Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Elméletileg 4-es szóló busszal megy mindig. Kivéve mikor nem :) Ezen még nem sikerült változtatni 13 hónap alatt se. Reggel 6:46, 7:01-kor van csuklós Hősök teréről de az se 4-es hanem 2A.
Ma délelőtt, 8.30 körül Fehérhegyen összefutottam egy csuklós 4-essel, ez kellemes meglepetés volt. Meg tudni valaki adni, hogy hétköznapokon mikor van csuklós a járaton? Ha tudnám a munkaidőmet hozzá igazítani - kötetlenben vagyok - akkor visszatérnék a buszra.
Másik oldalról még jó hogy nem tudják a városi emberek de Volán járattal nem csak gyorsabb de olcsóbb is utazni városon belül. 10 km-ig 250 Ft a teljes árú jegy, a diák csak 125 Ft. Ezzel a belvárosból pár perc alatt elérhető Budai Állomás, Fehérhegy, Hősök tere de még Árpádtető is. A másik oldalra akár a Krisztina tér, Uránváros, II-es rakodó vagy Patacsi elágazás, de ott sejthetnek valamit mert ott sokszor van leszálló :)
Míg ugye a helyi járaton elővételben 280 Ft a sofőrnél pedig 360 Ft egy jegy.
Honnan lehet azt tudni hogy növekszik az utasszám? Illetve egy kívülálló honnan tudja hogy mennyire valós lehet az a szám hogy 94 millió többlet bevétel várható amikor csak eleve becslésről van szó amit szintén nem lehet tudni mi alapján.
A nyugdíjasok mivel tetszik nekik az új fonódó hálózat lehet nem 2x hanem 3x mennek egy nap a piacra, de ezt nem nevezném utasszám növekedésnek még ha ránézésre az is. Egyébként a bevételeket lehetne ( és kellene is ) növelni de ennek egyik legegyszerűbb módja ha a bliccelős száma csökken. Ennek egyik legegyszerűbb megoldása új kinézetű bérletek mert a mostaniak már mind elrendezésben mind színben már 15-20 éve azonosak... És a jegyekről és lyukasztókról ne is beszéljünk...
Jajj gyerekek. Jött azzal a szakszis bá, hogy (akkor még 200 milliót mondott, ez tegnap hirtelen 150-re csökkent) többlet van a rendszerben. Elhitte neki a Tüke egyszer. PókPéter (nevezzük nevén a gyereket) leírta, hogy ha a szakszis bára hallgatnak ekkor vagy akkor, akkor az valószínűleg a vesztüket okozza.
Le lett állítva mindenki. Meg lett mondva, hogy se most, se (ha már ez olyan fontos most) választások után nem lehet kivenni egy deka járatot se, mert növekszik az utasszám. És az is, hogy számolja ki SZAKÉRTŐ a többletköltséget.
Tettek-vettek, majd kiderült (nagy ész nem kellett hozzá), hogy az új hálózatban van egy kis üzemanyag többlet (meg majd alkatrészköltség), amit bőven fedez majd az éves szinten várhatóan 94 millió forint plusz bevétel.
Én is vagdalózhatok ilyen számokkal, de már ott sántít valami, ha túl kerek. Ez a 150 millió nagyon túl kerek ;)))
A szakszis bát is meg lehet érteni. Bár ha jól tudom Pécsett az országos Volán átlag fölötti (egyébként az ismert adatok alapján állítólag a legmagasabb) a bér, miközben nagyjából most kell annyit vezetni a munkaidőből, mint amennyit az országos átlag vezet. A járatsűrítések nem titkolt módon úgy mentek végbe, hogy a munkaidő-kihasználtság növekedett. Nem durván és nem az országos átlag fölé.
Gondolom valaki megígérte a sofőröknek, hogy ki lesz ez ritkítva és akkor ugyanannyi pénzért kevesebbet kell dolgozni (sejtjük ki?). Próbálták mindenhogyan bebizonyítani a Tüke vezérkarának, hogy ez milyen drága. Persze ezt végül sem a Tüke, sem az Önkori, se a PTKE nem hitte el és a járatritkítást nem is támogatta senki se, hiszen hirtelen megugrottak a bevételek, szeptemberben pedig érdekes módon olyan buszok lettek zsúfoltak, amikre nem is gondoltunk volna.
Mert a dolog ugye valahol onnan indult, amikor 2008-09-ben arról beszéltünk, hogy wááá tök jó, jönnek a crossway-ek, már le is vannak gyártva, ott állnak a gyár udvarán. Mert az ezt megelőző években aztán semmi az égvilágon nem történt ebben a városban, amely a közlekedésfejlesztésre még utalna is. Olyan ikarusok cirkáltak a forgalomban, amelyek nemes egyszerűséggel akár életveszélyesnek is nyugodtan nevezhetőek, a mercik rohadtak szét 0% karbantartással, de legalább a gagyi, máig rohadó műanyag sufniajtók beléjük lettek erőltetve.
Mert az első ajtózás az fontos volt már akkor is nagyon...főleg az 5-6 perc menetidejű vonalak voltak annyira igazságosak díjügyileg, hogy csak na. A szakaszhatárosokról meg már ne is beszéljünk.
