Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2001.07.31 0 0 324
Ha jól emlékszem ez ilyesmi volt. A különálló óra nagyon ciki, ez meg pont beleillett, nagyon tetszett.
Előzmény: dez1 (323)
dez1 Creative Commons License 2001.07.31 0 0 323
Lehet kapni olyan fordulatszámmérőt, amit csak úgy rá lehet tenni a műszerfalra, ahol találsz helyet. A kombinált óra helyére nem érdemes szerintem betenni, mert arra is szükség van, hacsak nem a fordulatszámmérő is kombinált, az lenne végül is a legjobb.
Törölt nick Creative Commons License 2001.07.31 0 0 322
4 ütemű Wareszben láttam fordulatszámmérőt, olyan volt mint a rendes óra (a hőmérős helyére passzolt be). Nohab -éban is olyan van, ha jól sejtem.
Előzmény: dez1 (321)
dez1 Creative Commons License 2001.07.31 0 0 321
Cooper 323:

nekem még nem kellett a váltóhoz nyúlni, de a dologhoz hozzátartozik, hogy valamilyen csapágy ki van kopva benne állítólag, ezért néha erős gázadásnál kicsit remeg az eleje - legalábbis ezt mondta az a szerelő, akihez egyszer vittem, de többet nem viszem. Kopott kuplunkgnál nehezen veszi az 1-et, de ezt sem mindig.

Váltócsere ügyben egyszer érdeklődtem, egy magát Wartburg specialistának hirdető szerelőnél telefonon, aki nem hitte el, hogy 100-nál a gépkönyv szerint 4000-t forog a motor. Állítása szerint meg lehet csinálni, és ő már csinált is ilyen, de nem könnyű.

Beszéltem telefonon a Trabant-Wartburg klub vezetőjével is, aki szerint nem lehet rendesen megcsinálni a cserét.

Írtam emilt az Autó2-nek, akik azt a (később tévesnek bizonyult) választ adták, hogy a 91-es autókban már 5 sebességes váltó volt, keressek egy olyat és cseréljem ki. Ez sajnos úgy tűnik, hogy nem igaz, legalábbis én még nem találtam ilyen váltót.

Egy váltóspecialistát kellene keresni, szerintem egy kicsit kisebb 4-es fokozat segítség lenne.

Ja: fordulatszámmérő sem árt bele, bár nekem nincs, de ha úgy döntök, hogy megtartom, akkor veszek bele egyet.

Röviden ennyi eddig.

Dez

Cooper353 Creative Commons License 2001.07.30 0 0 320
AWE!

dez1!

Gondolkodom a négyütemün, azért érdeklôdem. Lehetne normális összegért egy jó váltót csináltatni hozzá? Mechanikailag milyen a váltó? Nem kellett még javitani?

Egyébként a kétütemü is "kiabál" 110 felett. Elbirna egy 5-ödiket... (Pályán jól jönne..)

üdv. Cooper

Előzmény: dez1 (318)
Advantech Creative Commons License 2001.07.30 0 0 319
A kolcsonzes lehetoseget kihasznalnam, mert tudok masolni.
Email-ben kuldok telefonszamot.

Elore is koszi!

A.

Előzmény: dez1 (318)
dez1 Creative Commons License 2001.07.30 0 0 318
Helló!

Advantech:
Klíma: Én is gondolkodom rajta, miért ne lenne érdemes? A motor messze elég erős hozzá szerintem, és hely is van benne. Kellene valami bontott klíma lelőhelyet keresni. Engem is érdekel, bár gondolkodom rajta, hogy eladom a gépet a váltó miatt...

Lopás: Állítólag relatíve népszerű, alkatrésznek lopják, szerintem érdemes bele csináltatni valami trükkös indításgátlót, bár én még nem tettem meg.

