Keresés

Részletes keresés

tom sawyer Creative Commons License 2021.05.09 -2 3 41949

A modellezésben ettől azért egzaktabb módszereket használok. Hozzátéve egy tolómérőt (nem ér hozzá az emelési ponthoz), ill. élvonalzót kicsit más lesz a helyzet. 

Előzmény: Jeffsy (41946)
M63,008 Creative Commons License 2021.05.09 -2 1 41948

Ezek már régebbi képek, pl. még nem volt rajta a homlokjárda-kapaszkodó...

Előzmény: Schmidt-féle túlhevítő (41940)
Sir Gombóc Creative Commons License 2021.05.09 0 8 41947
Előzmény: Jeffsy (41935)
Jeffsy Creative Commons License 2021.05.09 -1 7 41946

Nekem gyári van, azon nincs semmilyen látható torzulás, behúztam 2 tökéletes egyenest a képre.

Előzmény: tom sawyer (41945)
tom sawyer Creative Commons License 2021.05.09 -1 2 41945

A görbe-nem görbe kérdéshez megjegyzem, hogy a görbeség nem az öntés miatt van, hanem azért mert a gyári kasztni is görbe. A két emelési pont között kb 0,4 -0,5 mm eltérés.

nazareth Creative Commons License 2021.05.09 -2 5 41944

Láttad-hallottad a mozdonyt élőben? Kellene. Mert így csak magadat röhögteted.

Előzmény: Dr. Genyaa (41942)
alkotasu Creative Commons License 2021.05.09 -3 7 41943

"inkább csinálok"

 

Na, pont ilyet szerettem volna látni.

 

 

"Nem teszek ide Remot Szergej öntést,mert vannak bizonyos méretek amiket nem érdemes önteni(kb 15cm-ig jó lehet) és már 1-2 hibás(20-25cm) után rájöttem hogy nincs értelme-de vannak akik még sokadjára se nem :)"

 

Na, akkor nézd meg ezt a remot Szergejt! Lehet szépet önteni, ezt tom sawyer topiktárs 13 éve készítette, én csak rátettem a régi Gützold alapra. Tehát ha 13 éve lehetett, akkor valószínűleg most is lehet.

 

Előzmény: Dr. Genyaa (41942)
Dr. Genyaa Creative Commons License 2021.05.09 -7 1 41942

Nem kell pisztoly a fejemhez hogy megvegyem,mert inkább csinálok,ha kell olcsóbban amiben nincs kifli és nem műgyanta.

Ki szeretne beépített kiflit drága felárért ? :)

Nem teszek ide Remot Szergej öntést,mert vannak bizonyos méretek amiket nem érdemes önteni(kb 15cm-ig jó lehet) és már 1-2 hibás(20-25cm) után rájöttem hogy nincs értelme-de vannak akik még sokadjára se nem :) 

Előzmény: alkotasu (41941)
alkotasu Creative Commons License 2021.05.09 -10 7 41941

Senki nem tartott pisztolyt a fejedhez, hogy vedd meg. Egyébként meg a sok fikázás helyett nyugodtan ide tehetnéd a saját remot-szergej öntésedet. Vagy bármi mást. Mert így a véleményed teljesen hiteltelen.

Előzmény: Dr. Genyaa (41936)
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2021.05.09 -2 3 41940
alkotasu Creative Commons License 2021.05.09 -4 4 41939

Ez nem föltétlen a modell hibája. Inkább csak az, hogy nem vízszintesen volt beállítva a fotóapparát.

 

Na, így már tetszik? (Más hibákról nem kívánok eszmét cserélni.)

 

Előzmény: róbertke (41937)
Szergej 62 Creative Commons License 2021.05.09 -6 10 41938

Nekem is volt a boltban egy ilyen érzésem de végül az ára miatt (200ezer!) maradt ott. Hogyan lesz egy 63ezer-12ezer=51ezer forintos hajtás (mozony ára-kaszni ára) és egy 27ezer forintos dekóder: összesen 78ezer Ft és egy remot kaszni együtt ennyi (200ezer!)? Biztos drága dolog a műgyanta öntés de sorozatban miért 122ezer Ft egy remot kaszni? Ennyiért a Váci Limit Zsolt egyedileg megcsinálja az átalakítást!

