Nekem van egy Oleomac 941C fűrészem,ez 2.5 lóerős.Amit vettem nemrég a Solo 651SP,az 3.6 lóerő.Én azt mondom,kell az a lóerő,ami a Soloban van.Ha úgy hozza a sors,hogy a 2.5 lóerőt bele kell engedni akkora fába,ami nagyobb ,mint a lap hossza,azt megszenvedi a kis gép.Ha ilyen nem lesz,akkor nincs gond,mert kb. 30 cm átmérőig azért pörgeti a láncot a fában.
Viszont ég és föld a kettő: a nagyobb gép nem csak erősebb,hanem komolyabb lánc ( .325) is van rajta,amivel erősen haladós a vágás a 2.5 lóerőhöz és a 3/8 low profil lánchoz képest.Ha nem a gyerekek szája elől kell elvenni a pénzt,akkor szerintem mindenképpen a nagyobbikat vedd! ;-))))
Na ez most 2 fél H.P-be fog kerülni Neked, mert szétszedtem, és megvan a megoldás. :)
Az én nagy lemezalátétem nem így néz ki. Nekem nincs rajta középen az a domborulat, hanem sima, és ezért van az enyémen alátét, mert Neked a domborulat helyettesíti az alátétet. Pont, mint ahogy a belső alátétet is helyettesítik a harang kiképzésével.
Nem tudom milyen házkörüli melóra kellene, de a 635-ös 1,9 lóerejével el lehet piszmogni, de szerintem az már nagyon gyenge. A 642-es már használhatóbb, viszont a 652-es egy erős gép, amit félprofinak mondanak, és árban ezen a legnagyobb a kedvezmény. Csak kérdés, hogy kell-e ekkora teljesítmény.....
A 635-ös nekem nem kéne. A többi meg rajtad múlik.
Tényleg nem valami éles a kép, de tisztán kivehető, hogy ezek MTD-ből való alkatrészek. :):):):):)
Nem Bab fényképezte ? :)
Holnap lemérem, legalább is megsaccolom, hogy mennyit kotyog oldalirányba a csill.kerék. Ha már belehajszoltalak ebbe. :) Ha a nagy lemezálátéten nagyobb átmérőjű a kőrkőrős karcolás, mint a zéger átmérője, akkor tuti volt alátét is, mert az alátét átmérője úgy emlékszem nagyobb mint a zégeré, és ez így is logikus. Az biztos, hogy a csill.kerék oldarirányba nem szabad hogy fix legyen.
Mentem volna,de még a tájékoztatóra sem jutottam el,mert kellett a feleségemnek a kocsi.Ha elkezdem,akkor csak kéthetente tudtam volna ott lenni,mert kéthetente délután dolgozom és délutánonként lettek volna az órák.Most ha még azon a pár órán is kell Neki a kocsi,akkor annak is annyi.Bár még így is megpróbáltam volna,mert az anyagom megvan,lehet belement volna a tanfolyamos férfi is.de mi van akkor,ha a gyakorlati oktatásra sem tudok elmenni,mert nem lesz otthon az autó?Márpedig hétvégente általában szombaton dolgozik,így letettem a tanfolyamról.Majd talán jövőre másképp alakul valami és akkor elvégzem.
Belenéztem ennek a szörnynek a berántóburkolatába kifejezetten azért, hogy lássam, a feltűnően szélesebb berántó burkolat nem- e erőített tárcsát takar. Bár nem tudom garantálni, úgy tűnik ,igen, azt.
Na, azt meg pláne nem ! :-)))) Én az MTD-t nem ismerem. Kínaim van, egy időben kapott sokat, még műxik. Viszont Gabesz ezeket javítja, és már párszor leírta, hogy szerinte az MTD jobb. Én hiszek neki .