Keresés

Részletes keresés

Sir Gombóc Creative Commons License 2021.06.14 0 0 42549

De akkor hanggenerátor sem ártana, olyankor sokszor zeng a környék, úgy búg a kályha.. :-)

Előzmény: V63-017 (42532)
Zoleek21 Creative Commons License 2021.06.14 0 8 42548

A "rendes" gyártó tesz a magyar piacra. Még nem most lesznek annyira elkeseredettek hogy nekünk gyártsanak ilyeneket. Szerintem megvannak az opcióid. Eladod, most még úgyis ritkaság, sokan vinnék eredeti áron (párban a bz-vel még kereshetsz is rajta). Veszel Roco-t és átbarkácsolod (veszel VMC-t), bár köröket azért csak úgy fog ráverni az mtb-re, ha igényesen sikerül. Esetleg áttérsz a cseh modellekre a nagyobb választék miatt. Tök valid mindegyik. Abban egyetértünk, hogy ár-értékben nem ez lesz a nyerő választás idén, de azt is lehet látni, hogy ez a kocsi amolyan kinövése csak a bz-nek.

De komolyan, mi az ami váratlan a bz-t látva? mi ért meglepetésként? Tekintve hogy pont abból épül fel mint a bz. Az elektronika? Adta volna pőrén ahogy a legtöbb kocsit szokás? Ha nincs az elektronika akkor rendben lenne (az árát leszámítva)?

Illetve a magyar piacon bármi elmegy? Volt már borzasztó ár-érték arányú kocsi nálunk?

(Volt valami p betűs, és -osta bhv-val folytatódott). Mennyi szárad boltokban? Vagy mert kisszéria az jobb? Én nem tudom melyik cégnél hányan dolgoznak. Mi a kisszériás és mi nem? Sima fuggerth kocsi jelnlegi árát már fel se emlegetve.

Előzmény: kicsamo (42544)
Rezesmatyi Creative Commons License 2021.06.14 -1 15 42547

Szerintem ezt ebben a formában ne folytassuk. Miért kell ilyen alpári stílusban provokálni. Attól, hogy az agyad közvetlen összeköttetésben van a végbéllel, ne öntsd ránk a végterméket.  Ha ennyire nem tetszik a modell akkor tedd fel bármelyik kereskedelmi portálra és biztosan árában el tudod adni. Az előtted szólók igen értelmes párbeszédet folytattak, mit hogyan lehetne javítani. Nyugodtan példát vehetnél róluk.

Előzmény: kicsamo (42544)
Jenzo Creative Commons License 2021.06.14 0 7 42546

Annak, aki szeret nulláról átbarkácsolni egy modellt, hogy teljes mértékben hasonlítson a magyar kivitelre, biztosan. Nem véletlen, hogy a még meg sem jelent VMC féle Roco bázisú Bz is annyi, amennyi... 

Előzmény: S.A.S (42545)
S.A.S Creative Commons License 2021.06.14 0 3 42545

>>>Kedevem lenne visszapostázni nekik.

Ha nem vagy elégedett vele tedd meg. A Roco M152 sokkal jobb választás, több szempontból.

Előzmény: kicsamo (42544)
kicsamo Creative Commons License 2021.06.14 -13 4 42544

Az a nagy büdös helyzet van, hogy a sánta kutyát sem nem érdekli, hogy az MTB honnan a kénköves pokolból is szerzi be az elektronikai részt. A lényeg a lényeg, hogy annyiba kerül(t) ez a nyomorúságos Bz, mint a "rendes" gyártó modellje. Cserébe meg kapott az ember egy rakat szutykot. Már bocsánat, de ettől a gány munkától elöntötte az agyam a tömény fekália! Még jó, hogy van Roco mellékkocsim, az majd át lesz festve, ez a szutyok meg megy a kukába. Ez igénytelen összetákolt semmi. Ilyet valamit magára is adó gyártó nem ad ki a kezei közül. A motorkocsi még elment némi kompromisszumokkal, de a mellékbe ez már nem fér bele ennyiért. Ez a gány munka 1000 Ft különbséggel annyoiba került, mint a Roco mellékkocsija. Igaz, hogy a homloka annak nem magyarosítotott, de nagyon pepecül meg van csinálva. Az utastér bilenő ablakain még a piktokrammok is fel vannak téve, az ülésekre a kapaszkodok. Itt meg a kábelek olyanok, mint a kakasbél, az utastér elcsúfítva. Itt lötyög, ott meg zörög. Az áramot csak az egyik tengelyén szedi, ami ráadásul a futástát nehezíti. Úgy látszik az MTB-nél megjött az étvány és kezdik azt hinni, a magyaroknak minden kutyagumi jó. Kedevem lenne visszapostázni nekik.

