Szerinted hányan engedhetjük meg magunknak itt a hobbiasztalos topikban, hogy új motort vegyünk 50-70.000-ért?
Így marad az apród, a vatera, meg a jófogás stb....
Azt viszont észre kell venni, hogy az általános tendencia az, hogy 1-3KW-os motorok sokkal drágábbak használtan mint a 4KW-os motorok. Ennek a kereslet az oka, mert a legtöbb ember megelégszik 1-3 KW-os motorral és ezt keresik. Ezt a tendenciát elég régóta látni. A különbség nem kevés az árban.
A tobb polushoz tobb rez kell. Ezt a kulonbseget torzitja az eltero kereslet/forgalom miatti arkulonbseg. Egyes tipusoknal kb kiegyenliti, masoknal meg meg noveli is.
Nem tud valaki fillerekert 2kW 1f 2800-as motort nekem?
Bár tudatában volt mindenki, hogy az eredeti felvetés 1fázisú motorról szólt, de mindvégig az összes példa 4kW-os 3 fázisú motort hozott fel.
A hivatkozott linkről:
4 KW1500/perc3 FázisúB3 Talpas74.000
4 KW3000/perc3 FázisúB3 Talpas72.900
Az egyfázisú árát nézve is ~7000 Ft a különbség, ami kb. 15%. Ez sehol nincs a felhozott majd' dupla árnak. Amikor említetted, semmi ellenvetésem sem volt, mert nagyjából tisztában vagyok a különbségekkel, de ne egy szélsőséges példát vegyünk már kiindulási alapnak.
@kutyalaA használt piac egy külön téma, nagyrészt a türelemről szól és pillanattól függ. Én sem hoztam fel, hogy a szalagcsiszolómra vettem egy pont ugyanilyen motort 10000 Ft-ért (4kW, 1440), pedig az engem igazolt volna.
Ez nagyon is így van. A 4 KW-os 3 fázisú 2880-as fordulatú motort 10.000-ért vettem használtan, két új minőségi csapágyat raktam bele ami 8000 volt. Így összesen 18.000-be került. Ha körülnézek a neten, akkor 1440-es fordulatú motort 4 KW teljesítményben álltalában 30-50.000-ért lehet megvenni használtan. Ez nem kicsi különbség!
Hidrogén peroxiddal. Ilyet használnak a hölgyek is a szőkítéshez, csak az nagyon erősen hígított. Neked viszonylag töményet kellene szerezned, csak az nem könnyű. Méregengedélyes.
Ahogy Steve is mondta, csak a csiszolóvászon fogja kivilágosítani a fát. A levegőben lévő por a pára hatására beleég a pólusokba, ezt kell lecsiszolni.
A nagy ékszíjtárcsához az anyagot egy méh telepen vettem ha jól emlékszem 800-1000 Ft-ért kilóra. Először lángvágóval lett kivágva nagyjából kerekre, majd eszterga gépen lett elkészítve Az egész kb 3000Ft-omba fájt.
fenntartva hogy igazad van, az 1400-as motorok altalaban dragabbak mint az azonos teljesitmenyu 2800-asok. kb annyival mint amennyire sokba kerul a nagy tarcsa.
Nem vitatva a táblázat hasznosságát, Repépítő tanácsa egyetlen helyzetben hasznosabb, mint mondjuk az enyém, ha a 2880-as motor adott és rendelkezésre áll. Ha most kerül beszerzésre a motor, akkor sokkal problémásabb, mint az 1440-esről indulás. Pl. hadd ne mondjam egy 30cm feletti dupla ékszíjtárcsa beszerzése sem éppen triviális, nem beszélve az áráról.
Ez a kalkulátor hol számol az áttételezéssel? Sehol! Ennyi! Az eredetileg a vita abból indult ki, hogy növekedik e a nyomaték a nagyobb áttételezéssel!
Ma jó napom van. Paco-nak szereztem egy jó napot, hogy egy "külsősnek" beszólhatott. Egészségére.
Túl vagyok egy NAV vizsgálaton. Mi kell még? Egy jó sör a hobbiasztalosok egészségére. Meg lesz.
A Gyuszi probléma felvetéséhez a RepülőÉpítő által felajánlott segítség volt a legközelebb.
