Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Cooper353 Creative Commons License 2001.04.27 0 0 248
Hát azért a pofátlanságnak is van határa !!! Nade ilyet! Tyú! Há'mitképzelnekezek?






Ménem egy szutyok ezerkettes migulit tologat? Vagy egy 10 éves Szuzukit? Eddig is rüheltem a szuzukit és ezzel sem lopták be magukat a szivembe!


EHH!


Cooper

dez1 Creative Commons License 2001.04.25 0 0 247
Helló Mindenkinek!

Nekem egy éve van egy 11 éves 1.3-as gépem. Miután sürgősen kellett egy olcsó autó, ezért a szüleim vették egy ismerősüktől. Nem igazán jött be a dolog. 500 km után kuplungcsere, olajmérő csere. Kipufogó javítása, váltószimeringek.
Persze így is kevesebbet fizettem, mint eg új autónál a Bp-i casco egy évre + egy kötelező szervíz díja.

Alaphelyzetben meg vagyok vele elégedve, de nagyon zavar az ötödik fokozat hiánya. 175-ös gumi van rajta, de még így is nagyon hangos 90 felett, holott a motorban még bőven van tartalék, 100 és 130 között igen jól gyorsul szerintem. Próbáltam érdeklőni valamilyen reális megoldásról ez ügyben (a 3000 DM-es spec váltót nem tartom ilyennek), de eddig nem jártam sikerrel. Ha ti tudtok valami megoldást, azt megköszönném.

Nekem a hűtővel nem volt eddig problémám, egyszer viszont az üzemanyag szivattyű meghajtó része lecsúszott a tengelyről (elég furcsa, mert nem volt semmi lelazulva), de szerencsére rájöttem és visszaraktam. Amúgy mindíg pöccre indul a gép, még nagy hidegben is.

Más: Ha valaki tud egy jó és reális áron dolgozó karosszériást Dél-Pesten, az szóljon (első sárvédő ív rozsdás.

Dez

Fabrik Creative Commons License 2001.04.22 0 0 246
Hát én leginkább négyüteműzten (azóta egy nagy japán van alattam). Igazán jó! a hűtőt kicseréltettem rézre (nincs műanyag eleme), fényeztettem, generálortattam, elemeket cseréltettem, tízezer km-ként szervizeltettem, aztán elcseréletm :-( De hát jobb volt az új ajánlat...

Egyszer otthagyott (ledarálta a vezérműszíjat...), ekkor volt a generál is. A vezérműszíjra, illetve az azzal érintkező fogaskerekekre negyon oda kell figyelni. Olasz szíjat NE!!!

fogyasztása Bp-en 10 liter volt, de fogyasztott hosszabb távon autóúton 6,8-at is! A befektetett költségek (amelyek messzemenően még mindig olcsóak, pl. egy külső tükör újonnan 650 Ft, egy első lámpa mindenestűl, újonnan 12000) a tartásban megtérültek (pl. benzin). A CASCO 2880 Ft (!) volt és még visszatérítés is kaptam, mert sosem volt kihasználva.

A négyütemű halkabb, kényelmesebb vezetni, és sok eseben fullosabb.

Cooper353 Creative Commons License 2001.04.22 0 0 245
Hali

Az 1.3as témához:

Egyik ismerősömnek van meg van vele elégedve. 5 éve van meg neki. Ac pumpa, kuplungtárcsa cseréje volt. Más nagy gondja nem volt vele, röviditett váltóval használja. Azt mondja 13 allatt van 100 on. Átlagban 8 L körül eszik.

Kérdésem: kétütemüről (ami szintén 13 alatt van 100 on és 8 at eszik és kevés gond van vele) érdemes áttérni 4ütemüre?

(Ha valakinek van valamilyen Wartburg képe infója az küldje el e-mailben! köszi)
Idén mikor lesz Wartburg találkozó?

- Cooper

BGC Creative Commons License 2001.04.20 0 0 244
Szia Ligu!

Ajánlhatom a típust, nem csak városi használatra, hanem hosszabb utakra is!
Hibák: A sárvédő íveknél ne legyen rozsda, a váltót érdemes meghallgatni üresjáratban, ha ciripelő kerregő hangot hallat, akkor a csapágyak már ki vannak és annak a cseréje nem olcsó.
Érdemes benézni a csomagtatóba a kárpit alá, hogy nem rozsdás-e, és ugyanezt tenni az ajtók aljánál!

