Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Adataim most éppen nincsenek kéznél, Romániában, Szerbiában, és Horvátországban volt szerencsém többórás késésekhez az utóbbi években, de ezek sem a személyszállítási szakterülethez kötődő késések voltak.
Az egyéni csúcsom 2005-2006 körül hazai pályán volt, az akkori utolsó páros IC-vel (808) sikerült kb. 05 óra körül Pécsre érkezni, viharos idő volt felsővezeték szakadással körítve Szabadegyházánál. Végül is nem sokkal korábban szűnt meg a 18800, nagyjából annak az idejében sikerült befutni.:-)
A saját kiutazási tapasztalataim alapján is a MÁV-oldali késések a jellemzőek, nem feltétlenül a MÁV-dolgozók hibájára visszavezethetően.
Ha egyszer netán megjelenik a Starton és Ráberbánon kívüli szolgáltató, akkor az valszeg a 1-s vonalon akar majd vonatozni első körben, vagy még a Nagyfalu elővárosában. A 40-esen majd esetleg akkor, amikor jogutód nélkül megszűnik a MÁV-START.
A menetrendet nem a Start gyártja, hozott anyagból dolgozunk. Az meg, hogy sikerül-e betartani, jellemzően pályavasúti problémakör. Természetesen előfordul, hogy géphiba, kocsihiba, mozdony- vagy vonatszemélyzet hülyesége stb., de ez a jóval kevesebb eset.
"Húsz autóbuszt vásároltak dél-dunántúli közlekedési vállalatok
Pécs, 2014. október 15., szerda (MTI) - Húsz használt, de nagyon jó állapotú buszt állítanak szolgálatba Baranya, Somogy és Tolna megyei közlekedési táraságok ez év végéig - közölte a Dél-dunántúli Közlekedési Központ (DDKK) szerdán az MTI-vel.
A központ közleménye szerint a megyéken belüli regionális közlekedést szolgáló Irisbus Crossway típusú járművek beszerzését a DDKK leánytársaságai nyílt közbeszerzési eljárás keretében bonyolították le, a beruházás értéke 810 millió forint. Az öt évnél fiatalabb, egyidejűleg 75 utast szállító, klimatizált és a kor követelményeinek megfelelő biztonságtechnikai felszereltséggel ellátott járművek korábban Németországban közlekedtek. A buszok közül tíz a Pannon Volán Zrt., öt-öt a Gemenc Volán Zrt. és a Kapos Volán Zrt. járműflottáját erősíti."
Bajnak baj, de nem tudom, elég nagy-e. Most van a MÁV-START, a maga hülyeségeivel, mint szolgáltató. Meg van a MÁV mittoménmi a maga pályavasútjával. A késés és a megbízhatatlanság kinek a sara? Mert a hülye menetrend természetesen a starté, a hülye díjszabás a nagyfőnöké, de az, hogy még a pocsék menetrendet sem tudják tartani, az kié? Szóval változtatna-e ezen a magánszolgáltató? Tehát elég-e a szolgáltatói tényezőt bajként megjelölni? Szerintem marhára nem. De ahogy a volánok, úgy a máv is sokáig megkapja majd az EU-s felmentést, nehogy véletlenül a méltóságos nagyuraknak kezdeni kelljen valamit a pórnép kedvenc időtöltésével ( = helyközi utazás).
Teljesen jogos a probléma, az említett sofőrrel én is utaztam rendszeresen még régebben, és hasonló dolgokkal én is szembesültem. Ez nagy gáz nagy fék dolog meg talán annak tudható be, hogy a cég 3 évvel ezelőtt élte a mélypontját, amikor 10 buszok hiányoztak állomásonként, és azokkal pótoltatták a kieső járatokat akiknek épp volt buszuk. Azóta rendeződött a dolog, de ennek ellenére is kicsit sűrűre sikerültek a fordák. Persze vannak olyan sofőrök akiknél ezek után is meg lehet állni kapaszkodás nélkül. Példa rá: BPX-182 osztott gazdája a főpályán.
Teljesen mindegy hogy nappal, vagy éjszaka, rengeteg olyan kátyút aminek kikerülése nem okozna gondot, nem kerülnek ki, sőt pár annyira szerencsétlen hogy belekormányozza a buszt. Meg annak is mi értelme, hogy gurul lefele a lejtőn, nincs előtte senki, fékez, majd gázt ad, majd megint fékez, majd megint gáz ahelyett hogy csak gurulna mondjuk. Tegnap előtt zöld VDL 40-sben, hölgy sofőr, főpályáról megy Zsolnay felé csőgáz végig, majd satufék a már messziről látható pirosnál. Ha én láttam mint utas hogy piros, ő mért nem, vagy mért nem foglalkozott vele korábban, mielőtt padlógázzal felgyorsított? Körforgalomból kihajt csőgázzal, majd satufék a buszmegállóban. Ennek mi értelme? Árt a busznak, mert forog az a szerencsétlen egy csomót, többet fogyaszt, többet kopik a fék, és a menetidőn sem nyer semmit. Másik kedvencem, szerencsére őt nem látom mostanában, régen sokáig a BPV-126-t vezette, utoljára az MKW-584-n, meg a DUB-097-n láttam. Bajszos, kerekfejű kezd őszülni. Na ő a fogyatékosok fogyatékosa, ráadásul még egy utolsó bunkó is. Autóversenyzőnek hiszi magát, 7 perccel előbb 4Y-ban odaért a főpályára, majd becsukta egy utas előtt az ajtót. Végül csak kinyitotta, és még neki állt feljebb hogy nem elég gyorsan ment oda a buszhoz felszállni. Uránvárosba 11 perccel előbb ért végül be. Ez még április 23-án volt, a 19:10-s 4Y-n. 19:36kor lett elmentve a jegyzet a telefonomon amiben felírtam a rendszámát. Uránvárosban szálltam le. Nézd meg mennyi lett a menetidő, mennyi helyett. Ez utóbbi egy kiragadott példa, de gondoltam bemutatom szerintem a legrosszabb sofőrt is itt Pécsen.
