Keresés

Részletes keresés

hungeri Creative Commons License 2014.10.15 0 0 26989

Ez jelszavas...

Előzmény: Törölt nick (26988)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.15 0 0 26988
hungeri Creative Commons License 2014.10.15 0 0 26987

Bajnak baj, de nem tudom, elég nagy-e. Most van a MÁV-START, a maga hülyeségeivel, mint szolgáltató. Meg van a MÁV mittoménmi a maga pályavasútjával. A késés és a megbízhatatlanság kinek a sara? Mert a hülye menetrend természetesen a starté, a hülye díjszabás a nagyfőnöké, de az, hogy még a pocsék menetrendet sem tudják tartani, az kié? Szóval változtatna-e ezen a magánszolgáltató? Tehát elég-e a szolgáltatói tényezőt bajként megjelölni? Szerintem marhára nem. De ahogy a volánok, úgy a máv is sokáig megkapja majd az EU-s felmentést, nehogy véletlenül a méltóságos nagyuraknak kezdeni kelljen valamit a pórnép kedvenc időtöltésével ( = helyközi utazás).

Előzmény: bendeguz90 (26986)
bendeguz90 Creative Commons License 2014.10.15 0 0 26986

Ez nagyon nagy baj. 

Előzmény: Törölt nick (26985)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.15 0 0 26985

Soha a büdös életben nem fogja ide magánvasút betenni a lábát, ami a személyszállítást illeti.

Előzmény: bendeguz90 (26984)
bendeguz90 Creative Commons License 2014.10.15 0 0 26984
HSW-930 Creative Commons License 2014.10.15 0 0 26983
Előzmény: peti_s (26978)
ikarusman280 Creative Commons License 2014.10.15 0 0 26982

Mondjuk az igaz... :D

Előzmény: HSW-930 (26981)
HSW-930 Creative Commons License 2014.10.15 0 0 26981

"BPX-182 osztott gazdája a főpályán."

Biciklivel le előzöm felfelé...:-)

Előzmény: ikarusman280 (26980)
ikarusman280 Creative Commons License 2014.10.15 0 0 26980

Teljesen jogos a probléma, az említett sofőrrel én is utaztam rendszeresen még régebben, és hasonló dolgokkal én is szembesültem. Ez nagy gáz nagy fék dolog meg talán annak tudható be, hogy a cég 3 évvel ezelőtt élte a mélypontját, amikor 10 buszok hiányoztak állomásonként, és azokkal pótoltatták a kieső járatokat akiknek épp volt buszuk. Azóta rendeződött a dolog, de ennek ellenére is kicsit sűrűre sikerültek a fordák. Persze vannak olyan sofőrök akiknél ezek után is meg lehet állni kapaszkodás nélkül. Példa rá: BPX-182 osztott gazdája a főpályán.

Előzmény: peti_s (26978)
W007W Creative Commons License 2014.10.15 0 0 26979

Lehet nem szabalyos de a kulso savbol is tok jol el tudtam kanyrodni balra. De oda mar regota szeretnek egy kiegeszto lampat a jobbra kanyarodoknak.

