Az obiban, bauhausban, eddig csak fehér színű papírból készült csövet találtam. Az elég sérülékenynek néz ki, ráadásul 100-as méretben nemigen találni, főleg a 110-est lehet kapni meg a 120-ast.
Ezt majd kipróbálom itt is. A blog motornál sajnos ez nem működik, ott már próbáltam. Ott még arra is kell figyelnem, hogy ha a filmet megosztónak vannak e alcsatornái. Ha nincs alcsatornája akkor ugyanis a megosztott linket bemásolva megjelenik meg a videó szélessége és a magassága a videó beillesztésnél és ez kell a blog motornak. Ha viszont van alcsatornája a megosztónak akkor viszont a címsorban szerepló url-t kell bemásolni, hogy megjelenjenek a méretek. Enélkül ugyanis nem lehet beilleszteni a videót. Szóval a youtube eléggé el....a ezt a megoldást.
Az alsó tengely a lehető legalacsonyabb pozícióba kell rakni.
Az alsó tengely magasságával nem sokat lehet játszani. A kerék 600 mm átmérőjű rájön a bandás + a szalag vastagsága, kell hagyni 2-3 cm szabad magasságot a szalag behelyezésére a burkolat között, a burkolatnak is van vastagsága és a gép letalpalásához kellenek talpak is meg kerekek is ami további kb 8 cm-ert vesz fel. Az alsó tengelyt lejjebb rakni már nem lehet, csak akkor ha trükközik a burkolat vagy a lábak/gépkerekek elhelyezésével, de így sem lehet sokat nyerni, max 4 cm--ert.
Ha a felső kerék magasra kerül, mint például az én gépemnél, (mert van rá belmagasságom) az előnyös a szalagnak, kevesebb vágás jut egy egy fogra egy adott időszak alatt, így az élettartama is hosszabb. A hosszabb szalag ritkábban szakad mert nagyobb a rugalmassága mint egy rövidebbnek. Ez is előnyös. De a hosszabb szalag drágább, de ritkábban kell cserélni. Szóval igencsak végig kell gondolni az igényeket és lehetőségeket mert elég sok múlik majd a gép minőségén.
Na ,HAJRÁÁÁ gépépítők!!! Szerintem neked 230v-ra nem kell ipai kerék,ipari kerék egész széles fűrészlaphoz és 5-7 kw-os rönkvágó fűrészhez muszáj.Amúgy ez is kisipari sorozat gyártott fűrészgép ,debreceni bonafag. Az ipari kerék teli, a hobbi meg küllős ,nála a kiskőrösi 800-as kereke is hobbi...Itt a fórumon is van több embernek is kisipari bevált gép ,amit érdemes lemásolni.A szalagfeszítés talán egyszerűbb, és jobb mint a "MIKI 4700"-on. http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=124168576&t=9104263 Szerintem ha írsz nekik ,lehet méreteket is küldenek ,mer itt csak rendes emberek vannak :-)
Nem a tengelytávolságot kell megtervezni, hanem a felső, teljesen feltolt szalagvezető és az asztallap teteje közötti távolságból kell kiindulni és onnan már lehet tovább méretezni. Ez a méret fogja meghatározni, hogy milyen magas anyagot tudsz majd vágni. A 600-as keréknél kb 58-60 cm , ekkor maximálisan kihasználod a géped lehetőségeit majd de ilyen magas deszkát nem fogsz vágni, maximum 30 cm-est. Nagyon ritka az olyan feladat amikor ennél magasabb anyagot kell vágnod. Ha az 58-60 cm-re méretezed ezt akkor piszok magas lesz a géped.
Az én gépemnél 55 cm ez a méret és így jó 230 cm magas lett a gépem.
A helységed plafon magasságát is vedd figyelembe, hogy például le lehessen fektetni a fűrészgépet ha egyszer netán valami miatt ki kell vinni a műhelyből. A nagy alsó váz rész miatt nekem kb 280 cm-ig emelkedik fel a gép teteje miközben megdöntöm. Nálam ez nem probléma mert 380 cm a belmagasságom a műhely hátsó részében, de az első részben nem tudnám egyben felállítani a gépet csak ha leszerelem a felső kerékdobozt és a kereket is, majd felállítva felszerelem rá. Akkor már éppen elfér a mennyezet alatt, még marad pár centi.
