Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Ha kiépül a déli ipari park, akkor a 72-es járatokat kell kivinni. Egyrészt, mert a kutya sem akar Csontvárynál átszállni a belváros felé (mert munkások fognak oda kijárni, na meg vásárolni az Auchanba - oda meg főleg nem akarnak átszállni a csomagok miatt), másrészt sokkal hosszabb Reménypuszta felé a belváros.
Javaslom a 36-os Rodostó felé vezetését, mivel egyetemi időben zsúfoltak a 37-sek Rodostóig. Valamint csúcson kívül a 36-37 összevonását, összességében sűrűbb követéssel. Vagyis 40 percező 37 és 60 percező 36 helyett 30 percező 37B. B=Betérés.
A 6-sal még mindig nem győztél meg. Nincs 5 perc a betérés Árpiba, már leírtam miért.
Elhiszek én neked bármit, ha hivatalos adatokkal alátámasztod. Amíg ez nem történik meg, ez csak spekuláció.
Azt mondtad nem zavarérzékeny a vonal? Akkor miért másznak egymás seggébe a buszok, holott 5 percel követik egymást? Rossz forgalom irányítás?
40-45 perces vonalak nem zavarérzékenyek, pláne nem Pécsett. Pár perc előfordul, de ez a közvetlen járatok előnye melletti vállalható hátrány.
A villamosos példa érzékeltette, hogy nagyjából mekkora gyaloglásokról beszélünk. A parlament távolabbi feléről érdemesebb elgyalogolni a metróig. Nagyjából ekkora gyaloglás a temető déli kapu is...
1., Kevesebb a csuklós. A 2010-es futásteljesítményhez képest sokkal
2., 143 helyett 133 busz van forgalomban egy munkanapon (ez 10 busz mínusz, tehát rossz esetben is napi 80 munkaóra megtakarítás az akkori rendszerhez képest). Ez cirka 30-38 millió forint mínusz már így egyből.
3., A rendszer év végéig nagyjából 100 millió többletbevételt produkál.
4., Üzemanyagköltség van több, de mivel alacsonyabb a fogyasztás, ezért ez sem olyan nagymértékű. Nagyjából ennyi lesz az alkatrész is, mint az üzemanyag.
5., Mindent össze számolva 30 millióval fog jobban állni a rendszer év végén, mintha nincsen az átalakítás
Ez olyan, mintha a 4-6-os villamosból a 4-es még gyorsan betérne a parlamenthez, mert szegényeknek nem közvetlen a járatuk a Széll Kálmán térre onnan.
Nekik ott a metró :)
Miért a 6-os?
(Érdekes módon kertiben tudják az emberek, hogy ha a Krisztina téri megállót használták eddig, mert közelebb van mint az Enyezd u/Aidinger u., de olyan busz jön, ami ott áll meg, akkor azzal mennek. A vásárcsarnok/autóbusz áll.-nál ez nem megy...)
Azért a hatos, mert arról fogynak az emberek.
A 37-es nem tetszik?
Nem. Egyrészt, ha majd kész lesz ott minden, akkor ez kevés lesz, másrészt lehet, hogy ez a legkézenfekvőbb, de ez már számomra soknak tűnik, pl ha a Fagyöngy u. ba már megkésik, akkor Donátusból már elkésnek az iskolából, meg ilyenek. Simán benne van. Nyilván a főpályáról kéne kivenni valamit...
Oké, csak ha csökkentitek majd esetleg a 6-os járatokat 25%-kal, akkor az 1:1 arány miatt a 3-st is csökkenteni kell, azzal viszont jelentősen romlik a környék elérhetősége, mivel annak semmi köze sincs a 70-es járatcsaládhoz.
Nem Enviro vagyok, volt hogy vitatkoztam is vele, keresd vissza. Bár lehet, hogy magammal vitatkoztam? :D
Mislennyel nem támadlak, csupán megjegyeztem hogy fejleszteni kéne, és jobb lenne.
A 31-est te is támadtad, vagy viszont akkor gyenge volták kiállni mellette, mert emlékszem, hogy te is leszóltál érte. Vagy abban az időszakban volt a benyalunk a Tükének szakasz? Ha igen, akkor megbocsájtható. :D
Egyértelműen a növelés mellett vagyok, ésszerű módon. Hagyománynak nincs helye a közlekedésben, ésszerűsíteni és fejleszteni kell, hogy minél jobb legyen. Ha ennek a hagyomány az útjában áll, le kell dönteni. (Azért mondom a csökkentést, mert nyilván való, csak úgy lehet növelni sajnos manapság, ha valahonnan elveszel, mert az többlet a városvezetés szerint.)
Én lennék a legboldogabb, ha mindenhol növelni lehetne a járatszámot, mert egyértelmű, hogy az utasszám is növekedne.
- Mennyivel csökkent a csuklósok futásteljesítménye? (Ha jól hallottam csuklós hiány van, ami egyes vonalakon elég nagy zsúfoltságot okoz. Ez miért is jó?)