Előzmény: hory004 (26977)
peti_s Creative Commons License 2014.10.15 0 0 26978

Teljesen mindegy hogy nappal, vagy éjszaka, rengeteg olyan kátyút aminek kikerülése nem okozna gondot, nem kerülnek ki, sőt pár annyira szerencsétlen hogy belekormányozza a buszt. Meg annak is mi értelme, hogy gurul lefele a lejtőn, nincs előtte senki, fékez, majd gázt ad, majd megint fékez, majd megint gáz ahelyett hogy csak gurulna mondjuk. Tegnap előtt zöld VDL 40-sben, hölgy sofőr, főpályáról megy Zsolnay felé csőgáz végig, majd satufék a már messziről látható pirosnál. Ha én láttam mint utas hogy piros, ő mért nem, vagy mért nem foglalkozott vele korábban, mielőtt padlógázzal felgyorsított? Körforgalomból kihajt csőgázzal, majd satufék a buszmegállóban. Ennek mi értelme? Árt a busznak, mert forog az a szerencsétlen egy csomót, többet fogyaszt, többet kopik a fék, és a menetidőn sem nyer semmit. Másik kedvencem, szerencsére őt nem látom mostanában, régen sokáig a BPV-126-t vezette, utoljára az MKW-584-n, meg a DUB-097-n láttam. Bajszos, kerekfejű kezd őszülni. Na ő a fogyatékosok fogyatékosa, ráadásul még egy utolsó bunkó is. Autóversenyzőnek hiszi magát, 7 perccel előbb 4Y-ban odaért a főpályára, majd becsukta egy utas előtt az ajtót. Végül csak kinyitotta, és még neki állt feljebb hogy nem elég gyorsan ment oda a buszhoz felszállni. Uránvárosba 11 perccel előbb ért végül be. Ez még április 23-án volt, a 19:10-s 4Y-n. 19:36kor lett elmentve a jegyzet a telefonomon amiben felírtam a rendszámát. Uránvárosban szálltam le. Nézd meg mennyi lett a menetidő, mennyi helyett. Ez utóbbi egy kiragadott példa, de gondoltam bemutatom szerintem a legrosszabb sofőrt is itt Pécsen.

 

Lehet hogy nem hiszed, de egy csomó nagyon szerencsétlen van, akiknek komoly tanfolyamok, vagy pályaváltás kéne. És ez már utas szempontból sem mindegy. Sokkal kényelmesebb egy olyan buszon utazni, ahol nincs felesleges lassítás, gyorsítás nem beszélve a kátyúkról. Az üzemeltetési költségekről ne is beszéljünk.

Egy-egy példát próbálsz felhozni hogy miért nincs igazunk, és nem látod a maradék 99-t amiben te is tudod hogy igazunk van. Az említett kereszteződésben sincs amúgy igazad, nagyobb gázzal elhagyod a kereszteződést, utána gurulhatsz a külső sávban, a belső sávba is lehet kanyarodni, és azt nem akadályozza egy lassabban haladó busz. Amúgy is, ha egy kicsit gurulsz annál a lámpánál, akkor meg sem kell állnod, mert zöldet fogsz kapni. Én autót vezetek, sokkal kevesebbet mint 1-1 sofőr, mégis tudom melyik lámpa hogy ad zöldet, és ehhez igazítom a vezetési stílusom. Amiket felsoroltam, mint elvárás egy sofőrtől egyáltalán nem földtől elrugaszkodott dolgok, sőt, szomorú hogy le kellett írnom, és nem evidens. Te meg magától értetődő dolgokon kezdesz kötözködni.

 

Remélem nem a példáimon fogsz leragadni, hanem megérted amit mondani szeretnénk általánosságban.

Előzmény: hory004 (26977)
hory004 Creative Commons License 2014.10.15 0 0 26977

A lenti példában még nappal volt :)

 

Peti:

Igen, értem mire gondolsz, de vegyük példának a 2-es Építők útja Tűzér utca kereszteződést.

Kiáll a megállóból, foglalja mindkét sávot. Ha jönnek szembe, akkor nem is tud elsőre kikanyarodni. Ott szerintem természetes, hogy nagyobb gázzal indul és nem csak gurul a következő lámpáig. :)

Előzmény: W007W (26976)
W007W Creative Commons License 2014.10.15 0 0 26976

Nem értek egyet veled. Természetesen mindig nem lehet kikerülni a csatorna fedeleket mert mások is közlekednek az uton. De egy kérdés éjjel mikor más nem nagyon van az utakon a 4 sávon uton miért kell belemenni az összesbe? Beljebb lehet menni hisz senkit sem zavarna! Tisztelet a kivételnek, mert már van aki rájött és a buszát is jobban félti.

 

De vannak furcsaságok több helyen pl a Rákóczi útról a balra kanyarodásnál...

Előzmény: hory004 (26973)
W007W Creative Commons License 2014.10.15 0 0 26975

Jól látod a dolgokat és örülök hogy te is észrevetted és leírtad ezeket!

