Keresés

Részletes keresés

teaház Creative Commons License 2021.06.25 0 0 42755

Igen!

Előzmény: Sz. G. Á. (42754)
Sz. G. Á. Creative Commons License 2021.06.25 -1 0 42754

most jutott eszembe, hogy nagyon rég nem voltam fmh börzén, olyan rég, hogy hirtelen nem is jutott eszmebe hogy hánytól szokott kezdődni,
felmetnem a honalpra.... ééééés.... nincs kiírva.
Nincsen kiírva hogy mettől meddig tart.

...9-12 még mindig?

Bad Schandau Creative Commons License 2021.06.25 -1 1 42753

Szerintem is ezt kellett volna tenni. A Quabla szergeje nagyon jó lett, el is vitték, mint a cukrot. A piackutatás ezzel megvolt, a Pikonak csak le kellett volna koppintani egy másik pályaszámmal. Szerintem a különszéria megrendelője szívhatja a fogát, nehogy rajta maradjon a készlet egy része, főleg úgy, hogy kijön egy ugyanúgy elcseszett gyári eresztés is.

Előzmény: R-Cs-Cs (42735)
nazareth Creative Commons License 2021.06.25 0 0 42752

A korábbi rugalmas de nagyon strapabíró (szinte a LEGOhoz hasonlító minőségű) műanyaguk mára nagyon rugalmas kevésbé stabillá vált

Épp' a minap akartam szétpattintani egy békebeli N-es kis ércszállítót. Azon felül, hogy botrányosan sorjás az egész cucc (emiatt akartam szétszedni), a kocsi műanyag felsőrésze annyira rideg, mintha porcelánból lenne. Nemhogy eltört a szétpattintásnál, hanem egyenesen szilánkokra esett szét. 

Előzmény: Förster (42751)
Förster Creative Commons License 2021.06.25 0 3 42751

A motorgyártást visszavonhatatlanul leépítette a Roco, az üzemet bezárta a gépeket eladták és az alkalmazottak átcsoportosította. Mindenesetre az ausztrában foglalkoztatottak létszáma a hírek szerint kb. annyival csökkent mint amennyien a motorgyártásban résztvettek. A management gondolom hamar észrevette, hogy a PIKO gond nélkül alkalmazza a Mabuchi kínai változatát. Arra is hamar rá kellet döbbenniük, hogy a PIKO nem viccel és komoly árversenyre kényszeríti őket, sőt "szemtelen" módon belepiszkított a levesbe és árcsökkentésre kényszerítette őket. Markánsan jelentkezett ez a pl. a Ludmilla esetében, de gondolom a PIKO szergejt sem ünnepelték meg Bergheimban. Teljesen kézenfekvő volt, hogy spórolniuk kell. Mi jöhetett kapásból szóba ? Természetesen az emberi munkerő leépítése. Miként lehet ezt megoldani ? Kiszervezéssel, automatizálással. Az olcsóbb de még használható motornak egy beszállítótól való vásárlása azonnali költségcsökkenést jelentett. A festést és  feliratozást a Vietnámban alapított gyárukban nagyon magasszinten automatizálták - elsősorban a maszkolási technológiára gondolok itt. Aztán szerintem a műanyag minősége sem a régi, bár erre nincs bizonyítékom, de amikor fúrok farigcsálok ez az érzésem támad. A korábbi rugalmas de nagyon strapabíró (szinte a LEGOhoz hasonlító minőségű) műanyaguk mára nagyon rugalmas kevésbé stabillá vált. Ezen is biztosan lehet spórolni.

Én mindenesetre tartok itthon néhány tartalék motort, vegyesen Roco, Bühler és Mashima motorokat. Az eddig tapasztalataim szerint azonban a PIKO mozdonyokkal eddig nem volt gondom. A Roco Vectronomban is már Mabuchi  motor van. Eddig panasz nélkül. Hozzáteszem, hogy én őskövület vagyok és analógban utazom, tehát a digitalizálás esetleges negatív hatásainak nincs kitéve a motor.

Az MTB-el kapcsolatosan SAS tud megfelelő választ adni.

Előzmény: Jeffsy (42733)
kavicsasínen Creative Commons License 2021.06.24 -1 1 42750

Áprilisi tréfát minek? :)

Előzmény: róbertke (42749)
róbertke Creative Commons License 2021.06.24 0 1 42749

Ilyent rendelt már valaki?   

