Keresés

Részletes keresés

Dolmi mackó Creative Commons License 2011.05.31 0 0 90963

"Végülis szerencséje van, hogy ilyen gyakran beszarik a gyújtás, mert így mindig gariban cserélik és új gyújtás van a gépében"

 

Nem tudom mit szidjátok a dolmart, ilyet méga  stihl se tud!  :-))

Előzmény: Dolmi mackó (90962)
Dolmi mackó Creative Commons License 2011.05.31 0 0 90962

Akkor legközelebb is ilyet venne? :-)

Végülis szerencséje van, hogy ilyen gyakran beszarik a gyújtás, mert így mindig gariban cserélik :-)

Előzmény: fefe73 (90959)
LandCruiser Creative Commons License 2011.05.31 0 0 90961

Kösz, de van itthon elég kacat még így is, hogy a 7900-ast kiraktam a lomtalanításba. Alig akarták elvinni. :):)

Lehet Dolminak van igaza, és azóta van az 5000-el gond, mióta a 7900-ast eladtad. Ezeknek a gépeknek lelkük van..... Az Alfa (autó) reklámba is benne van: "szív nélkül csak gépek lennénk" :) 

 

Azért ezt meg nem értem, hogy a Makita, ami egy Japán cég, minek vesz gyujtásegységet a tésztazabáló Olaszoktól. Nem tartom valószinűnek, hogy pl. a Honda, Kawa ne tudna legalább olyan gyujtást csinálni.

Fiatalkoromban, ezelőtt 60éve olvastam, hogy vagy a Ducati vagy a Bimota, az 1000-es motorjába, a Yamaha-tól vette az FZR 1000-es komplett motorblokkot. Nem hiszem, hogy a Japánok rá lennének szorulva az Olaszokra. Sajnos a Maki gyertyakulcs is Olasz, ami egyenlő a fossal. Hiába Olasz, ez a Maki hibája, ők rakják a dobozba, ővék a felelőség.

 

Buche, azért az még érdekelne, hogy melegen leáll, vagy leállítás után nem indul újra ?

Előzmény: Törölt nick (90934)
Dolmi mackó Creative Commons License 2011.05.31 0 0 90960

Most számoom, hogy 5-6 év alatt, 10-12 gyújtást raktak bel a gépbe garanciálisan?

 

Az a gyárnak is egy vagyon lehet, már csak a szervízköltségek fizetése is, bár nem tudom, hogy a kerti gépes szervizek mennyit kapnak a márkáktól óránként a szerelésekre.

 

Egyre furább ez a dolog, a márka veszít a megitéléséből, költséggel jár mind a márkának, mind a használóknak (garancia alatt is, de főleg a lejárta után), csak egy valaki jár jól, a szar minőségú gyűjtásokat gyártó cég :-(

szóval én már végképp nem értem ezt :-)

Előzmény: fefe73 (90957)
fefe73 Creative Commons License 2011.05.31 0 0 90959

Azt mondta,ha most megáll a gép és kidobja a picsba akkor is megérte,a motorja hihetetlen sokat kibírt,szereti és jó vétel volt,a gyújtás az egyetlen gond vele,de azt meg megoldják így.Ennyi.

Előzmény: Dolmi mackó (90958)
Dolmi mackó Creative Commons License 2011.05.31 0 0 90958

Mert valószínűleg széria hibás a gyújtás!

 

Ha jól emlékszem van erre valami szabály, ha ugyanazon alkatrész x-szer kicserélik és ha utána is meghibásodik, akkor valami más megoldást kell eszközölniük.

Szerintem vagy másik gyújtást rakjanak bele, vagy adják vissza a gép árát!

 

Akkor lesz szopoda, ha az utolsó gyújtás kihúzza a garancia meghosszabításásnak a lejártát, akkor bukta a haverod. :-(

Persze az is lehet, hogy végre raknak bele egy megfeleően működő gyújtást, azért ez a agyárnak-márkának se mind1, a garanciális gyújtás sem lehet 2 fillér, maga az alkatrész és a szerelési költség.

 

 

Előzmény: fefe73 (90957)
fefe73 Creative Commons License 2011.05.31 0 0 90957

A gép legalább 5-6 éves,iszonyat sokat ment és megy most is.Azért nem adja el a srác,mert könnyű és nem bírja a dereka meg a lábai a komatsuk súlyát.A gyújtótekercset meg kicserélik neki,mivel van rá garancia ha veszel egyet és elromlik bizonyos időn belül.

