Üdv mindenkinek! Egy kis segítséget kérnék, picit lesz csak offtopic, de kapcsolódik.
Szóval a lakás központi szellőzőjét újítom fel, és az eredeti 125-ös alu füstcsövek helyett új műanyagcsöveket szerelnék fel. A strangban egy 125-ös nyílás van, de ugye a függőleges ág, sokkal vasagabb már (10 emeletes ház) A fürdőszobához kb 1,5 méter csővezetéket kell beépíteni, egyetlen kanyarral. Az a dilemmám, hogy az eredeti 125-ös méretben vigyem-e, vagy feltegyek-e egy átalakítót és onnan közvetlenül menne 150-es csővel inkább? Így csak a strangnál lesz 125-ös, ahol felgyorsul a levegő, előtte viszont végig 150-es menne. Itt nagyobb a cső felülete, és teljesen légtömör, és sima is lesz, nem úgy mint az alu füstcsőben a bordázott kanyarral, és a szelelő toldásokkal.
A központi porszívóban 50-es cső van, de a bekötő csak 36 körüli.
A fürdőnél ugye nincs semmilyen forgács, csak páraszállítás, így dugulás sincs, és a levegő sem megy olyan nagy sluggal mint a konyhai páraelszívókban. Esetleg oda lenne érdemesebb a 150-es méret a nagy légsebesség miatt, és ide meg untig elég a 125-ös?
Régen már csináltam ilyen spanolást, egy törött rugót kellett kicserélni. Ez két emberes munka, egyedül ne kezdj hozzá.
A felspanolás viszonylag egyszerű de ha kétbalkezes ember csinálja akkor veszélyes, mert nagyon vissza tud rúgni. A zsanért egy jól rögzített satuba kell befogni. Kell csinálni egy kb 1 m hosszú spanoló rudat amibe be lehet akasztani a rugó végét majd a nagy erőkar segítségével meg kell tekerni a rugót a tengely körül. Először egy ugyanolyan átmérőjű de hosszabb tüskét kell bedugni a rugó rögzítésére amit utána ki is lehet venni könnyedén. Például egy vékonyabb csavarhúzót.
Miután fel van spanolva a zsanér, ellenőrizni kell, hogy a megfelelő irányba és a megfelelő erővel működik. Ha ez nem jó, akkor az ideiglenes csapot még ki lehet könnyen venni és lehet még spanolni rajta ha kell. Ha már az ideiglenes tüskével jól működik akkor szabad csak a gyári csapot berakni.
A spanoló szerszám úgy néz ki, hogy egy hosszú rúd, cső, vagy négyszög anyag, teljesen mindegy. Az egyik végére rá kell hegeszteni erősen egy akkora karikát aminek a belső átmérője pár mm-el nagyobb mint a zsanér tengelyének vége. Majd ki kell mérni, a távolságot a rugó beakasztó vége és a tengely között. Ez csak pár mm volt annál amit én csináltam. A spanoló rúdra egy lyukat kell fúrni, bele egy M8-as csavart anyával rögzítve a kimért távolságra. A csavar kiálló szabad végébe kell majd beaakasztani a rugó végét.
Ugy nez ki beindul/hat a lengoajto projekt ! Mar nem foghatom arra, hogy draga a zsaner...hisz egy jobarattol kaptram ingyen egy 125-os es egy 150-es , 1987-es, meg eredeti csomnagolasaban levo, metalplas gyartmanyu 'pendeltürband-doppelt ! :-)
Az ara anno 145 Ft volt !!
Es most jon a problema.
Az egyik fel van spanolva, a masik nem /a 2 stift is a dobozban van a spanolatlanhoz /
Kerdesek
Hogyan kell felspanolni ?
Felszerelni 'spanolatlanul' kene ?
Lehet hasznalni 'spanolatlanul' is ? Kezi csukogatassal ? :-)
Az X lábakat felül, oldalanként egy-egy db. 20X40-es léc köti össze. Ezekre csavarral rögzítettem a toldalékok tartóit. A lábakhoz közel, csak alul van tartó, míg belül alul-felül lett kialakítva.
