Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Még létezett a komlo.hu-n a fórum, az ottani buszos topikban összeszedtem - ez 2003-ban volt - hogy a 20 - 70 ezer fő közötti lélekszámú városokban naponta hány helyijárat közlekedik, mert elég sok topiktárs kevesellte a komlói járatsűrűséget. Az lett a megállapítás, hogy Komló Tatabányával volt pariban. Kb. 700 járat volt akkor naponta. Ebből az 1, 5, 8, 8A, 19 viszonylatok persze elvitték a jó részét, akkor a 8-ason még 5 perces követés volt csúcsidőben, de a 19-esen is volt 5-10 percezés.
Persze tegyük hozzá, hogy a városszerkezet és a domborzati viszonyok is elég szerencsétlenek Komlón, de úgy emlékszem, hogy kb. pont akkor jártál nálam, és egy délelőtt végig is autóztuk az összes viszonylatot, talán a 3-ason és a 7-esen nem voltunk kint.
Komló nagyon régóta (még a felhalmozott adósság előtt is) mostoha volt a Volán szemében.
-----------------------
Komló.
Komló a hasonló lélekszámú magyar városok helyi (volán) ellátottságánál 300-500%-kal jobb (!!) ellátottsággal büszkélkedhetett úgy 40 éven át, s szerintem még mindíg 200-250%-kal jobb a helyi autóbuszos ellátottsága mint a hasonló lélekszámú más városoknak.
......Város..............................lélekszám...................helyi buszok száma
42. Szentes...........................29 117 fő,...................................3 busz
Bár az adatok 2007-sek, s azóta mind a lélekszámok, de különösen a helyben, helyi járatként üzemelő autóbuszok száma, majd minden városban csökkent, az arányok ma is igazak.
A kb. 25.000 fő lélekszám körüli magyar városok között, a komlói helyijárat mind sűrűségben, mind buszok számában, mind vonalhálózatában messze-messze kiemelkedik.
Ezek már tudnak valamit. Ha elköltözik a buszpályaudvar, nagyszerű zöldterületet nyernek az Árkád és a leendő szálloda között. A végén még csak felértékelődik az egész környék.
A 104?Az szinte minden nap dolgozik valami helyett. :)
Sztem 415-ből sem várható nagy hullás(lehet félreállítanak párat,aztán visszatérnek,ha szükség lesz rájuk),mert ma pl. jó pár dolgozott(sőt,még fordás is maradt)
Az esőbeállóról jut eszembe azt hogy lehetne elérni hogy ha nincs reklám plakát benne akkor a fénycsővek ne világítsanak mert sötétben illetve sötétben és esőben nagyon nagyon zavaró! Én már kerestem a céget ami ki van írva rájuk de leltem rájuk... :(
A Cassian-telep végállomás nevét lakossági javaslatra András utcára nevezzük.
Kíváncsi vagyok, hogy ha megkérdeznek random 100 embert a belvárosban, és megkérdezik, hogy merre van az András utca, akkor hányan találnák el legalább a városrészt.
érdeklődnék hogy pécs helyibe miket fognak selejtezni az uj buszok érkeztével mert tegnap elég durva volt a bpv-104 teljesen ramaty állapotban volt és a nála joval fiatalabb cct-k eggyike se volt kint. Ja és bpv-138 is kint volt ezen meglepődtem azt hittem már rég selejt.
Egyetértek, de az kemény dió. Nem esküszöm meg, hogy így van, de a megállók (mármint az esőbeállók) a média ügynökség kezelésében vannak. Ráadásul szerintem mindnek kell áramforrás, amelynek odavezetése ötszörözi a megálló építési költségét. Gondolom, azt már nem az ügynökség akarná fizetni, bár li tudja...
Szóval a téma körbejárandó: milyen szerződés van érvényben, van-e kizárólagosság, felmondható-e könnyen, stb.
"H.Zoli meg most próbál ügyeskedni Komló kapcsán, kevés sikerrel."
Végre valaki. Komló nagyon régóta (még a felhalmozott adósság előtt is) mostoha volt a Volán szemében. Fejlesztés nulla, tragikus az utastájékoztatás színvonala, a buszok állandóan koszosak.
Amire vették őket eredetileg, az be se lett vezetve (telebusz-rendszer Szigetvár környékén). Ideiglenes jelleggel kerültek Komlóra, de azóta is ott vannak.
Sztem is ezekre a tervezett belvárosi vonalakra fel lehetne őket használni(közel is vannak,viszonylag fiatalok,klímásak meg sztem a Pannonak sem igazán kellenének,inkább csak rajtuk ragadtak).A pécsi öcsibusznál jobbak meg tartaléknak is fel lehetne használni őket.
Azért minden rózsabokornál nem kellene megállni a helyi járatoknak. Jó a Tildy Zoltán úti megálló már azóta követelik az ott élők, hogy megépült Rózsadomb , de pl. a 44-nél teljesen feleslegesek ezek a plusz megállók.