Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Osztom a véleményed, hozzátéve hogy az első LH12-es Credokba is hasonló ülések kerültek, amit többen szidtak, a később beépített lengyel ülések javára.
Nem mellesleg ezek a székek minden tegnap általam felsorolt egyéb tulajdonságokkal is kiválóak voltak.
Én nem tudom, hogy a mostani székek túlnyomó többségének az előállítása mennyivel olcsóbb, illetve mennyivel strapabíróbbak a mai ülések, de szerintem ezen a piacon az elmúlt 20 év nem a fejlődés jegyében zajlott. Kb. egy MAN Lion's Coachba van beszerelve olyan, sokoldalúan jó tulajdonságokkal rendelkező ülés, amilyen anno az Ik256-ba volt.
És ez nem kizárólag arról szól, hogy most 6 utassal többet zsúfolunk be ugyanarra a légköbméterre, hanem az ülések ergonómiai visszafejlődéséről.
Jobbára igen, de nem teljesen. Sok múlik még egy túlszékezett buszon is a szék többi tulajdonságán. A szűk lábteret ha kompenzálni nem is tudja, de valamelyest elviselhetőbbé teszi, ha:
- az ülőpad maximálisan magas. (A Credo "szócső" anno írta, hogy az övéké csak 5 centivel alacsonyabb a maximálisnál, az igazán nem sok. De. Túlszékezésnél nagyon is sok.)
- a háttámla magas, eléri a fej magasságát. Ha egy háttámla nem elég magas, s kb. a nyak felett végződik (Mercedes Intouro), akkor azonnal ingerend támad lejjebb csusszanni. Ezt túlszékezésnél nem tudod megtenni.
- a fej meg van támasztva egy jól eltalált helyen kialakított párnával. Ha nincs, akkor is megint csak automatikusan lejjebb csúsznál.
- a fej kényelmes megtámasztásához ideális a háttámla dőlésszöge.
- a szék háttámlájának a hátulja nem bordázott, nincsenek rajta idegesítő kitüremkedések, újságtartóháló-csavarok, asztalkák stb. Ha vannak, akkor még rövid időre sem tudod megtámasztani az előtted lévő szék háttámláján a térded. (Pl. a Credós üléseknél van egy teljesen felesleges borda, amit kizárólag kínzóeszközként tudok értelmezni.)
- ha a derekadat kellően hosszú és erős karfa támasztja meg.
Mindezek alapján azt kell mondanom, hogy minden általam eddig próbált túlszékezett busz közül az EAG túlszékezett buszai a legkényelmesebbek. (Bár az is igaz, hogy általában nem túlszékezett EAG-okkal utazok, ezért nincs meg bennem a típus iránti düh-:)
Azért túlzásokba ne essünk, örvendetes hogy lecsaptak ezekre a megkímélt Crossway-ekre, jobb, mintha raktárra gyártott Credókat vettek volna - drágábban. Ezek tovább buszok maradnak.
És bizony, örülni kell, mert a 200-asok, 400-asok és az EC-khez képest is jelentős színvonal emelkedést jelentenek.
Mindegyikben volt, csak vannak akik kiszedték. Németországban kötelező dolog. Ha a buszvezető fékez ne a szélvédőn landoljon az utas és a korlát előtt nem is állhat senki menet közben. Másrészről pedig felér egy IQ feladvánnyal hogy hogy működik és az utasok ezt hogy reagálják le. Az eredmény elég siralmas.
Úgymond csepp a tengerben. Legalább háromszor ennyinek kellett volna jönnie, hogy érdemi javulás legyen, de nehéz időket élünk, ennek is örülni kell, ki tudja, mikor lesz lehetőség legközelebb új, vagy akár használt kocsik beszerzésére.
Minden régi kedves utasnak és sofőrnek örülök, persze Évi ellen sem lett volna kifogásom.:-)
G. Petivel futottam össze pár hete az Árkádban. Megállapítottam, hogy ugyan jóval több haja maradt, mint nekem, de így legalább sokkal őszebb is nálam, meg azt is megbeszéltük, hogy a mostani Credo-ja azért nem egy 395-ös.:-)