Csak azért hogy megelőzzem a hasznon is kell rajta dologkat, hogy az árak a modell.hu jelenleg aktuális eladási árai amiken haszon is van ám nem beszerzési árak!! Felháborító

Előzmény: róbertke (41937)
róbertke Creative Commons License 2021.05.09 -4 3 41937

Előzmény: Dr. Genyaa (41936)
Dr. Genyaa Creative Commons License 2021.05.09 -7 6 41936

Ennyi pénzért már kiflit is kapni a mozdonyba és nem mellé :)

Először optikai csalódásnak véltem,de a mellette lévő mozdony kasznija alján végigfutó csík egyenes,ennek meg hasas-tán terhesss :) --gond terhes :)

Az MH oldalán is jól látszik a terhesség,leginkább ott hogy a kaszni két vége elemelkedik a síktól és komoly hézag van a pályakotró elem és a kaszni között,de az emelési pontnál és az ajtók alatti lépcsőnél is ott a hézag mindegyik oldalon.

De hát úgy látszik,hogy Posch-ék műgyantát öntöttek kifli módra :)

Kicsit gyenge a képernyőfotós kép,de akkor is jól látszik a várandósság :)

Előzmény: ÖBB1016 (41934)
Jeffsy Creative Commons License 2021.05.08 -4 8 41935

Sajnos, ahogy nézem középen kicsit "megült" a mozdony.

Előzmény: ÖBB1016 (41934)
ÖBB1016 Creative Commons License 2021.05.08 -2 10 41934

A Digitools Remot M62-ese.

Bad Schandau Creative Commons License 2021.05.08 -2 1 41933

Remélem nem abban a konténerben ami leesett a hajóról...

Előzmény: róbertke (41932)
róbertke Creative Commons License 2021.05.08 -2 3 41932

 Emlékszel mi volt Szueznél?

Rengeteg Ázsiából jövő hajó összetorlódott, rajtuk ezernyi konténerrel. 

Visszafelé meg ugyanígy megállt minden, nem ment semmi. Kiürültek az ottani kikötők, konténerhiány lett. 

Logisztikai katasztrófa keletkezett, aminek a rendbetétele heteket, hónapokat vesz igénybe. 

Hajók százainak-ezreinek a rakodási tervét kell újraírni .... 

 

Ezek szerint hol lehet a sorban a Talentet szállító konténered?

 

Előzmény: Csaber28 (41928)
Förster Creative Commons License 2021.05.08 0 2 41931

A 7 pólusú motort én reklámoztam, nincs utalás erre a papírokban, ettől függetlenül még ma is előremutató konstrukció és ennek már vagy ötven éve. Megérdemli, hogy megemlítsem. A súly pedig technikai adat, ami benne van a leírásban. Azt azért említettem, hogy alátámasszam, miszerint ilyen tömeggel és motorral a vonoerő nem véletlenül ennyire jó. Végülis megtaláltam a szétszedést is. Leírták, csak nem olvastam végig.

Előzmény: M63,008 (41927)
m412184 Creative Commons License 2021.05.08 0 0 41930

Az MTB Bz motorokról és mellékekről valami hír? 

locomotion.hu Creative Commons License 2021.05.08 0 1 41929

Kár találgatni, vagy messzemenő következtetéseket levonni az előjegyzés pillanatnyi elérhetetlenségéből egy adott boltban.
A legnagyobb esély arra van hogy már le van gyártva a teljes tervezett (a forgalmazók előjegyzésében lekötött) mennyiség. Ha egy bolt a saját becslése alapján kalkulált vagy finanszírozhatónak tartott mennyiséget előjegyzésben eladta, megszünteti a lehetőséget. A vevői előjegyzett mennyiséget rendszerint nem viszik el mind és ez meg a bolt plusz rendelése adja a szabad készletet megjelenéskor. Ha mind el megy akkor nem kerül bolti forgalomba az adott boltban. De ugyan így van arra is esély hogy kevés forgalmazói előjegyzés miatt leállították volna (akkor tovább húzhatnák a gyártásba vitelt és levették volna a megjelenést).
Lehet hogy lesz bennfentes információ, de következő két hónapban úgy is kiderül tartják e a megjelenési dátumot.
Amúgy a 44261 (váltakozó áramú változat) még előjegyezhető, ez szerintem arra utal hogy le vannak gyártva már.

