most jutott eszembe, hogy nagyon rég nem voltam fmh börzén, olyan rég, hogy hirtelen nem is jutott eszmebe hogy hánytól szokott kezdődni, felmetnem a honalpra.... ééééés.... nincs kiírva. Nincsen kiírva hogy mettől meddig tart.
Szerintem is ezt kellett volna tenni. A Quabla szergeje nagyon jó lett, el is vitték, mint a cukrot. A piackutatás ezzel megvolt, a Pikonak csak le kellett volna koppintani egy másik pályaszámmal. Szerintem a különszéria megrendelője szívhatja a fogát, nehogy rajta maradjon a készlet egy része, főleg úgy, hogy kijön egy ugyanúgy elcseszett gyári eresztés is.
A korábbi rugalmas de nagyon strapabíró (szinte a LEGOhoz hasonlító minőségű) műanyaguk mára nagyon rugalmas kevésbé stabillá vált
Épp' a minap akartam szétpattintani egy békebeli N-es kis ércszállítót. Azon felül, hogy botrányosan sorjás az egész cucc (emiatt akartam szétszedni), a kocsi műanyag felsőrésze annyira rideg, mintha porcelánból lenne. Nemhogy eltört a szétpattintásnál, hanem egyenesen szilánkokra esett szét.
A motorgyártást visszavonhatatlanul leépítette a Roco, az üzemet bezárta a gépeket eladták és az alkalmazottak átcsoportosította. Mindenesetre az ausztrában foglalkoztatottak létszáma a hírek szerint kb. annyival csökkent mint amennyien a motorgyártásban résztvettek. A management gondolom hamar észrevette, hogy a PIKO gond nélkül alkalmazza a Mabuchi kínai változatát. Arra is hamar rá kellet döbbenniük, hogy a PIKO nem viccel és komoly árversenyre kényszeríti őket, sőt "szemtelen" módon belepiszkított a levesbe és árcsökkentésre kényszerítette őket. Markánsan jelentkezett ez a pl. a Ludmilla esetében, de gondolom a PIKO szergejt sem ünnepelték meg Bergheimban. Teljesen kézenfekvő volt, hogy spórolniuk kell. Mi jöhetett kapásból szóba ? Természetesen az emberi munkerő leépítése. Miként lehet ezt megoldani ? Kiszervezéssel, automatizálással. Az olcsóbb de még használható motornak egy beszállítótól való vásárlása azonnali költségcsökkenést jelentett. A festést és feliratozást a Vietnámban alapított gyárukban nagyon magasszinten automatizálták - elsősorban a maszkolási technológiára gondolok itt. Aztán szerintem a műanyag minősége sem a régi, bár erre nincs bizonyítékom, de amikor fúrok farigcsálok ez az érzésem támad. A korábbi rugalmas de nagyon strapabíró (szinte a LEGOhoz hasonlító minőségű) műanyaguk mára nagyon rugalmas kevésbé stabillá vált. Ezen is biztosan lehet spórolni.
Én mindenesetre tartok itthon néhány tartalék motort, vegyesen Roco, Bühler és Mashima motorokat. Az eddig tapasztalataim szerint azonban a PIKO mozdonyokkal eddig nem volt gondom. A Roco Vectronomban is már Mabuchi motor van. Eddig panasz nélkül. Hozzáteszem, hogy én őskövület vagyok és analógban utazom, tehát a digitalizálás esetleges negatív hatásainak nincs kitéve a motor.
Az MTB-el kapcsolatosan SAS tud megfelelő választ adni.
pont a kocurból házon belül is elég komoly a "konkurencia" Nekem a 842-es van meg, most pedig elvileg a 736-os kapható. (és egy kicsit vacillálok is, hogy be kéne szerezni, mert milyen jól mutatna itthon együtt a kettő...) ...A DT-s kocur létezése pedig eddig teljesen el is kerülte a figyelmemet... vagyis akkor ezzel a DT-s 457-essel együtt három különböző modell létezik... (és mindegyik fut/futott itthon)...