Az autó gyenge pontja a hűtő,de ha rendesen karban van tartva akkor (jó minőségű nem magyar csövek) semmi bajod nem lesz vele!
Ja és a vezérműszíjra is figyelj oda, érdemes megvétel után az olajjal és a gyertyákkal együtt kicserélni!
Ja, hideg motornál a szelepemelők kerepelhetnek, ez nem hiba, de 10-15 perc után abba kell, hogy haggya, ez persze függ az olaj minőségétől!

BGC

ligu Creative Commons License 2001.04.19 0 0 243
Sziasztok !

A apróhirdetéseket olvasgatva találkoztam többször is Wartburg-okkal, amiket '90 körül gyártottak, és 200-300 ezer körüli árban kínálják. Érdemes ilyen autót megvenni?
A szempontom az üzembiztonság és az alacsony fenntartási költség, kizárólag városi használatra szükséges az autó.
Mire célszerű odafigyelni a vásárlásnál, mik a kényes, gyenge pontok?

Kíváncsi vagyok volt vagy jelenlegi tulajdonosok véleményére!!

Üdv:
Ligu

Zapkorte Creative Commons License 2001.03.19 0 0 242
Sziasztok, bocsi hogy idepofatlankodok, de van egy FFV gyartmanyu elektronikus wartburg gyujtasom, amitol szabadulnek. Tudjatok, ami a Lada Samara dolgaibol van felepitve. Ujszeru allapot, gepkonyv, osszes tartozek, kiprobaltam, mux. Ara 4e HUF, es aze aki legelobb erte jon. Elolhutosbe nem fer el! Irjatok, vagy hivjatok a 246-47-47 szamon.

Gabor

Cooper353 Creative Commons License 2001.03.18 0 0 241
Gligeti: Köszi! Dolgozom a javitáson.
Előzmény: gligeti (240)
gligeti Creative Commons License 2001.03.15 0 0 240

Cooper!
emil ment a website-od hibájáról....
Előzmény: Cooper353 (239)
Cooper353 Creative Commons License 2001.03.14 0 0 239
EHH

Bocsi a vastag betüért kimaradt a /b

Cooper353 Creative Commons License 2001.03.14 0 0 238
Üdv mindenkinek

Atomi megvan még az az ötös váltód kétütemühöz? Küld a leirást (és az árat) email-ben.

Ha minden igaz akkor itt van egy kép a volt verdámról:


Wartburg 1000 1967 (augusztus).

Most egy 353 1981-esel nyomulok. (erről még nincs kép de ha lesz, felteszem)

Egyébként csináltam egy Wartburg home-ot (www.nexus.hu/cooper353) csak valami gáz van vele, mert winyón frankón müxik, de ha felpakolom a netre akkor nem egészen jó) Majd megpróbálom máshova feltenni.

Kérdések:
- Nem tudjátok az autó "becsövezéséhez" kell valami engedély?
- Nem tud valaki olyan szívócsonkot szerezni (vagy csináltatni) amire 3 karburátort (hengerenként 1) lehet felrakni? Ilyen megoldásnál vajon hogy kell belőni a karbikat?
- A Wartburg gyári felniket hogy lehet "kiforditani" ?
- Régebbi gépre (81) fel lehet szerelni a vastagabb (86-utáni) kormányt, kormány oszlop csere nélkül? (engedély?)
- Az autó ültetéséhez van valami tippetek?
- Hátulra lehet valahogy tárcsaféket szerkeszteni? (esetleg fékrásegitőt?)

- Van valakinek 311 -es gépe (esetle sport coupé vagy cabrio?) szivessen kipróbálnék egyet.

No egyenlőre ennyi. Ja és WARTBURG RULEZ!

Csákány!

Cooper

Riff-Raff Creative Commons License 2001.03.14 0 0 237
Köszi, majd megnézem! Az én kocsim 1985-ből származik, és most már legalább értem, hogy miért állnak fordítva a csövek a nagy "Javítási útmutató" képein. Úgy látszik, a régit fotózták le.
Majd szétnézek, hogy Szegeden lehet-e kapni karmantyúkat, ha nem, akkor lehet, hogy megkérlek egy szívességre (beszerzés, utánvétellel elküldés).
Előzmény: Atomi (236)
Atomi Creative Commons License 2001.03.14 0 0 236
Főfékhenger felújítási menete fél-tudományosan:

Állapítsuk meg, milyen fajta, ugyanis karmantyúkészletet csak az 1981 utániakhoz csinálnak, ennek a lökőrúdhoz legközelebb egy fékfolyadéktartályhoz menő gumicső van. Ha itt elosztóhoz menő fém-fékcsövet találunk, akkor a főfékhenger nem újítható fel, szerezzünk egy 1981 utánit, melynek típusa E512, ZE30 vagy ZE32(benne van az öntvényében).
1. Vegyük ki a kocsiból, fogjuk az öntvényt óvatosan satuba.
2. Óvatosan feszegessük le a végén levő zárósapka 4 behajlított lábát.
3. Vegyük le a zárósapkát a gummitömítéssel.
4. Vegyük le a lökőrúd felőli végén a csőcsonk 6lapfejű csavarját, DE KÖZBEN támasszuk meg a lökőrúd felőli végén, mert különben kilövövi a rugó az első fékkör dugattyúját.
5. Tehermentesítsük a dugattyút, óvatosan húzzuk ki, közben ügyeljünk a 4mm átmérőjű vasgolyóra, hogy ne ugorjon el.
6. Ismételjük meg a 4-5. pontokat a 2. fékkörnél is.
7. Ha nem jönnek ki a dugattyúk, akkor belül olyan rozsdás lehet, hogy értelmetlen a felújítás.
8. Kicseréljük a dugattyúkon a karmantyúkat.
9. Főfékhengert megtisztítjuk, majd belenézünk, hogy a hengerfelület szép-e, ha nem, akkor tükrösre polírozzuk max. 19,05 mm átmérőig.
10. Visszaszerelés a kiszereléssel fordított sorrendben. A karmantyúkat inkább szilikon-olajjal kenjük, mert a ricinus gyantásodhat.
A dugattyút benyomjuk a rugó ellenében, megtartjuk, közben betesszük a reteszelőgolyót, és rácsavarjuk a csőcsonkot 30Nm nyomatékkal.

Ha minden símán ment, egy jól működő főfékhengert nyertünk...

Előzmény: Riff-Raff (233)
Bihus Creative Commons License 2001.03.13 0 0 235
Sziasztok!

Az érdekelne, hogy mennyiért lehet eladni most egy 90-es 4Ü Wartburg-ot? Kifogástalan állapotban van, teljesen rozsdamentes a karosszéria, vagy egy éve újították fel. 160e km van benne, a váltója egész jó állapotban van, csak akkor recseg, ha 2-ből 3-ba durván lökik (nem szoktam).
A fogyasztása miatt adnám el, egyébként remélhetőleg még jó darabig nem fog tönkremenni benne semmi.

Ja, ki az, aki rendszeresen járt vele 130-nál többel, és ezt hogy viseli az autó? Nálam 125 a teteje.

COWFITZ Creative Commons License 2001.03.13 0 0 234
Kocsi eladva. Consummatum est.
Riff-Raff Creative Commons License 2001.03.13 0 0 233
Valószínűleg ugyanezt a szilikonzsírt találtam itt Szegeden is, legalábbis arra emlékszem, hogy lágy szilikonzsír volt ráírva. De most már mindegy, már öntöttem bele ricinusolajat.
A főfékhengert meg sose próbáltam szétszedni, nem is úgy tűnt, hogy szétszedhető lenne. De majd akkor megpróbálom alaposabban szemügyre venni. Vannak ugyan rajta hatlapfejű részek, de nem nagyok foglalkoztam vele, azt hittem, hogy összeszerelés után összehegesztették őket. Valamelyik javítási útmutató is igencsak ellenzi a javítást, úgyhogy eddig meg se fordult a fejemben, hogy ahhoz is árulhatnak karmantyúkat. A féknyeregbe meg a hátsó munkahengerekbe itt is gyártanak (Monostori).
Azért leírhatnád, hogy hogyan érdemes hozzáfogni a szétszedéshez.
Előzmény: Atomi (232)
Atomi Creative Commons License 2001.03.12 0 0 232
A főfékhengerbe a jobb tömítés érdekében gumikarmantyúkat kell venni, méghozzá a Sopronban gyártott készletet, mert az a jófajta. A szilikonzsír azért kell, ha a kis gumi tömítés és a zárólapka között mégis por menne bele, azt megfogja, és ne menjen a karmantyúkhoz, mert a portól megintcsak elromlik. Sőt a villásrúdon lévő gumiharmonikát is ajánlatos feltölteni vele. Budapesten is csak a fent leírt termék kapható, az is csak néhány helyen, utánjárásra. A termék: SZILORETT-A lágy szilikonzsír . Forgalmazza a SZILOR Kft Bp.1107 Szállás u.16/a. Tel:262-7241.
Nem tudom, hogy ez mennyire lesz jó, eltarthatósága 2év. Mindenesetre szerintem azért kell a szilikonzsír, mert savmentes, ezáltal a fékhenger belsejét kevésbé rozsdásítja meg.
Előzmény: Riff-Raff (227)
Dr_watson Creative Commons License 2001.02.24 0 0 231
Aszthiszem valamit elnéztél...
Előzmény: Cooper911 (230)
Cooper911 Creative Commons License 2001.02.24 0 0 230
Csókolom!