- Mennyivel jobb fogyasztási adatokat produkál a rendszer? És ez minek köszönhető, ha többet mennek a buszok? Mennyivel csökkenti a költségeket a számtalan fajta busz, aminek különbözőek a karbantartási paraméterei?
- Mik az egyéb hatékonyságot javító intézkedések? (A dugóban állás csúcsidőben? Valakitől idéznék: "Nem tehetek róla, hogy szar a forgalomirányítás" - De ha nem erre gondoltál, akkor mire?)
Az éremnek két oldala van. Könnyű úgy érvelni, hogy tisztában vagy adatokkal, amit persze nem oszthatsz meg a laikusokkal. És éppen ezért remélem te is érted, hogy miért érzi mindenki a sumákolást a levegőben?
Összegezve mindenki örül az ötleteidnek, de ezek már mind egy éves tervezésben vannak minimum.
31-es: Nem én mondtam, hogy nem fér el két busz egymás mellett. A Tüke volt végig ellene, aztán mikor leszerveztük a bejárást nekik, akkor a Biokom kinevette őket, akkor máris beindulhatott. Ez volt a nyári projektem.
41-42: Lesz majd vmi fejlesztés, van rá olcsó és drága terv is. Én már annak örülnék ha elindulnánk azzal, hogy Nagyárpádon megállhat a 121-es. Itt nem úszható meg az öböl, mert 13-14 ezer egységforgalom van az úton egy nap.
20-as: Pont én voltam aki erőltette Kozármislenyt, de amíg a megfelelő infrastruktúra nincsen meg addig nem érdemes odavinni. Baleset-megelőzési és biztonsági szempontokat is figyelembe kell venni. Nem lehet csak úgy ledobni oda egy megállót ("jajj milyen vicces kijátszottuk a törvényt"), majd egy 4 sávos úton keresztül ereszteni a mislenyieket gyalogátkelőhely nélkül.
Hétvégén reggel és délután - így elsőre - akár működőképes is lehetne egy ilyen.
Mondjuk a :31-kor induló 6-os helyett az alábbi útvonalon:
Kerti-Krisztina tér - Táncsics - Árkád - Főpálya - Árkád aut. áll. - Temető - Hőtávvezeték. (ezt a nagy átnevezési hullámban elfelejtettétek :)
Ezzel nyilván kimarad a temető, de az a egy perccel korábbi 22-essel elérhető, a Csontváritól meg +-10 perccel van 73-as. Igaz így kicsit sűrű lenne a kerti-árkád kapcsolat, de cserébe kevesebb befektetéssel megoldható a sűrítés, mint a félórázó 41-essel, és kényelmesebb, mint a 6-ost bevinni. Cserébe a 60-ast Y-nal a temető felé, és akkor már télleg mindenki boldog lenne. Esetleg délelőtt egy pár indulás szabolcsból... :))
Igen, én is azt támogatom, hogy jobb és sűrűbb járatkövetés legyen.
De amikor egyes helyeken rosszul van elosztva a teljesítmény, azt nem lehet megbocsájtani. Lámpásvölgybe kell a 30 percezés éjjel nappal (100 lakosra), de árpinak hétvégén jó a 60 percezés (több mint 1000 lakosra). De lámpitól nem lehet elvenni, mert akkor lázadnak a lakosok. Lehet dönteni: 100 lakos lázadjon, vagy több mint 1000 örüljön? A PTKE-nek és a Tükének a 100 a fontosabb. Ez van.
Kicsit úgy érzem, hogy üldözési mániád van. Régóta olvasom ezt a fórumot. Olyan obszcén módon tudtok néha egymással beszélni, hogy csodálkozom, nem vagytok moderálva (amikor ugye a két oldal a PAP és a többiek - régebben ENVIRO - egymásnak ugranak).
"Nyugodj le, nincs semmi baj." - Tartsd meg magadnak ezt a leereszkedő stílust, nem a kisfiad vagyok.
"Nagyon kevered..." - Nem, mert emlékszem, hogy ki, mikor, hol és mit mondott. Egyébként nyilvánosak a hanganyagok, és egyéb hozzászólások vissza lehet keresni őket (max. a facebookotokon nem, ha törlitek a hozzászólásokat).
A 6-os betérítésével, a legnagyobb gyaloglási távolság 400m (a legmesszebbi házat néztem), ami 4 percnek felel meg. Olyan messze van a megálló, mint a mostani árpádvárosi megálló, ami Nagyárpád felé néz. Csakhogy ezzel a körforgalommal kiküszöböljük, hogy át kelljen mászni az 57-es főúton.
Kozármisleny példáját meg jól mutatja, hogy rossz az ellátottság. Lásd Felsőzsolcát, ahol 6600an élnek, és csúcsban 15, völgyben 20 percenként mennek a 7-es helyi járatok (és ott is vannak helyköziek). Mislenyben 5900an élnek és csak 1000en használják? Már mondtam miért.
