Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.11.01 0 0 27193
Helló!

A szomszéd megyéből, Somogyból írok. Nekem Somogyot bejárni az egyik célom, 2006. óta dolgozom rajta - több-kevesebb sikerrel. Nálunk 246 település van a megyében, Baranyában tippre legalább százzal több. Te hogyan jártad be a megyét? Mekkora időszakot ölelt ez föl? Azért kérdem, mert nekem tömegközlekedve még elég sok fehér foltocska van Somogyban (kb. 40 falu), és gőzöm nincs, hogyan tudnám megoldani némelyiket tömegközlekedve... Az olyen napi 1-2 buszjáratos falvakba, mint pl. Sósvertike, busszal jutottál el vagy autóval/motorral/biciklivel/rollerral/stb.? Szóval, ha volna tipped, megköszönném.
Előzmény: Fejleszt (27179)
FOMA Creative Commons License 2014.11.01 0 0 27192

"mind a két helyen van gimnázium"

Az 1970-es évek óta nincs mind a két városrészben gimnázium.:-) (Szilvásban egy épülettömbben két intézmény, gimnázium és szakközépiskola, Kökönyösben szakközép és szakiskola, de végül is mindegy.)

Az összevonás önmagában nem rossz ötlet, - bár az állam valszeg nem akarna ilyen járatokat rendelni és fizetni - ez esetben viszont nem igazán kellene kétajtós kocsikat járatni Pécs - Mánfa - komló viszonylaton. (Persze erről a komlói üzem is leszokhatna végre a 8-as csoporton.)

Előzmény: Fejleszt (27190)
W007W Creative Commons License 2014.11.01 0 0 27191

Hatrany: hetvegen nincs iskola!

 

Nem mennek sehova a fordakba 52 perc varakozas van.

Előzmény: Fejleszt (27190)
Fejleszt Creative Commons License 2014.11.01 0 0 27190

Érdemes lenne a pécsi buszokat összevonni a 8-as járatokkal szerintem. Pécs-Komló, aut.-áll.-Somág-Szilvás-Komló, aut.-áll.-Pécs. A követés nagyjából azonos, aztán lehet játszadozni akár a 8A-8B-vel is.

 

Előny:

- Nincs komló 52 perc várakozás.

- Szilvás és Kökönyös közvetlen összeköttetést kap, mind a két helyen van gimnázium.

- Mánfáról a szilvási gimibe átszállás nélkül lehet eljutni

- Szilvásról Pécsre közvetlenül lehet eljutni

- Ki lehet vágni a fölösleges 13-as járatokat.

 

Hátrány:

- Ha jól megtervezik, akkor valószínűleg nincs. Persze javítsatok ki ha tévedek, és aki szerint tévedek, indokoljon, ne csak fikázzon. :D

 

"Akkor várom a kommenteket hogy miért nem megvalósítható :)"

Előfordulhat, hogy komlón beforgatják őket a Szászvár vagy Magyarszék felé közlekedő buszokba? Vagy lehet, hogy pont helyibe forgatják őket? Akkor viszont nincs akadálya az összekötésnek.

Előzmény: W007W (27187)
FOMA Creative Commons License 2014.11.01 0 0 27189

Valamint a járat nem csak az István-aknai városrész lakosait szolgálja ki, hanem még másik néhány ezer embert, István-aknától a Budai vámig. Plusz, a város így rendeli, az állam meg úgy.:-)

Előzmény: W007W (27188)
W007W Creative Commons License 2014.11.01 0 0 27188

Erre egyszerű a válasz! Az egyik egy város, sőt megyeszékhely a másik meg egy vidéki település...

Előzmény: Fejleszt (27183)
W007W Creative Commons License 2014.11.01 0 0 27187

Akkor egy a mai nap ihlette kérdés: 
Miért jó...  Hogy Pécsről Komlóra egészkor (xx:00) indul a busz  Komlóról Pécsre pedig félkor (xx:30) általában hétvégén ( vannak kivételek! ) 

A menetidő 38 perc így a busz a sofőrrel 52 percet malmozik a másik állomáson ( a komlóiak Pécsett, a pécsiek Komlón) 
Ha Komlóról 45-kor indulna a busz akkor nem lenne ennyi várakozás...