A tartókat a könnyebb szerelhetőség miatt lekerekítettem hosszában. A toldalék szárakat 6-7 cm hosszan kúposra lecsiszoltam.
Ha kérdésed lesz szívesen válaszolok.
Ahogy látod, ez egy szerkezet kész asztal (?) , ha az unokáim elmennek,akkor végzem el a finom munkákat, csiszolom le és készítem el fedőréteg előkészítésre.
Az asztal magassága nem szabványos. 66 cm magas. Hosszas előkészítés után határoztam/tuk meg a méretet. Figyelembe vettem a család tagjainak a magasság szórását, lényeges a meglévő székek magassága, kialakítása. Végül ideiglenes, állítható magasságú padot készítettem, melynek a magasságát csavarok ki és behajtásával tudtam az egyénekhez igazítani. Így lett meghatározva a 66 cm –es magasság. Az X láb kialakítása előtt sablont készítettem, majd kivágtam, azokat a vőm elkérte. Az asztal magassága nagyon kényelmes lett, legalábbis ezt mondják a család tagok.
A közel jövőben Cor 0,75-1 mm vastag lemezből hajlítok 4 db 50 mm hosszú U alakot és azt a toldatra és az asztalra szorosan rátolom, így oldalt a hézagot lefedem. Megelőzve azt, hogy a hézagnál valakinek a ruháját kiszakítja.
Milyen hibákat követtem el, és mit csinálnék másképp?
A hibákat melyeket elkövettem a tudatlanságomnak és a gyakorlatlanságomnak köszönhetem.
Merevítő szerkezetnek ás a toldalék tartójának csak keményfát használnék legközelebb.
A menetes hüvely helyett más megoldást alkalmaznék.
Pld.
A sarok köszörűre szerelt fagyalu (? lehet hogy más a neve) ha felmelegítette a fát, akkor le kell időben állni és várni kell vele míg le nem hűl. Az íves felületen látszik az égési nyom.
Lehet, hogy a jövőben a toldalékok rögzítésére készítek excentereket.
Ezek gyártás technológiai hibák, melyeket gyakorlott, előre látó ember nem követ el.
Ezek a főbb hibák. Egy biztos, még egy asztalt már nem készítek, főleg nem ilyen gépesítés mellett.
valahol láttam már hozzá sablont is, amivel másológyűrűvel a betétet és a fészket is ki lehet marni készre. Nem lesz sarkos, de kit érdekel. Nem csokornyakkendő, hanem kutyacsont alakú, az is jól néz ki.
Megtaláltam amit kerestem tök jó formában. Ezen az oldalon a vastag késhez való ékléc és a kétféle kés is rajta van. Nézd meg a képeket, meg a videót. Meg rajta van hogy kell beállítani a késeket, én is ezzel a módszerrel szoktam. Nekem csak a sima kétélű késhez való éklécem van. Gondolkoztam rajta hogy áttérek az élezhető késre, de mire megveszem az ékléc párt meg hozzá a késeket valami 20.000 Ft. De nem ez a nagy probléma, hanem nincs a közelben egy normális élező. Egyszer elvittem egy faipari szerszámokat élező emberkéhez, de olyan szép homoruságot élezett a gyalukésbe, hogy hordódongát lehetett volna gyalulni. Az meg nem éri meg hogy postázgassam a gyalukéseket élezésre, ezért maradt a kétélű kés. Ha kíváncsi vagy hogy néz ki a kétélű kés ékléce akkor lefotózom neked úgy is meg kell fordítani a késeket. A használt késeket meg jól lehet használni citlingelésre.
nekem asszem 370W-os blackanddecker dekopírom van, nagyon szerény teljesítmény. ötös luc stáfliban már nyög, nem halad, bár ha vennék rá olyan lapot, ami többe kerül, mint a gép, nyilván jobb lenne a helyzet.
