Keresés

Részletes keresés

M.Zoli Creative Commons License 2008.06.21 0 0 29958
Udv.

Kispajas kupleraj?

Szeretnem a Hm egy ilyen kispalyas kupleraj lenne, de akkor minden szomszed telesirna estenkent a parnajat felelmeben. :)))

Ennyire komolytalan nem lehetsz. Fejezd be legyszi, mert tenyleg igaza lesz Nemedi topictarsnak.

Udv.
Előzmény: Styllist (29957)
Styllist Creative Commons License 2008.06.21 0 0 29957
Biga, szerinted mennyi esélye van annak, hogy egy Tico, vagy egy Arleigh Burke ugyanígy beszopta volna azt a kínai rakétát? Nagyjából nulla! Igaz, a US Navy nem egy kispályás kupleráj, mint... :-))
Üdv:
Előzmény: Biga Cubensis (29956)
Biga Cubensis Creative Commons License 2008.06.21 0 0 29956

Nem lehetne máshol ezt a hangnemet ?

 

Az Eilatnak le volt kapcsolva a radarja, a Barak légerlhárító rendszer pedig kétperces standby módban volt, és a tiszt elfelejtette ezt a kapitánnyal közölni. A hajó egyébként nem rossz darab, mint oly sokszor emberi mulasztás történt. (Más kérdés, hogy nem számítottak arra, hogy a Heszbollah C802-es rakétát tud beszerezni.)

Előzmény: Styllist (29951)
Zicherman Istvan Creative Commons License 2008.06.21 0 0 29955
Nagyon szép arány.
Előzmény: Dobri (29948)
Biga Cubensis Creative Commons License 2008.06.21 0 0 29954

A Merkava tervezésekor az elsődleges szempont a személyzet biztonsága volt, mivel az arab-izraeli háborúkban egyetlen dologból volt kevés: a képzett emberekből. Izraelnek, körülvéve a hatalmas emberanyaggal rendelkező arab államokkal, rendkívül fontos volt a személyzet megőrzése, akár a technika feláldozása által.

 

A Merkava egy kitűnő konstrukció, a fenti tulajdonsága mellett az elsők között volt, melynek lövegét igen nagy szögben nemcsak felfelé, hanem lefelé is lehetett fordítani, így homokdűnék mögül fedezékből sok hatásos találatot ért el, miközben biztonságban maradt.

Előzmény: Törölt nick (29952)
Styllist Creative Commons License 2008.06.21 0 0 29953
"Itt valami nem kerek ebben a szomorú eseményben!"

Nem csak Te érzed így! Éppen most szólaltatták meg az Esté-ben Szabó "Topi" Zoltánt, akit gondolom nem kell bemutatni! Egy kicsit "konyít" a témához. Szóval neki sem kerek a történet, azt mondta, hogy már a lezuhanást sem érti, mert a szemtanúk szerint lapos szögben, kis sebességgel csapódott a földnek a repülőgép. Nem mondta ki, hogy műszaki hibára gondol-e, vagy másra, de hangsúlyozta, hogy nagyon várja a vizsgálat eredményeit...
Üdv:
Előzmény: Törölt nick (29949)
Styllist Creative Commons License 2008.06.21 0 0 29951
Muhaha! Ki ne találd már, hogy győztetek! Szánalmasan kip...csázott titeket az a Hezbollah, amely még csak nem is hadsereg, hanem csak egy milícia! Mintha még az izraeli sajtó is ledöbbent volna a "dicső" visszavonuláson! Még a tengeren sem voltatok biztonságban, olvass csak utána, hogy mi történt az "Eilath" nevű Saar-2 osztályú korvettel! Tudod mit mondott Sheik Hassan Nasrallah? " Kár, hogy ezek ilyen gyorsan visszavonultak, még nem öltünk meg belőlük eleget!" De majd a kebelbeli média biztos "bebizonyítja", hogy ez is egy naaagy győzelem volt... :-((
Előzmény: Gavriel (29942)
Némedi László __ Creative Commons License 2008.06.21 0 0 29950

szia, hagyd, ez már a polidili mélye, tényleg nincs értelme folytatni

 

moderatúra, nyugodtan át lehet tenni a polidilibe, úgy is itt van mindenki onnan...

