nem mindenképpen, de ajánlott. a kályha üzemanyagszivattyúja nem biztos, hogy hosszútávon elviseli azt a nyomást amit a tankban lévő szivattyú produkál. ha nincs a tankban szivattyú, akkor viszont előfordulhat, hogy mikor jár a motor, akkor vákum jelentkezik a szivattyú szívó oldalán, amit szintén nem biztos, hogy hosszú távon szeretni fog. sőt, elvileg az is előfordulhat, hogy mikor jár a motor, akkor elszipkázza a gázolajat a kályha szivattyúja elől és leáll a kályhád. nekem ezt mondták a nálam okosabbak. az én autóm tankjában nincs szivattyú. én a motortérben a főszűrő után tettem be egy "T" elágazást és onnan kapja az anyagot. nem tudom van-e a tankodban szivattyú, de ha van akkor szerintem építsd be a tankba. egyébként webasto lesz?
Pont ott van mellette a gázolajszűrő és az üzacsövek amik jönnek a tankból, lehet onnan elágazni és levenni az üzemanyagot? mindenképp hátulról kell előrevezetni?
Ez alapvetően a külső hőmérséklettől és az autó motorjának a nagyságától függ.
Általánosságban elmondhatjuk, hogy -20 °C fokos külső hőmérséklet mellett 30 perc alatt 60 °C fokos motorhőmérséklet várható.
Az utastér hőmérséklete függ a befúvóventilátor fokozattól és és a fűtőradiátoron átfolyó víz hőmérsékletétől.
Ez azt jelenti, hogy amikor lemész a kocsihoz és beülsz, akkor nem fogsz fázni.
Példa.
Nekem volt egy 1,8-as dízel 205-ös Pug-om. Volt nekem kályhám is.
Amikor reggel lementem, akármilyen hidegben, kabát nélkül simán be lehetett ülni (persze,amúgy is be lehet:-), kellemes meleg volt a kocsiban. Pedig én képes vagyok a 26 fokos lakásban nyáron tréninggatyát hordani, mert fázom. :-)
Ha úgy döntesz, hogy szeretnél kályhát vagy további kérdéseid vannak, akkor csak nyugodtan! :-)
Nagyon köszi ezt a full tájékoztatót.Én is valami ilyesmire gondoltam. Az autóm egy kicsit késik,csak egy hónap múlva lessz meg ezért valószínű,hogy eltolom szeptemberig.
Persze, hogy léteznek! Leírás legalábbis van hozzá. :-)
Nagyon durván a különbség:
A kieg fűtést akkor alkalmazzák, amikor a jármű motorjának a hulladékhője kevés ahhoz, hogy az az utasteret kielégítően ki tudja fűteni. Akkor kapcsol be, amikor az autónak szüksége van rá, te erre nem tudsz hatni.
Ezt inkább gyárilag szokták beépíteni és, ha később a tulaj akarja, akkor át lehet alakítani állófűtéssé.
Az állófűtést - a választott kezelőelemtől függően - tudod indítani, leállítani, programozni.
Holnap nézek neked pontos árat skodás beépítő készlettel együtt.
Köszönöm! Csak időt szerettem volna spórolni, de már ez is, mint a fűtés problémája már a múlté! Mivel lehet hozzád fordulni?Csak alkatrészárakkal? Még szerencse hogy Makkhatos ennyit segített!
Én is erre gondoltam, csak nem értem miért baj hogy ilyen rövid ideig húz meg a relé! A miniórámon van egy azonnali bekapcs gomb, ennek az érintkezőjét kiforrasztom a házon kívülre, majd rákötöm a GSM modul reléjének záró érintkezőjére. Így elég egy rövidke kapcsolás! A készülék előnye hogy csak a beállított telefonszámot fogadja, tehát téves hívásra kapcsolás kizárva. Én úgy érzem hogy ennyi pénzért ez elég jó megoldás!
OctaviaII 1.9PDTDI-hez szeretnék állófűtést vagy kiegészítő fűtést. Pontosan mi a különbség a kettő között?Árban,münködési elvben,egyáltalán léteznek ezek a dolgok ehez a tipushoz?