Keresés

Részletes keresés

setra415HD Creative Commons License 2014.11.04 0 0 27244

Köszi.

Akkor jól értem, hogy az egyik 12m-es Crossway fog Bp-re járni, vagy belekavarodtam? :)

Előzmény: JLW-470 (27243)
JLW-470 Creative Commons License 2014.11.04 0 0 27243

Eddig távolsági tartalék volt(rásegítőben és helyettesítésként ment eddig),és most lett pesti fordás(GSM-306 exét kapta)

Előzmény: setra415HD (27241)
JLW-470 Creative Commons License 2014.11.04 0 0 27242

Erről még nem tudok nyilatkozni,mert csak ezeket láttam eddig. :)

Ezek is vegyesen vannak:valamelyik már utastájékoztatással felszerelt,valamelyik meg még táblás.

Előzmény: lobbanórotor (27239)
setra415HD Creative Commons License 2014.11.04 0 0 27241

"KIN-843-->MXL-817"

 

KIN-843 hova járt eddig? Nem Bp-re?

Előzmény: JLW-470 (27235)
JLW-470 Creative Commons License 2014.11.04 0 0 27240

Nem hiszem,hogy gondolták volna akkor,hogy 20év múlva még mind fordás lesz.Bár lehet,hogy tévedek(majd Kuvik kijavít :D),de nekem úgy rémlik,hogy a 816 meg még ráadásul az eredeti(1.) helyén dolgozik ma is. :)

Előzmény: lobbanórotor (27237)
lobbanórotor Creative Commons License 2014.11.04 0 0 27239

Akkor úgy van a Crosswayek elosztása, hogy ötöt kapott Pécs, kettőt Mohács, kettőt Siklós és egyet Szigetvár? 

(Már ha a rendszám szerinti sorrendet nézem és ki kell találni a többit.) 

Előzmény: JLW-470 (27235)
JLW-470 Creative Commons License 2014.11.04 0 0 27238

Eddig azt hittem,hogy csak a sofőr nem találta az éjszakai fény kapcsolóját...

Azt kifelejtettem az előzőből,hogy a JLW-498 helyett a HLD-871 volt(ez érdekes csere lenne),és remélem a JOY helyére meg csak kerül legalább egy E95(hogy ne kelljen már vele Keszthelyre járni).A komlóiakban meg sajnos nem kellett csalódnom...

Előzmény: W007W (27234)
lobbanórotor Creative Commons License 2014.11.04 0 0 27237

Majd november 30.-án lesz a 20 éves évforduló, de amúgy igen, nagyjából most esedékes. :) 

Nagy szerencse, hogy még mind a 12 szóban forgó busz megvan és közlekedik. 

Előzmény: JLW-470 (27236)
JLW-470 Creative Commons License 2014.11.04 0 0 27236

"Az EWS-széria 816-tól 827-ig tartott, csak emlékeztetlek. :D "

 

Tudom,csak nagy a hasonlóság. :D Meg 20éves évforduló is van. :)

Előzmény: lobbanórotor (27233)
JLW-470 Creative Commons License 2014.11.04 0 0 27235

Kezdjünk bele a csere-berékbe:

KIN-843-->MXL-817

KCK-042-->MXL-821

FSJ-909-->MXL-822

MNY-785-->MXL-824

MNL-981-->MXL-826

GBS-084-->KIN-843

JLW-469-->GBS-084

LKC-193-->HBD-017

MPS-342-->LKC-193

KZX-008-->JLW-471

LMH-672-->MNL-981

IXW-193-->MNY-779

BRZ-244-->MNY-785

IXW-193 a 15:00-ás mislenyit csinálta(aki tudja,hogy ez melyik fordájában van,az megmondhatja mi helyére került)

GOW-292 is elkészült(a sötétben nem láttam rendesen,de úgy tűnt,mintha a belteréhez nem nyúltak volna sajnos és klímát sem kapott).A kockamerci visszakerült Komlóra.

Bonyhád felé szépen javítottak a szolgáltatási színvonalon(mondjuk én még Mohács felé is minimalizálnám az EC-k számát). :) Talán nem hiába jártatjuk itt szánkat. :)

W007W Creative Commons License 2014.11.04 0 0 27234

Az olvasó lámpát és az éjszakai fényt hiányolom belőle nagyon, de a többi majd holnap kiderül.

Előzmény: JLW-470 (27232)
lobbanórotor Creative Commons License 2014.11.04 0 0 27233

Az EWS-széria 816-tól 827-ig tartott, csak emlékeztetlek. :D 

Egyébként már beírtam, hogy 817-től 826-ig vannak a Crosswayek. 