 

Akkor várom a kommenteket hogy miért nem megvalósítható :)

Kuvik76 Creative Commons License 2014.11.01 0 0 27186

"Azt mondjuk sosem értettem, hogy miért van az, hogy pl. István-aknára, ahol laknak 1-200an jobb az ellátás, mint egy-egy 1-2000 fős településre?"

 

Ezt én se.

 

Nohát van amiben egyetértünk O-:

 

Csak:

 

Hogy fel ne kapd a sört (-:

 

 

Előzmény: Fejleszt (27183)
Fejleszt Creative Commons License 2014.11.01 0 0 27185

Téged kéne helyre tenni, de tudod mit: Legyen hited szerint!

Előzmény: Kuvik76 (27182)
Kuvik76 Creative Commons License 2014.11.01 0 0 27184

Értem. Akkor azért mégis csökkent a létszám. Ha ez nagy általánosságban így van, akkor "jogos" (mármint szétszedni).

 

Ezért kérdeztem - én egy ideje egy megyével arrébb vagyok.

 

(-:

Előzmény: W007W (27180)
Fejleszt Creative Commons License 2014.11.01 0 0 27183

Hát persze, sokat lehetne vitatkozni, hogy melyik a jó. Én úgy gondolom, hogy tökéletes nincs. Mindenkinek más az érdeke. Én is inkább egy másik megoldást támogatok, mint a PTKE, de viszont annak örülök, hogy legalább a mostani meg van.

 

Azt mondjuk sosem értettem, hogy miért van az, hogy pl. István-aknára, ahol laknak 1-200an jobb az ellátás, mint egy-egy 1-2000 fős településre?

Előzmény: W007W (27181)
Kuvik76 Creative Commons License 2014.11.01 0 0 27182

"Gyalogolj 15 percet, hidegben, meg úgy hogy a hivatal után máshová is időre kell menned. Ennyi erővel azokba a falvakba ne küldjünk buszt, ami 1 km-re van a főúttól, úgy is csak 15 perc séta."

 

Bizony a falvakban, kisvárosokban megesik, h. a buszmegálló 1 km-re van pl. az ember lakhelyétől. És ha tömegközlekedni akar, akkor ezt hóban, esőben, fagyban is meg fogja tenni. Ezzel gondolom tisztában vagy hiszen bejártad az egész országot, Baranyát...

 

"Én bejártam az egész országot, Baranyát, fejből tudom az összes falu nevét, hogy hol van, és hogy onnan hová mennek járatok."

 

Ez az összes falu téma az egész országra értendő? -mert, akkor le a kalappal. Zseni vagy. Ha Baranyára, az már hihető, de a megelőző hozzászólásaidból még ez se.

 

... a véleményem nem változott "a dumáddal kapcsolatban", de majd ha valakinek van hozzád türelme, és ideje akkor eligazít.

 

(engem valóban jobban érdekel mondjuk, h. '82-ben milyen BZ-s rendszámot kaptak a 255-ös Ikarusok Baranyában)

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Fejleszt (27179)
W007W Creative Commons License 2014.11.01 0 0 27181

Nem mondanam hogy hulyek dolgoznak csak mar elvesztettek (ha volt) az erdeklodesuket mivel az otleteiket nem tudtak a vezetok fejen keresztul nyomni. A PTKE- nek is csak szerencseje volt a politikai helyzet es az miatt hogy a varos kezebe kerult a ceg. Ha mas kapott volna lehetoseget ok is tudtak volna jobbat kitalalni foleg ennyi plusz km-bol! Itt jegyzem meg hogy nem biztos hogy ilyen merteku valtoztatasokra szukseg lett volna ha a vonal kapcsolatok es az atszallasok biztositottak lettek volna, mar akkor az utasok nagy resze boldog lett volna. Tobb kisebb vonalat egyszerubb koordinalni, potolni es suriteni is szukseg eseten. Egy fovonal sosem fog minden igenyt kielegiteni.

Előzmény: Fejleszt (27179)
W007W Creative Commons License 2014.11.01 0 0 27180

En egyszer csinaltam es nem lattam ertelmet hisz aki ott volt mindenki arra szallt fel fel ami elobb indult. Igy a masodik par emberrel csak a leszalloknak allt meg.

Előzmény: Kuvik76 (27176)
Fejleszt Creative Commons License 2014.11.01 0 0 27179

"-1km: negyed óra séta"

Gyalogolj 15 percet, hidegben, meg úgy hogy a hivatal után máshová is időre kell menned. Ennyi erővel azokba a falvakba ne küldjünk buszt, ami 1 km-re van a főúttól, úgy is csak 15 perc séta.

