Azért azon is gondolkodj el, hogy mennyi dolmar-makita fűrészt vettek csak itt a fórumozók....
Számisztikát jó lenne figyelembe venni, ha a fórumozók 10 dolmart vesznek, míg 1 stihlt, akkor a dolmaroknál 10szer nagyobb a valószínűsége, hogy vmi hiba bekövetkezzen a gépeken.
Jah, ráadásul majd akkor köpködjön bárki is, ha Buche gépénél valóban tutira kiderül, hogy a gyújtás szállt el.
Én itt a fórumon 1 emberre emlékszem, aki konkrétan gyújtás cseréről írt a dolmar fűrészénél, azthiszem az egy másodkézből vett gép volt, ezenkívűl Te írtad, hogy egy ismerősöd kaszáján van ilyen gebasz, bár számomra azzal, hogy ő évente 2-3 alkalommal cserél ezen a gépek gyújtást, kissé hiteltelennek tűnhet a történet, persze lehethhoyg így van, de tényleg hihetetlen, hogy valaki nagyon sok tízezer forintokat költsön egy gép gyújtásának cseréjére.
Ahogy én néztem egy gyári gyújtás 15-20 ezer körül mozog, de ha van olcsóbb, vagy noname, akkor az is 5-8 ezer tuti van, abból 3 darab az már 24 ezer! namost aki ezt minden évben eljátsza az félökör!
Ha meg nem így van (remélem nem sértődsz meg, de tényleg hihetetlen ez a sztori), az elég gebasz dolog, mert azzal másokat is befolyásolhatsz, így pl. talán Buche-t is, mert akinek dolmarja van és netán gyújtás hibás gyanus a gépe, annak ez egy rémtörténet lehet és befolyásolhatja abban a döntésben, hogy javítsa-e a gépét, vagy gyorsan adjon túl rajta, amíg lehet.
Ha szépen megkérlek, akkor megkérdezed a haverodat, hogy hányszor és milyen időközönként cserél gyújtást a gépébe?
Meg azt, hogy mennyiért veszi a gyújtást, mert ha annyiba se kerül, mint a stihlbe egy légszűrő (ugye a haverod évente 2-3 darabot is cserél a gépébe, tehát feltételezem, hogy olcsó forrsából vásárol), akkor nagyon boldog leszek és már "epekedve várom" az első dolmar gépem gyújtásának az elszállását, mert gyújtást még nem cseréltem láncfűrészen és várom, hogy azt is megtanulhassam.
Mondhattok amit akartok,azért azt el kell ismerni,hogy elég sűrűn előfordul gyújtás probléma a dolmarokkal.Ez tény.Nem kell szépíteni sem védeni csak azért mert nekem olyan gépem van.Nekem is elszállt a koma szöghajtása az első tank benzin után és le is írtam,de ez nem jellemző,mert a másik kettő 3 illetve 4 éves.Szóval amivel gond van azzal akkor is gond van ha a kedves (elfogulatlan)gazdi a homokba dugja a fejét..........
Levettem a berántószerkezetet de a gyujtáson nincs rajta semilyen jelzés, szóval nem valószinű hogy stihl, de a látható részeken én nem találtam semmit.
Nézegettem a fűrészed robbantott rajzát, olyan mintha a gyertya pipa cserélhető lenne, érdemes lenne egy próbát tenni vele, hátha annak van valami baja.
Deskó, inkább vedd meg tőle és mutasd meg, hogy simán javítható, sőt talán nem is gyújtás hibás.
Nem tudom, hogy Buche végül mennyiért adja majd el, de szerintem akinek van most egy kis kp-ja, annak megéri vele tárgyalni.
Valaki derítse már ki, hogy a stihlekbe milyen gyújtás van, bár ez nem lesz könnyű, mert a stihl előszerettel rányomja a stihl logot, a nem stihl alkatrészekre is :-)
Persze értelek én.....ha megrendült a bizalom, mennie kell.