Könyv: Van hozzá MERKÚR által kiadott javítási útmutató, ami nem rossz, meg van valami drágább könyv is, ajánlom a műszaki könyvesboltot a Liszt Ferenc téren, én ott vettem, de kölcsön is adom, ha olcsón tudsz másolni.

Cooper 353:

A váltó nagyon tré szerintem, legalábbis 110 felett már nagyon pörög szegény motor. Már régóta érdeklődöm 5 sebességes váltó ügyben, de nem sikerült előre jutni. Lehet hogy az is elég lenne, ha kisebb 4-est tennénk bele, bár akkor jobban kellene pörgetni 3-ban, de megérné.

Nem sokat mentem 2 ütemű wartburggal, de emlékeim szerint kb. ugyanakkora sebességre képes, mint a 4 ütemű!!!, pedig a 4ü motor 63 lovas bármiféle tuning nélkül.

Nekem városban 7-8 között fogyaszt nyáron, országúton ha nem pörgeted csak kb. 100-110-ig max., akkor nem túlzás a 6-6.3 liter.

Váltó ügyben hajlandó vagyok bárkivel társulni, aki esetleg akar előre lépni, közösen megcsináltathatnánk a tervet (ha kell váltócseréhez egyáltalán), jelentősen csökkene a dolog ktg-e.

Engem annyira zavar ez a váltó ügy, hogy már azon gondolkodom, hogy lecserélem a gépet.

Advantech Creative Commons License 2001.07.30 0 0 317
Sziasztok!

A kozeljovoben szeretnek vasarolni egy 4u Wartburgot. A topikot vegigolvastam es elegge felcsigazgtatok, legszivesebben mar ma vennek egyet:o))).

Kivancsiskodnek:
- latott/csinalt mar valaki kilmat Wargburgban? Van ertelme:o)?
- mennyire kapos a Watburg a gepkocsi tolvajoknal? Erdemes komolyabb biztonsagi intezkedeseet foganatositani?
- valaki meg tudna adni a muszaki parametereket? Akar ide, akar email-ben. A 4u-rol jelent meg valami konyv? (pl a Hogyan tovabb sorozatban?)

A.

doky67 Creative Commons License 2001.07.29 0 0 316
Hi!
Wartburg 1,3 vagy Trabant 1,1 típusu szgk.-t keresek megvételre a kollégámnak.
Aki tudna ebben segíteni kérem írjon!
Kösz.
doky67
Cooper353 Creative Commons License 2001.07.25 0 0 315
AWE!

Valahol láttam, hirdettek olyan geapet ami már át volt alakitva (igy hirtelen nem találtam meg).

Dez1!

Mennyire Tréé a 4ütemü váltója? Nem lehet valami 5 fokozatút becuppantani helyette? A te géped mennyit eszik?

Voltatok Nadapon? Kinek hogy tetszet? Nekem szószerint Trabant-Wartburg találkozóra sikrült :(
Meg qrva meleg volt.... de voltak süti gépek.

Atomi!
(Nemtom a tulaj topicos nick-jét, ha olvassa ô is válaszolhat)
A Sárga gépcsodákon milyen kipuffancs volt? Nagyon gyönyörü hangjuk volt.

Nna megyek bekukkantok az autómba, mert fura hangok jönnek (intenzivebb) gyorsitáskor a motortér felôl... (Váltógyanús...)

üdv!

Cooper

dez1 Creative Commons License 2001.07.16 0 0 314
Érdekes ez a motorcsere téma. nekem 4 ütemű gépem van, de ennek ellenére foglalkoztat a téma, a váltó miatt persze elsősorban, mert a motor elég jó.

Van egy távol ismerősöm, aki Lada Kombiba rakatott Golf diesel motort, majd érdeklődöm nála, ha lesz rá módom. Mindazonáltal adott esetben lehet hogy én is beszállnék a dologba, sőt akkor fel is tudom kínálni az én motor-váltó egységemet.