 

"De nem ezzel a sz@rpacskolós dumával, amit hintesz"

 

Aha, remélem te nem úgy osztod az észt, hogy az asztal mellett ülsz, és  csak mert szereted a buszokat, azt hiszed a menetrendhez is értesz. Ismétlem: remélem nem így van! Én bejártam az egész országot, Baranyát, fejből tudom az összes falu nevét, hogy hol van, és hogy onnan hová mennek járatok. És azt is nagyjából tudom (csak azért nagyjából, mert nem napi szinten járok minden felé), hogy merre milyenek a viszonyok.

 

A menetrendben - mint minden más dolgot az életben - érvek és ellenérvek szülnek. Ha nem tetszik a véleményem, akkor ne olvasd el, de ezt a stílust hagyd meg magadnak kérlek.

 

A többieknek:

Valaki azt mondta a menetrendet nem hülyék csinálják. Beszélgettem rengeteg sofőrrel. Volt olyan aki azt mondta, hogy olyan készíti a menetrendet, akit a gazdasági részről helyeztek át, mert ott rosszul végezte a munkáját, és hogy azt sem tudja merre van Sásd. Azóta nem tudom, hogy változott-e a helyzet, de ha ez még ma is így van, akkor innentől kezdve nincs miről beszélni. A Tükebusznál sem "hülyék" dolgoztak, a PTKE mégis jobb menetrendet készített. És igen jobbnak tartom annak ellenére, hogy látom a hibáit.

Előzmény: Kuvik76 (27178)
Kuvik76 Creative Commons License 2014.11.01 0 0 27178

"Attól, hogy van Szentlőrinc, fordulótól napi 4 járat Szentkirály felé, meg vissza felé napi talán 2, azt még nem lehet szolgáltatásnak nevezni. :D"

 

Azt, hogy előtte ezt írtad:"Ha már a szentlőrinci kistérséget nézzük: Szabadszentkirály, Bicsérd, Boda, Gerde, Velény, Pécsbagota. Szentlőrinchez tartoznak és egyetlen egy járat sem közlekedik oda. Mi ez ha nem ostobaság?"

minek neveznéd?

 

Egyébként ebből 2 járat nem olyan régóta tér be Szentlőrincre - szóval Hungeriék mégiscsak elértek valamit...

 

"Egyébként is a forduló 1 km-re van a városházától (Templom tér), szóval kíváncsi vagyok, ki az, aki ezek után igénybe venné ezt a kocsi helyett?"

 

-1km: negyed óra séta

-a bükkösdi elág. közelebb van?

 

Az ütemeshez meg röviden: Nem ellene vagyok, és Más sem. Csak hozzá kéne fejlődni, tenni érte.

De nem ezzel a sz@rpacskolós dumával, amit hintesz :-/

 

Előzmény: Fejleszt (27173)
Fejleszt Creative Commons License 2014.11.01 0 0 27177

Én úgy látom, hogy lehet tervezni, és elő is lehet terjeszteni, de a legnagyobb előre lépéshez kell fejleszteni is.

 

Pl.:

Rengeteg zsák falu van, ahová lehet 1-2 km új út építésével egy 2. bekötőt létrehozni, aminek köszönhetően éves szinten rengeteg km-rel, plusz napi szinten több perccel csökkenthető menetidő és a teljesítmény.

Valamint első lépésbe sűríteni a vasúti közlekedést és lehetőleg növelni a sebességet.

 

Nyilván 2 órás ütemű vasúti menetrendre irtó nehéz ráhordó rendszert tervezni, főleg, ha egyéb helyeken is csatlakozásokat szeretnénk kialakítani.

 

Kuvik76-nak:

Én úgy gondolom, nem biztos az, hogy 15 perccel többet kell várnia, mert lehet hogy lenne még mit elintézni, csak utána nem szeretne még 15 percet várni. Szóval a lényeg, hogy az emberek úgyis úgy fognak kimenni a buszhoz, ahogy az nekik jó. Ha 18:30kor és 45-kor is megy 1-1 busz, akkor majd elosztják maguk között. :D

Előzmény: hungeri (27175)
Kuvik76 Creative Commons License 2014.11.01 0 0 27176

Igen, jó példa arra, h. még a fél órás ütemű Komló felé is van csúcs 18.30-kor... /de valóban a '90-es évek végén többen voltak-mindkettő ki volt tömve/

 

A dolgo(ka)t nem csak egy oldalról lehet megközelíteni:

 

-aki nem fér fel az első fél hetesre, az miért várjon még negyed órát?

