Egyébként nem az a fontos, hogy mekkora sugarú a kűlső támasztógörgő, hanem hogy a sima szíj futásához képest hova pozicionálom, azaz mennyire tolom befelé a két szíjtárcsa középvonala által megrajzolt tengely irányába.
Házibarkács szalagfűrész a téma, meg a hajtása a villanymotorral. Nem pont olyan szíjat rak rá a jóember - pl ilyen autóba valót -, amilyet úri kedve tartja? Dehogynem.
Az hogy melyik oldalról töri meg a szíjat nem befolyásolja a hajlítás sugarát. Azt a görgő sugara határozza meg. Te támasztógörgőröl beszélsz ami nagyjából végtelen sugárral töri meg. De Tie feszítőgörgőről ami viszont a görgő sugarával.
Mondjuk Tie az előbb írta, hogy egy húsz centis sugarú feszítőgörgő ugyanúgy tud feszíteni mint egy 4 centis. :)
Általában nem fér el, de azért egy fűrészgép már elég nagy, hogy helyet lehessen neki találni.
A classic range-ben pl valami 9 kw-os klíma volt. Meg a szervo se kicsi, és egy 100A-s generátor. Meg a vízpumpa, a ventillátorral együtt.
Szerintem gond nélkül összejön akár 10-15kW teljesítmény is, de egy hétköznapi kisautóban is összejöhet 5-6 kW. Itt meg arról beszélünk, hogy át lehet-e vinni 3-4kW-ot egy szalagfűrésznél. Nanemá.
A kulcsszó a hosszbordás, azaz polibelt/microV....stb. Ezeket arra találták ki, hogy visszafelé is lehessen fordítani a hátoldalán és akár hajtani is vele ott. A normál ékszíjak nem szeretik, ha hátoldalán visszafordítják. Ilyen megoldást autóban nem hiszem, hogy láttál volna.
Nem akarom, hogy ez is a nyomaték/fordulatszám esete legyen, rajzolgatni sincs kedvem. Még egyszer: KIVÜLRŐL, az ékszíj hátoldalánál támaszt és feszít. Akkor hogy lenne az a legkisebb sugarú????
Az a leadott teljesítmény amire gondolsz a kuplungtárcsán keresztül távozik. :) Szíjhajtással autóban viszonylag kis teljesítményeket viszel át, talán a legnagyobb a klíma, az akár 5KW is lehet.
Egyébként tényleg érdekes lenne kiszámolni, hogy a főtengely mennyi időt tölt 3000 körüli fordulaton, és az egy ipari gépnél mennyi üzemórának felel meg. Az biztos, hogy az autóban jóval gyakrabban cserélünk szíjakat. És mostanában nem is ékszíjasak, hanem MicroV az elterjedt. :)
Arról nem is beszélve, hogy akkora görgőt lehet odarakni, amekkora jólesik, csak egy vaskorongot kell esztergálni, csapággyal a közepében, és annyi. Ha mondjuk 20 centi átmérőjű, azon már nem lesz olyan rém nagy a szíj görbülete.
Az XM-ben a klíma ékszíja egy ilyet konkrétan majdnem
Azé nem értem, hogy mi lenne a baj ezzel, mert szinte minden autó tele van ilyen megoldással, ahol egy bazinagy hosszbordás hajt mindent, a szervótól a generátoron át a klímakompresszort mindenestül, és van benne időnként két helyen is ilyen görgő, oszt ott is van fordulat is, meg leadott teljesítmény is kW-okban mérve gazdagon.
Futó görgő, csak támasztja az ékszíj hátoldalát. Vastagolóknál elterjedt megoldás a behúzó hengerek hajtásláncánál, ahol ki lehet iktatni a behúzó forgását.
Talalkozott mar valaki 1 mm-e gyalukessel ??...'rendes' 260-as gepben ...
Elektra beckum hc260...gondoltam kicserelem a keseket, mert olegge leharcoltak voltak.
Gondoltam 1x-u lesz....videot megneztam...kaptam hozza 3 par kest....1-ik vadi uj. Gyari elektra-hobelmittudomemicsoda. Ezek 3 mm vastagok.
https://m.youtube.com/watch?v=1uXh1fx6JE0
Viszont mikor kiszedtem a keseket akkor ert a meglepetes, hogy nem a gyari 3mm-es, hanem valamilyen mas, 1 mm-es kesek vannak benne.
Es ami meg szomoru, hogy mivel mas/vekonyak a kesek, a videon 5 perc kornyeken lathato 'allitasi lehetoseg' , ertsd 2x2 db felulrol imbusszal allithato 'csavar' - amivel a kes magassagat lehet allitgatni - sincs benne a 'beszorito' szerkezetben !
Szerintetek lehet azt kulon venni valahol? Keresgettem, de nem igazan talaltam elektra beckummal foglalkozo szervizt/ceget....
Viszont meglepetes az az, hogy az 1 mm-es kesek 2 oldalasak !
Tehat akar azt is visszarakhatom vagy akar a 'vastagabbat' is......bar kerdeses mennyit kell 'szenvedni' a beallitassal a 'csavarok' hianyaban... ?
Alapvetően semmi bajom a "külsősökkel", de ne akarjál már négy hozzászólással önkéntes rendőrködni (a négyből három azzal foglalkozott, hogy mások vitájába úgymond - békítőleg beleszóltál)
A beteg térdedre azért jó a felező áttétel, mert kisebb nyomatékkal kell tekerned. Cserébe fele olyan gyorsan haladsz. HA UGYANAZZAL A SEBESSÉGGEL haladnál a felezővel is akkor bizony megizzadnál mire hazaérnél. Nem azért mert nagyon taposnod kellene a pedált, hanem mert tekernéd mint a mókuskereket. A befektetett teljesítmény ugyanaz.
Akárhogy is fáj, de természet ősanyánk sokkal jobban tudja a fizikát, és elég erős is ahhoz hogy ne lehessen megerőszakolni.
És köszi, nem kell saját magamnak átírnom a fűrészre az összefüggéseket. Gépészmérnökként ez zsigerből megy.