Keresés

Részletes keresés

MN 3100 Creative Commons License 2014.10.04 0 0 78515

Szervusztok!

 

Remélem, nem untatok senkit azzal, hogy

a táblásító szorító készítés mai lépéseiről

beszámolok.

 

 

 

Először elkészítettem a rajzokat és ezeket

kellő módon szétterítette.

 

 

Leszabtam azt a laposvasat, amelyik a gerendákat

köti össze. Ezt nevezem hevedernek. Majd a furatok

középpontját bejelöltem.

 

 

A furat középpontokat kifúrtam d=fúróval. Szándékom

szerint ez a darab lesz a sablon a többihez. A heveder

végeit lekerekítem, ezért az íveket bekarcoltam.

 

 

Úgy tűnik, időnként elgondolkodom. De ez csak

a látszat. Az imperialistákat így próbálom átverni.

 

 

A sablon kész. Holnap a beépítésre kerülő

hevedereket fogom elkészíteni. Talán a

gerendák kifúrására is lesz időm.

 

 

Péter

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.10.04 0 0 78514

Nekem is Makita vastagolóm van, de az egyengetőm tengelye sem éppen monstrum, az 1,5 kW-os (szerintem nem nagy indítónyomatékú) motor pikk-pakk felpörgeti.

Ráadásul ahogy múltkor írtam, a csuklós konzol a hirtelen rántást is kisimítja valamennyire induláskor.

 

De előtte igaz csak 1,1 kW-os, viszont kifejezetten nagy nyomatékú, ún. csúszógyűrűs motor volt rajta, az sem erőlködött semmit induláskor, mégis megsült benne egy tekercs.

Előzmény: Rahed Lee (78513)
Rahed Lee Creative Commons License 2014.10.04 0 0 78513

Közel 20 kg a tengely. 255 mm széles és 103 mm átmérőjű és 2x-es gyorsító áttétellel megy. Ide azért kell a kraft. Az, hogy 5-6 mp-ig küzdi fel magát a motor a csúcsra, az biztosan nem árt neki. Onnantól meg már van rendes hűtése. Még langyosnak sem volt mondható néhány perc után.

 

A Makita vastagoló gyalum 305 mm széles, 1750W-os, az úgy indul mint a lórúgás. De az nem indukciós, hanem szénkefés motorral megy, alapon 7500-as fordulattal. Ott nem kell áttétel, de a késtengelye sem vastagabb 60-70 mm-nél. Itt mások a feltételek. Az indukciós motor kicsit lomhább, de az idők végezetéig elforog, csendesen, kitartóan.

Előzmény: Törölt nick (78511)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.04 0 0 78512

Még valami.

Ahogy nézem, szabadon szerelt rézvezeték esetén a hivatalos terhelhetőség 1,5-ösnél 25 A.

Ha azt vesszük, hogy az ilyen szabványokat némi biztonsági tartalékkal szokták meghatározni, nem kizárt, hogy ennyi időre többet is simán elvisel.

Előzmény: Rahed Lee (78509)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.04 0 0 78511

Csak találgatok, egyáltalán nem értek hozzá, de nekem 5-6 mp. kicsit soknak tűnik.

Bár ahogy írtad, elég termetes a tengely, de akkor is az a sejtésem, hogy ilyen hosszú felpörgés alatt lehet, hogy annyit erőlködik a motor, ami hosszú távon kárára lehet.

Menet közben már belép az üzemi fordulat miatti hűtés, de amíg csak gyorsul, a jelentős többletterhelés nem jár együtt elégséges hőleadással.

Nem tudom, ezen mennyire segít egy indítókondi, mennyivel növeli a kezdő nyomatékot, ezzel mennyire rövidíti a kritikus időszakot, de szakértők majd csak hozzászólnak.

Na, eddig tartott a hülye okoskodása, most jöhetnek a hülyéskedők.

Előzmény: Rahed Lee (78509)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.04 0 0 78510

Akkor elmondom, én hogyan faragtam a felső kereket.

Először is a durvázáshoz valami 40-60-as csiszolólappal, kiszerelt állapotban ráküldtem az excentercsiszolót.

Befogtam a tengelyt, a csiszoló pedig megfelelő tartás mellett forgatta a kereket.

Amikor kialakult egy közelítőleg megfelelő ív, beszereltem a helyére, széles gatyagumit végtelenítettem akkorára, hogy éppen rá tudjam feszíteni a két kerékre, így már rizikómentesen tudtam meghajtani, és egy megfelelő ponton megtámasztott vésővel borotváltam a végleges alakra.

Ezzel a módszerrel a helyén történt meg a felszabályozás is, az addig durván rezgő gép egyszeriben megjuhászodott.

Előzmény: Törölt nick (78507)
Rahed Lee Creative Commons License 2014.10.04 0 0 78509

Én sem vetettem el végleg a nyomógombos indítókondit, de ha anélkül is működik, akkor nem bonyolítanám. 5-6 mp-et kibírok tétlenül, amíg felpörög :-) A motor, a csapágyak éppen csak langyosak voltak a futópróba során, tehát nem hinném, hogy lennének üzemi gondjaim. Ráadásul a csapágyak még nagyon nyersek, minden rövid járatás után, érezhetően könnyebben forognak.