Táblázat alapján a Gyuszi kellő segítséggel eltudná dönteni hogy milyen motort vegyen és milyen áttételt alkalmazzon a leendő fűrészgépén.
Nem akartam elterelni a Ford kontra MTZ irányba a hozzászólásokat. Úgy látszik a példa nem volt jó. Bocsánat.
Paco csak egy kérdés, mert csak a villanymotorral foglalkoztatok.
65 éves térdfájással küszködő "külsős" vagyok.
Hogy a fenében van, hogy ha egy az egybe van a kerékpár áttétele, nem tudom tekerni a pedált, ha a kisebbik kerék hajtja a nagyobbat (felezem) akkor kerékpárral is tudok közlekedni?
Az erőm, a teljesítményem, a nyomatékom "kvázi a meghajtó villanymotor" ugyanaz.?!
Az összefüggéseket a szalagfűrésznél is levezetheted, nem nekem, hanem saját magadnak.
Biztos nem vagyok elég érthető, nem beszéltem azonos áttételről, sebességről, fordulatról. Hanem pont azt kértem számon, hogyha a motor 2500-3000-es fordulatszámon adja le a kellő nyomatékot, hogy a francba indulsz el, ha alacsony fordulaton nullához tendál a nyomatékod. A szántás ugyanis az elindulással kezdődik. Erre írtam, hogy padlógáz, kuplung ki.
Ami az akkori diesel motoroknak megfelelően egy hosszú löketű motor, ebből adódóan (erőkar) már alacsony fordulaton is képes magas nyomaték leadására. Plusz a diesel motor, aminek a működési módjából adódóan az ottóhoz képest lényegesen magasabb az effektív hengerközépnyomása.
Ha elég ügyes vagyok a passatom elindul harmadikban (kis csalás, mert ezek már automatikusan tartják az alapjáratot) és mtz-t is ugrasztott már be, de ettől függetlenül, nem hiszem, hogy bármilyen áttétellel is szeretné a szántást.
Azért ne feledd ki a mondatból azt a részt, ahol a "megfelelő lassító áttételről" (!!!) értekeztem.
Ugyanis az nem ugyanaz az áttétel, mint a max. 1500...1800-at pörgő MTZ motornál.
Ezért amikor a kis traktor-motorunk (szinte alapjáraton) mondjuk 900 fordulaton viszi a traktort mondjuk 5 km/h-val.... ugyanazt a ford motorja (a más áttételnek köszönhetően) mondjuk 2.500 fordulatnál fogja tenni.
És bármilyen pörgős is egy motor, de 2500-3000 tájékán már megjelenik azért egy kis nyomaték is őkelménél.
Vagyis a 2 motort a feltételezett traktor-felhasználásban NEM UGYANAZON A FORDULATON kell analizálni - mert más-más áttételek következnek utánuk.
Tehát itt nem a hangélmény a döntő (hogy az egyik csak dohog, a másik meg pörög) - hanem a feltevés elemzése volt a kérdés - vagyis hogy:
"átalakítható-e a fordulatszám nyomatékká - ha épp arra van szükség?"
Ezért mondtam, hogy ne menjünk bele a forgácsolási sebesség kérdésbe. Lehet itt sokfelé nézelődni, puhafa, keményfa, szeletelés, darabolás, kanyarítás optimális sebessége, de ott az a nagy helyzet, hogy házilag készített, viszonylag kis kerékméretű (400-700mm) szalagfűrészeknél a 25 m/s az a sebesség, aminél nagyobb már felesleges vagy egyenesen káros és otthoni szinten nem lehet belőni a végzett művelethez a szalagsebességet, inkább a kerékátmérőhöz kell igazodni. Évekig ültem az iskolapadban, dolgoztam a szakmában, láttam pár házilag készített gépet, aki követi a szakirodalom max. értékeit, az előbb-utóbb megbánja, mivel azok a nagyméretű, szeletelésre alkalmazott gépek sajátjai.
A gatteron gondolom a rönkhasító szalagfűrészt érted, mert szegény gatter nem sokáig bírná. Dolgoztam hasonló gépen, legtöbbször az említett kenés nem sokat ér, az szokott leghamarabb eltömődni. A hűtési hatása pedig csak elméleti, inkább megelőző jellegű. A jól megválasztott hajtogatás, duzzasztás sokkal többet ér.