Riff-Raff Creative Commons License 2001.07.11 0 0 313
Atomi,
köszi szépen, de attól tartok, hogy ennyi macerát már nem fog megérni nekem a hűtött fék.

Matiz,
ha találtok ilyen műhelyt, szólj nekem is, mert a haverod gondolatmenete teljes egészében az én fejemben is végigfutott már. Engem ráadásul duplán érint a dolog, mert anyámnak is kétütemű Wartburgja van. Én azt szeretném, ha a váltót nem kellene cserélni, mert sajnálnám a jó kis kormányváltómat (meg az ára sem mindegy). Némi mérlegelés után könnyen lehet, hogy azt mondanám, hogy nem sajnálok 294500 Ft-ot egy kocsiért, ami Wartburg, és amit biztos tudok még jó sokáig használni.
Mellesleg ha lehetne válogatni a motorokból, én valami Dieselt választanék. Azt jobban szeretem.

Kívánhat nekem mindenki jó utat, holnapután indulunk Splitbe a Wartburggal, Bosznián át. Remélhetőleg vissza is érünk egy darabban, már belepakoltam a kocsiba egy lakatosműhelyt és egy alkatrészraktárat. :-)

pizo Creative Commons License 2001.07.11 0 0 312
Legfeljebb a tervkészítés költsége megy le és a beszerelés ára alacsonyabb. A többi kikerülhetetlen. Vélemény: sokkal jobb egy "gyári" autót venni, hosszú távon mindenképpen, mint ezt átépíteni.

Én a Peugeot 205 1.9 Cabriómba raktam be a Peugeot 405 MI16 motorját-váltóját, ahol maga a motorblokk megegyezik az eredetivel, nagyrészt a váltó is, a féltengelyek is összejöttek egyből, de a szívócsonk és szívócső teljesen más, a kipufogócsonk is, és elég sokat kellett szenvedni az autóval, mire teljesen jó lett, pl. az akkumulátort a csomagtérbe kellett átköltöztetni, mert a motortérben a légszűrőház került a helyére, a hűtőt alacsonyabbra helyeztem, mert nem fért el a fojtószelepháztól, így persze a hűtőrendszert is módosítottam, a P305 Diesel kiegyenlítőtartálya lett megfelelő, de az elektromos rendszer átalakítását sem lehetett elkerülni. Nem kezdeném újra.

Címet sajnos nem tudok.

Zoli

Előzmény: Törölt nick (311)
Törölt nick Creative Commons License 2001.07.11 0 0 311
Igen, de hozzá kell tenni még pár dolgot: a srác végiggondolt pár dolgot, mire ezt kiötlötte. A Wareszt - bármilyen szép is - 120 ezer körül tudja eladni. Namost, ehhez elég sokat kellene hozzátenni, hogy egy másik, ugyanekkora autót tudjon venni, ami jó állapotú. (Amire szintén magasabb a kötelező, aztűn ki tudja, hány kilo gitt van a kaszniján, milyen a motorja........) Viszont, mivel jó a kaszni, jó a belseje, úgy gondolta, belevágna egy motorcserébe. Ha olyan helyet talál, ahol már csináltak ilyet, nem kell terv és engedélyeztetés, mert nem egyedi darab. (Azaz így okoskodtunk mi, akik még nem csináltak ilyen sosem :) )
Tehát, mindezekkel együtt 200-ért lenne egy nagy autója, négyütemű motorral, amibe nem nagyon kötnének bele sehol.
Egy négyütemű Waresz legalább 400 ezer, ami nincs széjjelrothadva és széthajtva. (Én ennyiért adtam el kb. két és fél évvel ezelőtt.)
Előzmény: pizo (310)
pizo Creative Commons License 2001.07.11 0 0 310
Sziasztok,

Matiz, mint tudod, nekem ez a téma a szakmámhoz tartozik és tapasztalatból mondom, hogy ennek olyan nagy a költség- és idővonzata, hogy egyszerűen nem éri meg végigcsinálni.