fúró: én hitachit nézegettem, huszonegykétezer, de amikor megkérdeztem az eladót, hogy ez miben tud többet, mint a barkács (mondjuk zöld bosch), azt mondta semmiben. és tényleg: nincs igazi fordulatszámszabályozás, csak mechanikus pöcök, hogy meddig tudod benyomni, akkor viszont nincs nyomaték stb. (tudom, egyedi eset, hogy szereztem egy régi böhöm bosch szörnyeteget olcsón, ami nyomatékhatárolós az egyik állásban - a másikban letépi a kezem -, és valódi fordulatszám-szabályozós). amúgy annyira nem biztos, hogy egyedi, használtan ilyeneket szerintem bőven érdemes felkutatni. az egy bibi, hogy tényleg bazi nehéz (mondjuk mint az elfüstölt b&d-em háromszor).
szóval szerintem ha dekopír fűrészlapra nem akar az ember vagyonokat költeni, akkor 7-800W a minimum, fúróban meg inkább egy jó, régi.
(más téma, de egy kis analógia: nekem van egy castelgarden hobbi damilos kaszám. volt alkalmam múltkor a munkát egy kawasakival folytatni, ami kisebb, halkabb, és felénél nem húztam jobban ott, ahol az enyém tökiggázon szenvedett. Ha az embernek kevés eszköze van, és rendszeresen előveszi, nem árt, ha elégedetten teszi vissza a polcra dolga végeztével...)
Nekem a B&D-rel csak rossz tapasztalatom van dekopir ügyében, pedig az enyém, ezeknél jelentősen drágább volt. Szóval én ezek közül egyiket sem venném.
A fúrógéppel ugyan nem lehetetlen csavarozni, de egy szenvedés. Nincs nyomatékhatárolása, túl gyors a fordulata (hiába fordulatszám szabályozós) és nehéz. A nyomatékhatárolás nélkül, és a fordulat okán vagy a csavarfejet, vagy a bitet hamar tönkre teszi. Szerintem.
Koszi az infot.... Meg a korabbi emiles segitseget IS /en zaklattalak ismeretlenul a 'parhuzamossagi' problemava.......mar megoldodott ! :-)
Neked akkor van 2 fele ekleced ?
A geppel kaptad vagy kulon vetted ?
Mert nalam az a fura, hogy a vekony kest rogzitettek a vastaghoz valo ekleccel ! Es, hogy rendesen 'felfekudjenek' egymasra a vastaghoz valo allito csavarokat eltavolitottak az eklecbol....szerintem.
Egy különleges, ívelt lábú rusztikus asztal készítését mutatjuk be a mai posztban. Nagyon ötletes megoldást alkalmaz az íves lábak elkészítéshez, talán máshol is fel tudjuk használni ezt az ötletet. A repedések megállítására is találunk ötletet a videóban.
[...] Bővebben!Tovább »
A tegnapi posztban a sérült bútorlapok javításával foglalkoztunk, a mostani posztunkban pedig a tömörfa bútorokhoz kifejlesztett kétkomponenses műgyanta alapú javító kitt használatát mutatjuk meg. A technológia nagyon hasonló, de a cél itt is ugyanaz, hogy ne látszódjon a[...] Bővebben!Tovább »
Nekem bosch 270 W dekopirom van 2 éve hasznalom semmi baja, de sajna a teljesitmény keves.
Irjon mar valaki akinek volt dolga Möller kézi körfűrésszel a neten 7 ezer körül van én a piacon talalkoztam vele ,vajon mennyit bir a gép? napi 15 perc rendszeres hasznalatot kibirja?
Az errülső végén a repedésben ott van az a pillangó alakú elem, ennek az elkészítéséről már láttam videót ( bár most azt sem találom ), de, hogy ebbe az "asztallapba" vagy bármilyen anyagba ennek a helyét, hogy marják be azt el sem tudom képzelni. Esetleg valami lombfűrésszel?