Elso korben csak ilyen bonyolultsagu/egyszerusegu ajtokat szeretnek osszerakni, mert nekunk is hasonlo elrendezesu, epitett a konyhapult. Kesobb meg majd lehet varialni, ha mar eleg tapasztalat osszegyult, csak evek kerdese az egesz :)
Van egy par feleslegesse valt borovi deszkam, gondoltam felhasznalom ilyesmire.
Akkor Te szerencsés vagy mert ilyen gyorsacélnak nevezettet többet próbáltam. Szerszámélezővel köszörültettem de 3-4 furat után füstölt, égetett, kínszenvedés volt.
aminek nincs gyárilag elcseszve az éle, azzal simán lehet 20-30 pántot is kifúrni. nekem olyan volt ami az 5-ös készletben van, és felajtóztam vele pár szekrényt, némi köszörülés után. ugyanis gyárilag nem volt éle a belső tisztító résznek.
ami még gond lehet, hogy ha vékony az ajtólap, akkor a középső csöcs kikandikál. végül kaptam egy keményfémlapkást, a régiből meg kiköszörültem a csöcsöt, és az utolsó pár mm-t azzal fúrom.
Ha csak pár darab furat kell akkor vegyél ilyen pár száz forintos fúrót. Kínszenvedés lesz vele bútorlapot fúrni. Keményfém lapkás kell ha megéri neked. Vagy fúrasd ki valakivel akinek van.
Ne haragudj de ez így elég veszélyes lesz. Folyton arra gondolsz, hogy mi lesz ha így lesz, mi lesz ha úgy lesz. Ez az örökös kétkedés elveszi a figyelmedet a munkáról. Félelemben nem lehet dolgozni. Ez nem azt jelenti hogy felelőtlennek kell lenni!
Nem lehet egyszerű az életed, ha minden mást is ennyire túlbonyolítasz. :-D
Az enyémet is a 4db M4-es csavar tartja évek óta. (1800W-os) Aztán 12-es szárú ajtókeretmarókat is használok vele.
De, ha mindenképpen vágyad szopatni magadat, akkor csinálhatsz pl. 3db leszorítót, amikkel a lemezhez tudod szorítani a talpat. Ezeket már szoríthatod M10-es csavarokkal is. Aztán, ha már liba, legyen molett, csinálj a géptalpnak a lemezre egy pontos keretet is az elmozdulás ellen.
Most azon törpölök, mi fenét akarsz marni azon a gépen, amit akkora erővel kell tolni, hogy elmozdul a marógép......?? Ez esetben, szükség lesz az asztal padlóhoz rögzítésére is!!!! (4db 18-as acél dübel talán megtartja :-P )
Lenne itt egy problema, aminek megoldasaban szeretnek segitseget kerni a tapasztalt forumozoktol.
Roviden: standard kivetopanthoz szeretnek R=35mm kort, 10mm-es melysegben bemarni. Abszolut kezdo leven egy parkside felsomaro a hozza jaro default maroszettel all rendelkezesemre. Megoldhato ezzel a hardverrel, vagy mondjuk inkabb a furoba foghato lyukmaro a helyes megkozelites?
Ha egy harmadik megoldas a helyes, lszi irjatok meg.
erösebb rögzitesre gondoltam min a gep szoritoja,kint voltam megneznia gepet 2db M4 csavarnak ugy latom lenne helye + a két pálca + valami fa szorito a gép oldalahoz vagy a markolathoz igy mar talan elég. A venti is jo ötlet igaz nálam napi 4 db lenne szerintem az is rövid deszka.nem tudom hütesi szerepe vagy inkabb a forgacs eltavolitas lenne előnyben.
Az oldalvezetö pácak jo ötlet, de oldalra elcsuszhat a gép valahogy ki kell talalnom mit kell tennem hogy ez ne törtenjen meg!
A venti oriasi ötlet egy ilyen nekem is van, először azt gondoltam a forgacsot fujja el mert nincs elszivo csak a masik oldalra kellene egy porzsak hogy belemenjen :)
"a másik, hogy vannak a párhuzamvezető pálcái. szokás úgy felfogatni, hogy a talpon átdugod a pálcákat, es azokat rögzíted valamilyen bilinccsel."