Előzmény: ambasa (29930)
Dobri Creative Commons License 2008.06.20 0 0 29948

A "Raids" katonai ujsag 245.ik szamara hivatkozik a veszteseg elemzesere.A szerzoje Franciaorszag egyik legnagyobb pancelos szakertoje.

Nekem megvan ez a szam es most bemasolom ide.

 

Veszteseg:

 

Merkava2/3               Merkava4               Ossz

 

Panceltoro rakata talalat

   32                              18                           50

IED

   1                                  1                             2

Raketa behatolasa a jarmube

   ?                                  ?                            22

Megsemmisites raketa altal

   3                                  0                              3

Megsemmisites IED altal

   1                                   1                             2

Szemelyzet halala raketa altal

   18                                 0                            18

Szemelyzet halala IED altal

   4                                   1                             5

Ossz halott

    22                                 1                            23

 

Vegeredmenyben 5 hk semmisult meg az 52 talalatbol.10%.23 halott.Az 52 hk 210-230 fot szalitott,tehat itt is 10% a veszteseg

Előzmény: Dobri (29944)
Dobri Creative Commons License 2008.06.20 0 0 29945
Dobri Creative Commons License 2008.06.20 0 0 29944
Un bilan israélien de la guerre du Liban: anti-missile à courte portée et meilleure protection des chars

« Les leçons militaires de la guerre du Liban » de l'été 2006, sont tirées par le général israélien Matan Vilnaï, vice-ministre de la Défense, interrogé dans le dernier numéro de L'Arche, « le mensuel du judaïsme français ». Ce haut responsable aborde principalement deux questions: la défense contre les tirs de roquettes et la protection des chars.

« Tous les missiles à longue portée que le Hezbollah possèdait au début du conflit ont été détruits dans les 34 premières minutes du conflit », révèle Matan Vilanï. Contrairement aux engins à courte portée, ces missiles sont en effet « beaucoup plus facile à repérer » explique-t-il au journaliste Bernard Edinger. Face à la menace à courte portée, Tsahal se dote d'un nouveau système, baptisé Kipat Barzel (Dôme d'acier), qui devrait être « opérationnel en 2010 ».

Quant à la protection des blindés, l'officier indique que les chars Merkava seront équipés du nouveau système de défense Trophy. Baptisé Meil Rouah en hébreu (manteau coupe-vent), « il doit faire exploser une sorte de rideau d'acier vers l'extérieur » pour intercepter les missiles. Ce système coôute 150.000 dollars pièce. Le Hezbollah avait alors utilisé de nouvelles armes antichar «à charge tandem ». Durant cette guerre, Matan Vilnaï reconnaît que « nous avons fait des erreurs dans l'utilisation de nos chars ».

Le bilan de l'utilisation des chars Merkava durant l'été 2006 a donné lieu à de nombreuses spéculations. Mieux vaut se reporter aux chiffres, fournis (dans Raids n°245) par Marc Chassillan, l'un des meilleurs spécialistes français des blindés.

52 chars Merkava ont été touchés : 50 par des missiles et 2 par des IED (mines). Mais touchés ne veut pas dire détruits ! Les deux chars touchés par les IED ont bien été détruits. En revanche, seuls 22 des 50 chars touchés par un missile ont été pénétrés et trois seulement réellement détruits. Globalement, les Merkava 4, plus modernes, ont été bien plus protecteurs que les Merkava 2 et 3.

Au final, cinq chars détruits pour 52 touchés (un sur dix). Et un bilan humain de 23 morts.  « Les 52 chars touchés transportaient entre 210 et 230 hommes, écrit Marc Chassillan. Les 23 morts représentent 10% des hommes exposés aux impacts ennemis. Ce qui est peu. »

dg74aa Creative Commons License 2008.06.20 0 0 29943
Sajnos ez van...

Tervezetten útvonalat repültek.
Gondolom a mutassatok be a földieiteknek egy kis műrep-et nem szerepelt az eligazításon (reptevben). Ezt nem nevezném "nem tervezett manővernek".
Ez a meggondolatlanság, a túlzott magabiztosság és a sors...