Előzmény: S.A.S (42541)
S.A.S Creative Commons License 2021.06.14 0 3 42543

Nem tudom, hogy mennyire ismered az MTB-t, de konkrétan most nem lenne miről beszélni, ha nem "valami harmadik fél" segítené a ténykedését a honi piacon. 

 

Ha fested az üléseket itt egy pici segítség a korabeli ülések színéhez:

Ha ilyen a tiéd is elnézést kérek, nem láttam jól az árnyalatot.

Előzmény: pandrew (42542)
pandrew Creative Commons License 2021.06.14 0 3 42542

Néhány kép többet ér ezer szónál... Ezekkel képekkel a drótok javasolt új, nem látható vezetését szeretném illusztrálni, valamint azt, hogy az ütközök és a lépcsők színrefestése sokat dob a megjelenésükön. Ezeket mindenklppen javasolnám az MTB felé kommunikálni. Ezek még nem igénylik a BOM lista módosítását és még a világítás panel is változatlan maradhat, csak a budiba, a puffer kondi mellé kell egy extra lyuk a betáp drótok átbújtatásához. Ez egy pici layoutmódosítás a panelon (módosított furatterv). Ettől még nem lesz a panel funkcionalitása jobb, de a modell vizuálisan sokkal jobb lesz (a megvilágított utastérben egy vezeték sem látszik). A szürke alkatrészek színrefestése az akkuládákkal azonos gyártási fázisban megtörténhet, ez sem túl nagy változtatás, talán megoldható. 

 

Amúgy nem gondolom, hogy harmadik fél feladata lenne egy új PCB terv és BOM lista elkészítése. A BOM listának akkor van értelme, ha az az MTB alkatrészbeszállítóinak a cikkszámait tartalmazza. (Jelen javaslatom értelmében a BOM-ra kb. +20 cm flexibilis vezetéknek kell felkerülni - az MTB beszállítójának a cikkszámával.) A dekóder opció és a DIP switch módosítása is - ha erre veszik a fáradtságot - az MTB dolga, hiszen árkalkulációs kérdés is, ami szintén nem harmadik fél feladata.

 

(Az egyéb extra színrefestések az én privát dilim, azt nem feltétlenül kell az MTB felé kommunikálni, bár ha azt is megtennék, az sokat dobna a modellen.)

 

Előzmény: S.A.S (42526)
S.A.S Creative Commons License 2021.06.14 0 2 42541

>>>>Abban persze egyetértünk, hogy az MTB-nek nem az erőssége az elektronikai tervezés/kivitelezés, megcsinálhatták volna sokkal tisztességesebben is, sőt,a  DIP kapcsolót elhagyva még olcsóbban is. Az ilyen elektronikai elemek a legdrágábbak.

 

Az MTB-nek szerintem nem is profilja az elektronikai tervezés, szerintem akitől veszi, az nem túl erős ebben. A kivitelezés/beépítés már más tészta, ott valóban lenne tér a fejlődésre.

Hogyan lehetne megoldani DIP kapcsoló nélkül, hogy analógban és digiben is működjön? Bocs én nem értek hozzá, de nagyon érdekelne a megoldás, mert a kivágást az alvázon emiatt nagyon utálom.

Előzmény: csíkos-háTTú (42537)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.06.14 0 4 42540

Áááá, ez ne "pampogás". 2021-ben azért illene már tisztában lenni pár dologgal. Mármint a gyártónak, meg a kereskedőnek is. Mondjuk egy mozdonydekóderen több a haszon, mint egy sima funkció dekóderen:-)

Előzmény: pandrew (42538)
pandrew Creative Commons License 2021.06.14 -1 0 42539

Sajnos azonnal szétszedtem, annyira kiakadtam. Most az új HTech panelt várja. Az eredeti kerékáramszedővel elég vacak volt a futása. Úgyhogy egy picit lazítani kellett rajta...

Előzmény: Törölt nick (42525)
pandrew Creative Commons License 2021.06.14 -1 0 42538

Ha nem csak az F0-ra bekötött egyetlen DCC funkció lenne, nem pampogtam volna. A DIP switch-csel lehet választani, mit kapcsoljon: végzárat vagy utasteret. (Hab a tortán, hogy a nagy magyar vasútmodell forgalmazó webshopokban lényegében csak mozdonydekódereket árulnak, tehát az alkalmas dekóder beszerzése egy picit több utanajárást igényel.) A legegyszerűbb alternatíva a komplett panelcsere...

Előzmény: csíkos-háTTú (42537)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.06.14 0 4 42537

Kicsit OFF, bocsánat!

 

Az NEM651 dekóder aljzat egyáltalán nem jelenti azt, hogy abba csak és kizárólag olyan dekódereket lehet tenni, amik motoros modellekhez jók.

