Kösz, de van itthon elég kacat még így is, hogy a 7900-ast kiraktam a lomtalanításba. Alig akarták elvinni. :):)
Lehet Dolminak van igaza, és azóta van az 5000-el gond, mióta a 7900-ast eladtad. Ezeknek a gépeknek lelkük van..... Az Alfa (autó) reklámba is benne van: "szív nélkül csak gépek lennénk" :)
Azért ezt meg nem értem, hogy a Makita, ami egy Japán cég, minek vesz gyujtásegységet a tésztazabáló Olaszoktól. Nem tartom valószinűnek, hogy pl. a Honda, Kawa ne tudna legalább olyan gyujtást csinálni.
Fiatalkoromban, ezelőtt 60éve olvastam, hogy vagy a Ducati vagy a Bimota, az 1000-es motorjába, a Yamaha-tól vette az FZR 1000-es komplett motorblokkot. Nem hiszem, hogy a Japánok rá lennének szorulva az Olaszokra. Sajnos a Maki gyertyakulcs is Olasz, ami egyenlő a fossal. Hiába Olasz, ez a Maki hibája, ők rakják a dobozba, ővék a felelőség.
Buche, azért az még érdekelne, hogy melegen leáll, vagy leállítás után nem indul újra ?
Most számoom, hogy 5-6 év alatt, 10-12 gyújtást raktak bel a gépbe garanciálisan?
Az a gyárnak is egy vagyon lehet, már csak a szervízköltségek fizetése is, bár nem tudom, hogy a kerti gépes szervizek mennyit kapnak a márkáktól óránként a szerelésekre.
Egyre furább ez a dolog, a márka veszít a megitéléséből, költséggel jár mind a márkának, mind a használóknak (garancia alatt is, de főleg a lejárta után), csak egy valaki jár jól, a szar minőségú gyűjtásokat gyártó cég :-(
Azt mondta,ha most megáll a gép és kidobja a picsba akkor is megérte,a motorja hihetetlen sokat kibírt,szereti és jó vétel volt,a gyújtás az egyetlen gond vele,de azt meg megoldják így.Ennyi.
Ha jól emlékszem van erre valami szabály, ha ugyanazon alkatrész x-szer kicserélik és ha utána is meghibásodik, akkor valami más megoldást kell eszközölniük.
Szerintem vagy másik gyújtást rakjanak bele, vagy adják vissza a gép árát!
Akkor lesz szopoda, ha az utolsó gyújtás kihúzza a garancia meghosszabításásnak a lejártát, akkor bukta a haverod. :-(
Persze az is lehet, hogy végre raknak bele egy megfeleően működő gyújtást, azért ez a agyárnak-márkának se mind1, a garanciális gyújtás sem lehet 2 fillér, maga az alkatrész és a szerelési költség.
A gép legalább 5-6 éves,iszonyat sokat ment és megy most is.Azért nem adja el a srác,mert könnyű és nem bírja a dereka meg a lábai a komatsuk súlyát.A gyújtótekercset meg kicserélik neki,mivel van rá garancia ha veszel egyet és elromlik bizonyos időn belül.
A kérdés csak az,hogy a 4000-es komatsuba ami ugyanannyit megy( 3 is van mostmár) miért nem romlik el,pedig az csak farmer kategóriás...a nagyobbakon meg szinte semmit nem cserélt,illetve egyiken volt motorgenerál,gyűrűtörés miatt.
Azt írtad, hogy "egy szezonban 2-3-at kell cserélni", én ebből azt vontam le, hogy nem garanciálsi a gép és ez lett a gép tapasztalata, hogy szezononként 2-3 gyújtást kell cserélni.
ha viszont van olyan gép, amibe 2-3 gyújtást kell évente gariban cserélni, akkor ezt a központi makisok is látják, mert az alkatrész cserét lejelentik nekik, tehát tudnak a problémáról, ha tipushibáról van szó, akkor cselekedniük kellene.
Egyébként, ha nekem lenne egy gépem, amiben évente 2-3 alkalommal cserélnek gariban gyújtást, akkor szépen megkérném őket, hogy legközelebb már ne azt a tipust rakják bele, ha ez nem működik, akkor eladom a gépet.
Nekem a 4600-as éa 5030-as gépem is emelt fordulatú, cikkszám alapján egy másik féle gyújtást kell hozzájuk rendelni, de hogy ez teljesen más gyújtás-e, vagy csak a fordulatszám paramétereiben ré-e el, azt nem tudom.
Vsizont a gyártónak bármikor joga van egy cikkszám alatti alkatrészt leváltani, tehát azt sem tudjuk, hogy a mostani alkatrészként kapható gyújtások megegyeznek-e a gyárilag beszereltekével.