Ez a Porsche topic? Mer énám nagyon csipem a 911-et.

Előzmény: COWFITZ (229)
COWFITZ Creative Commons License 2001.02.22 0 0 229
Sziasztok!
Fájó szívvel megválok 1985-ös, elölhűtős, kormányváltós masinámtól, mely enyhén korrodált első sárvédőkkel, cserélt küszöbbel, taposólemezzel, továbbá négyüteműről származó ajtókkal, év végéig érvényes műszakival, jó motorral, 8,5-8,7-es városi és 7,3-7,5-ös városi fogyasztással dicsekedhet. Irányár 120E pénz. Írjatok!
Riff-Raff Creative Commons License 2001.02.21 0 0 228
Eltévesztettem, nem is a "Hogyan tovább?", hanem a nagy "Javítási útmutató" írja.
Előzmény: Riff-Raff (227)
Riff-Raff Creative Commons License 2001.02.19 0 0 227
Kedves kollégák,
már egy pár hete (jobban mondva csak a hétvégéken) Wartburgom fékeinek felújításával és tisztogatásával vagyok elfoglalva. A "Hogyan tovább?" Wartburgos könyv ír egy olyat, hogy a főfékhengerbe a fékpedál nyomórúdjának nyílásán tegyünk NP21 jelű szilikonzsírt a jobb tömítés érdekében. Ezzel csak az a probléma, hogy itt Szegeden nemcsak az NP21 jelű, hanem egyáltalán bármiféle szilikonzsír is ismeretlen fogalom. Pontosabban találtam az egész városban összesen egyféle szilikonzsírt, melynek dobozán a javasolt felhasználási terület az ajtózsanérok kenegetése.
Találkozott már valaki másféle szilikonzsírral is? Vagy ki mit nyomott a főfékhengerbe, ha nyomott bele egyáltalán valamit?
BGC Creative Commons License 2001.02.19 0 0 226
Csá vvittore!

Nekem is sokáig ilyen gondom volt, amíg nem vettem egy gyárit! Az nagyon kemény anyagból van és elég drága de megéri! Sőt a túlnyomás szelepet is érdemes lenne kicserélni (a kupakban)!
A Damjanich u-i boltban nézd meg VII. Damjanich u 19 talán, majdnem a Dózsa György útnál!

BGC

Előzmény: vvittore (225)
vvittore Creative Commons License 2001.02.16 0 0 225
Sziasztok!!

Hveromnak van egy 1.3-as gépe,és állandóan kilukad a tágulási tartálya,már a harmadik utángyártottat "fogyasztja".Mit lehet tenni??

ÜdV

Atomi Creative Commons License 2001.02.14 0 0 224
To akembeR :

Pontosítok: a Bartókon csak 80-ig gyorsulok, mert ott egy kij.gyalogátkelő is van, egyébként pedig ha nem is derül ki az adataimból, a Matáv-nál dolgozom.
A hátulhűtős az mindig hűt, az előlhűtős egy kicsit jobban, de csak legalább 60-as tempónál. Araszolásnál csak forr, vagy a ventillátort zúgatja, a kétrészes hűtőcsövet pedig ha nem az alvázhoz dörzsölődéstől lyukad ki, akkor is mindig csepeg a toldásnál. Az a hűtőrendszer a Skoda Favorit tartozéka, meghagyom neki. A kormányváltó pedig azért tuti, mert már láttam padlóváltórudazatot eltörve, megütve és olyat is, aminek a kapcsolócsészéi nullára koptak a rudazatban. A kormányváltórudazat pedig védett helyen megy, és kapcsolásnál se kell olyan messze nyúlni a kormányról.

To Riff-Raff:

A Műszer azt hiszem olyan mint a KMGY(Közlekedési Műszergyár Bp.XIII. Bulcsú u. 3-7) típusu, régebben a feszmérő helyén a hőmérő volt(nekem ilyen van benne), csak speci jeladó kellett hozzá, ami hiánycikk lett. Magyar vaslogika: ez a modern változat,inkább ne hőt, hanem feszültséget mérjen, ahhoz csak egy sönt kell, hőmérőfej nem. A számlapja is mintha más színű lett volna, bár nem figyeltem meg jól. Az árát se tudom. További információkkal munkanapokon 9-17-ig az eladó szolgálhat a 06-1-361-0076-os telefonszámon.

