Egyik tv műsorban (TLC) mutatták, hogy Angliában hogyan dolgoznak a mentők.
Megragadta a figyelmemet, amikor egy busz által elgázolt férfinél RSI-t alkalmaztak és ehhez megálltak, kiemelték a mentőből a hordágyon fekvő beteget, mert bent nem volt elég hely hozzá.
Ezek szerint ez a hely kérdés máshol is konkrét problémát jelent? Nem gondoltam volna az angol mentőkről...
A másik, meg szerintem kizárt, hogy a japánok ne figyelnének oda a biztonságra! Ezekben az új Hiacékban is valamivel a motor felett ülsz. Ha ütközöl is, gondolom ők is úgy oldják meg, hogy a motor befordul a kaszni alá.
Igaz, ha itthon is bevezetnék, hogy 200 ezer km-ig futtatjuk a kocsijainkat, nem is lenne semmi gond. De kétlem, hogy ezek az autók -látva a már most előforduló kisebb-nagyobb meghibásodásokat- mentős igénybevétel mellett tartós autók lesznek hosszútávon...
Ezt a típust már csak az ázsiai és afrikai piacon forgalmazza a Toyota, Európában biztosan nem. Ennek fényében biztosan vannak olyan paraméterei, amelyek módosítása nélkül nem lehet forgalomba helyezni.
Feltételezem, hogy a biztonság az egyik. Nem mindegy egy ütközésnél, hogy a motor ott van-e előtted, avagy sem, talán nem véletlen, hogy a képeken látható orrkialakítással már csak a fent említett kontinensen készítenek új furgonokat. A biztonság pedig szerintem A legfontosabb szempont, ami mindent felülír.
Az, hogy kifuttatjuk 700000-1000000 kilométerig az autókat, mert rá vagyunk kényszerítve, az nem kéne hogy elvárás legyen, hanem inkább szégyen, hogy megtörténik. Ahogy az is, hogy kénytelen a cég spórolni a nagy köbcentis motorokon, ami röhögve vinné ilyen terhelés mellett az autót megbontás nélkül párszázezer kilométerig. Holott más ágazatokba ömlik korlátlanul a pénz ebben az országban.
Igen, csak akkor még nem voltunk EU tagok, mikor az előzőek lettek beszerezve. Létezik belőle magasított, igaz, hogy a szépsége ízlés kérdése, de véleményem szerint a funkcionalitás, megbízhatóság fontosabb:
Jó, de azért ez eléggé komoly probléma, nem gondolod?
A Toyota miért nem rukkolt elő magasított beltérrel? Lehet, hogy akkor ők is maradhattak volna mint beszállítók... Hiszen valami oknál fogva mégis csak ŐK voltak a beszállítóink korábban.
A Toyoták megbízhatósága, strapabírósága, elnyűhetetlensége legendás a cégnél. Messze kevesebb baj volt velük, mint a Fordokkal, vagy a közelmúltban beszerzettekkel. A szín sokadlagos kérdés, sárga, fehér, vagy akármilyen a Toyota is lehetett volna. Egy hátrányuk volt, hogy nem magasítottak voltak, kicsi volt a hely bennük.
Szóval a lényeg; a honvédség beszerezhetett EU-n kívüli típust, az OMSZ nem. Én csak ezt nem értem, hogy lehetséges.
Én azt nem tudom, miért lett volna jobb a magasított toyota, mert nem vagyok szakértője a témának!
Az EU-s dolgokat pedig azért nem értem, mert amikor olasz országban, vagy éppen a németeknél történik valami és mutatják a képeket, mindig csak fehér mentőautókat látok, miközben az EU szabvány a sárgákat preferálja...
Annyit tudok, hogy ezek a rövidített Crafterek nem alkalmasak mentésre...:(
Nem mondtam, hogy fontos, csak felmerült bennem. Anno azzal magyarázták, hogy azért nem lehet ismét új Toyota az OMSZ-nál, mert EU tagok vagyunk, csak az EU-n belül gyártott típust lehet venni, meg belső méretek blablabla... Azt meg gondolom nem kell kifejteni itt senki előtt, hogy miért lett volna jobb a japán szekér (magasított belső térrel).