Megfelelő jó állapotú motor: 50-100 eFt
Tervkészítés és engedélyeztetés: 50-70 eFt
Beépítés a terv alapján (számlával!): kb. 50-100 eFt (meg sok szívás, fűtés-hűtés, olajszűrőhöz odaférek-e a motor kivétele nélkül, stb.)
Eredetiségvizsgálat: kb. 12 eFt
Vizsgadíj: 5400 Ft
Új törzskönyv: 8000 Ft
Magasabb kötelező biztosítás!

Alsó hangon : 174500 Ft!!! Felsőn: 294500 Ft!!!
És akkor is csak egy kocka Wartburg, ami legalább 12 éves (nem a Wartburggal van bajom). Soha nem jön vissza a befektetés, de ha ragaszkodik a Wartburghoz, vegyen egy jó állapotú négyüteműt és ugyanott van.

Nem elrémitésnek szántam, de ez a valóság.

Zoli

Előzmény: Törölt nick (309)
Törölt nick Creative Commons License 2001.07.11 0 0 309
Hali!

Egy ismerősömnek van 2 ütemű padlóváltós Waresze. Olyan műhelyt keres, ahol 4 ütemű motort be tudnak építeni, ezen belül olyat, ahol engedélyeket, minden elintéznek - ne egyedi legyen. Szóval tapasztalt műhely kellene. Nagyon jó állapotban van a gépsárkány. csak a motort szeretné kicserélni, hogy korlátozások nélkül forgalomban maradhasson később is.
HA lehet, e-mail címemre küldjetek címet, ha tudtok valamit, előre is köszi a haver nevében!!!

üdv

Ronyx Creative Commons License 2001.07.10 0 0 308
Sziasztok!

Ismét jelentkezem. Csak azért, hogy megköszönjem a segítségeteket a már elég régi problémámmal kapcsolatban, amikor is a töltésvisszajelzőm jelzett fordított állapotot a valósnál.

Namost. A probléma, mint már mostanra kiderült, az volt, hogy a generátoron belül az egyik dióda vezetéke (ami inkább nevezhető vékony, merev rúdnak) volt elrepedve. Nem tudom mitől, hiszen a kocsi elvileg 14e km alatt nem rázza szét a generátort, meghát ennek mindkét rögzített végpontja együtt mozog (elvileg!). Na mindegy, lehet hogy csak anyaghiba volt a törés oka. A lényeg, hogy jól megszívatott. Így váltóárammal volt töltve az akksi, aminek bizonyára nem örült ...

Végeredményként van egy felesleges, vadonat új, hibátlan, eredeti konstrukciójú feszültségstabilizátorom Wartburg 353W-hez, ill. amihez még ugyanez jó. Boltban 2500-ért vettem, bárkinek szívesen odaadom, mondjuk 1300-ért, mert azt állítólag van ahol 1500-ért is lehet kapni. Nem a szarrágás a lényeg, de hát bosszant, hogy potyára vettem.

Végül ha minden igaz, itt lesz 2 kép az én Wartburgomról. Semmi extra, minden csak sértetlen és eredeti állapotban.







Jó Wartburgozást!

Cooper353 Creative Commons License 2001.07.10 0 0 307
Atomi!
...(tavaly német autópályákon 110 és 135 közötti tempónál). Ez egy Wartburgnál becsülendő...
Gratula! Az enyém csak 125-öt bir.

Cooper

Cooper353 Creative Commons License 2001.07.10 0 0 306
Hi!

Jaja hétvégén találkozó! Megyek én is.
A programokról tudol valamit? A TWK-n nincs infó...

16E Ft az a müszer? nem semmi...
A replika témán én is gondolkozom. Tényleg ha egy autón (AZ autón) kasznit cserélek (esetleg egyedi épitésüre) akkor ott mi a pálya a papirokkal? Kinek mit kell bejelenteni, megvizsgáltatni, fotót mellékelni?