Hatalmas RESPECT minden pilótának.
Előzmény: Biga Cubensis (29941)
Biga Cubensis Creative Commons License 2008.06.20 0 0 29941
Ez igaz, hogy állítólag nem tervezett manővert hajtottak végre?
gróf Drakula Creative Commons License 2008.06.20 0 0 29940
Nyugodjanak békében, az egyiket ráadásul ismertem is:(
Előzmény: Hamburger2 (29908)
Styllist Creative Commons License 2008.06.20 0 0 29939
Gyönyörűen égtek 2 éve, amikor a Hezbollah harcosai igazságot tettek Libanonban...
Atis57 Creative Commons License 2008.06.20 0 0 29937
szia!
melyiktől vagy elfogult-használtad?
Előzmény: Gavriel (29936)
csörömp Creative Commons License 2008.06.20 0 0 29935
Gyere át a Harckocsi és tankmániásokba, ott a keresőbe beírva a működést is megismerheted.
Előzmény: Gavriel (29933)
ambasa Creative Commons License 2008.06.20 0 0 29932
Szia Zoli!

a felsorolt eszközökből mennyit is gyártottak, netalán exportáltak?

Az ukránokat én egy más kategóriának tartom megvoltak az alapjaik és még jól megélnek a szovjet szellemi tőke továbbfejlesztéséből, olcsón tudnak korszerű ha nem is csúcstechnológiájú fegyvereket gyártani, ráadásul nincsenek erkölcsi aggályaik a vevővel szemben. (Antonov harckocsi és harckocsi motorgyártás).

TG
Előzmény: M.Zoli (29928)
belic Creative Commons License 2008.06.20 0 0 29931
Hello!

Nem értem a válaszodat. A harckocsi csövén levő vastagításról kérdeztem.

Ha 3. ember is leirja ugyanazt (1. tuzer volt: 2008.06.20 12:14:53 (29897)), akkor el fogod hinni, host fustgazelszivo?

Loveskor jo sok fust keletkezik, es az nem jo, ha ujratoltes kozben ennek egy resze bemegy a harckocsi belsejebe, ezert el kell tuntetni a csobol.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bore_evacuator

Bel
Előzmény: Gavriel (29927)
ambasa Creative Commons License 2008.06.20 0 0 29930
Nézd Én idáig tiszteltem a hülyeségeidet, de EZT KIKÉREM MAGAMNAK!

Többen ismernek itt a fórumon személyesen, akik tudják, hogy honnan kapom a fizetésemet, úgyhogy jó lenne, ha sűrgősen visszavonnád az alpári célozgatásaidat! Ha igaz lenne amit állítasz nem gondolod naponta lenne 20 hozzászólásom? Mi elött ostobaságokat firkálsz össze vissza legalább,megnéznéd, hogy milyen témában és mikor szoltam hozzá! Egyébként meg minek pofázol bele olyan hozzászólásba ami nem neked íródott és nincs érdemi mondanivalód hozzá!

TG
Előzmény: Törölt nick (29925)
thehassan Creative Commons License 2008.06.20 0 0 29929
Na akkor vasaljuk ki a csövön lévő puklit, puklicentrikusan és politikamentesen.

Ahogy tuzer is írta (meg tacsko hozzászólásában is fellelhető a marhaságok között), ez egy füstgázelszívó. Amikor a hajítótöltet elég, igen sok füst és gáz keletkezik és ennek csak egy része távozik a csőtorkolaton át. Ami marad, az beáramlana a torony belső terébe, amikor a csőfart kinyitják a következő töltéshez. Ez káros lenne a személyzetre és a berendezésre is. Ezért a lövés után, a csőfar nyitása előtt a csőből a csúnya füstöt, gázt kiszívják. Ennek az elszívónak a burkolatáról beszélünk.
Előzmény: Gavriel (29927)
M.Zoli Creative Commons License 2008.06.20 0 0 29928
Udv.

99 %-ban egyetertek. Nemcsak licenszgyartasra kepesek a kornyezo orszagok. Bozena, Zuzana, Himalaya, RM 70/85 - szlovak, es tutira kihagytam egypar dolgot.
Cseheknel Tatra, L-159, Vera, Tamara, stb. Sajat fejlesztes. Ukranokrol akkor ne is beszeljunk ilyen teren, a romanokrol inkabb Plieurt kerdezd, A szerbeknek meg utanna kell nezni.

