Itt van a szakosodott barkácsbolt (mit bolt: áruház) - roskadásig tele géppel, szerszámmal, segédanyaggal ....
.... erre fel ha valamelyik fűszerüzletben szerszámnapot tartanak - azt már nyitáskor úgy megrohanják a vevők, mint a sáskák a friss veteményt.
Nem napok, hanem órák alatt kiürítik a készletet egy-egy termékből (vagy akár többől is) - pedig a fűszeresek sem adják ingyért - és mégis.
Jaa, hogy ezek akciósak? Hát az OBI egyébből sem áll ki, mint hetente-kéthetente meghirdetett akcióiból.
És nem ám csak 8-10 termékre - hanem egy 16 oldalas reklámújságra való tételre.
És mégsem látom az a fenenagy odarohanást - mint amit te is írtál most, a körfűrészekkel.
(sőt, az obi-s eladók sem olyan vidámak már, mint pár éve - mert látják, hogy egy jó ideje igen szarul megy a bolt és félnek, mert nem tudják kit érint a kasza... ha oda kerül a sor).
Most vagy a fűszeresek csinálnak valamit jól... vagy az áruházasok kúrnak el valamit nagyon.
Ma kora reggel voltam az Aldiban megvenni a ragasztópisztolyt mert a régimnek eltört a ravasza. 4 db asztali körfűrészt toltak már kosárban :) Az üzletbe egyedül az eladónők tartoztak a másik nemhez :) :)
Vámmal együtt ez is 60-65 ezer. Vezérléssel nem lenne gond, van egy 1,5 kW-os Yaskawa freki váltóm. A vízhűtéses cuccal sem lenne gond szerintem. Egy autó vízpumpa és egy autóhűtő megtenné szerintem. Ezeknek a motoroknak az üzemi hőmérséklete elég magas.
Én az asztali körfűrészre szavazok. Azt a parkettázás után is tudod majd használni míg a panelvágóval csak akkor, ha elszegődsz parketta lerakó inasnak :)
"Milyen körfűrész korongot kell használni?"
Sűrű apró fogút, a 80-as fogszám már jó választás valami olcsóbb lapból is de drága minőségi lapból akár a 48 fogas is jó.
"Mennyire lehet ezen árkategóriájú asztali körfűrésszel merőlegesen vágni? (Ez is fontos kritérium a
csipkéződésmentesség mellett)"
A csipkéződés ellen vannak egyébb vágási praktikák is, például leragasztod maszkoló szalaggal a vágandó részt és a maszkoló szalagra jelölöd fel a vágási vonalat és úgy vágsz. A szalag megakadályozza a kipattogzást. Persze a fűrészlapot csak annyira szabad kiemelni az asztalból, hogy éppen átvágja a munkadarabot.
Ha beállítod a gépet akkor tökéletese derékszöget is lehet vele vágni, nem ördöngösség a beállítása sem.
"....annyit erőlködik a motor, ami hosszú távon kárára lehet."
A 150-es orosz egyengetőm is így indul, kell annak is 5-6sec a felpörgéshez. Viszont a további indításoknál, ha nem telik el több óra a leállítás után, hamarabb felpörög.
Nálam nem ilyen súlyos a helyzet, mert ahogy írtam, a garázs külső falán van egy doboz, abba már új vezeték jön az órától. Innen kell csak átvésnem, átfúrnom a falat és már bent is vagyok a rézkábellel. Innen külső fali vezetékkel kiépítem a garázsi hálózatot.
Most utólag végiggondoltam és javítom az ötletet. Nem kell elöl két lánckerék meg lánc, az csak hibaforrás. Csinálj elölre is az asztallap alá egy levehető U kengyelt a menetes szár már ezt fogja emelni ugyan úgy mint az én gépemnél. :)
Nekem a kerekek felszabályzása után nagyon sok öntapadós keréksúlyt kellett felpakolnom mind a két kerékre mert olyan rossz az öntése a kerekeknek, hogy a súlyelosztásuk teljesen rossz. Van olyan része az egyik keréknek, hogy a külső gyűrű amin a bandázs van 5mm vastag csak, míg a másik oldala egy csúnya öntési hiba miatt kb 7 -7,5 mm vastag. Na ez 5 cm-es kerék szélesség esetén elég durva súlykülönbséget eredményez akár hogy fel van szabályozva.
Köszönöm gyors és mindenre kiterjedő válaszod! Úgy látom nem is olyan egyszerű, mint azt elsőre gondoltam. Azt hiszem ezt még át kell gondolnom még egyszer, mielőtt hozzáfognék. Mindenesetre egy költségvetést mindenképpen készíteni fogok, akárhogyan is döntök majd.
Ha a falban valamilyen csőben megy a vezeték akkor érdemes elgondolkodni azon, hogy megpróbálod kitépni az egészet a csőből, szakadjon ott ahol a kötés van, majd a másik irányba is visszahúzni a vezetéket az óra felé. A vezeték szakadásából ki lehet következtetni viszonylag pontosan hogy hol van a falban a beleszakadt szakasz, illetve a kötődoboza.