 

-ha már szétszednéd akkor az egyiket előrébb kellene hozni negyed órával ( de Neked jobban képben kéne lenned)

Előzmény: W007W (27170)
hungeri Creative Commons License 2014.11.01 0 0 27175

"Egyébként, ha így összerúgtátok velük a port, akkor van értelme ötletelésbe kezdeni?"

 

Van. Egyrészt ahogy írták, azóta inkább Kaposváron kell elérni, hogy meghallgassanak, sőt, még feljebb is lehet menni. Ugye van az a mondás, hogy fejétől bűzlik a hal, de mi van, ha az illatot a civilek biztosítják? Felelősségteljesen kell ezt csinálni, de rövid távon (néhány év) egyértelműen eredményes ez a taktika. A többi sajnos a politikán múlik, az egy másik történet.

Előzmény: Fejleszt (27147)
FOMA Creative Commons License 2014.11.01 0 0 27174

Ma voltunk temetőzni Komlón, és feltűnt, hogy a telephelyről eltűntek a leállított 260-asok,  egyetlen 266-os árválkodott a korábbi dögsor helyén. Mi lett velük, kohó? 

 

Ami még érdekes volt, hogy 07.50 körül két 8/A-s kocsi fordult ki egymás után a Berek utcából a Lenin térre, ilyet sem sűrűn látni, hogy másodrésszel jár a 8/A.

Fejleszt Creative Commons License 2014.11.01 0 0 27173

Tudom, hogy nem volt köze a Pannonhoz, viszont a járatokat hozzá lehetne már akkor igazítani. De ettől függetlenül néhány helyen felül kéne a hivatalnak vizsgálni a járási településeket. Kinek az elmebeteg ötlete volt Baksát Sellyéhez sorolni? Szentlőrinc van a legközelebb hozzá, majd Pécs és utána csak Sellye!

 

Van alapja az ütemes menetrendnek. Érdekes Svájcban, Németországban és még számos országban működik. Azon kell gondolkodni, hogyan lehet kivitelezni, nem azon, hogy miért nem lehet. Sajnos nagyon sokan ma így gondolkodnak, de sebaj.

 

El kell tolni az iskola időket. És akkor megszűnne az, hogy reggel Pécsen is 2-3 percenként kell járatni a buszokat, viszont délután csak elég 7-8 percenként, ami miatt rengeteg többlet jármű kell. És ez máshol is igaz. Reggel mindenki egyszerre megy suliba, meg dolgozni. Ha lenne lépcsős rendszer, akkor egyenletesebb lenne a közlekedés is, és máris van alapja az ütemes menetrendnek. Ráadásul az emberek egy jelentős része azért nem utazik, mert rossz a közlekedés. Ha van szolgáltatás lesz igény is rá! Remek példa a Bécsi U2-es metró, aminek a mostani végállomása a semmi közepén van, de már épül rá a lakótelep. Kiváló negatív példa pedig a pesti M3-as, amit már a Kápmegyeri lakótelep felépítése előtt ki kellett volna vezetni, mert a lakók is ezért költöztek oda, most meg azt vizsgálják, hogy lesz-e rajta elég ember. Ha megépítik lesz, ha nem, akkor meg nem. Ennyi.

 

Példa a lépcsős munkarendszerre:

7-14 általános iskola

8-16 munka (csak hogy a gyerkőcöket elkísérhessék a szüleik suliba)

9-15 közép iskola

10-17 egyetem (bár az amúgy is össze vissza van, mivel te rakod össze az órádat)

11-től orvosi rendelések

16-00 munka (hát igen, mondjuk így már nagyobb vonzata lesz az éjszakai járatnak is)

00-08 munka

 

Ez csak egy példa lehet máshogy is csinálni.

 

Kuvik76:

Attól, hogy van Szentlőrinc, fordulótól napi 4 járat Szentkirály felé, meg vissza felé napi talán 2, azt még nem lehet szolgáltatásnak nevezni. :D

Egyébként is a forduló 1 km-re van a városházától (Templom tér), szóval kíváncsi vagyok, ki az, aki ezek után igénybe venné ezt a kocsi helyett?