Én azt gondolom fontos egy ekkora cég esetében az erős szakszervezet, de azért egy büdös kis tényről ne feledkezzünk meg:
A szakszervezet érdeke is végső soron az, hogy a cég szekerét tolja, tehát nem gondolom, hogy az az elsődlegesen fontos, hogy a média minden lehetséges szintje azzal legyen telenyomva, hogy ez a cégvezetés így meg amúgy sz@r.
Mondjuk egy profi cégvezetésnek meg az a dolga, hogy úgy terelgesse a dolgokat, hogy a szakszervezettel normális mederben folyhasson a vita.
Ha egy cégen belül parázsviták vannak, kéthetente elküldik egymást az anyjukba minden felületen, akkor, hogy a 3,14-be várható el az, hogy a társadalom elégedett legyen egy ilyen céggel. SEHOGY.
A PTKE abszolút helyesen az utasok szekerét tolja, mert azon ugyan már ne vitetkozzunk, hogy jobb-e egy átszállásokon alapuló rendszer az utasoknak, vagy a főbb desztinációkban az átszállásmentes kapcsolat a jobb.
Az, hogy ez miként találkozik a sofőrök, és egyéb dolgozók érdekével, vagy műszaki érdekekkel, az már a Tüke feladata lenne összeegyeztetni.
Ha úgy tetszik, akkor a PTKE csak felhívja a figyelmet arra, hogyan lehetne jobban értékesíteni az eladott terméket, azaz a közszolgáltatást magát.
Mondjuk ez a városvezetés sincs a helyzet magaslatán, mert gyakorlailag egy napon száradó kutyaguminak is átadóceremóniát rendeznének a szívük szerint...persze csak ha zöldre van matricázva.
Utálom-utálom-utálom ezt az egész politika-alapú, végletesen kicsinyes megközelítésmódot, amit állandóan az emberek pofájába nyomnak mindkét oldalon.
Bizonyító erejű dolgok nincsenek, csak ki tudja honnan származó levelezések, 5-6 éves iratok előszedése, politikailag és emberileg teljesen levitézlett lelki nyomorultak szélmalomharca.
Szánalmas. Messzemenőkig szánalmas alakok fröcsögnek itt ott bele a kamerába, 0%-nyi vitakészséggel. Ugye...Mert ezek 1-1 mondatra hitelesített senkik csak.
Azért amíg sértődött politikai indíttatásból szerkesztik a híradójukat, én az RTL-nek se hinnék el mindent feltétlenül...
Csúnya dolog ilyet feltételezni, de egy ilyen e-mailes levelezésnek (pláne kitakart címekkel) nem sok bizonyító ereje van, de kétségtelenül el lehet ültetni azt a bizonyos bogarat a nép fülében.
Mit? Hogy mindenki hülye, csak te vagy helikopter? Még szerencse, hogy az RTL Klub nem pecsistop, ugye-ugye. Ők legalább tudnak olvasni. Magánlevelezést.
Ha kiadják(mivel egye szombat lesz,lehet mást is ki tudnak adni),akkor a 9:45-ös Mohács-Pécs és 13:05-ös Pécs-Mohács biztos(emlékeim szerint elvileg az 5:20-as Mohács-Pécsnek és a 7:00-es Pécs-Mohácsnak is ebben a fordában kellene lenni)
1975.01.28-án érkezett a 12.számú Volánhoz az első IKARUS-266 autóbusz.
Majd még 356 követte, mire a 357.-ik 1987.09.25-én forgalomba állt Pécsen.
Valószínű, hogy a Baranya megyei helyközi autóbusz közlekedés kb. 90 éves történetében nincs még egy típusú autóbusz, melyből ennyi szolgált a megyében.
Kicsi a valószínűsége annak, hogy az 1975 óta eltelt 39 évben volt olyan megyei lakos, aki helyközi buszokon utazik, de egyszer sem ült volna IKARUS-266 típusú autóbuszra.
39 év.
Nagy idő.
Elméletben lehet (gyakorlatban nyilván nincs) olyan buszvezető, aki nullkilométeres buszvezetőként 21 évesen ezen kezdett és most erről készül nyugdíjba.
39 év.
Mi mindent láthattak ezek a buszok a megye életéből?
39 év alatt mennyi km-t futhatott a 357 db Ik-266-os autóbusz ?
39 év alatt hány kamasz sugdosott ezen a buszon szerelmet valakinek?
Biztosan vannak akik iskolából/munkából hazafelé ilyen típusú buszon kezdtek el "járni" és még mindíg házastársak.
Ma dolgozott a JOB-378.Valószínűleg akkor holnap 2x is megcsinálja a Mohács-Pécs távot.Szóval aki szeretne egy utolsót 266-ozni,akkor az holnap próbálkozhat. :) Egyébként ki volt rakva rá egy tábla,hogy ő az utolsó mohikán.
Ilyen konkrétan még nem volt róla szó(de a vasútnál hely sincs sztem ennyi helyközi buszhoz+a rengeteg utas sem díjazná a megállóhely megváltoztatását)
Igen elég sok 400as dolgozik csuklosok is. Bár a cct-k nem tudom hol vannak meg a jobb állapotu 280-asok pl bpv-086? Mert tegnapelött bpv-104,082,138,150 és a bpx-ek voltak kint legtöbbjük 3-asba Kertvárosba