Nem akarok tromfolni, de szerintem 4 az alap és 5 az ajánlott. Azért a 75 cm-es szélesség adja magát, kb. a tábla 1/5 része lesz és az már súlyban is ott van.
Jó ez is de ez csak N35-ös mágnes. Az N47-es az már nagyon brutális. Láttam egy videót, ahol egy kb 5 cm átmérőjü pár cm vastag mágnest felragaszt a faszi egy vas gerendára a feje fölé, majd a mágnesre alul koresztben egyy vascsövet, és azon hintázik. Arra a mágnesre már 200kg tapadóerőt írtak.
Aztan abban a rackban megsem wd blue meg green vinyok vannak, hiaba van tartalek meg redundancia. Mert szar ha surubben hal meg mint hogy jon a szallitmany.
Valóban nem. Piszok drága a repülőgép karbantartás minden szempontból. Nem is mondok árakat, mert úgy sem hinnétek el. De ha csak azt mondom, hogy 2 havi bruttó fizetésemből nem tudnák kifizetni egy műanyag wc deszkát akkor valamennyire érzékeltettem az árakat.
Nálunk a melóhelyen nagyon keményen megy a kötbérezés ha megcsúszunk egy gép ápolásával. Óránként akár az 1000 eurós díjat is felszámolják, és akkor még örülhetünk, hogy rendkívül olcsón megúsztuk. Volt olyan cég aki ennek a tízszeresét kötötte ki a szerződésben. Ha betervezik, hogy mondjuk 10 órára jön a gép személyzete mert egyből menne el útra a gép és eladták már rá a jegyeket is akkor ott nem lehet hibázni, minden gépből több darabnak kell lennie. Még a ritkán használatos nagy értékű gépekből is.
Csak egy érdekesség, például az ytong téglát nem szabad ütve fúrni. Ha ugyanis elkapod a vakolat alatt a tégla sarkát akkor egy tenyérnyi darabon kiszakítja a falat a letörő sarok. Ezt tapasztalatból is ismerem, a házamba az emeleten ilyen ytong tégla válaszfalakat húztam fel ragasztásos technológiával.
Most minőségi szerszámról beszélünk. (Makita, Hilti, Metabo)
Csak szigorúan rendeltetésszerű használatról.(fúróval nem keverünk ragasztót)
A nagyon fontos karbantartások betartásáról.
Nem fog meghibásodni a gép.
Természetesen minden gépnek van egy élettartalma, ezt a hozzáértő évek óta vele dolgozó szakember érzi.
El fog jönni az az idő mikor azt mondod, hogy megveszed az újat és a régit vagy odaadod a keresztfiadnak barkácsolni vagy elteszed vésztartaléknak és soha nem fogod elővenni.
De most már kíváncsivá tettél !
Várok olyan tapasztalatokat, hogy márkás jó minőségű szerszámgép valakit cserben hagyott.
Pontosabban úgy "halt" meg, hogy az teljesen váratlan volt és akkor ott a helyszínen nem is lehetett javítani.
Az ilyen szerszámot gyártó cégek csak ezzel az egy indokkal tudják árulni a szerszámaikat.
Nekik olyan minőséget kell garantálni, hogy egy mesterembernek ne kelljen párosával hordani a drága gépeiket a biztos munkavégzés érdekében.
Vigyázat azért a drága gépek között is van olyan amit én nem vennék meg ilyen munkavégzésre. Nem jó tapasztalatim vannak a Hitachi-val az AEG-el és a BOSCH-al sem. Ezeket a márkákat én nem javasolnám.
De egy Hilti, Makita vagy Metabo 10-15 év folyamatos használat.
A házunk vegyes falazatú, ami annyit tesz, hogy van egy régi építésű rész élére állított, üregesen rakott nagyméretű téglákból (nyilván csóróság okán), és a kb. negyvenéves hozzáépítés B30-asból.
A régi falat nem hogy nem kell, nem is merném ütve fúrni, főleg hogy erre a célra csak egy Makita fúrókalapácsom van, az ezeket a gányul rakott téglákat tényleg jó eséllyel megmozdítaná.
Az újabb falakat meg üreges voltuk miatt fúrom ütés nélkül, szóval nálam a falfúrás alapon a DP4010-essel történik.
Van persze kivétel, előfordul a falakban itt-ott sárga színű blokk, ami nem csak színében emlékeztet a keramitra, de állagában is, na abba ütés nélkül elég mókás dolog lenne likat készíteni.
Ezúton nyilvánosan, jó előre ígéretet teszek, hogy ha mestert hívok valami munkához, nem fogom feltúrni se a szerszámos ládáját, se a csomagtartóját, miből mennyit hozott.
Nekem egy a lényeg: a munka az elvárt minőségben, a megadott határidőre elkészüljön.
Tehát nekem két dolog lényeges: a munka az elvárt minőségben, a megadott határidőre, a kialkudott áron elkészüljön.
Azaz három dolog lényeges: a munka...
(Merthogy senki sem számít a spanyol inkvizícióra...)
Ha netán vis major csúszás van, szimpátia kérdése, miként reagálok.
Legutóbb klímaszerelést rendeltem, reggel 8 órában állapodtunk meg egy céggel, fél tízkor gondoltam megköszörülöm kicsit a torkomat, hátha észrevesznek.
Aszongya az irodai manus: nézi, de nála az előjegyzésben délutáni időpont szerepel (nem konkrétan két óra vagy négy, délutáni - ja persze).
Mondom semmi gond, mondjon egy összeget, amivel kárpótolnak, vagy felejtsenek el.
Hétezret szerintem megért, hogy csak délután kettőre jöttek, de mindet odaadtam a szerelőknek, mert ők maximálisan korrekt munkát végeztek.
Mondjuk ez éppen nem vis major volt, de szódával elmegy példaként.
Szóval az első bekezdést csak azért, nehogy félve vállaljon el nálam bárki is munkát, ha netán ebbe a topicba téved mostanában.
Ja, és nem fogom lekontározni se, ha nem ikerpár jön teljesen egyforma felszereltséggel.
Tie, bocsi, nem megbántani akarlak, csak érzésem szerint erősen sarkított a nézeted ez ügyben, és okos ellenérv már épp elég elhangzott, hagy jusson szóhoz a hülye is.
Ne kezdjünk azon filozofálni, hogy "nem döglik be" kontra "10 év alatt nem döglött be" az nem ugyanaz. Kisebb az esély meghibásodásra általában egy ipari márkás cuccnál, de olyan hogy soha se fog elromlani, az nem kevéssé költői túlzás.
Tie. most bejött a szopó verzió...nincs időm választ normálisan megírni, mert mennem kell az anyós elé. így hát ezt befejezem mert ugye idő már nincs rá...de visszatérek. mint a terminátor.
Én másfelől közeledem hozzá. A szopó szorzó mindig benne van a pakliban, ilyen esetkere kell felkészülni de okosan.
Akkus gépnél én nem viszek 2db-ot de álltalában viszek 2 akkut és akkor már töltőt is, és egy 220-as fúrógépet is mert van úgy hogy azzal jobban be lehet hajtani vagy épp nagyot fúrni jobban lehet vele.
fúrógépből berakok 2db-ot.
dekopírból nem csak legfeljebb 2-3 lapot mert 1 eltörhet elhajolhat és akkor az jön amit te mondasz. viszont mindig van betéve kézi fűrész. (munkának megfelelően rókafarkú, illesztő és keretes) illetve a 3ból kettő.
csiszolókat csak ha szükséges, viszont flexet2db-ot egyik vágókorongos a másik csiszoló korongos,