A kérdés csak az,hogy a 4000-es komatsuba ami ugyanannyit megy( 3 is van mostmár) miért nem romlik el,pedig az csak farmer kategóriás...a nagyobbakon meg szinte semmit nem cserélt,illetve egyiken volt motorgenerál,gyűrűtörés miatt.

Előzmény: Dolmi mackó (90954)
Deskó74 Creative Commons License 2011.05.31 0 0 90956

Nekem a kaszában Walbro karburátor van,nem lepődnék meg,ha a

gyújtás is az lenne.....

Előzmény: fefe73 (90949)
Dolmi mackó Creative Commons License 2011.05.31 0 0 90955

Hát ez az, semmit sem tudunk, még azt se, hogy Buche gépébe valóban a gyújtás szállt-e el. (bár a jelek arra utalnak)

Jó lenne egy kis fényt engedni az alagutba, mert nagyon sötétben tapogatózunk :-)

Előzmény: fefe73 (90949)
Dolmi mackó Creative Commons License 2011.05.31 0 0 90954

Azt írtad, hogy "egy szezonban 2-3-at kell cserélni", én ebből azt vontam le, hogy nem garanciálsi a gép és ez lett a gép tapasztalata, hogy szezononként 2-3 gyújtást kell cserélni.

 

ha viszont van olyan gép, amibe 2-3 gyújtást kell évente gariban cserélni, akkor ezt a központi makisok is látják, mert az alkatrész cserét lejelentik nekik, tehát tudnak a problémáról, ha tipushibáról van szó, akkor cselekedniük kellene.

 

Egyébként, ha nekem lenne egy gépem, amiben évente 2-3 alkalommal cserélnek gariban gyújtást, akkor szépen megkérném őket, hogy legközelebb már ne azt a tipust rakják bele, ha ez nem működik, akkor eladom a gépet.

 

Nekem a 4600-as éa 5030-as gépem is emelt fordulatú, cikkszám alapján egy másik féle gyújtást kell hozzájuk rendelni, de hogy ez teljesen más gyújtás-e, vagy csak a fordulatszám paramétereiben ré-e el, azt nem tudom.

 

Vsizont a gyártónak bármikor joga van egy cikkszám alatti alkatrészt leváltani, tehát azt sem tudjuk, hogy a mostani alkatrészként kapható gyújtások megegyeznek-e a gyárilag beszereltekével.

Előzmény: fefe73 (90946)
fefe73 Creative Commons License 2011.05.31 0 0 90953

Ezek iszonyat sokat kibírnak szerintem.A subaru nagyon komoly motor!Szerintem nálam a gx 25 fog először kifeküdni,bár nagyon szépen megy eddig mindkettő.

Előzmény: Dolmi mackó (90951)
-Tsunami- Creative Commons License 2011.05.31 0 0 90952

A hondánál is van változtatás a gcv motoroknál, Attila gépe 10.000db-al későbbi gyártás mint az enyém.

Az övét Toyo Gyújtótrafóval szerelték és  atomjaira szedhető "lendkerékkel", az enyémen a hagyományos lendkerék és trafó van még.

Az enyémhez 4000 ft egy gyújtótrafó, az újabb szériás gépekhez a Toyo csak 1800 ft.

A lendkerék is pont a felébe kerül..

Előzmény: Deskó74 (90923)
Dolmi mackó Creative Commons License 2011.05.31 0 0 90951

Engem nem kell nyugtatni, nugyodt vagyok :-)

 

Egyébként már azt is kiváncsian "várom", hogy a mininégyüteműek mikor fognak meghibásodni, akár honda, akár subaru.

Iszonyat módon meg lettek tervezve, pedig nagyon kapnak szegénykék :)

Előzmény: fefe73 (90950)
fefe73 Creative Commons License 2011.05.31 0 0 90950

És tényleg....akkor ezért nem esett szét eddig annak ellenére hogy makita....:-)))))

csak vicc volt nyugi....:-))))))

Előzmény: Dolmi mackó (90948)
fefe73 Creative Commons License 2011.05.31 0 0 90949

Ezek közül jön a gyári gép valamelyikkel?Jó lenne azt is tudni,hogy melyik van a kaszákban és melyik a fűrészekben.....vagy ez tetszőleges?

