Pár napja volt szó róla, hogy miért lapítja le a szalagfűrész a szalagon a fogakat egyenes kerék bandázsolásnál. Itt van egy kis videó Mathias Wandeltől amiben megmutatja miért előnyös ha ívesre alakítjuk ki a bandázsolást. A szalag mindig magától be fog állni a helyes pozicióba így ha megfelelő az ív akkor a fogak sem fognak lelapulni. Ezt az íves megoldást sok helyen alkalmazhatjuk.
Igen, köszönöm, erre gondoltam, hogy valami hasonlót készítek. Ez a "vezetőasztal" sokkal jobban használható, mint a gyári szögvezető, mert ahogy a videón is látszik, távtartóként is használható. A vágási kapacitás csökkenés nem probléma, mert a vezetőasztalt úgyis kisebb munkadarabokhoz használnám.
Én ugyan a hobbisták között is kezdőnek számítok, de talán mindenki egyetért velem abban, hogy előbb utóbb még jobb asztali körfűrészekhez is elkészül a saját "szögvezetőd".
Ahogy írod, neked egyelőre meg 90 fokos vágásokhoz kellene, ezért (gondolom 2 sín van az Einhellen is) egy ilyen elkészítését javaslom, nem hiszem hogy 1-2-3 óránál tovább tart az elkészítése:
A sínbe lehet keményfa, műanayg, alumínium .. stb anaygból a csúszkát megcsinálni, a táblát meg érdemes rétegelt lemezből (bár én pl. MDF-ből csináltam meg).
Nyilván ilyenkor elveszik majd valamennyi a max. vágáskapacitásból, ezt te mérlegeld hogy megéri-e/megfelel-e.
Apósomnak Einhell BT-TS 1500 típusú (semminél jobb kategóriás) körfűrésze van, leginkább hulladékfa tüzifává aprítására van használva, arra meg is felel. Használtan vette, és egy kicsit le van strapálva. A szögvezetője, mivel műanyagból van, legalább 1-2 fokot "kotyog" a sínben. Kérdésem, hogy ezek a sínek szabványos méretűek-e, tehát van-e rá esély, hogy ha sikerül találni egy másik körfűrész strapabíróbb szögvezetőjét, akkor az jó lesz hozzá? Tudom, mérjem meg, de ha esélytelen, akkor nem is keresgélek, hanem csinálok fából. Persze az nem lesz állítható, de a fix 90 fokos vezető az nagyon kellene, mert most nálam van és apróbb barkács munkákhoz szükségem lenne arra, hogy rendes derékszöget tudjak vágni, amire kézi, vagy dekopír fűrésszel nem vagyok képes.
Nálunk leállítják a repülőgépek ápolását ha az esti szerszám leltárnál valakinek hiányzik valamilyen szerszáma. Volt már rá precedens, hogy újra le kellett szerelnünk a burkolatokat, hátha mögötte maradt, persze addig nem mehetünk haza amíg nincs meg az elveszett szerszám. Van ám ilyenkor anyázás rendesen, ha 200 ember keresi valakinek a szerszámát ahelyett, hogy mehetnénk haza. Másnap persze piszok sok ingyen kávét és ingyen kólát iszunk kiengesztelésként a szerszámot elvesztő kollega kontójára.
Az összes személyes szerszámos ládát, a fali szerszámos szekrényeket minden este le kell leltároznunk, hogy nem e hiányzik valami. Erre egy óra áll rendelkezésünkre a munkaidő végén. (ja és közben rendrakást és takarítást is meg kell ejteni)
Minden leszerelt alkatrészre, még a csavarokra is jelzőcimkét kell írnunk, hogy mikor ki szedte le, mi a megnevezése, melyik repülőgépről való, és honnan, milyen munkaszám alapján lett leszerelve, miért, az alkatrész gyári száma, sorozatszáma stb. szóval van mit írkálnunk napközben is. Többféle színű jelölő címkéket használunk, a címke színének is van jelentése.
Műhelyben tényleg felesleges az ilyen övtáska, nekem a zsebeimben több szerszám szokott lenni, mint a szerszámos ládámban igaz 9 nagy zseb van a munkás nadrágomon, és további 7 zseb a kabátján. :) Még egy nagy marék tartalék csavar is szokott lenni az egyik zsebemben a sűrűn használt fajtákból. :)
Még számítástechnikus koromban volt egy kolegám aki hasonló volt, az íróasztalán hegyekben álltak a papírok, a pár napos reggeli maradványai, üres kólás üvegek, összegyűrt papírfecnik, taknyos zsebkendők és hasonló dolgok. Soha nem talált semmit. Az én íróasztalom szembe volt az övével és amikor már nem fért el sehogy akkor elkezdte áttolni a szemét hegyet az én asztalomra, amitől idegbajt tudtam kapni. Egyszer bepöccentem és széthúztam a két asztalt, hogy legyen köztük 20 cm hely. A következő tolásnál a két asztal közé kezdtek potyogni a szemetek, de ez sem zavarta, egy nap alatt az asztallap magasságáig megtelt a rés is szeméttel. Akkor annyira széthúztam már a két asztalt, hogy volt közöttük jó 70-80 cm hely, de a következő szemétkupac tolásnál a monitora is leesett az asztalról a két asztal közé. :)
A vincseszterén is ilyen rend volt nála, a megírt programot sem találta meg már fél óra múlva amin napokon át dolgozott. Mindig lemásolta a saját programját, és belejavított, de mivel nem tudta, hogy az melyik verzió volt így állandóan hibákat vitt bele a programjába. Aztán előkerült a vincseszteréről egy több hetes verzió, és ő a legnagyobb lelki nyugalommal beszerkesztette a friss programokba, aztán csodálkozott, hogy nem úgy működik a programja ahogy elvárta volna, pedig már kijavította, csak éppen másik file-ban volt az a verzió. Rémálom volt vele együtt dolgozni határidőre.
Az aldis csavarbehajtó dobozában még fúrókészlet is van gyárilag a bitkészlet mellett. :)
Ha kivágod a dobozod belsejét akkor a bitek el fognak mászkálni a teljes dobozban és akkor sékelhetsz a dobozzal mire kirázod belőle. Sokkal praktikusabb, ha tépőzárral rögzíted a doboz külső öldalán, az könnyen levehető ha kell, de mégis van egy fix helye, és még külön kéz sem kell a bittartóhoz.
' De a legnagyobb meló az lesz, hogy hozzá kell toldanom az épülethez egy anyagtárolót, mert jelenleg a műhelyem és a garázs fele is alapanyagokkal és egyéb hasznos holmijaimmal van tele. "
Ugyanebben a cipőben járok én is, csak nekem nem a garázs fele van tele egyéb hasznos holmival hanem az egész. Már odáig fajult nálam a garázs megtöltése, hogy csak oldalazva tudok bemenni :) A kocsi persze a szabad ég alatt alszik.
Persze munka közben sokszor a munkapadon a szerszámok közt köt ki a kulcs, de lassan majdcsak ráidomul a kezem, hogy mindig a helyére cuppantsam vissza.
Szalagfűrészen: imbuszkulcs, 10-13 villáskulcs, ceruza (ráhúzva a végére egy rugó), kis vinkli. Ezek vannak mágnessel rögzítve a gépre, mindig kéznél van.
Led lámpát is mágnessel rögzítem ha szükséges a fűrésznél.