Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Kérdés, hogy Pécsett meglehetne-e oldani ilyen szakemberek tükrében egy azonnali keresztet. Vagyis arra gondolok, hogy két különböző irányból érkezik két busz, egymás elé beállnak, és egymásról átszállhatnak a másikra, majd két különböző irányba haladnak tovább a buszok. Nyilván garantáltnak kell lennie az átszállási lehetőségnek (ezért nyilván nagyon fontos a menetidő betartása).
Ja és múltkor temetve voltak a botos Ikarusok,ma meg a BPV-080-al utaztam a 26-on(egy csomó 280-as volt ma kiadva). :)
Délután elbuszoztam a 28-as új fordulójához:jelenlegi állapotában ez még rosszabb,mint a korábbi utcán fordulás volt(sajnáltam szegény sofőrcsajszit,nem egyszerű megfordulni ott).
Ezért írtam én is, hogy lehet, hogy egy 7-8 percező járat összetorlódik? Ha pl. lenne tervezett csatlakozás (ami jelenleg sehol nincs a városban), akkor azt hogy oldanák meg a forgalomirányítók? Mert ott pontosan kell érkezni és indulni.
Valami történt az elmúlt években, mert az lehet, hogy egyre több utas van a buszokon, de hogy egyre több autó is rontja a levegőt, az is biztos. Nem emlékszem, hogy néhány évvel ezelőtt ekkora dugók lettek volna a Hungárián és a Rákóczin?. Vagy csak én nem jártam arra eleget?
De biztos érdekel mindenkit a forgalom irányítás... de ha ennyire analfabéták vannak szerinted akkor nem értem mióta?!
Amikor alig voltak buszok - pár évvel ezelőtt ugye - akkor tudomásom szerint profi módon próbálták megoldani a lehetetlent. Azóta eltelt egy kis év, ezek a profi forgalomirányítók hova tűntek? Kirúgták őket vagy ott hagyták a céget maguktól? Avagy akkor sem voltak profik csak úgy lettek beállítva?
Véleményem szerint a kellőnél jobbal leszólod a forgalomirányítókat. De azt sem kell elfeledni, ha ők ennyire gyengék, akkor nem ártana a vezetők felé is kacsingatni, mert lehet ott tartják gyengén a gyeplőt. Valamint, hol vannak az ellenőrzések, szankciók ezek miatt? Ennyire hiányzik az összetartás, ennyire nincs munkamorál? Ha ez így van akkor arra nem ártana az egyesületnek rágyúrnia, persze ehhez teljesen más hangnemet kellene megütnöd neked is és az egyesületed másik tagjainak is. Mert ahogy egyesetek beszélnek a munkavállalók egyes rétegeiről teljesen lesújtó, hogy ilyen hangnemet engedtek meg magatoknak, ahelyett, hogy tennétek ellene.
u.i.: Biztos vannak olyanok is akik direkt keltik a feszültséget, ilyenek mindenhol vannak, de ti nem őket szóljátok csak le hanem az összes többi munkavállalót is a kijelentéseitekkel.
"Menetrendet tervezni bárki tud, szerkeszteni annál kevesebben."
A sok hsz. közül nem is tudom melyikre reagáljak,így zanzásítva:a 6-ost Árpádvárosba vinni hülyeség.Sztem is a körjáratos 42-es lenne jó,vagy tarifaközösség esetén a Pécs-Temető-Kozármisleny járatok is megállhatnának ott(csak ezek már most is dugig vannak)
Mai érdekességek Neked:14:45 körül Kórház téren Meszes felé ment egy 2-es,szinte közvetlenül utána 2A. 16:00 körül Uránvárosba 1xre érkezett meg egy 4Y és egy csuklós 4-es,a következő zöldhullámmal meg egy újabb 4-es.
"Igen, remek dolog átszaladni az Erdei iskolából jövő csoporttal a 4 sávos úton..."
Zebrát és szigetet kell oda építeni, plusz sebesség korlátozást bevezetni. Egyébként a csoportok általában külön busszal mennek oda. Melyik a jobb? 2 óránként busz vagy 10-15 percenként?
"Tömegek. Akkor nem inkább a helyi járatra kéne terelni őket?"
De, csak ahhoz más hozzáállás kellene. Helyi jegy: 280 Ft Havi bérlet: 6700 Ft Helyközi jegy: 250 Ft Helyközi bérlet: 7710 Ft DE Sokan a buszpályától tovább utaznak vidék felé, szóval vehetnek egybe bérletet, illetve a munkáltató támogatja 80%-kal a bérletet (ha jól tudom a helyinél nem). Plusz a menetidő: a 26-sal 20 perc+5-10 perc átsétálni az Árkádon. A helyközivel maximum 15 perc! Ennek fényében kérd meg őket, hogy menjenek helyi járattal. :D
"Jó indulattal másfél sávos úton..."