De a DC verziókra rákeresve van olyan német és osztrák bolt ahol még előjegyezhető és van olyan ismert német bolt (Lippe) ahol szintén kifutottként szerepel már.

 

Előzmény: Csaber28 (41928)
Csaber28 Creative Commons License 2021.05.07 -1 0 41928

Sziasztok!

Szerintetek van ok félni hogy a Brawa MÁV-Start Talent nem fog megjelenni?

mivel pl: a Mediker honlapjáról eltűnt az előrendelés lehetősége!

bár a Brawa oldalán rajta van hogy 2021.2 negyedév,

de ezt először 2020 év végére ígérték! Szóval a dilemma el van vetve!

 

választ előre is köszönöm!

 

 

 

M63,008 Creative Commons License 2021.05.07 -2 2 41927

Van egy csavar az ütközők között, ha azt kiveszed leemelhető a kasztni.

(Egyébként a 7-pólusú motor reklámja meg a súlyadatok rajta vannak az eredeti papírjain, de az nincsen, hogy hogyan kell szétszedni? Cseles...)

Előzmény: Förster (41926)
Förster Creative Commons License 2021.05.07 -1 2 41926

Nem szeretnék senkinek sem az idegeire menni, de a pakolászás közben a kezembe akadt mégegy említést érdemlő mozdony. A Hruska BR84. A birtokomban lévő mozdony a 399/832 számot viseli és anno nagyon híres volt. Ez a mozdony ugyanis az NDK filmgyártó vállalatának a Babelsbergi DEFA Stúdiónak a tulajdonában volt és szerepet játszott egy másfélórás és további néhány rövidebb modellvasútról és játékokról alkotásban. Én a Stúdió élményparkká alakításakori selejtezés alkalmával vettem meg, top állapotban a szintén top állapotú eredeti dobozában, minden papírjával egyetemben. A mozdony maga 410 grammot nyom az eredeti papírjai és a konyhamérleg alapján egyaránt. Remekül húzza a korábbi videókból megismert nyolc vagonos szerelvényt köszönhetően a súlyának, illetve a 7 pólusú bivalyerős motorjának. A videó, mint az előzőek is, csak letöltve élvezhető a nagy mérete miatt.

Egyúttal segítséget is kérnék, mert eddig nem kellett hozzányúlni, de most a lámpák a mozdony elején nem világítanak, csak a szertartályon. Gondolom a miniatur égő megadta magát. Van esetleg valaki, aki szedett már szét ilyen mozdonyt és elmesélné, mit hol kell meglazítani, kicsavarni, kipattintani ?

https://c.web.de/@461256928517953284/vPUW9qJbTKGbhK4f8TrxPQ

 

csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.05.06 0 0 41925

Ha nagyon régi Fleischmann, akkor az elfut a régi, még 2,7mm magas Fleischmann Modellgleis sín 286mm sugarú ívein is.

Előzmény: Géza Kovács (41920)
Förster Creative Commons License 2021.05.06 0 3 41924

Sajnos a leghalványabb fogalmam sincs a filmvágásról és a méretek módosításáról. Egy iPhone 12-vel készült a film, amelyet egy selfi stickre rögzítettem. Ezt az eszközt a szomszéd kisfiútól kértem el, aki az unokám is lehetne. Ezek a filmek aztán úgy kerültek fel a tárhelyre, ahogy voltak - vágatlanul. Megértem, ha dühít, hogy nem lehet egyetlen klikkel lejátszani, de mással nem tudok szolgálni.