Azt a gépet + majdcsak megnézed valamikor. A városban is láttam egy eladót (kb '78-'82) Nagyon szép homokszinü fényezése van megkiméltnek tünik. De még nem birtam felhivni.

Na tsá!

Cooper

Előzmény: Atomi (304)
RENTON Creative Commons License 2001.07.09 0 0 305
Hali! Tavaly volt egy fölös Wartburg kombim, meg kellő elhatározásom és ez lett belőle: http://www.origo.hu/nyar/001012akeptar.html Megérte szétvágni a fényképezőgép miatt. Azóta már csak a két első ülés van az alvázon, úgy rallyzunk vele néha...
Atomi Creative Commons License 2001.07.09 0 0 304
Hali Сooper !

Utálok gyakran tankolni. Eddigi rekord 723 km 1 feltöltéssel (tavaly német autópályákon 110 és 135 közötti tempónál). Ez egy Wartburgnál becsülendő, mégha csaltam is(40-nél több liter). Nem ralliztam, de szeretem a rallye-érzést. Rallye-Wartburg még Marco-nak sincs, a másik álmom pedig egy jobbkormányos, mert az is ritka még gyűjtőknél is. Lehet hogy építek Rallye-Wartburg replikát. KMGY műszer még van 16,7 eFt, de nekem még 3200-ért volt 1995-ben. Nadapon lehet, hogy fognak árulni ilyet nemtudommennyiért.
Most 7végén se mentem autót nézni. Egyszerűen nem érek rá. Pénteken felhívtam, aszonták megvan, de annyi minden dolgom volt, hogy hétfő dél lett, hétközben meló, hétvégén találkozó.

Előzmény: Cooper353 (303)
Cooper353 Creative Commons License 2001.07.08 0 0 303
Hali!

Mindenesetre süti a géped. Ralliztál vele, vagy csak utálsz gyakran tankolni?
Azt a kombinált fordulatszámmérö-üzemanyagszint-hőfokjelzőt honnan vetted? Tudol ilyet még szerválni?

üdv

Cooper

Atomi Creative Commons License 2001.07.06 0 0 302
Riff-Raff !

A hűtött tárcsa 7ezerbe kerül/db. A felszereléséhez azonban még kell néhány apróság :
6307-es csapágy helyett 4307-es(kb. ez is 8eFt/db), 8mm-es közdarabok a féknyeregfelek közé, széria csapágyházból pedig 7mm vastag db-okat kell leszúratni csapágyház-távtartónak, valamint a csapágyak közötti távtarógyűrűt is megrövidíteni 3 mm-el. Ezen kívül hosszabb imbuszcsavarok a féknyeregbe valamint a csapágyházhoz. Másik, de számomra megoldhatatlan megoldás, hogy kell kovácsoltatni hosszabb kerékagyakat, de ezt még a Szilágyi sem vállalta Monoron, pedig ő gyárt szériát.

Cooper !

Sajnos nem tudtam beütemezni a hűvösvölgyi kocsinézést, talán majd most hétvégén ha még megvan.
A tankbetöltőnek pedig 60 literes tank esetén ott a helye, a homologizációs lapon van róla VO !
Motorteremben nem látsz semmit, ki sem mostam egy ideje, esetleg az 1150 ccm-es motor, de kívülről az is úgy néz ki, mint egy utcai, a hengerfejet meg nem veszem le róla, mivel drága hozzá a tömítés.
Más. Sárga Melkus tulaja Marco Brauer, ő rendezi minden évben a dornburg-i Wartburg talit, hihetetlenül sok wartburgja van, otthon a múzeumában a teljes típusválasztéka megtalálható a márkának. Azt mondta, hogy romosabb Melkus van már 20-30 ezer DM-tól, de jó állapotú az 50 ezer. Ehhez add még hozzá, hogy csak 101 db készült, akinek meg van, nem biztos hogy eladja, úgyhogy macerás szerezni. A metálbarna Melkus volt a legrosszabb, 4dobfékes, és a motoron JIKOV karbi volt. A másik kettő eredetibb volt 3karbis 1000-es motorral, bár a piros-fehérhez nem voltak meg a gyári magnéziumfelnik.
Szóval Akali tök jó volt, csak Vasárnap reggelre vihar kezdett lenni. Mivel eléggé fáztam, hamar szedtem a sátorfám utána elmentem Révfülöpre, vettem 2 Bilstein gátlót meg pár cuccot egy régi nagy Wartburgostól aki már abbahagyta (Nexus-on Szalay Árpád honlapja).