Fejlesztésről még nem hallottál? Miért van az, hogy Pesten a 4-6-on ugrásszerűen megnőtt az utasszám miután Combinok kezdtek el járni? Fejlesztés=több utas.
"Ez kicsit olyan, mint az interkontinentális gyorsvillamos Szentlőrinctől Pécsváradig, a belváros kiszélesített pincesoraiban :)"
Elég húzós összehasonlítani egy pár millió forintos (papír munka+egyéb) összeszervezést egy több milliárd forintos beruházással. Érdekes Budapesten és Vas megyében működik már a rendszer. Vagy lehet hogy ott is előbb gyors villamost építettek, hogy tarifa közösség lehessen? :D :D
Ez kisebb részben lakosságszám kérdés, legalábbis ezen a nagyságrenden. Inkább két dolog számít:
1) Van mit újjáépíteni, fejleszteni, vagy nulláról kell gondolkozni?
2) Van erre 100 milliárd állami Forint, meg néhány milliárd városi pénz, vagy nincs?
Előbbire példa Eszék, ahol a 90-es évek közepén csak kvázi kellett újjáépíteni bármit, mert az alapok - ha szétbombázva is - megvoltak. A város villamosüzeme azóta is virágzik, 20-30 százalékkal kisebb vonzáskörzettel, mint Pécs.
Másodikra példa az M4-es metró, ami nem volt elég drága senkinek, s lám, megépítették.
Egy biztos azonban: Pécsett soha nem lesz a pincerendszerben duhajkodó villamos. Nagyon szép és méretes járatok vannak odalent, egyik-másikat ismerem, meg egy részük publikus, rendszert is alkotnak, de nem közlekedés értelemben. Ha a Kórház tértől kellene a 48-as térig eljutni, akkor végig van alagút. Csak kicsit cikkcakkos :-)
Én azt az interkontinentális gyorsvillamost még nem írnám le....Hidd el,hogy ha nem is 10 éven belül,DE azé lesz a jövő!Mi még nem vagyunk készek rá,de tőlünk nyugatra már működik.
- Nem kellene a 4-nek kimennie Árpádtetőre, hanem ott a csúcsban 10 percező komlói.
Igen, remek dolog átszaladni az Erdei iskolából jövő csoporttal a 4 sávos úton...
- Akár II-es rakodóhoz sem kell a 26-os. Rengetegen használják a Kutató dűlőtől kifelé a helyközi, a Bázis út környékén lévő üzemekből is tömegek szoktak felszállni azokra a buszokra (természetesen munkaidő végeztével).
Tömegek. Akkor nem inkább a helyi járatra kéne terelni őket?
- a Nagykozári buszokat Újhegy felé lehetne vinni, ezáltal jobb és gyorsabb szolgáltatást nyújtani nekik (ehhez megfelelő számú járat kell kozár felé is, ami manapság elég tré, egy 1500fős faluhoz képest, ami 700 méterre van pécstől. (EZ GÁZ!)
Jó indulattal másfél sávos úton...
Ez kicsit olyan, mint az interkontinentális gyorsvillamos Szentlőrinctől Pécsváradig, a belváros kiszélesített pincesoraiban :)
Ha jól tudom jogi akadálya van és nem mellesleg buszhiány.
Persze a jogi akadálynál van kiskapu, csak szándék kellene. A buszhiányra meg olyat tudnék elképzelni, mint Budapesten a BKK-Volánbusz szerződése. A Pannon volán látná el, de számmal jelzett járat lenne, amire fellehetne szállni városon belül is. Mondjuk már kellene a tarifa közösség, de hát még nincs rá kész a megye, mert szándékot egyenlőre csak Vas megyében látok rá.
Ha egyszer eljön a tarifa közösség, az kölcsönösen jó lenne:
- Nem kellene a 4-nek kimennie Árpádtetőre, hanem ott a csúcsban 10 percező komlói.
- Akár II-es rakodóhoz sem kell a 26-os. Rengetegen használják a Kutató dűlőtől kifelé a helyközi, a Bázis út környékén lévő üzemekből is tömegek szoktak felszállni azokra a buszokra (természetesen munkaidő végeztével).
- Málomba (a falu részre) jók lennének a Kökényi buszok.