 

 

Előzmény: peti_s (26971)
peti_s Creative Commons License 2014.10.15 0 0 26974

Néztem azt az új cuccost ami ott van a fülkéjében. Tartja a menetidőt. Attól hogy valaki hamarabb ér oda a piros lámpához, nem lesz gyorsabb, nem tartja jobban a menetidőt. Ahol pedig zöld volt, vagy úgy jött ki a zöldhullám, ott ő is elég rendesen ment. Nem tudom hogy érted-e amit mondani szeretnék, de attól nem leszel gyorsabb, hogy ha messziről látod a piros lámpát, akkor csőgázzal mész addig. Teljesen mindegy menetidő szempontjából, hogy lassan elgurulsz, és akár még meg sem kell állnod, vagy 20mp-t állsz a pirosnál.

Előzmény: hory004 (26973)
hory004 Creative Commons License 2014.10.15 0 0 26973

(Uhh, lehet, hogy kicsit vastagon fogott a tollad, nem?)

Nem vagyok sofőr, de azért reagálnék egy pár gondolatra:

A fogyasztás messze nem egyenesen arányos a vezetési stílussal.

Van aki leszarja a menetrendet, és úgy vezet, mint az említett sofőr, végig elsőajtózva, kátyút kerülgetve. Ülj fel a buszra, menj vele egy kört és mérd az időt.

A kátyúk általában a megsüllyedt csatornafedelek miatt vannak. Namost ezeket kerülgetni egy négy sávos úton, ahol szembe is jön egy busz és a belső sávba is egy nagyobb jármű, elég necces.

 

A másik típus. Siet. Lehet, hogy nem is az ő fordájában van a járat, vagy a forgalom miatt annyit késik, hogy ha nem nyomja neki nem is lenne ideje kiszállni a buszból.

Kirúgni ezért nem fognak senkit, amúgy sincs ember.

 

A lápás is egy érdekes dolog, mert van egy pár lámpa, ami tudja tartani a busznak a zöldet. Aztán van amikor nem sikerül...

De az árkádnál pl teljesen jogos, amit írsz.

Amiért lehetne büntetgetni, pl az olyanok, mint, hogy az egyik vasárnap, az időben induló 13:15-ös győrivel csak a Mohácsi útnál értük utol a 13:05-ös 21-est...

Előzmény: peti_s (26971)
lobbanórotor Creative Commons License 2014.10.15 0 0 26972

Ez a forgatókönyv szerintem nem fog bekövetkezni. 

Előzmény: kez-577 (26969)
peti_s Creative Commons License 2014.10.15 0 0 26971

Nem tudom mennyire leszek népszerű miatta, mert sofőrök is írnak ide, de engem egy kimutatás nagyon érdekelne. U.olyan buszon, u.olyan járat esetén milyen fogyasztáskülönbségek vannak. Tegnap és tegnap előtt is utaztam a KWW-195-n. 4-s járatként ment, és érdekes módon, ha látta a sofőr hogy piros a lámpa nem azt csinálta mint a többi sötét idióta, hogy csőgáz a pirosig, majd satufék, hanem gurult. A kátyúkat is érdekes módon ki tudta kerülni, pár sofőrnél már azt érzem hogy szándékosan hajt az összesbe bele.

 

A kérdésem rövid. Egy sofőr, aki egész nap ezt csinálja, tehát neki kéne a legprofibban vezetnie, akkor miért van ennyi balfasz, és amatőr?

Biztos vagyok benne, hogy egy halom pénzt megspórolna a tüke, ha vagy továbbképzésre küldené a sofőrjeit, vagy kirúgná egy részét. Egyszerűen, sajnos jelenlegi felállásban egy csomó sofőr alkalmatlan.

 

Két másik dolgot is érintenék. Az egyik, az árkádnál rendszeresen előfordul, hogy a buszsofőrök becsukják az ajtót, majd odaállnak a piroshoz várakozni, van hogy fél percet is. Pedig a gyalogosok folyamatosan mennek át a zebrákon, abban a fél percben 3-4 utas még minimum felszállhatna. Erre pár sofőr magától rájött, a többinek nem lehetne megemlíteni, elmagyarázni?