Nem ritka, hogy kisebb modellekben ezt használják a gyártók, nem csak mozdonyok esetében. lásd Tillig vezérlőkocsik, vagy az Arnold magyar témát is érintő vezérlőkocsija, vagy motorkocsik mellékkocsijai.

Az is fordul elő, hogy az így szabadon maradt dekóder lábakra (1. és 2. láb lenne ugye mozdonyban a motor) valamilyen tartalék funkciót kötnek, pl. ilyen az Arnold osztrák vezérlője, vagy a BRAWA magyarokat is érintő vezérlőkocsija.

Vannak NEM651 csatlakozóval ellátott kimondottan funkció dekóderek is:

- Lenz,

- ZIMO,

- ESU,

- és jómagam is gyártok ilyesmit.

Messze egy mozdonydekóder ára alatt van mindegyik.

Konkrétan az MTB megoldását nem ismerem, de nem hiszem, hogy nagyon komplikált lenne megoldani, hogy ne csak egy funkció működjön. Megjegyzem, a legtöbb funkció dekóder (meg a tisztességes mozdonydekóderek is) nem csak egy funkció kapcsolását teszik lehetővé. A menetirány szerinti világításon kívül legalább még két, teljes értékű tartalék funkció kimenetük van általában. Az NEM651 meg nem zárja ki, hogy a zöld és a lila vezetéket is használhassa a modellező, lásd: Tillig ilyen aljzattal ellátott vezérlő kocsijai, illetve mellékkocsijai.

 

Abban persze egyetértünk, hogy az MTB-nek nem az erőssége az elektronikai tervezés/kivitelezés, megcsinálhatták volna sokkal tisztességesebben is, sőt,a  DIP kapcsolót elhagyva még olcsóbban is. Az ilyen elektronikai elemek a legdrágábbak.

Előzmény: pandrew (42517)
S.A.S Creative Commons License 2021.06.13 0 2 42536

Meg fogom kérdezni és ha kapok érdemi választ, azt közzé teszem.

Előzmény: Bbmot_634 (42535)
Bbmot_634 Creative Commons License 2021.06.13 0 0 42535

No és a kék Bbmot-ról van már valami hír?:)

Előzmény: S.A.S (42534)
S.A.S Creative Commons License 2021.06.13 0 1 42534

Remélhetőleg igen. Történt még ígéret egy-két apróság javítására, de majd meglátjuk, hogy mennyi valósul meg belőle.

Előzmény: tupolev (42533)
tupolev Creative Commons License 2021.06.12 0 6 42533

"Egyébként senki nem vette észre pl. hogy a szélvédő lekerekítési íve hozzá lett igazítva a kasztnihoz...:-)"

 

Sokkal jobb lett a szélvédő. Vajon a második eresztés motor is ilyennel jön már?

Előzmény: S.A.S (42526)
V63-017 Creative Commons License 2021.06.12 0 4 42532

Viszont lehetne benne füstgenerátor, olykor a Webasto ahogy okádni tudja a füstöt! :D

Előzmény: Sir Gombóc (42531)
Sir Gombóc Creative Commons License 2021.06.12 0 2 42531

Sőt, lehetne az előtereket az utastértől függetlenül is kapcsolni egy valamire való dekóder további funkciókimeneteivel.

 

Az eredeti járművön nem lehet külön kapcsolni az előteret és az utasteret (a motorkocsin sem). Van viszont szükség (izzós) és neon világítás, abból fél és teljes.

Előzmény: pandrew (42517)
szergely22 Creative Commons License 2021.06.12 0 0 42530

 Más sem kapott hozzá kapaszkodókat az ütközők alá?

Jenzo Creative Commons License 2021.06.12 0 1 42529

Az még lemaradt, hogy az áramszedéssel sincs különösen problémám, attól függetlenül, hogy csak egy kerékpár szedi. A pufferkondi teszi a dolgát, szépen egyenletesen világít. Csak ez a 6 tűs foglalat bánt egyedül, meg a kábelezés, de ezt már kivesézte más. 

Előzmény: Jenzo (42528)
Jenzo Creative Commons License 2021.06.12 0 2 42528

Részemről rendben van futás szempontjából. Olyan, mint bármelyik kerékáramszedős kocsi, van némi menetellenállasa, viszont nem nyikorog. 

Előzmény: S.A.S (42527)
S.A.S Creative Commons License 2021.06.12 0 0 42527

Egyébként akartam még kérdezni a Bzx-el kapcsolatban, hogy a futása milyen?

Előzmény: S.A.S (42526)
S.A.S Creative Commons License 2021.06.12 0 7 42526

>>>>>Sajnálom, hogy az elektronikai és mechanikai tervezés ezen baklövéseiről kell írni.....