Előzmény: Deskó74 (90947)
Dolmi mackó Creative Commons License 2011.05.31 0 0 90948

Mert a lombfúvódba japán, subaru moci van, nem? :-)))

Egyébként a kaszák 2T motorjainak egy része sem német moci, hanem japcsi, a négyüteműek meg szintén japcsik :-)

Előzmény: fefe73 (90945)
Deskó74 Creative Commons License 2011.05.31 0 0 90947

Írtam is már,a Dolmar 4010-nél két beszéllító is van:

-Ducati

-Walbro

Előzmény: fefe73 (90945)
fefe73 Creative Commons License 2011.05.31 0 0 90946

Nem értesz valamit:bármilyen hihetetlen is még a dolmar gyújtótekercsre is van garancia.Cserélik ha tönkre megy egy éven belül.Ja...és tönkre megy...:-)))))))

Előzmény: Dolmi mackó (90944)
fefe73 Creative Commons License 2011.05.31 0 0 90945

Igazad van,ne általánosítsunk:a fűrészekre eddig nem volt jellemező ez a hiba,bár most Buche nem annyira boldog......

Azért csak meg kéne nézni,hogy a gyári gyújtást ki szállítja és miért olyan amilyen.....hozzáteszem hogy a lombfújóm tökéletes a mai napig is....

Előzmény: Deskó74 (90942)
Dolmi mackó Creative Commons License 2011.05.31 0 0 90944

Azért azon is gondolkodj el, hogy mennyi dolmar-makita fűrészt vettek csak itt a fórumozók....

Számisztikát jó lenne figyelembe venni, ha a fórumozók 10 dolmart vesznek, míg 1 stihlt, akkor a dolmaroknál 10szer nagyobb a valószínűsége, hogy vmi hiba bekövetkezzen a gépeken.

 

 

Jah, ráadásul majd akkor köpködjön bárki is, ha Buche gépénél valóban tutira kiderül, hogy a gyújtás szállt el.

Én itt a fórumon 1 emberre emlékszem, aki konkrétan gyújtás cseréről írt a dolmar fűrészénél, azthiszem az egy másodkézből vett gép volt, ezenkívűl Te írtad, hogy egy ismerősöd kaszáján van ilyen gebasz, bár számomra azzal, hogy ő évente 2-3 alkalommal cserél ezen a gépek gyújtást, kissé hiteltelennek tűnhet a történet, persze lehethhoyg így van, de tényleg hihetetlen, hogy valaki nagyon sok tízezer forintokat költsön egy gép gyújtásának cseréjére.

Ahogy én néztem egy gyári gyújtás 15-20 ezer körül mozog, de ha van olcsóbb, vagy noname, akkor az is 5-8 ezer tuti van, abból 3 darab az már 24 ezer! namost aki ezt minden évben eljátsza az félökör!

 

Ha meg nem így van (remélem nem sértődsz meg, de tényleg hihetetlen ez a sztori), az elég gebasz dolog, mert azzal másokat is befolyásolhatsz, így pl. talán Buche-t is, mert akinek dolmarja van és netán gyújtás hibás gyanus a gépe, annak ez egy rémtörténet lehet és befolyásolhatja abban a döntésben, hogy javítsa-e a gépét, vagy gyorsan adjon túl rajta, amíg lehet.

 

Ha szépen megkérlek, akkor megkérdezed a haverodat, hogy hányszor és milyen időközönként cserél gyújtást a gépébe?

Meg azt, hogy mennyiért veszi a gyújtást, mert ha annyiba se kerül, mint a stihlbe egy légszűrő (ugye a haverod évente 2-3 darabot is cserél a gépébe, tehát feltételezem, hogy olcsó forrsából vásárol), akkor nagyon boldog leszek és már "epekedve várom" az első dolmar gépem gyújtásának az elszállását, mert gyújtást még nem cseréltem láncfűrészen és várom, hogy azt is megtanulhassam.

Előzmény: fefe73 (90941)
Deskó74 Creative Commons License 2011.05.31 0 0 90943

" Deskó, inkább vedd meg tőle és mutasd meg, hogy simán javítható, sőt talán nem is gyújtás hibás."