 

Az utolsó pont amit érintenék, az éjszakai buszok, amikor megjelentek ebben az új formában, akkor úgy indult hogy bevárják az árkádnál egymást, így át lehet szállni egyikről másikra. Kb. 2 hónappal ezelőtt nem várták egyszer be egymást, várnom kellett így egy csomót. Felhívtam a tükebuszt másnap, azt mondta a hölgy aki amúgy nagyon rendes volt, hogy nincs a fordába már beleírva hogy várják be egymást, de majd intézkedik. Viszont, most is előfordul, hogy nem várják be egymást, holott ez nem lenne különösebb gond szerintem. Sok kérdést vetettem fel, bocsi a hosszúra nyúlt regényért, de szerintem nem csak a menetrenddel és az új buszokkal lehetne jobbá tenni Pécs közlekedését, hanem bizony a sofőrökkel is.

mgruber Creative Commons License 2014.10.15 0 0 26970

Szerintem nem le, hanem túl reagáltad, de mindegy.

Előzmény: hungeri (26968)
kez-577 Creative Commons License 2014.10.15 0 0 26969

Lesz annyi ember...csak érdekes módon mindnek barna lesz a bőre és ingyen fog utazni:-))

Előzmény: lobbanórotor (26949)
hungeri Creative Commons License 2014.10.15 0 0 26968

Elnézést kérek, hogy mások rosszindulatát lereagáltam.

Előzmény: mgruber (26967)
mgruber Creative Commons License 2014.10.15 0 0 26967

Fenyegetés??? Ugyan már... Azért egy bizonyos szint alá nem kéne.

Előzmény: hungeri (26941)
Kuvik76 Creative Commons License 2014.10.15 0 0 26966

17.40-es: 10 éve...biztos nem. 2011-ben még nem volt "megvariálva" az 5645.

...persze 17.15 volt (sokkal jobb indulási időpont) -és a forda is változhatott már régebben.

 

357.=JOB-422

 

rendszámok:

BZ 14-13>ABF-690>KAZ-437

BY 23-01>BRZ-250>JLZ-136

BY 22-74>BRZ-251>JLZ-134

BX 45-30>BPT-412>JLZ-129

 

...mélem publikus...

 

 

 

Előzmény: JLW-470 (26855)
Fejleszt Creative Commons License 2014.10.15 0 0 26965

Kérdés, hogy Pécsett meglehetne-e oldani ilyen szakemberek tükrében egy azonnali keresztet. Vagyis arra gondolok, hogy két különböző irányból érkezik két busz, egymás elé beállnak, és egymásról átszállhatnak a másikra, majd két különböző irányba haladnak tovább a buszok. Nyilván garantáltnak kell lennie az átszállási lehetőségnek (ezért nyilván nagyon fontos a menetidő betartása).

Előzmény: Törölt nick (26961)
W007W Creative Commons License 2014.10.15 0 0 26964

Engem erdekelne nagyon!

Előzmény: Törölt nick (26957)
wsz001 Creative Commons License 2014.10.15 0 0 26963

Én beadtam forgalmi előadónak.

A közgazdászok tudnak optimalizálni! :)

 

Intézkedj az érdekemben!

Előzmény: Törölt nick (26962)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.14 0 0 26962

Valami nagy szakember a bizottsági ülésen azt mondta, hogy a maják is tudták, hogy nem lehet tolatva fordulni :D Most ihatja mindenki a levét.

Előzmény: JLW-470 (26960)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.14 0 0 26961

Számos tervezett csatlakozás van.

Előzmény: Fejleszt (26959)
JLW-470 Creative Commons License 2014.10.14 0 0 26960

Ahhoz milyen végzettség kell? :)

Ja és múltkor temetve voltak a botos Ikarusok,ma meg a BPV-080-al utaztam a 26-on(egy csomó 280-as volt ma kiadva). :)

Délután elbuszoztam a 28-as új fordulójához:jelenlegi állapotában ez még rosszabb,mint a korábbi utcán fordulás volt(sajnáltam szegény sofőrcsajszit,nem egyszerű megfordulni ott).

Előzmény: Törölt nick (26957)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!