Azt hittem, hogy csak én vagyok ilyen elvetemült, nem is mertem soha megemlíteni senkinek ezt a fajta felfogatást. Nálam lassan 1 éve így van, és teljesen jól működik.
"Ez a fújó funnkció érdekes, ha sikerül ránézni számolj be róla, mert ilyen 20 ezer körül költenék dekopírra és így, hogy a motorteljesítménye is nagyobb mint a Makitáé, és ilyen is van rajta, hát nem rossz."
Az én PST 700-asomon kiválóan működik a fújás. Oké, nem fogja az utolsó porszemet is elzavarni a műhely másik sarkába, de rendes fordulaton általában szépen megtisztítja a vágási vonalat, nem kell állandóan szájjal fújni.
Nekem a kisebb változata, a PST 700 E van, amin nincs előtolás állítási lehetőség, a többi része közel azonos. Az enyém gyárilag jól lett összerakva, ezért hibátlanul lehet vele egyenesen vágni: kézből is jó, nem mászik el, illetve vonalzó mentén sem produkál szorulást, ferde vágást. Emiatt nem is merem állítgatni a talpát, alapvetően szökőévente van csak szükségem pl. 45°-os vágásra, akkor is 99%-ban egyenes vonal mentén (ami körfűrésszel egyszerűbb, gyorsabb), vagy letöréshez kis mélységben, amihez meg egy 45°-os csapágyas maróbit megint jobb ötlet.
Az előtolás hiánya miatt viszont vastagabb (pl. 5 centis) fában nagyon lassú a haladás, és mivel építkezés kapcsán azért akad elég sok dolgom 5 centis pallókkal, ezért vettem egy használt AEG SPE 80-ast, még Made in Germany. Na ennek viszont akárhogy legózom, ferde a talpa, még egyszer sem sikerült tökéletesre beállítani, hiába elvileg komolyabb gép, mint a zöld a Bosch. Asztalos célra valószínűleg nem fogom használni, a kisebb pontosságot igénylő ácsmunkáknál (mint pl. ez) viszont tökéletes: nagyon erős a motorja és rohadt masszív a talpa a noname és a zöld Bosch-hoz képest is. Csak éppen nem teljesen párhuzamos a fűrészlappal. Mindenesetre a lefújást ugyanúgy tudja, mint a Boschok (ahogy már említették, a piros kétállású kapcsolóval tudsz váltani lefújás és elszívó használata között), és míg az én Boschom igen gyengén muzsikál porszívóra kötve, addig az AEG-nél kimondottan hatékony az elszívás (ez valószínűleg abból ered, hogy a plexi burkolatú gépeknél általában jobb az elszívás, mint a "csupasz" modelleknél).
Szóval még a márkás, mondhatni ipari gépnél is előfordulhat, hogy nem tökéletes párhuzamos a talpa a fűrészlappal. Na meg a fűrészlapon is rengeteg múlik, nekem - bár totál kocahobbista vagyok - a Bosch lapok teljesen megfelelnek (itt lehet válogatni). Kimondottan szeretem a Clean for Wood szériát (korábban raktam is fel képet róla).
A lényeg, hogy a 4 db 4-es csavar remekül megtartja a gépet. A régi felsőmarómat 4 db 3,5-es facsavarral rögzítettem a 10 perc alatt összedobott asztalhoz. Nem dicsekvésként(!), itt vannak a képek róla. A lehető legparasztabb módon használtam a kis Einhell gépet, kb 8 éve készültek a fotók, kizárólag oldalléceket martam a gyorsba összedobott "maróasztalon". A ventilátor azért kellett, mert nélküle nagyon melegedett a gép, így már nem okozott égési sérüléseket a gép fém felsőrésze amikor munka közben megnéztem, hogy melegszik-e. Naná hogy melegedett, még így is volt vagy 60 fokos. Órákon keresztül ment így a gép és évekig bírta is ezt az igénybevételt, úgy, hogy FACSAVAR tartotta.