyeltek arra amit csináltok............. !......csataüvöltéssel.

 

És a rámeredő, értelem hiányos boci szemeket látva, lehiggadva, elkezdte volna magyarázni a klaviatúra huszár számolóknak, hogy az általuk kihozott értékek arra jók csak, hogy a nehéz helyzetben lévő hazai autóbusz közlekedés szakembereinek, szerte az országban, 1-2 óra kellemes, mosolygós, hűledező órát szerezzenek.

 

Meg lehet ezt oldani.

 - tanítással,

 - képzéssel,

 - házon belüli oktatással.

 

 

 

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.08.08 0 0 26129

"Szerintem a lyukas, rozsdás, szarráhajtott 200-asoknál IGEN, AZOK."

 

Na itt a baj, hogy csak ezeknél tud jobb lenni... de az ár/érték arányuk ezért a béka segge alatt van...

Előzmény: hungeri (26127)
W007W Creative Commons License 2014.08.08 0 0 26128

De remélem az illetékesek is olvassák a PécsMa cikkhez a hozzászólásokat és ennek megfelelően próbálnak tenni valamit, még talán nem késő!

 

2A vonal egyes járatai valóban akár tovább is mehetnének Hősök teréig, amíg Fehérhegyen várakoznak.

 

A 72 vonalon valóban nem ártana egy megálló a Csontváry utca és a Gadó utca közé.

 

És technikailag itt jegyezném meg hogy a 4 járat bőven elég Széchenyi-aknáig, mivel utas Gesztenyésbe úgy sincs és így legalább ha gond van csuklós járművel is lehet pótolni, onnan pedig a 27,40 járatokkal fel lehet jutni. Az pedig hogy onnan járnak a Meszesi iskolába gyerekek az lehet hogy igaz, de 6:30 nem fognak elindulni az iskolába mikor 7:45-re kell odaérni, tehát teljesen felesleges.

 

 

Előzmény: bendeguz90 (26111)
hungeri Creative Commons License 2014.08.08 0 0 26127

A szakmai tartalomra semmi rosszat nem mondtam (bár volna mit, de nyilvánvaló, hogy egy szakmai vitában alulmaradnék). A körítés. Az fáj. Üzemanyag termelés? A belinkelt helyi sajtó szerint? Sokkal-sokkal nagyobb marhaságokat írt már le a helyi sajtó, a belinkelt cikk legfeljebb a konkrét adatokban tévedt, amiket viszont nyilván kaptak, nem pedig ők mérték...

A cinizmus, hogy mit kell a többieknek tenniük, hogy ilyen faszák legyenek? Ezek után az értetlenkedés, hogy választ sem kaptok rá?

A bevezető első öt sora tehát egyetlen értékelhető információt tartalmaz: nem jók az új Credok rendelkezésre állási adatai. De itt is a Blikk köszön vissza: csapnivaló.

Lehet, hogy egy bizonyos skálán csapnivaló. Ám a skálát szokás relatív értelmezni. Már olyan értelemben, hogy az ember annak is örül, ha valami - ami aztán tényleg csapnivaló, az szépen fokozatosan JOBB lesz, nem pedig hétfőre virradóan minden fasza. Ezen a skálán van egy 2012/2013-as tél, ami Pécs, az ország, az Ikarusok, a magyar buszgyártás legsötétebb példája. Na, az csapnivaló volt. Az új Credok rendelkezésre állási mutatói legfeljebb rosszak. Mert a busz jön, ritkán marad ki.

 

S miről is beszélünk? Egy olyan flottáról, amely nagy része egy jól áttesztelt prototípus alapján épült, pár éve, egy másik város számára. Aztán állt jó néhány hónapig, gondolom fedett, fűtött helyen, ugye... A proto tapasztalatainak egy része vagy be lett építve, vagy nem. Mindenesetre nem kiforrott típusról van szó. Mennyibe kerültek? Mennyi adóforint lett ráköltve? Mekkora szarból húzta ki a várost? Ezek az igazi közlekedésszakmai alapkérdések és ezt Ti magatok is tudjátok, hiszen volt rá említés: "Erre nagy szükség volt, hiszen Pécsen óriási gondokat okozott a napi kocsikiadás."

 

Aztán van még: szinte hetente megjelenő cikkekre a link behoz egyet. A valóság persze az, hogy a szinte havonta kifejezés is ferdítés lenne, mert nem szokás az ugyanarról keletkezett más médiumnál megjelenő cikket kettőnek számolni, ilyenből viszont akkor talán, ha ötöt össze lehet számolni. És miről szól a _linkelt_ cikk? Gázolaj termelésről, ahogy a bekezdés címe sugallja? Ááááá, dehogy. Megint persze bele lehet kötni a cikk tartalmába, mert valaki megbízhatónak mondta a Credokat és valaki konkrét fogyasztási összehasonlításokat tett benne, ami vagy helytálló, vagy nem. Viszont az újság szakújság? Nem. A normál utasok szakértől? Nem. Miről szól a cikk? Kényelmesek, csendesebbek. Kényelmesek, csendesebbek a Credok? Szerintem a lyukas, rozsdás, szarráhajtott 200-asoknál IGEN, AZOK.

 

Ezzel van tehát bajom. A cikk tartalmi iránya jó, a téma feszegetendő, de olvasottságot úgy látszik, csak így lehet elérni, a fenti felesleges sallangokkal. S akkor jössz Te, s le is írod, hogy valóban kevés a szakértői olvasód. Nem tudom, viccelni akartál-e ezzel esetleg, de jól passzol a mondandóm végére... :(

Előzmény: kristoof (26118)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.08 0 0 26126

Az írói se értenek hozzá :P :D

Előzmény: kristoof (26118)
MCA-001 Creative Commons License 2014.08.08 0 0 26125
És a csodálatos rendelkezésre állási adatokhoz mit szól a Kravtex?
Tudják, hogy mi okozza a hibákat, és dolgoznak a megoldáson?
Előzmény: kristoof (26113)
kristoof Creative Commons License 2014.08.08 0 0 26124

Főleg ezért nem te vagy! :-)

Előzmény: E N V I R O 500 (26122)
kristoof Creative Commons License 2014.08.08 0 0 26123

Basszus! Hát ki mondta, hogy te vagy az? :-))))

Előzmény: E N V I R O 500 (26120)
E N V I R O 500 Creative Commons License 2014.08.08 0 0 26122

ui: Nekem pozitívak a  tapasztalataim velük.

Előzmény: E N V I R O 500 (26120)
trizs77 Creative Commons License 2014.08.08 0 0 26121

Fájdalom vagy sem, de rajtad kívül is dolgozik még buszvezető a TÜKE-nél.

 

.....................:-)))

Előzmény: E N V I R O 500 (26120)
E N V I R O 500 Creative Commons License 2014.08.08 0 0 26120

"egy nevét elhallgatni kívánó pécsi sofőr szerint"

 

Nyomatékosan leszögezném, hogy az említett sofőr NEM ÉN vagyok!

Előzmény: kristoof (26113)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!