 

Továbbá nem tudom, hogy az indítókondi beiktatása járna-e plusz áramfelvétellel az indításkor. Mert már így is feszegetem a határokat. 36A van az óránál, az vastagon elég lenne, de a garázs az ingatlan másik végén van és ahogy vizslattam a rendszert, a garázsig csak 1.5-ös rézkábel megy a falban. Erre nem hinném, hogy illene 16A-nál combosabb megszakítót akasztani. Bypass-t nem tudnék csinálni, mert össze vagyunk építve a szomszédokkal (sorház).

Előzmény: Törölt nick (78488)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.04 0 0 78508

Most már tárgytalan, a parafa biztos kitart egy darabig, de talán legközelebbi cserénél érdemes lehet uretán bandázst kipróbálni, állítólag nagyon tartósak, már nem emlékszem, a kék vagy a piros az újabbik, az még hosszabb életű.

(Az enyémen felemás megoldás van, alul a vásárláskor rajta lévő gumi, felül meg az ideiglenesnek szánt, szükségmegoldásból ráapplikált kifordított hosszbordás szíj (!!!). Azóta megjött a rendelt végtelenített gumi, de talán nálam már fel se kerül rá.)

 

Amíg agyaltam, hogyan oldjam meg a bandázs kérdést, még az is felmerült bennem, hogy nem is a gumit, hanem a kerekeket domborítom, aluval nem lett volna lehetetlen próbálkozás, de aztán mégse vágtam bele, ha mégis félre sikerül, nagyobb gebasz, mint ha a gumit kukázom.

Előzmény: Pote01 (78496)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.04 0 0 78507

Ezt az elméletet én is ismerem, láttam is róla videót, mint mászik vissza a dombra a szalag magától. Eddig úgy voltam vele, hogy 40-es szalagot használtam, annak nem kell ilyen megvezetés, saját magát megvezeti, azért nem csináltam ívesítést. Most viszont csináltattam 15-ös szalagokat is a nagy géphez, ott azért már lehet hogy jó lenne megcsinálnom az alsó keréken. A felsőn nem fogom, mert nincs kedvem sokat nyitott ajtóval hajtani a gépet miközben még az éles szalag is ott rohangál a kezem körül. Szóval kicsit fosok ettől a művelettől a felső keréknél. Alul nem probléma, mert a szalag nélkül is meg lehet csinálni. 

Előzmény: Törölt nick (78504)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.04 0 0 78506

Nem lehet, hogy túlságosan is lassan nyomtad, épp azért égette?

Vagy életlen, vagy szennyeződés rakódott a fogakhoz, vagy picit belibeg a lap, és a már vágott felületet súrolja.

Előzmény: Pote01 (78490)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.04 0 0 78505

Marómotor téren nem igazán nézelődtem, számomra az is ide tartozik, ami az amerikai stílusú hengeres, forgatva emelős felsőmarókban van, illetve ezek a kis élmarók, bár ezek a kicsik az eredeti szándék (asztalba építés) szempontjából nem jöhetnek számításba.

Most viszont néztem egy-két verziót, nem tudom, a léghűtés mit takar, mert ha nem külön rendszert jelent, hanem a motorba van beépítve, akkor ez járható út lehet, 100+ dolcsiért (hogy jön elő a jele magyar billentyűzeten?) egész izmos darabok is kaphatók.

Előzmény: Pote01 (78486)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.04 0 0 78504

Amikor megvettem ezt a kis fűrészt, mindenfelé szaladgált rajta a szalag, ha nem hajszálpontosan a megfelelő állásban volt, és az könnyen előállt, ha nem takkra ugyanúgy volt megfeszítve, mint a legutóbbi beállításkor.

Ezt betudtam annak is, hogy kissé lazák voltak már a csapágyak, és a döntő-feszítő mechanizmusban is volt egy kis holtjáték.

Ezeket a felújítás (és átalakítás: kb. 20 módosítást végeztem el) során kiküszöböltem, de mivel a kerekekkel is foglalkoznom kellett, biztos ami biztos alapon az eredetileg sík bandázst domborítottam.

Így teljesen stabilan fut rajta a szalag, ha jó helyen van, ha nem, ha lazábbra állítom, ha feszesebbre.

Tudom, vannak, akik a sík felületre esküsznek, de a domború sokkal toleránsabb az esetleges apróbb pontatlanságokkal, így főleg kisebb gépekhez, keskeny szalagokhoz szerintem érdemes azt választani.

Előzmény: Törölt nick (78482)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.04 0 0 78503

Nem volt drága ha úgy összehasonlítjuk a magyarisztáni 380-as bekötési sarccal. 

Előzmény: Pote01 (78500)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.04 0 0 78502

Én is :) Azon fentem élesre.