Riff-Raff Creative Commons License 2001.02.14 0 0 223
Atomi,
mi mindent is tud az a fordulatszámmérő? Fordulatszám, feszültség, üzemanyag? De ha a kombinált műszer helyére rakható, akkor hőmérő is kívánatos volna bele, nem?
Mennyibe kerül egy ilyen mellesleg? (Csak azért kérdezem, mert Szegeden lakom, ha budapesti lennék, én is el tudnék menni megnézni. :-)) Az enyémben van külön fordulatszámmérő és feszültségmérő is, mert az első tulaj egy barkácsolós kedvű ember volt, de egyik se valami igényes típus. A fordulatszámmérő pl. álló motornál is kb. 1200-at mutat, és működő motornál se pontosabb, mint a fülem. :-)
Előzmény: Atomi (219)
gligeti Creative Commons License 2001.02.14 0 0 222

Visszatérve a csörgéshez:

most 98-as van az autóban, a változás annyi, hogy hidegen még jobban húz az autó, melegen is jobb a teljesítmény, de a csörgés maradt, bár kevésbé. Az idő még nem volt alkalmas arra hogy kimenjek az autópályára meghajtani vagy hogy leszedjem és kiégessem. Különösen hegymenetben bír csörögni.

hiányzik pl. a köténylemezem, gyanítom nem ártana feltenni egyet hogy hamarabb kiégjen (az első dob így túlságosan hűl 120-nál).

Ha meglesz a kiégetés, mondom majd az eredményt...

- g

Előzmény: Atomi (212)
Zoldalma Creative Commons License 2001.02.14 0 0 221
Kicsit beleszólok itten a szomszédos kétütemü topikból(Trabi):
nem emlékszem már pontosan, de vagy itt, vagy a trabis lev.listán már felmerült ez a dolog. Ha jól emlékszem, akkor a mérö elve az, hogy egy kondenzátort töltenek az impulzusok (nem tudom pontosabban megfogalmazni, bocs). Ennek a kondenzátornak az értékét kell megduplázni, azaz, vele párhuzamosan be kell kötni egy ugyanolyan kapacitásút, így fogja a helyes értéket mutatni.

Z.

Előzmény: akebeR (220)
akebeR Creative Commons License 2001.02.14 0 0 220
Helló Atomi!
Ha jól sejtem Te vagy az aki a Bartók B. úton közlekedsz közel kétszázas tempóval, s Valahol a XI kerületi postán dolgozol?

Nem indokoltad, hogy miért csakis a hátulhűtős kormányváltóval.
Jó ötlet lehet ez az esztergált váltórúd, mert nekem állandóan elszaródott az eredeti s a hátramenetet igencsak nehezen vette be.
Lecsendesítés: Volt biztos borítás a 4 üteműben de azért az sem volt egy túl halk gép.
Szerintetek van akadálya hogy nem csak a homlokfalat, hanem az egész motortret körbebéleli az ember vmi hajlékony hangszigetelő anyaggal.
Lehet hogy hülye ötlet, bár van még egy pár ilyen a tarsolyomban.

Ford.számmérő:
Hogy lehet megoldani, hogy ez a 4üteműre tervezett fordszámmérő helyes értéket mutasson a 2 üteműben?

akebeR

Előzmény: Atomi (219)
Atomi Creative Commons License 2001.02.12 0 0 219
Helló akembeR !

Csakis a hátulhűtős kormányváltóval !
A kormányváltó kar villája pedig ne a gyári spiáteröntvény legyen, hanem esztergadarab ! Ez fontos !

Egyébként az orrhűtős picit csendesebb, mert a ventillátor nem fújja az utastér felé a hangot.

Az üléseket mindenki szabadon cserélheti, egy feltétel van, legyen benne minősítő jel. Ez európai típusoknál általában az E-jelet jelenti.
Ha van benne ilyen, akkor a vizsgán is jó ha a sínszerkezete nem balesetveszélyes. Sajnos a legtöbb ülés túl magas, vagy bonyolult sínátalakítót kell hozzá gyártani, de pl. a citroen BX-é elég jó benne.

Fordulatszámmérő : Bp. XI. Zsombolyai u. 8. egybe van építve takműszerrel és feszültségmérővel. Berakható a gyári helyére, méretben stimmel.

Előzmény: akebeR (217)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!