Ekkora mennyiséghez már érdemes megcsinálni a gépi előtolást, de oda nem elég már az ablaktörlő motor eleje ilyen szélességben, komolyabb teljesítményű motorra lesz szükséged az előtoláshoz is, lehetőleg olyan aminek a fordulatszámát potméterrel tudod szabályozni. Pár száz vattos egyenáramú motort keresnék hozzá én.
Az asztalra végtelenített gumit kell felszerelni. Van több gumiárú szaküzlet ahol lehet venni ilyen szélességű gumilapot aminek az egyik oldala sima a másik oldala enyhén recés. Jó borsos az ára. A végtelenítéshez ott tudnak adni tanácsot, én nem értek hozzá. Én a "Halszálka mintás gumilemez"-t venném, de lehet hogy az üzletben jobbat is tudnak ajánlani. Az is lehetséges, hogy a végtelenítésben is tudnak segíteni, nem tudom, kérdezz rá.
Esetleg több gumiárú üzletet is fel lehetne kutatni, hátha valahol vulkanizálnak is.
A gumilemez alá már nem biztos, hogy elég a sima bútorlap több rétegben, lehetséges, hogy tenni kell rá vlami nagyon sima korlemezt is hogy jobban csússzon a gumi rajta és ne kopjon ki hamar a bútorlap a henger alatt a nyomástól, persze a hintőpor is segít sokat.
Először a kétoldalas ragasztót kell felragasztani a hengerre spirális alakban, utána leveszed a védő papírt róla és kezdheted felrakni a csiszolóvásznat rá.
A csiszolóvásznat nem egyszerű felrakni, jól elpöcsöltem mire rájöttem, hogy milyen szögben kell felfektetnem a csiszoló papírt a kezdésnél, hogy a henger másik végénél is pontosan egymás mellé kerüljenek a spirálok és ne csússzon el.
Ami elég kritikus a gép építésénél az a henger acél tengelye. Már nem emlékszem pontosan hogy milyen menetes szárat vettem hozzá, de majd megmérem, az biztos, hogy elég brutálisnak kell lennie a tengelynek, hogy a közepe ne hajoljon meg ívesre a terhelés közben. Ha van lehetőséged akkor érdemes lehet jó vastag tengely anyagot szerezni és abból megcsináltatni a tengelyt. A rétegelt lemez fa korongokat is rá kell ragasztani teljes hosszába, mert az is merevíti a tengelyt.
Láttam YouTube-on Horváth Miklós által készített szalagfűrészt. Sajnos nem tudom felvenni vele a kapcsolatot. Valaki tudott vele kommunikálni? Jó lenne a tervrajza a gépnek... Vagy legalább beszélni tudnék vele.
Még valami! Fenyő kerítéslécre tudtok ajánlani tartós festéket? Most Bori vastaglazúr van rajta, de két évet sem bírt ki, kezd lepattogzani, pedig alapozva és kétszer átkenve volt!
A tengelyt akkor esztergáltatni kell méretre ugye? Nem hiszem hogy a használt-piacon találok pont olyat. Nem tudom hogy a barkács- vagy az ipari kerék kell-e nekem. Milyen előnye van az iparinak?
