A doboz egyik oldalára az van ráírva CAPACITOR a másik oldalra 30 uf (MFD) VAC 450 Motor capacitor. Ezen kívül semmi, még az sincs a dobozra írva, hogy hol gyártották!
De annak azért járj utána, hogy milyen az a vezetékszakasz, amit C16-os-os kisautomatával biztosítanál.
Nálam viszonylag új rézkábelezés van, csak egy szakaszon meghagyták a garázsban a régi alu vezetékelést. Ezt váltottam ki egy teljes, beltéri, de falon kívüli, 2.5 mm2-es réz kábelezéssel. De mivel egy rövid szakaszon, valahol a lakáson átjövő részen, csak 1.5-ös a keresztmetszet, ezért nem mertem nagyobbat rakni, mint 16A. Igazán egy 20A lenne az, amivel gondtalanul tudnék együtt élni, de nem akarok rombolni a lakásban. Van ott több vonal is, ami 20 A-re van alapon kábelezve, biztosítva, de az előző tulaj a garázst, csak autó tárolásra használta, oda elég volt a 10A. Ez kiszolgálta a 60-as izzót, meg az autó porszívót. Nálam más a helyzet. Néha Paksig levertem a biztosítékot :-)
Asztali, vagy kézi az a Makita? Ha kézi, akkor szinte biztos, hogy szénkefés. A szénkefés motor lórúgásszerűen indul (kivéve, ha lágyindítású), az indukciós kevésbé. A szénkefés jóval hangosabb és szokott lenni, a motor külső burkolatán van két nagy, csavarhúzóval bontható kupak (dugó) ez rögzíti a szénkeféket.
"azért tudni kéne, hogy milyen motor van abban a makitában"
Ezt passzolom. A gond az, hogy a teljesítményét is csak szájhagyományból tudom, mert egy fia adat sincs magán az eszközön, a doboza és a papírjai is már az enyészeté...
Van valamilyen egyértelmű jele, hogy szénkefe dolgozik a gépben? (anélkül, hogy megbontanám a motorházat) :)
egy flex vagy fűrész áramfelvétele erősen függ attól mit csinálsz vele. rövid időre simán a névleges fölé mehet rendesen. 6A-ról az 1000W fűrész le fogja verni ha picit megszorul vagy durvábban tolod mint kellene.
Ahogy itt az előbb írtam, van egy pár gyenge pontja a hálózatnak, szóval a kismegszakító upgrade-et nem erőltetném a teljes házra. Egy külön háló kiépítése tűnik jónak.
Igazából egy gyengébb teljesítményű, max 1,2 vagy 1,3kW-os járgány megfelelne a célra. Azzal el kell, hogy bírjon a 6A is, ha a bojlert és a porszívót elbírja...
Ilyen gond a mi házunknál is volt, beázott az oszlopon levő biztosítékdoboz, aztán zárlat. Állítólag az új szerződéseknél már pontosan le van írva, hogy melyik ponttól a lakóé a zsinór, de a mienkben semmi konkrétum nincs, ezért mi is fizettünk. Azóta aztán azt a dobozt leszigeteltük, amennyire tudtuk.
Igen, a fő cél az lenne, hogy úgy barkácskodjak, hogy közben nem gyújtom fel a házat. :)Márpedig mivel vályogház, nem olyan nehéz ezt megoldani.
A villanyórától elmenő vezetékek mind 1,5-es rézkábelek, és a konnektorok és kapcsolók, amiket lecseréltem, miután megvettük a vityillót mind 1,5-esek, viszont vannak olyan házrészek, ahol még nem cseréltem semmit, de ott régebbi aluvezetékek vannak, elég gáz állapotban. Azoknak a vastagságát nem tudom.
Pont ezért én magam nem fogok kismegszakítót nagyobbra cserélni, viszont villanyásszal lehet, hogy behúzatok egy teherbíróbb áramkört a műhelyig. Az még talán a kisebb beruházás, mint az egész ház átvizsgáltatása, áthúzása.
Köszi a tippet! Ez lehet egy opció. A faterét nem valami kényelmes használni, van vagy 8 kiló, meg olyan ormótlan, meg elkunyizni tőle minden alkalommal, az is macerás, csak akkor már olyan példányt vennék, amiben eleve be van szerelve, ha az nem sokkal drágább megoldás.
Ez a lágyindító, amit linkeltél, minden nagy indítóáramú gépre jó?
Igen, a zárlat egyértelmű. Ha az van, oldjon is le aminek le kell.
A kisebb határátlépéseknél gondoltam, hogy lehetne-e javítani a dolgon.
Arra gondoltam, hogy van ugye az óránál a 32 amperes B típusú.
A műhelybe teszek 16 amperes C típusút, ez tartós túlterhelésnél előbb leold, mint a kinti, viszont a lágyindítóval nem rendelkező gépeknél talán nem rúgja le a pacskert egyből.
Vagy van arra valamilyen szabvány, hogy a fogyasztó felé haladva csak egyre gyorsabbakat szabad alkalmazni?
Háza válogatja. Én egy négylakásos sorházban lakom, nálunk van még az órák előtt is egy biztosítékszekrény, ide fut be a földkábel. Volt is gondunk vele néhány éve, mert szar volt már az órákhoz bejövő kábelezés, rendszeres volt, hogy a külső szekrényben csapkodta le a biztosítékot. Ilyenkor mindig ki kellett hívni a szolgáltatót, mert mi nem fértünk hozzá. Emiatt át lett kábelezve az órákig újra minden lakásnál. De nekünk kellett állni a számlát, hiába órán kívüli volt a problémás szakasz. De megszüntetni sem voltak hajlandók, pedig indítványoztuk.
Zárlatnál nehéz, mert az olyan, mint a piros ász, mindent visz.
Lassú túlterhelésnél lehet, mert ha kisebbet teszel a műhelybe, akkor az lassú terhelésre hamarabb old majd - megfelelő méretezésekkel. Erősen pénzfüggő a dolog, mivel ha az óránál csak 16 amper van, akkor nem nagyon marad mozgástér a műhelyben.
Ha az óránál legalább 32 amper van, az már enged némi teret a karakterisztikák játékával együtt is.
Nem az oszlopon van, hanem az óra alatt, villamosan előtte.
Ez agyon van plombálva, gyakorlatilag megbuherni csak úgy lehet, hogy az látszik, tehát lesz majd olyan bünti, ha valaki kárt okoz ebből kifolyólag, hogy úgyis belekékül a delikvens.