Amit irtal, hogy loszergyarto es javito kapacitas kell, stimmt, teljes mertekben. A javito kapacitas azt is jlenti, hogy fel lehet hasznalni osszeszerelo uzemkent, ahogy a csehek is akarjak megoldani a Pandur gyartast.

Fegyver export mennyisege a kornyezo orszagokbol. Lehet ezen sokat polemizalni, de talan a legegyszerubb lenne ha a fegyvereladasok erteke alapjan keresnenk statisztikai adatokat, hogy ezek alapjan hova rangsorolhatok. Amugy szolnek van fegyverexport, csak eppen joval kissebb merteku, mint meg a VSz. alatt. Lasd pl. a szlovak raketak Sri Lankanak legutobbi esetet.

Udv.
Előzmény: ambasa (29921)
ambasa Creative Commons License 2008.06.20 0 0 29926
Tudtommal az USA-ban az ország légügyi hatóságának rendelkezése alapján minden magánkézben lévő repülőgépnek, (köztük az L-39 Albartos) katapultülését is deaktiválni kell.

TG
Előzmény: Törölt nick (29923)
Noahi Creative Commons License 2008.06.20 0 0 29924
De legalább visszatértél a témához. :-)
ambasa Creative Commons License 2008.06.20 0 0 29922
Elnézést de az első mondat helyesen természetesen: nem kielégítő.
Előzmény: ambasa (29921)
ambasa Creative Commons License 2008.06.20 0 0 29921
Kedves Éhesló!

először is nem vitatom, hogy a magyar hadiipar helyzete kielégítő, de te olyan tulajdonságokkal ruházod fel az elmúlt hadipart, ami azzal nem rendelkezett, illetve olyat szeretnél megkövetlni tőle amire nálunk fejlettebb államok sem képesek. Másodszor, nem szeretném minősíteni a Győri programot se pro se kontra.

Szerintem a magyar hadiipar 30-as évek beli felfejlesztése a (világ)háborúra velkészülés jegyében született, szencsére ma nincs ilyen veszély, úgyhogy az ilyen irányú összehasonlítás torz kiinduló alap.

A magyar hadiipar soha sem volt képes kielégíteni a Magyar Királyi Honvédség igényeit. Minden fegyverzetből importra szorúltunk, legfeljebb nem mindig volt aki el is adott nekünk. Mielött vitatnád felhívnáma figyelmedett, a HT-ben futó éppen a harmadik résznél tartó cikksorozatra, ami a Honvédség idegen tüzérségi lőszereiről szól, tehát még tüzérségi lőszerből sem voltunk önellátók, de kézifegyverből sem lásd a 2. magyar hds. géppisztoly állományát.

A Győri program alatt megszülető magyar hadiipar jelentős fegyverrendszerek kifejlesztésére nem volt képes, amit gyártott, az kevés kivételtől eltekíntve (Csaba pcgk) liszenc illetve liszenc módosítás volt. Magyar gyártású harci repülőgépek már csak a hadiállapot beálta után jelentek meg a Honvédség fegyverzetében, előszőr a Héja (olasz liszenc), majd a különböző Messerschmitt típusok.

Azt írod az elmúlt 30-40 évben nincsenek olyan hadiüzemek amelyek köré akár települések is kialakúlhattak volna. Először is nincs háborús helyzet, ami ezt indokolná. Másodszor a világban hol létesűltek az elmúlt 30-40 évben komoly harkocsi, vagy harci repülőgépgyárak? Szerintem talán Dél-Korea, Tajvan, India, minden más államnak már korábban kiépült az ilyen kapacitása (vagyis még a hidegháború időszakában).

Jelenleg a környező államok hadiipara, liszencgyártásra és ezen termékek kis mértékű módosítására képes, de ezt is csak kis szériában és ebből fakadóan gazdaságtalanúl (különben mi az oka, hogy valahogy nem hallok export sikerekről?).