Előzmény: Törölt nick (27166)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.01 0 0 27172

Ezt is idézd és akkor össze áll amit mondani akarok.
"Azt se mondom, hogy nincs olyan hely, ahol meglehetne nézni, hogy valóban egyszerre kell-e vinni a buszokat vagy esetleg kicsit szétlehet szedni"

 

Sokat tudok, de nem eleget... Hétvégén is lehet olyan utazási igény ami indokolja pl.: kórház, stb. Hétvégén nyilván kevesebb embert ember megy, de akinek dolgozni kell azok közül lehet valaki 8 órába dolgozik, valaki meg 12 órába. /Esetleg még a vasút hiánya is közrejátszhat, van olyan az országban, ahol míg hétköznap tudnak vonattal menni hétvégén már nem, így ez is befolyásolhatja az egyszerre közlekedést./

 

De még egyszer mondom. Biztos van olyan hely, ahol lehetne javítani, de a közlekedésben nem hülyék dolgoznak, még ha előszeretettel gondolja ezt mindenki.

Előzmény: JLW-470 (27171)
JLW-470 Creative Commons License 2014.11.01 0 0 27171

"Nos ezt már leírták, ha egyszerre van vége a munkaidőnek,iskolai időnek, akkor te hiába akarod széthúzni, csak azt éred el hogy jól rábaszol."

 

A hétköznapi ilyen az ok. De a BPV olvtárs példájában szereplő hétvégi dolgokat mégis mivel lehet magyarázni(a Pannon szerint tökéletes az a menetrend,semmi sem indokolja,hogy módosítani kellene)?

Előzmény: Törölt nick (27166)
W007W Creative Commons License 2014.11.01 0 0 27170

Na a 18:30-as Komló épp jó példa. Az egyik valami megegyezes szerint 5 perccel kesobb indul. Igy semmi ertelme nincs mert mindenki elmegy az elsovel a masodik megallas nelkul gyorsjaratkent megy vegig. Ha ott is 18:30, 18:45, 19:00 lenne tobb ertelme lenne. Es a fordaba beleferne!

Előzmény: Kuvik76 (27169)
Kuvik76 Creative Commons License 2014.11.01 0 0 27169

Nem kell, hogy "tömeges" legyen. Elég ha az emberek egy része a város távolabbi pontjaiból érkezik; később...

 

Komlóra még mindig kell a két busz 18.30-kor /még hétvégén is/ ? (talán szombaton nem)

Előzmény: W007W (27168)
W007W Creative Commons License 2014.11.01 0 0 27168

Oke reggel iskolakezdesre es delutan 16:30-17:00 kornyeken megertem amit mondasz. De a nap tobbi reszen nem. A vita indito kepen lathato idoszakban biztos nincsenek tomeges munka vegzesek. Es a koztes helyre pedig eloszlik az utasletszam ha eltolva kozlekednenek.

Előzmény: Törölt nick (27166)
Kuvik76 Creative Commons License 2014.11.01 0 0 27167
Előzmény: Fejleszt (27164)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.01 0 0 27166

"Iskola példája a pannon agyatlanságának, vagy a döntéshozókénak, hogy úgy alkották meg a járásokat - akarom mondani, úgy sorolták be a településeket, hogy van, ahol nincs busz a járási központba, ahol az ügyeiket kell intézniük. "

 

A járások kialakításában a Pannonak sok köze nem volt. Ha meg van egy kialakult utazási irány, azt nehéz egy teljesen másik irányba kiszolgálni, adott esetbe eszköz hiány is lehet az ok vagy sofőr. Az általad felsorolt településekről meglehet nézni mik a fő utazási irányok. Ez tovább tetézi az iskolások problémája, hisz elvileg a járásokban egy iskolának biztosítani kell a tanulok felvételét, no már most ha belegondolsz, akkor eddig ezekről a településekről leginkább Pécsre jártan tanulni a diákok. De ha most nem veszik fel őket Pécsre, akkor mehetnek Szentlőrincre tanulni. Igen ám, de a kedves járási központokat kialakított miniszterek fejébe nem ment végig az, hogy ez mennyi felesleges plusz pénz a közösségi közlekedés számára.