 

Gondoltam rá én is és szívesen meg is venném,csak most feltornyosultak a kiadásaim

mostanság, LPG, KMP műszaki vizsga.....hogy csak az autónál maradjak,én nincs vége a

listának...sajnos. :-((

Előzmény: Dolmi mackó (90936)
Deskó74 Creative Commons License 2011.05.31 0 0 90942

"dolmarokkal"....???

 

Beleértve a sűrű előfordulásba a fűrészeket is ugye....????

Mert mintha Te csodálkoztál volna,hogy kaszákról már hallottál,viszont

fűrészekről még egyszer sem.

Vagy rosszul emlékszem...???

 

 

 

" .Szóval amivel gond van azzal akkor is gond van ha a kedves (elfogulatlan)gazdi a homokba dugja a fejét.........."

 

Ha itt most rám céloztál,az nem teljesen világos miért,mivel én őszintén leírtam,megosztottam mindenkivel a problémám a kaszával,a fátyolos szememtől

függetlenül. ez így a korrekt .....szerintem.

Ha jól emlékszem még meg is lepődtél rajta a fűkaszásban...

 

Különben egyetértek,ezt mondom én is,hogy lehetnek,vannak problémák alkatrészekkel, gépekkel, minden márkában és kategóriában.

 

 

 

Előzmény: fefe73 (90941)
fefe73 Creative Commons License 2011.05.31 0 0 90941

Mondhattok amit akartok,azért azt el kell ismerni,hogy elég sűrűn előfordul gyújtás probléma a dolmarokkal.Ez tény.Nem kell szépíteni sem védeni csak azért mert nekem olyan gépem van.Nekem is elszállt a koma szöghajtása az első tank benzin után és le is írtam,de ez nem jellemző,mert a másik kettő 3 illetve 4 éves.Szóval amivel gond van azzal akkor is gond van ha a kedves (elfogulatlan)gazdi a homokba dugja a fejét..........

Dolmi mackó Creative Commons License 2011.05.31 0 0 90940

Én most olyat olvastam, hogy a ducati gyújtás van némelyik stihlben is, de hogy ez mikori, gyári-e, stb., az jó kérdés :-)

Előzmény: aroxer (90938)
Dolmi mackó Creative Commons License 2011.05.31 0 0 90939

Igen cserélhető, vmi 1500 forint körül kapható.

 

 

Előzmény: aroxer (90937)
aroxer Creative Commons License 2011.05.31 0 0 90938

Engem nem hagyott nyugodni a dolog :-)

Levettem a berántószerkezetet de  a gyujtáson nincs rajta semilyen jelzés, szóval nem valószinű hogy stihl, de a látható részeken én nem találtam semmit.

Előzmény: Dolmi mackó (90936)
aroxer Creative Commons License 2011.05.31 0 0 90937

Üdv,

Nézegettem a fűrészed robbantott rajzát, olyan mintha a gyertya pipa cserélhető lenne, érdemes lenne egy próbát tenni vele, hátha annak van valami baja.

Előzmény: Törölt nick (90932)
Dolmi mackó Creative Commons License 2011.05.31 0 0 90936

Deskó, inkább vedd meg tőle és mutasd meg, hogy simán javítható, sőt talán nem is gyújtás hibás.

Nem tudom, hogy Buche végül mennyiért adja majd el, de szerintem akinek van most egy kis kp-ja, annak megéri vele tárgyalni.

 

Valaki derítse már ki, hogy a stihlekbe milyen gyújtás van, bár ez nem lesz könnyű, mert a stihl előszerettel rányomja a stihl logot, a nem stihl alkatrészekre is :-)

Előzmény: Deskó74 (90935)
Deskó74 Creative Commons License 2011.05.31 0 0 90935

Persze értelek én.....ha megrendült a bizalom, mennie kell.

Nincs is ezzel gond....

 

Bár a kétpálcás gagyi és értéktelen hulladék kategóriába tenni az előzőleg

agyon dicsért fűrészt azért mert talán,tehát nem is biztos,hogy gyújtás problémával küszködik és egy gyertya csere nem oldotta meg a problémát, azért erős túlzásnak

tartom.... márkától függetlenül.

 

Előzmény: Törölt nick (90932)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.31 0 0 90934

Tudtam én , hogy vannak még önzetlen , segítőkész emberek.Könnybe lábad a szemem , tényleg. :-)))))

 

Inkább vegyél egy jó 5000-est a 7900-as mellé ! Mennyit érne meg ?  :-))

Előzmény: LandCruiser (90902)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!