Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Utálom-utálom-utálom ezt az egész politika-alapú, végletesen kicsinyes megközelítésmódot, amit állandóan az emberek pofájába nyomnak mindkét oldalon.
Bizonyító erejű dolgok nincsenek, csak ki tudja honnan származó levelezések, 5-6 éves iratok előszedése, politikailag és emberileg teljesen levitézlett lelki nyomorultak szélmalomharca.
Szánalmas. Messzemenőkig szánalmas alakok fröcsögnek itt ott bele a kamerába, 0%-nyi vitakészséggel. Ugye...Mert ezek 1-1 mondatra hitelesített senkik csak.
Azért amíg sértődött politikai indíttatásból szerkesztik a híradójukat, én az RTL-nek se hinnék el mindent feltétlenül...
Csúnya dolog ilyet feltételezni, de egy ilyen e-mailes levelezésnek (pláne kitakart címekkel) nem sok bizonyító ereje van, de kétségtelenül el lehet ültetni azt a bizonyos bogarat a nép fülében.
Mit? Hogy mindenki hülye, csak te vagy helikopter? Még szerencse, hogy az RTL Klub nem pecsistop, ugye-ugye. Ők legalább tudnak olvasni. Magánlevelezést.
Ha kiadják(mivel egye szombat lesz,lehet mást is ki tudnak adni),akkor a 9:45-ös Mohács-Pécs és 13:05-ös Pécs-Mohács biztos(emlékeim szerint elvileg az 5:20-as Mohács-Pécsnek és a 7:00-es Pécs-Mohácsnak is ebben a fordában kellene lenni)
1975.01.28-án érkezett a 12.számú Volánhoz az első IKARUS-266 autóbusz.
Majd még 356 követte, mire a 357.-ik 1987.09.25-én forgalomba állt Pécsen.
Valószínű, hogy a Baranya megyei helyközi autóbusz közlekedés kb. 90 éves történetében nincs még egy típusú autóbusz, melyből ennyi szolgált a megyében.
Kicsi a valószínűsége annak, hogy az 1975 óta eltelt 39 évben volt olyan megyei lakos, aki helyközi buszokon utazik, de egyszer sem ült volna IKARUS-266 típusú autóbuszra.
39 év.
Nagy idő.
Elméletben lehet (gyakorlatban nyilván nincs) olyan buszvezető, aki nullkilométeres buszvezetőként 21 évesen ezen kezdett és most erről készül nyugdíjba.
39 év.
Mi mindent láthattak ezek a buszok a megye életéből?
39 év alatt mennyi km-t futhatott a 357 db Ik-266-os autóbusz ?
39 év alatt hány kamasz sugdosott ezen a buszon szerelmet valakinek?
Biztosan vannak akik iskolából/munkából hazafelé ilyen típusú buszon kezdtek el "járni" és még mindíg házastársak.
Ma dolgozott a JOB-378.Valószínűleg akkor holnap 2x is megcsinálja a Mohács-Pécs távot.Szóval aki szeretne egy utolsót 266-ozni,akkor az holnap próbálkozhat. :) Egyébként ki volt rakva rá egy tábla,hogy ő az utolsó mohikán.
Ilyen konkrétan még nem volt róla szó(de a vasútnál hely sincs sztem ennyi helyközi buszhoz+a rengeteg utas sem díjazná a megállóhely megváltoztatását)
Igen elég sok 400as dolgozik csuklosok is. Bár a cct-k nem tudom hol vannak meg a jobb állapotu 280-asok pl bpv-086? Mert tegnapelött bpv-104,082,138,150 és a bpx-ek voltak kint legtöbbjük 3-asba Kertvárosba
Még létezett a komlo.hu-n a fórum, az ottani buszos topikban összeszedtem - ez 2003-ban volt - hogy a 20 - 70 ezer fő közötti lélekszámú városokban naponta hány helyijárat közlekedik, mert elég sok topiktárs kevesellte a komlói járatsűrűséget. Az lett a megállapítás, hogy Komló Tatabányával volt pariban. Kb. 700 járat volt akkor naponta. Ebből az 1, 5, 8, 8A, 19 viszonylatok persze elvitték a jó részét, akkor a 8-ason még 5 perces követés volt csúcsidőben, de a 19-esen is volt 5-10 percezés.
Persze tegyük hozzá, hogy a városszerkezet és a domborzati viszonyok is elég szerencsétlenek Komlón, de úgy emlékszem, hogy kb. pont akkor jártál nálam, és egy délelőtt végig is autóztuk az összes viszonylatot, talán a 3-ason és a 7-esen nem voltunk kint.
Komló nagyon régóta (még a felhalmozott adósság előtt is) mostoha volt a Volán szemében.
-----------------------
Komló.
Komló a hasonló lélekszámú magyar városok helyi (volán) ellátottságánál 300-500%-kal jobb (!!) ellátottsággal büszkélkedhetett úgy 40 éven át, s szerintem még mindíg 200-250%-kal jobb a helyi autóbuszos ellátottsága mint a hasonló lélekszámú más városoknak.
......Város..............................lélekszám...................helyi buszok száma
42. Szentes...........................29 117 fő,...................................3 busz
Bár az adatok 2007-sek, s azóta mind a lélekszámok, de különösen a helyben, helyi járatként üzemelő autóbuszok száma, majd minden városban csökkent, az arányok ma is igazak.
A kb. 25.000 fő lélekszám körüli magyar városok között, a komlói helyijárat mind sűrűségben, mind buszok számában, mind vonalhálózatában messze-messze kiemelkedik.
Ezek már tudnak valamit. Ha elköltözik a buszpályaudvar, nagyszerű zöldterületet nyernek az Árkád és a leendő szálloda között. A végén még csak felértékelődik az egész környék.
A 104?Az szinte minden nap dolgozik valami helyett. :)
Sztem 415-ből sem várható nagy hullás(lehet félreállítanak párat,aztán visszatérnek,ha szükség lesz rájuk),mert ma pl. jó pár dolgozott(sőt,még fordás is maradt)
Az esőbeállóról jut eszembe azt hogy lehetne elérni hogy ha nincs reklám plakát benne akkor a fénycsővek ne világítsanak mert sötétben illetve sötétben és esőben nagyon nagyon zavaró! Én már kerestem a céget ami ki van írva rájuk de leltem rájuk... :(
A Cassian-telep végállomás nevét lakossági javaslatra András utcára nevezzük.
Kíváncsi vagyok, hogy ha megkérdeznek random 100 embert a belvárosban, és megkérdezik, hogy merre van az András utca, akkor hányan találnák el legalább a városrészt.