- Üszögre nem kell helyi, ott a számtalan helyközi
- a Nagykozári buszokat Újhegy felé lehetne vinni, ezáltal jobb és gyorsabb szolgáltatást nyújtani nekik (ehhez megfelelő számú járat kell kozár felé is, ami manapság elég tré, egy 1500fős faluhoz képest, ami 700 méterre van pécstől. (EZ GÁZ!)
Tény, hogy nem elég 2 óránként busz Mislenynek. Szóval tény, hogy ahhoz fejleszteni kellene, de mint Miskolc-Felsőzsolca esetében itt is elvárható lenne ilyen fajta együtt működés."
Elvárható, de nem szvsz nem véletlen, hogy eddig nem történt semmi ez ügyben.
Tudod mit? Egyszer itt egy fórumozó a következő idézetet hirdette:
"Hülyékkel nem érdemes vitatkozni, mert lesüllyedsz az ő szintjükre és ott legyőznek a rutinjukkal!"
Esetleg tudod netán ki volt az idéző? :D (Bár lehet, hogy facebookon írta, de te biztos jól ismered!) :D
Nem tudod törölni a posztodat = megfenyegetsz ?
"Szerinted Photoshopban mennyi idő egy ugyanilyen screenshotot csinálni"
Te biztos jobban ismered mint én. A digitális világ átka. Csinálhatsz bármit, ráfoghatják, hogy te azt megszerkesztetted, holott ott virít a poszt az oldalatokon. Megemelem kalapom nagy tudásod előtt. :D :D
Ha netán még le is törlöd, engem vigasztal az a tudod, hogy te is tisztában vagy vele, hogy nincs igazad és mindenkit hülyének nézel. :D TAPS és BUKSI SIMOGATÁS :D
Szívem (ha már apád nem lehetek, kedvesednek még beférek?), a 2-1 odébb van, mert "valaki" azzal harsog itt, hogy: "Azt mondtad az újságnak, TV-nek és mindenkinek, hogy a 2011-es teljesítménnyel gazdálkodtok, és nem kerül többe.".
Erre idejössz egy Facebook screenshottal? Ami tele van olyan szavakkal, hogy "például"? És megfenyegetsz, hogy így nem tudom törölni a posztot? Szerinted Photoshopban mennyi idő egy ugyanilyen screenshotot csinálni mondjuk "Megmondó Ember" névvel és annak profilképével? Ezért volt szánalmas Szőr Hóf ámokfutása is, mert kézzelfogható eszköze nem volt, egy huncut kis e-mailbe kapaszkodott, ami aztán maga a bizonyító erő, az NCIS is e-mailekből dolgozik és Donathan Jones is azért kapott halálos injekciót texasban, mert elkapták egy e-mailjét... Istenem...
Teljesen igazad van, éppen ezért itt vagy egy kis adat, hogy emlékezni tudjál. :D
Kiemelek néhány részt:
"kevesebb tömött 6-os buszt láthatnak a pécsi utasok, mint két-három évvel ezelőtt. Mivel szűk keretek között mozog a cég, természetes, ha zsúfoltságot tapasztalunk például a 71-72-es járatokon, akkor a 6-osok kárára teszünk javaslatot a 70-esek sűrítésének érdekében! Ez szélsőséges esetben a 25%-ot is elérheti, azaz 25%-kal kevesebb 6-os busz indulna azért, hogy más járatok a kellő sűrűséggel indulhassanak, például a 70-esek."
Vagyis ha a 6-ost csökkentitek, a 3-ast is, hiszen a PAP megmondta 1:1 arányban futnak. De a 70-es milyen módon tudja ellátni a Megyeri lakótelep déli és Kertváros északi részét?
"Azt pedig el kell kerülnünk, hogy a szolgáltatót jelentős többletköltséggel sújtsuk, hiszen a többletbevétel nem garantált. Büszkén írhatom azonban le, hogy idén stabil növekedést mutatnak a bevételi adatok."
Hol vannak ezek az adatok? Itt van a kép is, mielőtt eltüntetnétek a facebookról. :D 2-1 ide. :D
"Elhiszek én neked bármit, ha hivatalos adatokkal alátámasztod. Amíg ez nem történik meg, ez csak spekuláció."
:D
1-1. Ez valami olyasmi, mint ahogy te emlékszel mindenre. Mindannyian emlékszünk, csak sokan sok mindenre rosszul. Pl. magam is. Cáfolni már senkinek nincs kedve (nekem sincs!), ez a sajnálatos.