Nincs is ezzel gond....
Bár a kétpálcás gagyi és értéktelen hulladék kategóriába tenni az előzőleg
agyon dicsért fűrészt azért mert talán,tehát nem is biztos,hogy gyújtás problémával küszködik és egy gyertya csere nem oldotta meg a problémát, azért erős túlzásnak
Innen kezdve ez az állítólagos profi gép számomra a kétpálcás gagyi kategória. Éppen indulok az erdőre és a 440-est kell vinnem mert a csoda Dolmar gépem alkalmatlan a feladatra .Számomra innen kezdve munkavégzés szempontjából egy értéktelen hulladék.Mihamarabb el is passzolom nem is rugózok rajta tovább.
" A Dolmar gépek olyan szarok, hogy hiába van bennük 1-2 neves gyártó minőségi alkatrésze, azok bizony nem hajlandóak működni a szar gépben, ez történik a ducati és walbro gyújtásokkal is! :-) "
Na, ebben tényleg lehet valami.....erre nem is gondoltam. ;-)
A Dolmar gépek olyan szarok, hogy hiába van bennük 1-2 neves gyártó minőségi alkatrésze, azok bizony nem hajlandóak működni a szar gépben, ez történik a ducati és walbro gyújtásokkal is! :-)
Egyébként a stihl a gyújtásait is maga gyártja, megvett egy gyújtás gyártó márkát?
vagy neki is külsős beszállítói vannak az ilyen alkatrészekkel?
Buche, Deskó nézzétek meg, hogy milyen gyújtás van a gépetekben, lehe, hogy egy harmadik féle, amivel csak hazánkba szálltítanak gépeket? :-)
Beszéltem a fehérvári szervizzel, a gyújtás ügyben és azt mondta a szervizes,hogy
kérdésemre típushibaként a gyújtás a 4010-esnél nem jellemző.
Bár kérdeztem,hogy ki szállít be gyújtás egységet a Dolmar-nak és azt mondta,hogy
az enyémnél két beszállító is fel van tüntetve.
1. Ducati
2. Walbro
Bár érdekes,hogy valószínűleg nem véletlen,hogy 2 beszállító is van,tehát
ebből talán lehet arra következtetni,hogy lehetett gond az egyikkel ezért
szállítatnak be egy másik beszállítóval is.........persze ez csak egy gondolat.
Azért--mint látszik-- enyhén szólva nem no-name gyújtásrendszerek vannak a Dolmar
kaszákban.......csak talán az a baj,hogy sem a Ducati,sem a Walbro
nem rendelkezik azzal a misztikus tulajdonsággal,--mint megtudtam tegnap-- mint földkerekén egyedül álló Stihl-ek és Husqvarnák,hogy soha,de soha a büdös
Ahogy mondod, újrakezdi, nem javul meg időközben magától, ez a való világ, hiába szeretné az ember magának megmagyarázni, hogy állítottam ezen-azon, jé, hátha nem jön elő a baj .
A Bakonyvasút filmet szerettem volna megnézni, az M1-en, ez a Győr-veszprém vasútvonal, ami a Cuha-völgynél megy, nagyon szép táj van arrafele.
23:30-kor kellett volna kezdődnie, de csúszott kb. 15 percet és az első 10 percben leragadt a szemem és elaludtam :-(
Nem értem, hogy miért kell az ilyen filmeket ilyen későn adni......
Bin Ladent nem elfogták, hanem meggyilkolták, van némi különbség :-)
Ez egy propaganda film, mint ezen és még jó pár csatornán nagyon sok műsor, mind arról szól, hogy az amcsik és még pár ország milyen erős, milyen jó fegyvereik vannak, stb.
Persze azért megnézem ezt majd én is, biztos ismétlik majd még vagy 1000szer, a többi hasonló filmet is meg szoktam nézni, csak nem szabad minden beszVpni, amit ezekben lát az ember. :-)