Előzmény: V63-017 (41918)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.05.06 0 0 41923

Van nálam egy egyedi építésű MÁV tender gőzös. Nem mondom meg ki követte el! A főkeret az 1mm-es puha rézből van hajlítgatva, abban szögletes kivágásban futnak az acél tengelyes kerekek. Vakarásztuk egy csöppet fejünket, és hosszas kísérletezés után eljutottuk odáig, hogy a kerekek 0°-os "elékelésénél" képes a modell egyenes sínen futni legalább 30cm-t elakadás nélkül. Lefordítom magyarra, akinek nem esne le: a két oldal rudazata egyszerre mozog... :-))) Vagy inkább :-(((

Előzmény: Förster (41921)
Förster Creative Commons License 2021.05.06 0 1 41922

A 440-es sugarú sín sem az igazi egy nagygőzösöknek, de a 380-on biztosan szorul, sőt ott az előbb említett fékimitációhoz hozzáér a kerék ami biztosan fékezi is azt. Ha gőzösökben (is) gondolkozol és van helyed, de főként kereted is rá akkor érdemes lenne a kisebb íveken is 450 mm fölé menni, mert örök probléma lesz az ívbe feszülő kapcsoltkerék. Az ERŐ persze segít. Gondolok itt a megnövelt szerkocsi súlyra és egy jó erős motorra, mint amilyen például a Róbertke által belinkelt remekmú is. Azt a hajtást nagyon nem izgatja fel, hogy a 380-as íven esetleg megáll a mozdony kereke, hanem áttolja úgy ahogy, van. Viszon azért ez azért nem tesz jót a modellnek. Az ólomöntésre egy pillanatra visszatérnék, mert propagáltam, de a veszélyeire nem hívtam fel a figyelmet. Az ólomgőzt szigorúan tilos belélegezni. Természetesen egy-két kanálnyi ólom öntése nem különösen veszélyes, mégis érdemes maszkban csinálni, mert az ördög nem alszik.

Előzmény: Géza Kovács (41920)
Förster Creative Commons License 2021.05.06 -1 0 41921

Én a 90 fokra esküszöm. Abból még nem volt baj. Sajnos anno egy olyan vadonatúj Liliput kabinos szerkocsis BR42 sikerült vennem 501-hez ahol érthetetlen módon akadozott a mozdony futása. Folyton megakadt. A Liliputnál ugye sem alkatrész sem javítás nincs, max a pénzed kapod vissza, abból meg nem lesz 501. Tehát nekiálltam megkeresni a problémát. Egy háromfokos és két 5 fokos eltérést találtam. Mivel belekerült néhány körbe, amíg megvilágosodott előttem a hiba, addigra az amúgy sem túl feszesen ülő kerekek lelazultak a tengelyen. Szerecsére a dortmundi játék és modellvásáron egy standon láttam egy UV fényre szilárduló ragasztót, ami rendkívül szilárdan köt és jól fogja a fémet is. Ezzel felfegyverkezve beállítottam a 90 fokokat és UV fénnyel megszilárdítottam a ragasztót, ami egyébként víztisztára szilárdul. Azóta olyan mint egy svájci óra. Az 520-nak (L131520) szépen forognak a kerekei cseppet már más is mozdony főkerete. A fékimitációk szerintem is okozhatnak meglepetést. Én azt tapasztaltam, hogy oda kell figyelni rájuk, mert ha nincsenek rendesen a helyükön képesek megfogni a mozdonyt.  

Előzmény: nazareth (41917)
Géza Kovács Creative Commons License 2021.05.06 0 1 41920

OFF

Nálam is BR01 az akadékoskodó. Azt gondolom, az ívsugárnak nagy szerepe lehet az ügyben - Förster R3-R4-ről írt, nálam a "régi" 880-as (R440) illetve noch dazu 760-as (R380-as) ívek vannak, nyilvánvalóan az utóbbiakban futva jóval akadozóbb a jószág.  Nemsokrára érkezik egy szintén veterán FLM BR50, meglátjuk ő mit szól hozzá... OFF

Előzmény: nazareth (41917)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!