Alapításkori gondolatok!
Úgy gondoltam, és ez egyre többekben is megfogalmazódott, hogy Budafok - Téténynek szüksége lenne egy valódi, gyűjtő, befogadó, pozitív szemléletű törzsasztalra, ahol mindennapjaink apró-cseprő ügyei mellett megbeszélhetjük a közélet eseményeit éppúgy, mint megismerkedhetünk kerületünk értékeivel, helytörténetével, hagyományaival, kultúrájával, de beszélhetünk a város alakulásáról, fejlődéséről és neuralgikus témáinkról, így környezetünk állapotáról, teendőinkről. Mindez egy hosszú mondatba foglalva, persze nem fért bele a topic címbe, de elsősorban ezeket gondolom, javaslom itt napirendre venni és ezzel kapcsolatban álló embereket meghívni, és persze sok mindenki mást, kerületieket, vagy akik csak érdeklődnek utánunk, korábban itt laktak, emlékeik vannak.
Szeretném tehát, ha beindulna itt egy igazi fórum, nem feltétlenül napi hozzászólások százaival, vagy csevegéssel, de néhány aktuális, fajsúlyos vagy kevésbé, de sokakat foglalkoztató ügy áttekintésével és folyamatosan helyi kulturális, történeti értékeink bemutatásával. Utóbbi szempontból is nagy kincsestár kerületünk és messze nincs kihasználva, bemutatva a már feltárt sok érték, anyag.
Persze várom a javaslatokat, az észrevételeket, merre menjünk, és azok csatlakozását, akik eddig is nézegették a kerületi vonatkozású topicokat, de belépni, hozzászólni nem akartak.
Moderációval kapcsolatos kérdéseknek a helye:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9186758 itt található!
Kékmedve, két kezemen meg tudnám számolni, hogy hányszor voltam McDonalds-ban. De ha az ottani készítmény ízlik Neked, elmegyek, és veszek szalmakrumplit.
Nem úgy ismertelek meg, mint aki elfelejtkezne a közös, borfeszt alatti programunkról!
A lézeres mérés előtti időben a falicsaptól (szintezési alapponttól) kiindulva, és oda visszamérve kellett végezni a szintezést. '56-ban országosan bemérték a településseket, és éppen Dunaharasztinál dolgoztak. Visszamérve egyetlen mérés sem stimmelt. Majd megtörtént a földrengés. A "rossz" szintezés alapján ki tudták számolni, hogy a felszín hol, és mennyit deformálódott.
Sohasem eltérve a témától, viszont lényegretörően, sziporkázóan szellemesen, és nagy adag kedvességgel fogalmazol. Írásaid valahol emlékeztetnek a nagy görög epigramma-költők műveire.
Nem tudom, hogy ki milyen messze megy, de ha már járna a 4-es metró és az 1-es villamosra is át lehetne szállni a vonatról, akkor biztosan többen járnának vele.
Egy ismerősöm a BME-re jár.
Most kipróbálta vonatot.
Lényegében nem tud később indulni, de negyed órával hamarabb ott van és kevesebb hajléktalannal utazik.
ennyire nem vagyok képben, a látogató központ vezetőjével a héten beszéltem, a híd még nincs szintben, átsétálni majd októberben lehet, de akkor is innen Budatétény felől, a Nagytétényi út feletti híd ügyében fogok majd tájékozódni, mert most az épül ezerrel,
a forgalmi viszonyok tekintetében Isten kezében vagyunk,
Tegyük hozzá, hogy ezeket a jelöléseket, azonosítási pontokat általában olyan helyeken, épületeken helyezték el, amelyek fennmaradása hosszabb távon is biztosnak tűnt. Így került az 1861-ben megnyíló déli vasút ezen állomásépületére is. Több ilyen és hasonló jelölés, jelzés található a kerületünk területén is (pl. Szent Lipót templom déli fala, nagytétényi kastély parkjában határkő, stb.).
"Valamely pontosan meghatározott magasságú pontnak állandó megjelölésére szolgál. Rendesen középületek falaiba illesztett vastáblácska, amelyen különféle módon van az illető pont kitüntetve. Nálunk a katonai elsőrendű szintezések fixpontjai a táblácska mögött a falba befalazott, vízszintes, hengeralakú üreggel átfúrt vasöntvénnyel vannak jelölve. A furatnak a táblán is megfelel egy lyuk, ebbe ércpálcát lehet dugni s erre a szintező lécet függesztik fel. L. Fixpont."
Borfesztivál miatt szépen lefestettek 3 padot a borász szobor mögött, sajnos a szobrot körülvevő rozsdás oszlopok kimaradtak. Kedves,Sebesjelölt! Ezt sürgősen eltudnád intézni , hiszen itt lesz a megálló és nagyot dobna a parkon ha lefestenék. Mivel biztosan megtudod oldani előre is köszönjük!
Azt el tudnád mesélni, hogy hogyan vitték le az új M0 Duna hídat 1m-el? Erre hol találok információt? Direkt volt magasabban a tolás miatt és most van a végleges helyén? A 6-osról mikor lehet felkanyarodni az M0-ra?