Ezek iszonyat sokat kibírnak szerintem.A subaru nagyon komoly motor!Szerintem nálam a gx 25 fog először kifeküdni,bár nagyon szépen megy eddig mindkettő.
Nem értesz valamit:bármilyen hihetetlen is még a dolmar gyújtótekercsre is van garancia.Cserélik ha tönkre megy egy éven belül.Ja...és tönkre megy...:-)))))))
Azért azon is gondolkodj el, hogy mennyi dolmar-makita fűrészt vettek csak itt a fórumozók....
Számisztikát jó lenne figyelembe venni, ha a fórumozók 10 dolmart vesznek, míg 1 stihlt, akkor a dolmaroknál 10szer nagyobb a valószínűsége, hogy vmi hiba bekövetkezzen a gépeken.
Jah, ráadásul majd akkor köpködjön bárki is, ha Buche gépénél valóban tutira kiderül, hogy a gyújtás szállt el.
Én itt a fórumon 1 emberre emlékszem, aki konkrétan gyújtás cseréről írt a dolmar fűrészénél, azthiszem az egy másodkézből vett gép volt, ezenkívűl Te írtad, hogy egy ismerősöd kaszáján van ilyen gebasz, bár számomra azzal, hogy ő évente 2-3 alkalommal cserél ezen a gépek gyújtást, kissé hiteltelennek tűnhet a történet, persze lehethhoyg így van, de tényleg hihetetlen, hogy valaki nagyon sok tízezer forintokat költsön egy gép gyújtásának cseréjére.
Ahogy én néztem egy gyári gyújtás 15-20 ezer körül mozog, de ha van olcsóbb, vagy noname, akkor az is 5-8 ezer tuti van, abból 3 darab az már 24 ezer! namost aki ezt minden évben eljátsza az félökör!
Ha meg nem így van (remélem nem sértődsz meg, de tényleg hihetetlen ez a sztori), az elég gebasz dolog, mert azzal másokat is befolyásolhatsz, így pl. talán Buche-t is, mert akinek dolmarja van és netán gyújtás hibás gyanus a gépe, annak ez egy rémtörténet lehet és befolyásolhatja abban a döntésben, hogy javítsa-e a gépét, vagy gyorsan adjon túl rajta, amíg lehet.
Ha szépen megkérlek, akkor megkérdezed a haverodat, hogy hányszor és milyen időközönként cserél gyújtást a gépébe?
Meg azt, hogy mennyiért veszi a gyújtást, mert ha annyiba se kerül, mint a stihlbe egy légszűrő (ugye a haverod évente 2-3 darabot is cserél a gépébe, tehát feltételezem, hogy olcsó forrsából vásárol), akkor nagyon boldog leszek és már "epekedve várom" az első dolmar gépem gyújtásának az elszállását, mert gyújtást még nem cseréltem láncfűrészen és várom, hogy azt is megtanulhassam.
Mondhattok amit akartok,azért azt el kell ismerni,hogy elég sűrűn előfordul gyújtás probléma a dolmarokkal.Ez tény.Nem kell szépíteni sem védeni csak azért mert nekem olyan gépem van.Nekem is elszállt a koma szöghajtása az első tank benzin után és le is írtam,de ez nem jellemző,mert a másik kettő 3 illetve 4 éves.Szóval amivel gond van azzal akkor is gond van ha a kedves (elfogulatlan)gazdi a homokba dugja a fejét..........
Levettem a berántószerkezetet de a gyujtáson nincs rajta semilyen jelzés, szóval nem valószinű hogy stihl, de a látható részeken én nem találtam semmit.
Nézegettem a fűrészed robbantott rajzát, olyan mintha a gyertya pipa cserélhető lenne, érdemes lenne egy próbát tenni vele, hátha annak van valami baja.
Deskó, inkább vedd meg tőle és mutasd meg, hogy simán javítható, sőt talán nem is gyújtás hibás.
Nem tudom, hogy Buche végül mennyiért adja majd el, de szerintem akinek van most egy kis kp-ja, annak megéri vele tárgyalni.
Valaki derítse már ki, hogy a stihlekbe milyen gyújtás van, bár ez nem lesz könnyű, mert a stihl előszerettel rányomja a stihl logot, a nem stihl alkatrészekre is :-)
Persze értelek én.....ha megrendült a bizalom, mennie kell.
Nincs is ezzel gond....
Bár a kétpálcás gagyi és értéktelen hulladék kategóriába tenni az előzőleg
agyon dicsért fűrészt azért mert talán,tehát nem is biztos,hogy gyújtás problémával küszködik és egy gyertya csere nem oldotta meg a problémát, azért erős túlzásnak