Tegnap ucssó elkeseredésemben az összes KIA márkakereskedőnek-szervíznek elküldtem mailben a hasfájásomat, erre már 2 helyről jött az a válasz hogy itthoni piacra nem szereltek be ilyet, nemtudnak segíteni. :-(
Elküldtek a Webastohungáriához. Valahogy már nem is lep meg a dolog :-)
Hát remélem, bár már mondtak annyi mindent hogy már asse tom mivan..
Valaki azt mondja jó a négyszögletes programóra, van aki meg azt hogy lehet hogy csak az ovális lesz jó. Sőt volt aki azt mondta hogy az is lehet hogy teljesen más a lábkiosztása és lutri.. Meghogy CAN-buszos is lehet..
Csak legalább leteszteltetni tudnám valahol hogy bizonyos legyek hogy nem egy darab halott féltéglához veszek dolgokat..
egy barátom műhelye. 4 alkalmazott 5 személyautó 1 teherautó állás. fékpad nincs de mást mindent csinálnak. nem rossz kis sufni. egyszer egy elégedett kuncsaft csináltatott egy renault service táblát. ki is tették. most hamarosan arra a falra fog kerülni a csacska-féle jégkaparó is. de valami frappáns eberspacheres háttéren még agyalok. merthogy ott szereltem be a kályhámat és így már egy kicsit eberspacher szerviz is... :-)
már egyszer írtam is, hogy annak ellenére, hogy nem adsz senkinek beépítési utasítást ill. kapcsolási rajzot - amit meg is értek és becsülöm is a lojalításodat amit a céged felé tanusítasz - mégis sokat segítesz itt mindenkinek. nem kell messzire menni (jégkaparó:-))
De sokan azt gondolják, hogy az árrés csupán arra való, hogy a cég megszedje magát. Elcsodálkoznál, ha tudnád (ha elmondhatnám), hogy néha mekkora árrésből kell fedeznünk a rezsiköltséget, a béreket, a bérek járulékait (merthogy nálunk olyan is van), a klotyópapírt, meg a tollbetétet, meg a szabadalmi díjakat, meg a haddnesoroljam, miket.
Szóval nem kell rögtön arra gondolni, hogy a lehúzásra megy ki a dolog.
Tény, hogy a beépítést meg lehet tanulni, még a javítást is, de ide kapcsolódik az, hogy miért is nem adjuk ki a beszerelési utasításainkat, a kapcsolási rajzainkat (biztos feltűnt, hogy azt sosem adok).
Nemcsak arról van szó, hogy az információ hatalom.
Azzal, hogy dokumentációt csak képzett szakszerviznek adunk ki, mi felelősséget vállalunk, hogy igen, ő szakszerűen, biztonságosan és a garanciális feltételeknek megfelelő módon képes beépíteni és szervizelni az adott készüléket.
A fenti megjegyzésekkel kiegészítve teljesen elfogadom, amit írtál.
2 hét múlva érkeznek a cuccok, ~62 e. Ft-ból kijött a vadi új víz -és üzemanyagpumpa, a kábelköteg, és a kipufogó is..
Egy kérdés: Tankba kell külön merülőcsövet építeni vagy el lehet osztani az üzemanyagcsövet ami megy a gázolajszűrőhöz? (esetleg kell külön szűrőt vennem neki?)
félre ne érts csacska! én nem a szakértelmet kérdőjelezem meg. csak azt mondom, hogy ezt is - akárcsak a birkanyírást, a repülőgépvezetést vagy akár a szemsebészetet - meg lehet tanulni. nem vonom kétségbe, hogy ők sokat tanultak. de ahogy ők megtanulták, úgy megtanulhatja más is. nem akarom magam a képzett szakikhoz hasonlítani. egy pár órás beszélgetés, tanácskozás egy tanult beszerelővel nem pótolhat többszáz óra tanulást és több éves rutint. igaz nagyon nem tudnék hozzászólni ha valami olyan baja lenne, de a beszerelést megoldottam. és szerintem más is meg tudja. azt is tudom, hogy az információ pénz (100 forintos kapapácsütés). pl.:egy audi szervizben sem szivesen mondják meg, hogy pl milyen számú, bármely csapágyboltban harmadáron megvásárolható csapággyal válthatod ki az éppen gallyrament generátorcspágyadat. vidd oda, majd ők megjavítják. csak nem mindegy mennyiért. azt is tudom, hogy a luxust/kényelmet meg kell fizetni. de felháborítónak tartom az itthoni árakat. legyen az webasto vagy eberspacher, alkatrész, vagy komplett szett, beszerelés vagy diagnosztika, itthon nagyon durva árak vannak! 30-50 százalékkal magasabbak mint a sógoroknál vagy a németeknél. tudom hogy nem a szervizesek tehetnek róla és a végfelhasználók sem tehetnek ellene. de nekem böki a szememet. és amig fizetésből élek, megpróbálom megoldani sufniban.