Nálam is hasonló a helyzet. Amikor megvettem a telket volt rajta egy kis épület + garázs. Ebben alu vezetékek vannak a villanyóráig. Amikor felépült a nagy ház, akkor ebből az épületből lett a műhely, ezért nekem is meg kellett oldanom a nagyobb terhelhetőségű vezetékeket és ráadásul 380 v-ot. Én a villanyórától felvéstem a padlásra egy hornyot a falban, és ott vittem fel az új vezetéket, a padlástérben meg végig a vezeték majd a műhely bővítésénél már rendesen le tudtam vele jönni egy központi elosztó táblára. Így a műhelyben nekem most alu kábelen megy a világítás, de a gépeket a központi elosztóról hajtom.
Szerintem ott más gond lehetett. Ha egy motor nem erőlködik folyamatosan, akkor nem sülhet meg benne semmi. Egy ilyen combos 1.85kw-os ipari motornak végképp nem okozhat gondot, hogy néhány másodperc alatt éri el a max. üzemi fordulatot. És egyáltalán nem is melegszik. Az előző kisebb motorom izzadt rendesen, forró volt, jött a szaga, néha már füstölt is, mégsem égett le.
Nálam az a helyzet, hogy még így, kiegyensúlyozás után is csak azt tudja a gép, hogy ha ráteszek egy vajaskenyeret, az nem fordul át a rossz oldalára.
Azt nyomoztam ki, hogy már maga a motor-tárcsa kombó sem fut simán, onnantól pedig a többin hiába reszelek bármit, de annyira nem rossz a helyzet, hogy feltétlen fel kelljen szabályoztatni, így is szépen dolgozik, még kellemetlennek sem igazán mondható az a kis rezgés.
Háát, nem tudom. Ilyen marómotorból 1,5 kW-os de inkább a 2,2 kW-os tűnik jó megoldásnak. Az meg postával, vámmal együtt inkább 100 ezer Ft körül alakulni. ( Plusz a frekvenciaváltó )
Igen ez bíztató. Én már vettem is egy 20A-es megszakítót, hogy kicserélem a garázsba menő vonalon a 10A-es automatát.
Nem értettem, hogy miért csak 10-es, de mikor jobban kivizsgáltam a helyzetet, az alábbi döbbenetes felfedezést tettem. A garázs külső falán!! van egy villanydoboz. Abba a rendes új rézkábel jön be az órától és innen megy tovább, csőben. A következő villanydoboz - amiből mindenhová megy tovább a drót - az már a belső falon van - de nagy megrökönyödésemre ebben már (vagy inkább még) a régi szar aluvezeték van. És közben nincs doboz! Arra tudok gondolni, hogy a felújítás során (ezt még az előző tulaj végezte) valamiért elunták a tisztességes munkát a villanyászok. Lusták voltak az egész garázst újrakábelezni, ezért a rendes bejövőt, rákötötték valahol a régi belső alumínium hálózatra, oszt jónapot. Le is falazhatták ezek a kutyabaszók, mert közben nincs doboz. A külsőbe és onnan tovább új rézdrót jön-megy, a következőbe meg már csak az alumínium érkezik. És, hogy nyugodtan aludjanak ezek a mekkmesterek, az egész elé egy 10A-es megszakítót raktak, tudván, hogy az alu vezeték ennél többet nem bírna. Most nekem ezt a néhány méteres alu szakaszt kell kiiktatnom és egy falon kívüli belső hálózatot kiépítenem.
Hja kérem, aki tud kínaiul rajzolni, annak könnyű!
Legalábbis nekem kínai egy-egy ilyen rajz készítése-megfejtése, számomra áldás a Sketchup, nélküle meg lennék halva, ha valamit méretpontosan kéne megrajzolnom.
Ez a gatyagumis megoldás jó ötlet, lehet hogy én is ezt fogom majd alkalmazni. Köszi a tippet.
A gép nálam nagyon simán fut így is, nagyon jól sikerült a kerekek egyensúlyozása, igaz elpöcsöltem vele pár napot. Az első próbáknál még nem volt a gépen rendes asztallapja, így csak egy bútorlap darabot dobtam rá a tesztekhez.
Nekem is Makita vastagolóm van, de az egyengetőm tengelye sem éppen monstrum, az 1,5 kW-os (szerintem nem nagy indítónyomatékú) motor pikk-pakk felpörgeti.
Ráadásul ahogy múltkor írtam, a csuklós konzol a hirtelen rántást is kisimítja valamennyire induláskor.
De előtte igaz csak 1,1 kW-os, viszont kifejezetten nagy nyomatékú, ún. csúszógyűrűs motor volt rajta, az sem erőlködött semmit induláskor, mégis megsült benne egy tekercs.
Közel 20 kg a tengely. 255 mm széles és 103 mm átmérőjű és 2x-es gyorsító áttétellel megy. Ide azért kell a kraft. Az, hogy 5-6 mp-ig küzdi fel magát a motor a csúcsra, az biztosan nem árt neki. Onnantól meg már van rendes hűtése. Még langyosnak sem volt mondható néhány perc után.
A Makita vastagoló gyalum 305 mm széles, 1750W-os, az úgy indul mint a lórúgás. De az nem indukciós, hanem szénkefés motorral megy, alapon 7500-as fordulattal. Ott nem kell áttétel, de a késtengelye sem vastagabb 60-70 mm-nél. Itt mások a feltételek. Az indukciós motor kicsit lomhább, de az idők végezetéig elforog, csendesen, kitartóan.