Előzmény: Pote01 (78501)
Pote01 Creative Commons License 2014.10.04 0 0 78501

Nekem is van, vettem ( hozzá ) 4 oldalú gyémánt fenőeszközt is.

Előzmény: Törölt nick (78499)
Pote01 Creative Commons License 2014.10.04 0 0 78500
Előzmény: Törölt nick (78498)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.04 0 0 78499

Tudom, nekem már egy éve van ez a készletem. Csak megfentem borotva élesre, azóta nincs vele gondom.

Előzmény: Pote01 (78495)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.04 0 0 78498

Ha nem titok akkor mia z ára egy ilyen 4Kw-os frekiváltónak? 

Előzmény: Pote01 (78492)
Pote01 Creative Commons License 2014.10.04 0 0 78497

Max 70-80Hz-en szoktam járatni a motorokat, eddig nem tapasztaltam, hogy ezen az értéken komolyan befolyásolná a használhatóságot.

Előzmény: pajaci (78494)
Pote01 Creative Commons License 2014.10.04 0 0 78496

Nekem is olyan szalagfűrészem van mint a Mathias 14"-os öntvény gépe. Itt a kerekek lapjának van egy válla mindkét oldalon, a közé megy a gyári gumi bandázsszalag. A két váll között gyárilag ilyen domborúra van esztergálva a kerék lapja. Én a gyári gumiszalagot parafára cseréltem, mert megnyúlott.

Előzmény: Törölt nick (78480)
Pote01 Creative Commons License 2014.10.04 0 0 78495

Holnaptól lesz a favéső!

https://www.aldi.hu/hu/ajanlatok/ajanlatok-vasarnaptol-20141005/reszletes-oldal/ps/p/workzone-vsokszlet-vagy-reszelo-raspolykszlet/

Előzmény: Törölt nick (78466)
pajaci Creative Commons License 2014.10.04 0 0 78494

Azt azért ne felejtsd el, hogy ezek 50Hz-re optimalizált motorok, ezen a frekvencián adják le a névleges teljesítményt. Ha ezt jelentősen megváltoztatod, akkor csökken a teljesítmény.

Előzmény: Pote01 (78492)
Pote01 Creative Commons License 2014.10.04 0 0 78493

Van az egyesületünkben egy nagyon jó csempekályhaépítő, saját maga készíti a csempét is, gyönyörű csempéket rak. Karcagon lakik kb. 100 km-es körzetben dolgozik.

Előzmény: adingos (78449)
Pote01 Creative Commons License 2014.10.04 0 0 78492

Most rendeltem egy 4 kW-os frekvenciaváltót, ezután minden faipari gép ilyen masináról fog menni. Az abriktert is úgy építettem, hogy 50Hz-en 5000 körül forog, amit két gombnyomással fokozatmentesen akár meg is tudok duplázni. Nem 4000 Ft, de ha azt nézem, hogy minden erről megy és így a 3 fázist sem kell beköttetni, akkor szerintem nem rossz dolog.

Előzmény: Rahed Lee (78443)
Garfield007 Creative Commons License 2014.10.04 0 0 78491

Ezeket a kérdéseket nem szoktam érteni. Bontsd le óradíjra. Mennyire jön ki? Te nekiállnál ennyiért? Igen-nem? Ha nem a válasz, akkor biztosan megérte :-))))

Előzmény: Pote01 (78487)
Pote01 Creative Commons License 2014.10.04 0 0 78490

Én a gérvágóval próbáltam vágni 3"-os dió pallót a napokban. Sűrű fogú Leitz lap van rajta ( 250-es ) és egy kicsit égette az anyagot, pedig lassan nyomtam neki.

Előzmény: Tie (78418)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.04 0 0 78489

Nem  fizettél sokat érte az biztos. Reális az ár.

Előzmény: Pote01 (78487)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.04 0 0 78488

Örülök, hogy végre túljutottál ezen a meghajtás problémán, Gratulálok. :)

Egy próbát megérne az indító kondis megoldás, mert akkor hamarabb tudna talán felpörögni a gép. 

 

Előzmény: Rahed Lee (78484)
Pote01 Creative Commons License 2014.10.04 0 0 78487

Ma voltam a szerszámélezőnél. 3db 150-es gyalukést és egy 60 fogas és egy 48 fogas vídiás fűrésztárcsát éleztettem, ezért fizettem 2800 Ft-ot. Ez sok vagy kevés szerintetek?

Pote01 Creative Commons License 2014.10.04 0 0 78486

Most pontosan milyen "marómotorról" beszélték?

 

Én ezeket ismerem, ami szóló nagy fordulatú patronos motor. Ezek víz vagy léghűtésesek. Nem olcsóak, de biztos, hogy nagyon jók. Ja és úgy tudom ezek csak frekvenciaváltóról üzemelnek, mert a mag 24 ezres körüli fordulatot 400 Hz-en tudják.

Előzmény: Törölt nick (78385)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!