Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Magyarország honvédelme és biztonsága EU, NATO, és világviszonylatban.
Minden, ami a MH helyzetét befolyásolta a közelmúltban, befolyásolja a jelenben, és befolyásolhatja a jövőben.
Aktív és inaktív katonák, rendvédelmiek, és a honvédelem iránt elkötelezett civilek klubja.
Ja , lazára veszik ők is - az anyag még mindig kinn van a Ziua honlapján. Megnéztem. Bár románul nem értek - viszont bejött az a hírportál valamiért, jó a képanyaguk, rendezett.
Csobánkán jóformán csak vízszintesen lehetett vele terepen járni.... Igaz ott a nem összkerekes Szöcskék is kifeküdtek, ha az agyag betaknyosodott..... ............................ Nem csak a gépek:) Anno az ezred-járőr bajnokságon combközépig gázoltunk a sárban (Csobánkán). Megnyertük....
Három cseh katona sebesült meg Afganisztánban MTI | 2008. szeptember 22., hétfő 16:20 Három cseh katona megsebesült egy rakétatámadásban a kelet-afganisztáni Logar tartományban - jelentette be a cseh vezérkari főnök. Három rakéta találta el hétfőre virradó éjszaka a Shank támaszpontot, ahol a három katona a tartományi újjáépítési csoport (PRT) kötelékében teljesített szolgálatot - mondta Vlastimil Picek. Egy katona könnyebben megsebesült a lázadók támadása következtében, kettőnek az állapota azonban súlyos; őket helikopterrel szállították a bagrami kórházba. Idén két cseh katona vesztette életét Afganisztánban.
Hali, a HTI anno fél évre kapta meg a járgányt. Végigjártuk vele az országot. Terepi próbákat Táborfalván, Écsen a Rábaringen, Csobánkán folytattunk vele. Általában Táborfalván, Csobánkán és a Rábaringen minden próbára átvett járgányt meghajtottunk. Az volt a szépsége, hogy 3,5 t feletti össztömege miatt C-s jogsi kellett hozzá... Egyébként erősen alulmotorizált volt és a hazai agyagos terepeken a gumi mintázata miatt gyakorlatilag mozgásképtelen. Csobánkán jóformán csak vízszintesen lehetett vele terepen járni.... Igaz ott a nem összkerekes Szöcskék is kifeküdtek, ha az agyag betaknyosodott.....
Elnézést kell kérnem: A műszaki felderítő és a műszaki akadályelhárító jármű fejlesztésében a HM TH (GMI) részt vett és a Currussal együtt hajtotta végre. Még eyszer bocsánatot kérek.
Elsőre is: Mielőtt még párat belerúgtok a HTI-be, mint döglött oroszlánba, szeretném elmondani nektek, hogy a HTI és jogutódja a HM TH 2006 végével jobb létre szenderült. Megmaradt harmadára csökkentett állománya az FLÜ technológiai igazgatóságává lényegült át, K+F költségvetését hatodára faragták. A máig ott dolgozók olyan fiatal és lelkes kollégák akik a lehetőségeikhez és képességeikhez képest mindent megpróbálnak megtenni, folytatva hagyományainkat. Másodikra: A BTR korszerűsítési program az a program volt, amit a HTI minden lehetséges fórumon ellenzett, műszaki és tartalmi okoknál fogva. Ezekről bőven írtam az évek folyamán. Végül önálló feladatként az éjszakai irányzék fejlesztését vitte végig a Currussal közösen. Erre mindig is büszkék voltunk, és a projektvezetőjét Nagy Lacit (HM TH) minden dícséret megilleti érte.
A "korszerűsítési" program összes többi elemét - mint már szintén jeleztem - a PCGTSZF és az ÖLTP mondta tollba a Currusnak és ők becsülettel végre is hajtották. A finanszírozás közvetlenül a PCGTSZ-től történt. Ezért a HM TH (HTI) nem végzett ezen a területen munkát, az ellenzésen és a BMP korszerűsítésére (szintén Currussal közösen) tett javaslatokon kívül. A változatok a vicc kategóriájába tartoznak. A rosszakéba.
Azért csendesen megemlítem, hogy akkor, amikor kiírták a tendert a BTR-ek légkondicionálására, az a cég, amelyiknek egyedül volt tapasztalata hadieszközök légkondicionálására - biztos gyenge, technikailag alulfejlett ajánlata miatt - még idejekorán kiesett a körből.
Igaz, referenciaként nem tudott komolyabbat felajánlani, mint a Bundeswehr.
Igen, akkor jól emlékeztem, hogy nektek volt valami gondotok a BTR légkondijával! Nincs más hátra, a HTI-nek ki kell adnia üzemeltetői utasításba, hogy a légkondícionált BTR mentő kizárólag Norvégiától az Északi-Sarkig terjedő éghajlati területen vethető be, de lehetőleg ott is télen! :-)) By the way: legalább a fűtése jó a BTR-nek? Mindegy, nem szabad elkeseredni, talán a legközelebbi HTI fejlesztésnek már valami gyakorlati haszna is lesz! Talán, esetleg... Üdv:
Szia!! Irakban ki kellett szedni a BTR-ekből a klímát,mert nem bírták a gépek motorjai. Amikor kidobálták a klímát belőle,akkor is általában plusz hűtés kellett a motoroknak,amit a "motorháztető" lécdarabbal történő kitámasztásával értünk el..(ukrán mintára..:) ) De a lécdarabot hivatalos"BTR-zöld" színűre festettük..:))))))
Van mégegy gond ezzel a BTR-mentővel: a fotón büszkén hirdetik hogy légkondícionált a jármű. Márpedig itt többen megírták ( köztük talán Python is, vagy egy másik volt "frontharcos" ) hogy a BTR erősen alulmotorizált, egyebek között a légkondícionálóhoz is. Márpedig az nem jó, ha egy eleve alulmotorizált sebesültszállító a klímaberendezés miatt még jobban küszködik, hiszen a vékony páncél mellett az a legjobb védelme, ha minél gyorsabban el tudja hagyni az ellenséges tűznek kitett területeket... :-(( Üdv:
Most találtam rá erre a fórumra! Honvédségnél 15 évet szolgáltam mint teherautó sofőr! Szinte minden járművel mentem ami a honvédségnél megfordult! Szeretnék néhány járművet vásárolni nosztalgiából! Tudna nekem valaki segíteni hogy tudnék a honvédségtől vásárolni autókat? Valaki tudna segíteni azt nagyon meghálálnám!!!!
OFF Még mindig várnám, itt, vagy privátban, hogy ezen a fórumon hol tettem az általad minősített kijelentéseket. Eddig nem érkezett sem válasz, sem bocsánatkérés. Én készen állok rá. ON
"A "rakétahordozó" szintén elkészült. A "hordozás" azt jelenti, hogy a málhakeretre lehet rögzíteni a cuccot. Lőni csak ha kiszállsz, leszereled, telepíted...."
Ezt tudja egy L60 as régi IFA is. Töredék áron. Vagy éppen bármely tgk.
Mekkora baromság ez így !!! Ki az aki erre fedezetet támogatást biztosított ???
Az infracsapdák szórását is most hajtották végre első alkalommal. Tesztelték. (A szórás programozható!) Ennél jóval többet lőttek ki, de azt nem tudtam lencsevégre kapni.
Sajnos nem. Az eremények még akkor sem nyilvánosak, ha korábban már több külhoni vizsgálat eredményei időközben már publikus! A téma felelőse a technológiai hivatal. Ha ők publikálják, akkor majd hallhatsz róla. :(