"Elkezdesz őrjöngeni" - Te melyik országból jössz? Ha a vélemény nyilvánítás őrjöngés, akkor vagy ne olvasd ez a fórumot (amúgy is magasról tesztek az ésszerű érvekre), vagy ne szólj hozzám.
Akkor elfogadom, hogy rossz a 6-os betérítése, ha a több mint 1000 árpádvárosi lakos kimondja, hogy nem jó nekünk. A többi utas meg mehet a 3-22-23-24-71-72-73-as járatokkal ha sok nekik az a +2-3 perc. (Ti mondtátok hogy csökken a 6-os utasszáma! - Ezzel védekeztetek, amikor mondtátok, hogy akár 25%-kal is lehet ritkítani a 70-sek javára! Az nem sérti az utasok érdekét Krisztina téren, hogy 8 perc helyett 10-12 percenként jár a busz?)
Lehet jobban tennéd, ha utána néznél, hogy mit nyilatkoztatok.
Nagyon kevered, hogy ki, mikor, hol és mit mondott. Nyugodj le, nincs semmi baj.
- A 6-os betéréséről PaP előtt mások is elmondták: nem jó ötlet. Árpádváros közlekedését nem a 6-ossal kell megoldani, ebben szerintem rajtad kívül mindenki egyetért. A probléma nem az, hogy te nem, hanem az, hogy a betérő 6-os a problémát pusztán kis mértékben csökkenti (mások rovására), ettől még Árpádváros elérése nem lenne színvonalas (még mindig messze vagy a házaktól).
- A 31-esnek sokkal hamarabb nekifutottunk és nem tudom, ki zavart el téged a parkolással és szűk Surányival (lehet, hogy pont én voltam az), de csupán a Tüke akkori érvei lettek felsorolva, amit az elutasítás mellé kaptunk.
Ötletelni szabad, sőt, örülök is, de ha elkezdesz őrjöngeni, ha megjelenik PaP, akkor az király együttműködést vetít előre...
Azt mondtad az újságnak, TV-nek és mindenkinek, hogy a 2011-es teljesítménnyel gazdálkodtok, és nem kerül többe.
Ez egy 2014.04.15-ös számolási adat:
- a 2011-es menetrend teljesítménye:
- téli munkanap: 25 910 km/nap
- nyári munkanap: 22 180 km/nap
- szabadnapokon: 14 020 km/nap
- munkaszüneti nap: 14 020 km/nap
- a 2014-es menetrend teljesítménye:
- téli munkanap: 26 125 km/nap
- nyári munkanap: 22 180 km/nap (erről nem volt adatom, ezért írtam a 2011-est)
- szabadnapokon: 15 012 km/nap
- munkaszüneti nap: 15 012 km/nap
Különbség a 2014-es javára:
- téli munkanap: +215 km/nap +43000km/év (200 nappal számolva)
- nyári munkanap: -
- szabadnapokon: +92 km/nap +4140 km/év (45 nappal számolva)
- munkaszüneti nap: +92 km/nap +6164 km/év (67 nappal számolva)
Éves többlet: 53 304 km Éves költség többlet: 21 321 600 Ft (400Ft/km-rel számolva)
Na most ehhez képest, úgy látom többe kerül, és még növeltek (amit persze támogatok, csak nem mindig jó helyen). Ezek után jöttök, hogy nő az utaslétszám, de ezt is ki tudja?
Rendben van szerintem, ha többe kerül egy jobb rendszer, de akkor mondjátok is azt. És a mostani teljesítménynek is pár óra alatt utána tudok számolni. És az NEM HAZUDIK!
Azért az elég gáz, hogy 1000 ember használja a több, mint 5500 lakosból. Ez mondjuk a rossz megálló kiosztás és a helyi járat hiánya miatt lehet. (Mert ugye venned kell egy 10km-es és egy Pécs helyit is.)
"6-os járat nem fog betérni oda és itt le is zárhatjuk."
"Tisztelt Lakosság!
- Várjuk önök véleményét is a fejlesztésekkel kapcsolatban."
"Szeretnénk ha ez és ez lenne"
"Ez nem így lesz, és itt le is zárhatjuk."
Köszönöm, hiszen most tényleg bebizonyítottad, hogy az van, amit te akarsz, és ami neked nem tetszik az nem lesz bevezetve. Én még emlékszem, amikor arról volt szó, hogy az MTA felől menjen busz Tettyére - ki volt kiáltva hülyének, aki ezt támogatta, mert hogy megvalósíthatatlan - nem fér el két busz egymás mellett, meg a lakosság is panaszkodni fog a parkoló helyek elvétele miatt. Erre mit olvasok, sűrítjük az egyre népszerűbb 31-es buszt. Ennyire volt ez hülye és megvalósíthatatlan ötlet ezek szerint.
A Szanihoz bevezető útnak ki a fenntartója?Mert olyan rossz állapotban van,hogy lassan már csak traktorral lehet rajta menni(a baromfifeldolgozóhoz bevezető út is hasonlóan rossz)