 

Nincs ezzel semmi baj, meg kell vitatnunk, hogy mit hogyan lehetne jobban csinálni a jövőben. Viszont elektronika terén kellene egy kis segítség. Akkor lenne reális esély a tényleges változtatásra, ha lenne elektronikai, nyáklap és beültetési tervünk BOM listával, amiket át akarunk vinni az MTB-nél.


Példaként álljon itt a cseh Btax-meg a Bzx alja. Ez sem azért lett részletesebb (mégha nem is olyan mindenben, mint ahogy megálmodtuk) mert az MTB úgy gondolta, hogy ha a hazaiaknak csinált is egy butítottat, de nem akar szégyenben maradni a magyarok előtt...Legalább a hajlandóság meg volt a gyártó részéről a változtatásra.

 

 


>>>>>>Az ablakok ugyanolyanok, mint a motorkocsinál.....
Sajnos az oldal szerszámon, nem lehetett változtatni annak idején csak a front szerszámon. Egyébként senki nem vette észre pl. hogy a szélvédő lekerekítési íve hozzá lett igazítva a kasztnihoz...:-)

 

A képek bencio100 fórumtárstól és az itvlaky.cz lapról származnak.

 

 

Előzmény: pandrew (42524)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.12 0 0 42525

Az, hogy csak egy kerékpáron szedi az áramot, okozott bármilyen problémát?

Előzmény: pandrew (42524)
pandrew Creative Commons License 2021.06.12 0 3 42524

Nemrég szedtem szét az MTB Bzx mellékkocsit és konstatáltam, hogy csak 1 kerékpárról van áramszedés. Üdvös lenne, ha mindkét kerékről lenne még akkor is, ha van a panelon egy nagy puffer kondi és a dupla áramszedés nagyobb gördülési ellenállást is jelent. Ez is mehetne a visszajelzések közt az MTB felé. Persze, ez igényel még 4 forrasztást, további kb. 15 cm vezetéket és egy pár áramszedő lemezt. Ez - a többi sirámom gyógyításával együtt - már tényleg indokolhat pár eurónyi többletet az árban. 

 

Nálam a következő lépés ezek után a plusz egy kerékpárnyi áramszedő és HTech kolléga többfunkciós világításpaneljének a beépítése lesz, a vezetékek új helyeken történő újrahúzásával. A HTech panel +7000 Ft, szemben egy kb. 12000 Ft-os 6 tűs dekóderrel. (Bónuszban még megmarad a kiszerelt gyári panel, rajta a fehér LED-ekkel, ami biztos jól recikálható lesz egy másik kocsiban.) Meggondolandó, hogy érdemes lenne az MTB-nek azt javasolni, hogy egy újabb sorozatban egy, a világítás panelba integrált funkciódekóderrel hozza ki a kocsit, a budin keresztül húzott vezetékekkel, mindkét keréken történő áramszedéssel. Hasonlóképpen, a végzár lámpák tápvezetékeit a szürke műanyag belsőhöz rögzítve, az ablakokon keresztül nem látható módon vezetve...

 

Sajnálom, hogy az elektronikai és mechanikai tervezés ezen baklövéseiről kell írni és nem arról, hogy a kasztni festése, tamponozása a motorkocsihoz hasonlóan egész jól sikerült. (Az ablakok ugyanolyanok, mint a motorkocsinál; az ezzel kapcsolatos kommentek visszanézhetőek, ebben szerintem felesleges újból elmélyedni, hiszen aki az ezen topikban fórumozók közül megrendelte, ill. megvette ezt a mellékkocsit, az biztos emlékszik még erre diszkusszióra.)

Előzmény: S.A.S (42518)
BTmod Creative Commons License 2021.06.11 0 0 42523

Képek ugyanerre a témára (Bzx): https://youtu.be/6g1D9apCULU

pandrew Creative Commons License 2021.06.11 0 1 42522

Igen, kb, egyszerre írtuk a posztjainkat... :)

Előzmény: zut2020 (42520)
pandrew Creative Commons License 2021.06.11 -2 3 42521

A vezetékezés/panel/dekóder problémára már meg is született a megoldás a HTech-től: 

https://youtu.be/OK0cXJhypfY 

illetve

https://www.facebook.com/htech.hu/photos/pcb.327245415434864/327245132101559

 

Előzmény: pandrew (42517)
zut2020 Creative Commons License 2021.06.11 -2 2 42520

HTech modellező társunk már el is készítette bele a saját világításpaneljét, 4 funkciós és az egész cucc olcsóbb mint egy 6 tus dekóder. 

Előzmény: pandrew (42517)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!