Azé tegyük hozzá (ha megengeded9 mi bmw-sek különleges állatfajták vagyunk! Már aki igazán Fun!
Amúgy én voltam anno (hivatalból) Eberspercher tanfolyamon és alapból műszaki beállítottságú vagyok. Amúgy nem örülök ha más nyúl a kocsimhoz (sem) :oD
Én is magam bontottam ki és takarítás után építettem be.
A legjobb sztorim, mikor karbantartás közben kiesett az égőkosár szivacsos anyaga és dőlt bele a nyál, de letiltott. Aztán rájöttem és megcsináltam de sietni kellett utána. Vártam a páromra a gyerekkel a kocsiban, gondoltam beindítom. Hááát míg ki nem égett addig igen csak füstölt. :oD
Össze is szaladtak a pakolóban mi van, a párom is csak nézett, de aztán megnyugodott, "á, semmi csak a kedvesem játszik" :oDDDD
p.s.: mondjuk benzinessel már nem játszanék ilyen egyszerűen
Engem az szomorit el hogy akikkel beszéltem azok nagyrészt ködösítettek és egyiknél sem láttam azt a határozott szakértelmet hogy -igen, én már csináltam ilyet és ha jó a kályha meg hozzávalók a cuccok akkor sima ügy.. Aki meg ezt mondta az meg tényleg 80ezerért csinálná meg.
60-80 ért már megértem,hogy inkább te raktad be. Én kb 20-40 közé tettem segédanyaggal.Szerencsére Apámnak köszönhetően nem lehuzásra aspektáló szerelő van. Nekem eddig mindbe bentvolt,csak javítani/gondozni kell.
Szerelőkröl-mindegy milyen-megvan a lesujtó véleményem nekem is.
nekem mai digitklímás kocsim van és én építettem be magamnak. de mint mondtam, a javítást (eddig hál' istennek csak egy "brennermotor defekt"-em volt, amit szétszedéssel/tisztítással/kenéssel megoldottam) nem csinálnám. de csak azért mert a specifikus tudásom/hozzáértésem kimerül abban, hogy értelmezem a hibakódot. amúgy az a véleményem, hogy ezt sem anya szülte, illetve nem fán termett. akik ezeket hivatalból javítják, (nem akarok senkit megsérteni) nem úgy pottyantak ki anyuciból, hogy bennük volt a tudás. még el kell mondjam magamról, hogy én a "dinnyét is csak szakembertől" beállítottságú vagyok. ezt a használtan vásárolt kályhát is boldogan rábíztam volna szakemberre, beszerelésileg, csak gusztustalannak tartom a 60-80 ezer forintos munkadíjjat azért, hogy pár óra - ne adj' isten egy nap - alatt seggbe dugott kézzel beapplikálják.
Már bocs,de megnézném hogyan kötöd be a mai digitklimás kocsikba egyszerűen-szakszerűen, kis hozzáértéssel. Én kb 1990-óta vagyok használója (érdekel is a technika) kályhának, de bármi fura van, rohanok szerelőhöz (régen 16,most 18 ker).
Valaki irta: kell dob kipuffra,azért nem tökéletes,miközbe kamionokon csak 50cm-s csövek vannak szériába-biztos hibáznak-.
Elhiszem,hogy be lehet tenni otthon,csak rossz lehet kutatni apróságokért,hibát keresni. Biztos jobb érzés, hogy megtudod csinálni ,de ugyanúgy elronthatod és 2-3szor drágább lesz.
grandegabo: olyanhoz menj,aki beszereli szó nélkül. Gari nincs használtra,de autospecifikusan lessz bent, nagyon érzékenyek a viz,üza,kipuf,lev csövekre.
Igen, hasonlóképp gondoltam én is, bár mivel korábban még nem igazán volt dolgom állófűtéssel, inkább rábízom valami szakértőre a dolgot.. (olyanra aki segítőkész és elmagyarázza mi hogy van, és nem olyanokra akivel eddig tárgyaltam a beszerelésről hogy "hááát ez igy sokba lesz" meg "mé nem újat vettem -tőle-"..)
Közben alakulnak a cuccok hozzá, úgy tűnik lassan lesz hozzá minden..
egyetértek. sufniban javítani egy ilyet, hosszú távon nem hálás dolog. de a beszerelése nem nagy kunszt. aki látott már ilyet vagy van rajza, rendelkezik némi autószerelési és"vasas"tapasztalattal, szerintem be tudja építeni. szerintem...