Felrovod, hogy elvesztettük repülőgépgyártásunkat, de szerinted hány állam képes ma önnálóan harci repülőgépet gyártani, azt már meg sem merem kérdezni, hogy kifejleszteni? Mellesleg azt is hozzáteném - hogy Én meg hajtómű tanáromat idézzem - igazából nem is az a kérdés, hogy ki tud harci repülőgépet önállóan kifejleszteni, hanem az, hogy ki tud hozzá hajtóművet gyártani illetve kifejleszteni, Jelenleg önálló vadászrepülőgép-hajtómű kifejlesztésére az USÁ-ból a PW, a GE, az oroszoktól a Tumanszkij és a Ljulka, és az európai EuroJet (amelynek alapja az RR) annó még képes volt a SNECMA, mindenki más csak liszencgyártásra illetve koppintásra képes, úgyhogy nem értem miért baj, ha nem tudunk turbinát gyártani? Rajtunk kívűl még igen sokan nem tudnak. Csak hogy megérts a gondolatomat kérlek nézz utána, hogy az elmúlt 20 évben a világnak hány olyan országa van amelyik képes önnálóan harckocsit, vagy harci repülőgépet kifejleszteni, és hány olyan állam van amely ugyanezen kategóriákból önnáló gyártásra képes, és ezen államoknak mi a motivációjuk.

Szerintem hibás az a gondolatmenet, hogy azt próbáljuk, hogy a magyar hadiipar mi mindent gyárthatna, vagy fejleszthetne. Szerintem versenyképesen semmit. Ellenben a magyar hadiiparnak azokat a képeségeit kellenei megtartani, illetve újra kifejleszteni, ami a Honvédség működéképességet segítik. Jelenleg a világban hatalmas túlkinálat van különböző minőségű és árú fegyverekből, tehát ezek beszerzése nem okoz olyan problémát, mint az a 30-as években fent állt, ezért nem is indokolt ilyen kapacitás kifejlesztése. Ellenben ha ezeknek a fegyverrendszereknek működőképpeségének fenttartása sokkal fontosabb bármilyen körülmények között. Ha Hazánk háborúba keveredik nem lesz ideje repülőgépeket, vagy páncélosokat gyártani, úgyhogy ilyen okból ilyen üzemeket létesíteni teljesen felesleges, versenyképes exportra, meg nem lesz képes (lásd román szlovák, de akár a cseh hadiipart). Ellenben sokkal fontosab volna megfelő lőszergyártó kapacitás (arra az estre, ha beüt az embargó) és javítókapacitás megmentése/újra kialakítása, amely akár képes lenne modernizálásra, vagy részegységekből való összeszerelésre. Szerintem minden más utópia és az ábrándok kergetése csak az amúgy is kevés forrásaink elpazarlásához/szétforgácolásához vezet.

Továbbá, mégha ez a fórum nem is ezt bizonyítja (nem tekinteném reprezentatív mintának) a magyar társadalom nemtámogatna jelentős állami források hadiiparba pumpálását, jelen helyzetben a magyar társadalom nem tart háborús veszélytől, és ezért még a legcsekélyebb katonai célú beruházást is pénzkidobásnak és alapvetően feleslegesnek tart (lásd a gripen ügy, vagy a zengő radar kérdése). Úgy hogy minden lépés ebben a kérdésben csak nagyon átgondoltan lépésenként tehető meg, mert az társadalmi ellenállásba, illetve az akkor éppen elenzékben lévő politikai oldal demagógiájába fullad.

TG

Mindenkitől bocs a hosszú hozzászólásért!
Előzmény: Éhesló (29850)
sierra Creative Commons License 2008.06.20 0 0 29920
Elmondhatatlanul sajnálom őket
:(
Előzmény: Hamburger2 (29908)
Noahi Creative Commons License 2008.06.20 0 0 29914
Nagyszerű párhuzam! A kérdésre, hogy kinek kik okozzák a problémákat, térjünk vissza akkor, ha magyar településekre izraeliek rakétákat lövöldöznek. Addig is térjünk inkább vissza a Magyar Honvédségre!
Előzmény: Törölt nick (29910)
csörömp Creative Commons License 2008.06.20 0 0 29911
Ez is erre szolgál, de nem csak a napsütés okozhatja az elhajlást. gondolj az esőre, szélre, ez mindegyik egyenetlen melegedést, hűlést okoz, aminek görbeség a következménye. Egy vonás eltérés két kilométeren már két méteres eltérést okozna, ha a tűzvezető rendszer nem korrigálna. Az egyenetlen melegedés, hűlés ellen használják még a hővédő burkolatot is (T-72).
Előzmény: Big-B (29903)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.20 0 0 29909
Nyugodjanak békében.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!