Előzmény: Riff-Raff (300)
RENTON Creative Commons License 2001.07.05 0 0 301
Hali! Lenne egy nagy kérdésem! Szereztem egy blokkot amin egy nagymenetűgyertyás, felső vízpumpás, ventillátorlapátvédőgyűrűs hengerfej van. Az AC pumpa a régi fajta, a blokk 353-as. A hengerfej is 353-as vagy esetleg 312-es? Kösz
Riff-Raff Creative Commons License 2001.07.05 0 0 300
Mennyibe kerül a hűtött tárcsa? Az vastagabb, mint az eredeti, ugye? Most fejből nem emlékszem biztos adatra, de ennél biztos vékonyabb. Kell hozzá másik féknyereg, vagy csak vékonyabb betétek?
Azért kérdem, mert az enyémen rövidesen cserélni kell a tárcsákat, mert az egyik már a kopáshatáron van. A szerelőm most éppen azzal van elfoglalva, hogy megpróbálja levizsgáztatni, és ha most nem kell a vizsga miatt sürgősen kicserélni, akkor utána lehet, hogy érdekelne.
Az enyémen nincs semmiféle manipuláció a fékkel, kétkörös, 19 mm-es munkahengerek, nyomásáttételező. Most csak kombi hátsó rugókat próbálok felhajtani, hogy erősebbek legyenek, eddig mérsékelt sikerrel. De vettem már egy csomó pogácsát.
Előzmény: Atomi (296)
Cooper353 Creative Commons License 2001.07.05 0 0 299
Halihó!

Süti volt a találkozó! (igaz csak Vasárnap értem le).

Atomi! Igen sirály a verdád! (Jól lekameráztam) Azt a kombinált fordulatszámmérö-üzemanyagszint-hőfokjelzőt honnan vetted? Tudol ilyet még szerválni? Az üzemanyag töltő nyilás nagyon sportos! Csak optikai tuning, vagy van valami oka is hogy ilyen? Akartam veled dumcsizni, de mire körbeszaglásztam a terepet az autód már nem volt ott, gondolom leléptél. Szivesen meglestem volna a verda motorterét is.

Én is Wartburgal mentem, jól birta azt a 200 Km-t. Pedig szegény már rég mozdult ki a városból. (Az első nagyobb emelkedőn volt is kondenzcsik rendesen!)

A többit majd a 311 topicban...

Ja sikerült megoldani a hőfokmérő hibáját. Egy müszercsere segitett a dolgon. (lehet hogy belül volt valami kontaktja)

üdv.

Cooper

dez1 Creative Commons License 2001.07.05 0 0 298
Én a karburátorfűtésnek tulajdonítottam eddig, hogy mindig pöccre indul a járgány télen is. Korábbi keleti tapasztalataim (Ladad, Skoda, Trabi) alapján ugyanis ezt igen pozitív dolognakj tartom. Egyszer ugyan nekem is lemerült az aksim a garázsban, de lehet hogy rajta hagytam a helyzetjelzőt... akkor még nem volt a világítás berelézve.