... minde végülis valahol megnyugtató, mert azt sejteti, hogy a 842-es kocur jól fogyott. (És ha esetleg a búvár is hasonló sorsra jutna, akkor ott a legegyszerűbben egy bejárós pályaszámmal lehetne egy kis magyar vonatkozást becsempészni a dologba, ha ilyesmire kapható az mtb...)
Amit nem értek, hogy ha nincs ilyen kasztni akkor miért kellett nekik ragaszkodni a hangtompítóhoz? Ugyanezt a festést kiadhatták volna csövesként is, arra elvileg jó lenne az 52800-as kasztni három zsaluval, díszléccel. Abból csinált egyébként a Quabla is telibordó MÁV változatot tudtommal. Bajszosként is volt ilyen tompító nélküli, illetve átmeneti festéssel is.
No, az ilyen hsz és képanyag az, amiért "megéri" -legtöbbször csak passzívan-követni a fórumot. Egy apróságnak tűnő kiegészítő, ami nagyon szépen el lett készítve. Én az ilyen munkáért tudok lelkesedni. Gratulálok hozzá!!!
Nem áll szándékomban senkit sem megbántani, így nem egy konkrét hozzászólásra reagálnék, hanem magára az aktuális témára.
Nos, a vasútmodell gyártás, mint olyan, kőkemény üzlet bármelyik nagy modellgyártó cégnek külföldön és itthon, de a kisszériások többségének is. Komoly pénzek mennek el a nagy cégeknél témák kutatására, felmérésekre, üzleti tervekre, alkatrészek tervezésére, gyártására, munkások fizetésére, marketingre, logisztikára és még ki tudja mire...
Éppen ezért csak a szükséges mértékig dolgoznak ki részleteket, azokat, amelyek befektetés/megtérülés szinten megérik, a többit gond nélkül elnagyolják, így általában a belső részletek, vagy a külső, de nem szem előtt lévő részletek (pl. alvázberendezések) sínylik meg. Van azért üdítő kivétel is, pl. a PIKO Laminátkája, ahol még a vonórudak is kidolgozásra kerültek, az alvázon lévő szerelőlámpák is megvannak, sőt világítanak is, cserébe - talán az elszabadult költségek miatt - raktak bele egy gyenge minőségű motort... Ebből fakad, hogy tökéletesen valósághű modellt ilyen szinten ne is keressen a modellező, mert csalódni fog. Ezerszer volt itt téma a fórumon a modellek kapcsán a kompromisszumkészség, kinek mi fér még bele?
A szenvedély, hogy minden látható részletet úgy kidolgozzunk, ahogy a valóságban is van, csak néhány "megszállottnál" van meg és az ilyen modellek általában megrendelésre készülnek egy-két-öt darabos szériában, így kereskedelmi forgalomba - sokszor szem elé sem! - nem kerülnek. Jellemzőjük, hogy bőven kihasználják a technika vívmányait (3D nyomtatás, fotómaratás, CNC marás, lézervágás, műgyantaöntés). A teljesség igénye nélkül ide sorolnám a hazai modellezők közül Koszti Tamás Bzmot-ját, Nagy Zoltán jó pár modelljét, Novák András modelljeit vagy éppen a lelkes fiatalokból álló Elite Model-t, de persze a régebbi időkben is voltak ilyen szenvedélyes modellezők, mint Domonkos Bandi bácsi.
És most egy távolabbi párhuzam a makettezéssel. Az elmúlt években egyre nagyobb trend lett a makett gyártók körében, hogy makettjeiket csak egy bizonyos szintig dolgozzák ki alaposan, mintegy teret adva az "aftermarket" kiegészítőket gyártó cégeknek. Ezek aztán tényleg mindent beleadnak a kiegészítőikbe, hogy a lehető legjobban hasonlítsanak a valódira, így hihetetlenül részlet gazdag, valósághű makettek születhetnek. Persze az alap makettnél két-háromszor magasabb áron...
Talán az A.C.M.E. is így van vele, hogy jó az a Gigant klíma úgy, ahogy mi megcsináltuk. Jelzés szinten, jelképesen ott van, aztán akinek nem tetszik majd lecseréli másra...