Előzmény: JLW-470 (27232)
JLW-470 Creative Commons License 2014.11.04 0 0 27232

Összességében sztem jó kis helyközi buszok ezek olyan 1-2 órás utakra.Dupla üveges,kényelmesek az ülések(picit lehetne nagyobb távolság is köztük,de én még viszonylag kényelmesen tudtam benne utazni/az ülés kialakítása,formája jó+háttámla is párnázott,nem kemény/),jó a fűtés.Ami viszont nekem nem tetszett,hogy nincsenek állítható légbefúvók az ülések fölött és nincs olvasólámpa.Kb olyanok,mint a Gemences Intourok(azzal a különbséggel,hogy itt végig van radiátor és nem kell megfagynod benne).

Nem emlékszem,hogy volt-e már:láttam MXL-817-et és MXL-826-ot is,így gondolom e között vannak(hasonlóan az EWS szériához :D)

Előzmény: lobbanórotor (27217)
W007W Creative Commons License 2014.11.04 0 0 27231

Tényleg mekkora ötlet hogy minden vonalnak, vonal csoportnak lehetne saját színe! :)

Előzmény: wsz001 (27228)
JLW-470 Creative Commons License 2014.11.04 0 0 27230

"többnyire kék színű Credókkal"

 

Manapság jóval kevesebb Credo jár rajta,mint a beindulásakor.

Előzmény: wsz001 (27229)
wsz001 Creative Commons License 2014.11.04 0 0 27229

És ha valaki azon gondolkodna, hogy akkor a 4-4Y rogyásig sürített szólós vonal maradjon, vagy kicsit ritkábban, vagy közel ugyanakkora sürűséggel közlekedő csuklós vonal legyen, akkor én azt mondanám maradjon szólós, rogyásig sürítve, többnyire kék színű Credókkal, mert ez a 4-4Y és kész. :))

Előzmény: wsz001 (27228)
wsz001 Creative Commons License 2014.11.04 0 0 27228

A 4-4Y esete meg azért nagyon érdekes szerintem, még országos viszonylatban is, mert egész egyszerűen (és nevezzetek nyugodtan hülyének), de ennek a járatnak mintha egyfajta márkaértéke is lenne. Ami valljuk be őszintén, hogy a közösségi közlekedésben azért nem egy gyakori eset, és ezzel baromira nem számolt senki, amikor ezek a vonalak meg lettek alkotva.

 

Tehát ha Tüke valami elborult ötlettől vezérelve külön arculatos vonalakat szeretne (mint Bp-n a 7-173 gyors anno), akkor szerintem nem sokat kellene vitatkozni azon, hogy erre a 4-4Y vonal szolgálna rá.

 

Ez egy nagyon érdekes dolog különben szerintem...

Előzmény: wsz001 (27225)
wsz001 Creative Commons License 2014.11.04 0 0 27227

Anno amikor a 73-as járatcsalád be lett vezetve, nagyon sokan jajjveszékeltek itt a környéken, hogy mivel a belvárosból fog jönni a busz, teljesen kiszámíthatatlan lesz majd a menetrend. Aztán eltelt azóta már jópár hónap, és néhány elszórt kivételtől eltekintve, 2-3 perces késéssel néha maximum, de jön a busz.

 

Mondjuk az megjegyzem, hogy amikor csak délután volt 71-es meg 72-es Kertvárosból, akkor tényleg volt +/- 10 perces sietés/késés is elég gyakran, tehát valamilyen szinten nem volt alaptalan a hiszti.

Előzmény: wsz001 (27225)
wsz001 Creative Commons License 2014.11.04 0 0 27226

Bocsi a szóismétlésért néhány helyen, még nem ittam kv-t... :)

Előzmény: wsz001 (27225)
wsz001 Creative Commons License 2014.11.04 0 0 27225

Én azért azt gondolom, hogy az esetek 90%-ban nem feltétlenül kell a spanyolviaszt újra feltalálni.