Egy kérdés: a fékfolyadék milyen ütemben fogy? Mostanában néha erős rázkódásnál felvillan a fékkörkiesés jelző lámpa (legalábbis azt hiszem, hogy ez az, bár a gépkönyv nem igazán mutatja, hogy melyik az, legfelül a töltés és olajnyomásjelző között. Még nem néztem meg a szintet. Lehet utántölteni? (Sejtem, hogy nem nagyon, biztos cserélni kell az egészet) Persze lehet ez is érintkezési hiba, mert a fék amúgy jól fog.

Váltó ügyben nem tud senki valami bíztatót mondani?

Törölt nick Creative Commons License 2001.07.04 0 0 297
Hi!

4üteműeknél tényleg a biztosítékoknál az érintkezőket kell először ellenőrizni!! Még ha jónak is tűnik, egy kis kapargatás nem árt sosem, gyakran szívtam ilyesmivel (pl nem volt távolsági fény...etc...) A töltéssel nem volt gond, ellenben a karburátorfűtés ki lett szedve belőle (soha nem derült ki, mire való és nem is lehetett érezni belőle semmit) mert az egyik télen megvett 2 új akksit.

üdv

Atomi Creative Commons License 2001.07.04 0 0 296
Hali Riff-Raff !

Sajnos én is csak földi ember vagyok, újabban abból is az elfoglalt típus, bár néha úgy néznek rám a Wartburg-őrület miatt, mint egy marslakóra. A féknyomásszabályozót nem lehet szétszedni, legalábbis még nem sikerült még szétszednem, megmondom nem is akartam. Egyébként nekem hátul a régi kivitelű szélesebb dobfék van, de nem nyomásszabályozóval, hanem fékezőhatárolóval, méghozzá az 1975 előtti(négydobfékes) kivitelé , de nem a bal első ülés alatti alvázlemezen, hanem hátul a szabályozó helyén(1975 utáni alváz !). A stabilizátorról pedig leszereltem a teljes szabályozómechanizmust, ami szerintem full beállíthatatlan. Ez szerintem azért jobb, mert nem kell beállítani minduntalan rugócsere esetén(ültetés, emelés, szélesítés ami nekem gyakran van), mivel ezt nem lökdösi az a lökőrudas mechanizmus, amit csakis bonyolult alakú 17-es speci kulccsal lehet beállítani a Hogyan Tovább? könyvben leírtak szerint. Másik előnye, hogy nem ragad be, nem szakad le róla a gumiharmonika(mert nem is kell rá) és nem töri el a nyomórésznél a lökőrúd amikor félrecsúszik Elől pedig hűtött tárcsafék van 19mm széles tárcsával, ami a gyári koppintása(REPRO by Száraz László). Ha viszont kétkörös a fékrendszered, akkor ne használj hátul 25,4-es munkahengereket, mert azzal blokkolásra hajlamos a hátulja, csak 19-est, ez alapszabály, ennél csak egy rosszabb, amikor az egykörös fékrendszerbe teszik a keskeny munkahengert, mert akkor meg abszolút nem fog.

Előzmény: Riff-Raff (295)
Riff-Raff Creative Commons License 2001.06.29 0 0 295
Tegnap eljutottam odáig, hogy sikerült a főfékhengeremben kicserélni a karmantyúkat. Hogy jó lett-e, az majd ma délután talán kiderül, mert most fogom légteleníteni.
A csőcsonkok kicsavarásával alaposan megküzdöttem. Bele voltak gyógyulva rendesen. Amikor valamikor régebben próbáltam kicsavarni őket, a leghalványabb jelét sem adták annak, hogy emberi erővel kitekerhetők lennének, ezért hittem azt, hogy valami ravasz módon bele vannak hegesztve a helyükre.
Ha ezek után még az is kicsusszan a billentyűzetedből, hogy a fékerőszabályozó is szétszedhető és felújítható, leborulok eléd és istenként foglak tisztelni! :-)
Előzmény: Atomi (236)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!