1-2 főért meg nem éri menni sehova, ha tetszik ha nem, ez is olyan gazdasági döntés, mint, hogy menjen 30-60 percenként a busz vagy sem. Arról nem is beszélve, hogy az ütemes menetrend mint olyan 60 percenként a helyközi közlekedésben halálra van ítélve. Csúcsidőben kevés, völgyidőben meg fizető utasok nélkül /adott esetben akár üresen is rohangálhatnak, lásd Pécs-Kaposvár vonalat/ Itt térnék rá, arra amit beszéltek, hogy miért jó az, ha egyszerre megy két busz ugyan abba az irányba, miért nincs eltolva.

Nos ezt már leírták, ha egyszerre van vége a munkaidőnek,iskolai időnek, akkor te hiába akarod széthúzni, csak azt éred el hogy jól rábaszol. Ha korábban megy akkor nem fogják elérni. Ha később viszed akkor meg felfognak nyomorogni egyetlen buszra és nem sokan fogják megvárni a következőt. Azt se mondom, hogy nincs olyan hely, ahol meglehetne nézni, hogy valóban egyszerre kell-e vinni a buszokat vagy esetleg kicsit szétlehet szedni illetve, biztos kell a 3-4-5-6 busz egyszerre, de egy biztos az ütemesítés szép dolog ott, ahol van realitása, de csak azért mert ütemes menetrend jól hangzik nem kell még mindenhova ráhúzni.

Előzmény: Fejleszt (27164)
hory004 Creative Commons License 2014.11.01 0 0 27165

A tatabányai még érdekesebb, az Oroszlányiak miatt alapból 5-10 perc késéssel indul, Fehérvárról általában 10-15, ott még jön pluszba az anyázás, mert nem férnek fel, jobb esetben a 'bogárdiak, rosszabb esetben a pécsiek. De emiatt legalább gyakorlatban is működik a Győr->Szegedről az átszállósdi.

 

Azért remélem, hogy a megbontottból sikerül kikukázni ami kell az emeletesben, mert pl vasárnap ha minden csúszik nem szeretném, hogy meglepjenek egy C56-ossal, Zegre így is váltásban megy C56 és cretyó.

A Fez meg Bonyhád felé járkál, hétfőn benn állt a telepen.

Előzmény: JLW-470 (27159)
Fejleszt Creative Commons License 2014.11.01 0 0 27164

Emberek! Álljunk meg egy hangya f...nyit.

 

A vasútra ráhordást Hungerinek válaszoltam a szentlőrinci kistérségre. Azért nem ugyan az a kettő. Igen majd a mohácsi kistérségben is lehet ráhordani, amikor az embereknek mindegy lesz, hogy mekkora a km táv (mert Villány felé jelentősen több), és legalább 120km/h-val fognak ott menni a vonatok. Addig is, én a buszok ütemesítéséről beszéltünk.

 

Iskola példája a pannon agyatlanságának, vagy a döntéshozókénak, hogy úgy alkották meg a járásokat - akarom mondani, úgy sorolták be a településeket, hogy van, ahol nincs busz a járási központba, ahol az ügyeiket kell intézniük. Remek példa Belvárdgyula, Olasz, Máriakéménd. Ezek mind Bólyhoz tartoznak, és Máriakéménd kivételével (ahol napi egy járatpár közlekedik Bóly felé), nincs közvetlen busz.

 

Ha már a szentlőrinci kistérséget nézzük: Szabadszentkirály, Bicsérd, Boda, Gerde, Velény, Pécsbagota. Szentlőrinchez tartoznak és egyetlen egy járat sem közlekedik oda. Mi ez ha nem ostobaság? Vagy tartozzanak Pécshez, vagy legyen rendes közlekedés. És akkor még csodálkozunk, hogy az emberek az autót választják.

 

Én úgy tudom a közlekedésnek gazdaság növelő ereje van. Ahol van közlekedés, ott van esély a fejlődésre, ahol nincs, az meghal. Jó példa az Ormánság. Van olyan település, ahová munkanap megy 2-3 busz, azt csá. Mi indokolja, hogy Beremendre (ami gazdagnak mondható) óránként se járnak a buszok, holott kb. 2500an laknak ott, plusz érintik Nagyharsányt, amivel együtt már a 4000et is eléri. Ide minimum 60 percenként kellene a hét 7 napján közlekedtetni a járatokat, ehelyett van hogy 2-3 órás lyukak vannak.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!