Természetesen vágtam vele hosszában is, de nem tudom milyen hosszúra gondolsz? Én alapjába véve rövid fával dolgozom. Először gérvágó körfűrésszel elvágom akkora darabokra a fát , amekkorára szükségem van, aztán pedig hosszára vágom a kellő szélességre. Általában a colos deszkákat 1 méter hosszúságúra vágom és azt szalagfűrésszel vágom 4,5 cm szélességűre, ezekből lesznek a szék összekötő elemei. A pallót, vagy szarufát először szintén gérvágó körfűrésszel vágom kb. 70 cm , vagy 110 cm hosszúságóra, majd aztán szalagfűrésszel hosszába a kellő méretre, ezekből lesznek a székek, vagy asztalok lábai. Hosszvágáskor a szalagfűrészre felrakom a 16 mm x 0,5 mm lapot és azzal végzem a vágást. Vágás előtt mindig belenézek a fa élébe, és ha egyenes, akkor a fát enyhén nekiszorítom a beállított vezetőnek. Szépen óvatosan tolom a szalagnak. Mivel a lap nagyon jó, ezért a gép könnyedén vág. A fát végig a vezetőhöz tartom így a vágás nem tud elkanyarodni, nem lesz görbe. Ha például egy 20 cm széles deszkát fűrészelek fel hosszába 4,5 vastagságúra, akkor az utolsó vágás is ugyanolyan egyenesnek kell legyen, mint az első vágás. Abban az esetben, ha belenézek a fa élébe és látom van benne egy kanyar, akkor előveszem a vizimértékem (amit vonalzónak használok) és a deszka szélénél végig húzok egy egyenes vonalat. Vágás előtt a szalagfűrészről leveszem a vezetőt. A fát ilyenkor vezető nélkül végzem. A vágást a vonal mentén végzem, közben jobbra balra irányítom a fát, hogy a szalag mindig a vonalon vágjon. Mostanában nem vágtam különösen hosszú fát, de egy 2 vagy három méter hosszú deszka vagy palló vágása nem okozna problémát neki. Ilyen hosszabb fa vágásánál már állványos görgőt kell használni, amire a fa felfekszik. A lényeg, hogy érzéssel kel tolni a fát. Ha jól csinálom a vágási felület egyenes és szép sima.
Egyébként meg gratulálok a nyugdíjba jöveteledhez, kívánom hogy sok hasznos dolgot alkoss!
Az egyiken kisebb méretű furat van (pár fokos kúpossággal) az lesz az alsó, hajtott kerék.
A másikon nagyobb a furat, az szabadonfutó felső lesz. Ha megvan, akkor keresni kell bele csapágyakat (lehetőleg vékonyat) és akkor a felső tengely álló lesz, és könnyebb lesz a feszítő/billentő mechanizmust megcsinálni.
De lehet más kialakítás is, pl a felső kerék is fixen van a tengelyre rögzítve, és a tengely van csapágyazva a feszítő/billentő mechanizmuson.
Szalagfűrésznél (600-asnál) a szalagvezető kerekek tengelyi milyen távolságra szoktak lenni? És milyen vastagságú tengelyt illik használni? Szép lassan belefogok az építésbe, elkezdem beszerezni az alkatrészeket. Egyszerre nem lesz rá pénzem, de majd fokozatosan...
olyan gépet keresel amihez nem kell áram? csak nem amish vagy? :)
fűrészmalmot lehet csinálni patak mellé. de megmondom őszintén manapság ritkán használják mert nem kombigép, de főképp nem mobil.
fúrógépben tudok segíteni, van oszlopos kézi fúrógépem 1mm-30, 50mm ig lehet belefogni fúrószárat és előtolása is van.
vagy veszel egy amerikánert.
:)
kéziszerszámoknak mindig meg lesz a létjogosultságuk az iparban. a barkácsgép nem helyettesíti a illesztőfűrészt pl ha csapozásnál össze kell fűrészelni az illesztést.
Ezt a videót csak szemléltetésképpen raktam ide, de asszem a 4. részében látható az elszívás.
Ha cseréled a csiszolóvásznat csinálj egy két képet róla, nem teljesen tiszta, hogy hogy tekered fel a ragasztószalagot.
Az előtoláshoz valami gumiszalag foroghat vagy mi lehet az? Nekem kaptárfiókok oldalának a csiszolásához kellene leginkább a gép, ha meg kaptárfiókot csinálok akkor a minimum tétel aminek nekiállok az 50-100 db, aminek van darabonként ugye 4 oldala, az meg nem kevés.