 

Meg kellene nézni, hogy adott napszakokon, adott viszonylaton 80-90%-os megbízhatósággal milyen kapacitású jármű a való. Tehát mondjuk alapjaiban. Ettől persze függetlenül adódhat olyan alkalom, amikor egész egyszerűen a nagyobb városi közlekedés sajátosságai miatt, egész egyszerűen nagyobb utascsoport verődik össze, melyet a lehetőségekhez mérten kell kezelni, vagy annyira akut, hogy nem lehet. A maradék pár, azért vonalanként igen eltérő nagyságú százalék az, ami olyan utasáramlás, ami azért nagyjából előrejelezhető. Szerintem jó példa erre a 71-es esete, mert azt nagy átlagban délutánonként simán szólósítható vonal lenne, kivétel azokat a főként koradélutáni időpontokat, amikor sok diák végez egyszerre az 508-as suliban. Ezt a részt meg azt hiszem elég nagy magabiztossággal lehet kezelni úgy, hogy egész egyszerűen az önkormányzati cégek (jó a sulik például már átmenetek) egész egyszerűen leegyeztetik, hogy mikor van kicsengetés, becsengetés, munkáltatók esetében műszakkezdés. Ehhez mérten lehet úgymond napszakon belül is megjósolni nagyjából, hogy lehet a 14.15-ös járat szellős szóló, de a 14.30-as az már kihasznált csuklós például...

 

Az ilyen vásáros szituációkban meg abszolút elgondolkodtató megoldás lehetne, ha a nagy utaskoncentráció miatt egyes járatok egész egyszerűen vásári időszakban arra mennének és kész. Talán Budapesten, vagyis Budaörsön a 40-es buszcsaládnak volt olyan vonalvezetése, ami hétköznap eltért a hétvégitől. A hétvégi, akkoriban talán 140-es buszok kijelzőjén ott volt alul a zárójelben, hogy (Szivárvány utcán át). Akár Pécsen is el lehetne gondolkodni azon, hogy lenne-e igény arra, hogy óránként esetleg 1-1 73-as járat a vásártér felé közlekedjen, vagy 23-24-es akár...

 

Tegnap pont jöttem haza éjjel 973-assal és két felszálló sofőr arról beszélgetett, hogy mekkora lecseszést kapot valaki 3 perc késés miatt, talán 23Y-as járatba. Ez meg egész egyszerűen azt hiszem szemléletmód kérdése, hogy egy Pécs méretű városban milyen színvonalú a forgalomirányítás minősége...

Előzmény: bendeguz90 (27220)
M41 2305 Creative Commons License 2014.11.04 0 0 27224

Sőt még Irizar is. :-) Azért kicsit megnyugodtam a hétvégi komlói utam során. A VDL-eket javarészt csak-csak helyiben járatják, nagy meglepetés az, hogy működik az első és oldalfali viszonylatjelző, a hátsó viszont természetesen nem. Ettől függetlenül találkoztam VDL-el Komló-Magyarszék-Liget és Dombóvár-Jágónak-Sásd viszonylaton is vasárnap.

A csuklós visszakerült, vártam, hogy a csúcsban bedobják 9-esbe. :-)))) Azt hiszem ott is ragadt volna...

Előzmény: Racilaci (27201)
W007W Creative Commons License 2014.11.04 0 0 27223

Mesélj melyik része tetszik?

Előzmény: Törölt nick (27216)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.04 0 0 27222

Elférni rajtuk ellehet, bár az ülések nagyon zsúfoltan vannak, ezáltal a két szék között nagyon lecsökken a hely, de mondom kibírható.

Előzmény: lobbanórotor (27217)
BPO-105 Creative Commons License 2014.11.03 0 0 27221

Kép van már róla?

(a próbarendszámoson kívül)

Előzmény: JLW-470 (27208)
bendeguz90 Creative Commons License 2014.11.03 0 0 27220

Lehet, hogy nem olyan zökkenőmentes a Tüke és a Pécs és Térsége Közösségi Közlekedéséért Egyesület viszonya? :)

Előzmény: BPV-093 (27219)
BPV-093 Creative Commons License 2014.11.03 0 0 27219
hory004 Creative Commons License 2014.11.03 0 0 27218

Bonyhád után láttam szembe jönni Sexárd felől, szóval nem Baranyában, csak gondoltam a topik elbírja a plusz infót :)

Előzmény: JLW-470 (27215)
lobbanórotor Creative Commons License 2014.11.03 0 0 27217

És elférni rajtuk? 

Előzmény: Törölt nick (27216)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.03 0 0 27216

Valami eszméletlen jó buszok a Crosswayek. Jöhetne még vagy 100. :)

JLW-470 Creative Commons License 2014.11.03 0 0 27215

"sőt egy (nem inkább A ?) gemences is"

 

Pannonos járaton vagy Tolnából lehetett itt járaton? :O

 

"Crossway ment Bajára, IC12 Dunaújba"

 

1nap után még nem akartam írni,hogy mit mi helyett láttam.De úgy tűnik pl,hogy a szigetvári IC12 áttette a székhelyét Komlóra.

 

 

Előzmény: hory004 (27214)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!