Téglába kell. Amúgy van egy kis black&decker fúróm, azzal szokok téglát ütvefúrni, meg van egy bivaly hyundai penumatikus, az tud csak vésni is. Betonra azzal megyek, az viszi, mint a szart. De téglára meg túl erős, és abba meg öklömnyi lukakat tud csak fúrni, mert barbár gép. Azért van téglához a kicsi black.
Sőt, ezzel az ütvefúrással már én is úgy vagyok, mint GPS kolléga, hogy csak találnék olyan 220-asat, amiben nincs, mivel amiben van, azt nem használom, ellenben rendszeresen átugrik ütvefúrásba az is, amivel mostanában dolgozom. Olyankor esz a méreg rendesen.
És persze általában akkor adja elő, amikor a másik kezemmel éppen valami elengedhetetlent fogok, hogy még véletlenül se tudjam visszaállítani simába.
Sőt, ezzel asszem meg is találtam. 13mm-es a tokmánya, 30Nm-rel nem a legerősebb, de már szimpatikusabb, mint a 22, 1.5 Ah-s 20V-os akksi, amiből még egy 11ezer forint hozzá. Ja, és ütve is fúr.
Már csomószor elmondtam : apám szobafestőként használ(t) ilyen gagyi 24l-es kompresszort ajtók, radiátorok fújásához - probléma NÉLKÜL. Nekem is ilyen van, baromság azt mondani hogy nem lehet vele festéket fújni mert lehet.
Esetleg valaki nem szeretnél belőle a kis akkus fúrót két akkuval, töltővel, táskában mondjuk 35-ért? Mert akkor veszek hozzá helyette egy 49Nm-es 14.4-es hitachit.
Nézegetek akkus fúrót, olyan 40-50 környékét szánnék rá. Legyen ofkoz lítiumos, két akksival, és olyan 35Nm körüli.
Bedobta ezt. Ok, fasza, van benne 95 Nm-es ütvecsavarozó, egy 3Ah-s, meg egy 1,5-es akksi, de a fúrója csak 22Nm-t tud.
Szerintetek megéri? Persze az ára kurva jó, de ha egy évben egyszer használom az ütvecsavarozóját, a fúrója meg kevésnek bizonyul a 22Nm-rel, akkor baszhatom az egészet...
Van egy telepített zil kompresszorom itthon, időnként szükség lenne levegőre máshol is. Tudom mire használhatók ezek, volt nálam kölcsönbe tip, ok, einhell ilyen méretben.
A Hyundai mint márka van olyan mint ezek, vagy a nehogy megvedd kategória?
Ez tényleg egy kicsi hordozható kompresszor. Festeni csak nagy kínlódással fogsz majd vele, 5 perc töltés, majd fél perc fújás, kb erre elegendő a teljesítménye ezeknek. Kerék felfújáshoz, szögbelövőhöz bőségesen elég ez is. De a rezgicsoszolót nem fogja meghajtani, arra teljesen alkalmatlan. Ez csak 206 liter/perc teljesítményű. A festékszóráshoz kb 400 liter/perc kell, a jobb rezgőcsiszolókhoz inkább 500-600 liter/perc.
A gyari korlat olyan, hogy alul van egy nut benne. Egy lecet teszel a babak tetejere, es minden babanal atcsavarozod. Ez jo massziv. Erre raulteted a korlatfat, a lec eltunik a nutban. Alulrol a lecet par helyen hozzacsavarozod a korlatfahoz. Nem latszanak a csavarok mert alulrol van. Viszont minden bonthato maradt. Az elso atfestes elotti csiszolaskor kiderul hogy ez miert hasznos.
Ja, nem válaszoltam egészen. A korlátot esztergált oszlopként vettem, és én csak méretre vágtam. A kézcsúsztatót én csináltam, két 32-es lécből összeragasztva egy 64x64-es tömböt, majd maróval és némi csiszolással kialakítva a majdnem omega formát. Nem olyan tökéletes omega forma, mint az előre gyártott bolti, mert az enyém teteje például sík és nem enyhén domború, de a kézbe így is jól illik.
A csapágy csak rá van húzva a sima tengelyre. Nem fekszik fel sehol mivel nincs váll a tengelyen. Elég buzi megoldás. A tekercseléshez eddig még nem ért hozzá, de csak pár mm választja el tőle. A cső sem megoldás mert most hirtelenjében nem tudok oda szülni egyet, a másik probléma az, hogy csak pár mm hosszú 6-os belső átmérőjü csövecske kellene, a hossza kb 2mm de ezt sok lépésben lehetne csak kikísérletezni. Na most egy ekkora csövecskét esztergába sem egyszerű befogni, hogy mondjuk 0.1 mm-t levegyünk még a hosszából. Ráadásul ehhez a beállításhoz sokszor szét kellene szedni teljesen a motort, ugyanis csak összerakott állapotban beindítva derül ki, hogy jó e. Ez már a kínlódás kategória, nem éri meg szenvedni vele.
Én nem értem. A csapágy min fekszik fel? A csapágy nem dörzsöli ki a tekercselést? Nem fakötésű alátétet kell odatenni, hanem alkalmas csőből egy karikát, amin csak a csapágy belső gyűrűje támaszkodik fel.