Lehet hogy nem hiszed, de egy csomó nagyon szerencsétlen van, akiknek komoly tanfolyamok, vagy pályaváltás kéne. És ez már utas szempontból sem mindegy. Sokkal kényelmesebb egy olyan buszon utazni, ahol nincs felesleges lassítás, gyorsítás nem beszélve a kátyúkról. Az üzemeltetési költségekről ne is beszéljünk.
Egy-egy példát próbálsz felhozni hogy miért nincs igazunk, és nem látod a maradék 99-t amiben te is tudod hogy igazunk van. Az említett kereszteződésben sincs amúgy igazad, nagyobb gázzal elhagyod a kereszteződést, utána gurulhatsz a külső sávban, a belső sávba is lehet kanyarodni, és azt nem akadályozza egy lassabban haladó busz. Amúgy is, ha egy kicsit gurulsz annál a lámpánál, akkor meg sem kell állnod, mert zöldet fogsz kapni. Én autót vezetek, sokkal kevesebbet mint 1-1 sofőr, mégis tudom melyik lámpa hogy ad zöldet, és ehhez igazítom a vezetési stílusom. Amiket felsoroltam, mint elvárás egy sofőrtől egyáltalán nem földtől elrugaszkodott dolgok, sőt, szomorú hogy le kellett írnom, és nem evidens. Te meg magától értetődő dolgokon kezdesz kötözködni.
Remélem nem a példáimon fogsz leragadni, hanem megérted amit mondani szeretnénk általánosságban.
Igen, értem mire gondolsz, de vegyük példának a 2-es Építők útja Tűzér utca kereszteződést.
Kiáll a megállóból, foglalja mindkét sávot. Ha jönnek szembe, akkor nem is tud elsőre kikanyarodni. Ott szerintem természetes, hogy nagyobb gázzal indul és nem csak gurul a következő lámpáig. :)
Nem értek egyet veled. Természetesen mindig nem lehet kikerülni a csatorna fedeleket mert mások is közlekednek az uton. De egy kérdés éjjel mikor más nem nagyon van az utakon a 4 sávon uton miért kell belemenni az összesbe? Beljebb lehet menni hisz senkit sem zavarna! Tisztelet a kivételnek, mert már van aki rájött és a buszát is jobban félti.
De vannak furcsaságok több helyen pl a Rákóczi útról a balra kanyarodásnál...
Néztem azt az új cuccost ami ott van a fülkéjében. Tartja a menetidőt. Attól hogy valaki hamarabb ér oda a piros lámpához, nem lesz gyorsabb, nem tartja jobban a menetidőt. Ahol pedig zöld volt, vagy úgy jött ki a zöldhullám, ott ő is elég rendesen ment. Nem tudom hogy érted-e amit mondani szeretnék, de attól nem leszel gyorsabb, hogy ha messziről látod a piros lámpát, akkor csőgázzal mész addig. Teljesen mindegy menetidő szempontjából, hogy lassan elgurulsz, és akár még meg sem kell állnod, vagy 20mp-t állsz a pirosnál.
(Uhh, lehet, hogy kicsit vastagon fogott a tollad, nem?)
Nem vagyok sofőr, de azért reagálnék egy pár gondolatra:
A fogyasztás messze nem egyenesen arányos a vezetési stílussal.
Van aki leszarja a menetrendet, és úgy vezet, mint az említett sofőr, végig elsőajtózva, kátyút kerülgetve. Ülj fel a buszra, menj vele egy kört és mérd az időt.
A kátyúk általában a megsüllyedt csatornafedelek miatt vannak. Namost ezeket kerülgetni egy négy sávos úton, ahol szembe is jön egy busz és a belső sávba is egy nagyobb jármű, elég necces.
A másik típus. Siet. Lehet, hogy nem is az ő fordájában van a járat, vagy a forgalom miatt annyit késik, hogy ha nem nyomja neki nem is lenne ideje kiszállni a buszból.
Kirúgni ezért nem fognak senkit, amúgy sincs ember.
A lápás is egy érdekes dolog, mert van egy pár lámpa, ami tudja tartani a busznak a zöldet. Aztán van amikor nem sikerül...
De az árkádnál pl teljesen jogos, amit írsz.
Amiért lehetne büntetgetni, pl az olyanok, mint, hogy az egyik vasárnap, az időben induló 13:15-ös győrivel csak a Mohácsi útnál értük utol a 13:05-ös 21-est...