H0 Expert Diesellok BR 120 DB #52470 / #52471 

 

 

kavicsasínen Creative Commons License 2021.06.24 0 0 42748

Ezt szerintem ő se tudja, el van foglalva az MTB-vell.:D

Előzmény: Zolivonat72 (42746)
braun Creative Commons License 2021.06.24 -1 1 42747

Mondom, ne nekem szegezd ezt a kérdést, hanem a Pikónak.

Előzmény: M63,008 (42738)
Zolivonat72 Creative Commons License 2021.06.24 0 1 42746

Hol láttad csillag nélkül a Piko Szergejt?

Előzmény: kicsamo (42740)
kavicsasínen Creative Commons License 2021.06.24 0 0 42745

A Piko katalógusban ott van mindkettő, bár ugyanazzal a nagyvasúti képpel.

Előzmény: kicsamo (42740)
kavicsasínen Creative Commons License 2021.06.24 0 1 42744

Bocs, de te miről beszélsz? Ott van a fénykép a már kész modellekről, mindkettő csillagos..:)

Előzmény: kicsamo (42740)
zetaman Creative Commons License 2021.06.24 0 0 42743

Köszönöm az infót.

Előzmény: kicsamo (42740)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.06.24 -1 3 42742

:-))))

Így a műszak végén nevettem egy jót!

 

Elkezdtem a VMC/ROCO Bz-t kicsomagolni. Nekem jók a benyomásaim elsőre. 

Előzmény: M63,008 (42738)
kicsamo Creative Commons License 2021.06.24 0 1 42741

Magyarországon*

Előzmény: kicsamo (42740)
kicsamo Creative Commons License 2021.06.24 0 0 42740

Az 52818-as szerepel a Piko katalógusában, ez lesz általánosan elérhető, mint csillagos változat.

A 97800-as viszont különkiadású, ez nincs a katalógusban. Ez kifejezetten csak magyarországon lesz elérhető, csillag nélkül.

Előzmény: zetaman (42711)
.:radarcontakt:. Creative Commons License 2021.06.23 0 0 42739

457 Dunaújvaros papírgyárban dolgozik, a 842 ha jól tudom Pécs környékén.

Előzmény: Sz. G. Á. (42737)
M63,008 Creative Commons License 2021.06.23 -1 9 42738

És ez mentség valamire?

(Ha valakinek nincsen űrrakétája, akkor kilő helyette egy mosógépet, mert az van?)

Előzmény: braun (42729)
Sz. G. Á. Creative Commons License 2021.06.23 0 1 42737

pont a kocurból házon belül is elég komoly a "konkurencia"
Nekem a 842-es van meg,
most pedig elvileg a 736-os kapható. (és egy kicsit vacillálok is, hogy be kéne szerezni, mert milyen jól mutatna itthon együtt a kettő...)
...A DT-s kocur létezése pedig eddig teljesen el is kerülte a figyelmemet... vagyis akkor ezzel a DT-s 457-essel együtt három különböző modell létezik...
(és mindegyik fut/futott itthon)...

... minde végülis valahol megnyugtató, mert azt sejteti, hogy a 842-es kocur jól fogyott.
(És ha esetleg a búvár is hasonló sorsra jutna, akkor ott a legegyszerűbben egy bejárós pályaszámmal lehetne egy kis magyar vonatkozást becsempészni a dologba, ha ilyesmire kapható az mtb...)

Előzmény: S.A.S (42723)
braun Creative Commons License 2021.06.23 0 1 42736

Kérdezd meg a Pikót.

Előzmény: R-Cs-Cs (42735)
R-Cs-Cs Creative Commons License 2021.06.23 0 3 42735

Amit nem értek, hogy ha nincs ilyen kasztni akkor miért kellett nekik ragaszkodni a hangtompítóhoz? Ugyanezt a festést kiadhatták volna csövesként is, arra elvileg jó lenne az 52800-as kasztni három zsaluval, díszléccel. Abból csinált egyébként a Quabla is telibordó MÁV változatot tudtommal.
Bajszosként is volt ilyen tompító nélküli, illetve átmeneti festéssel is.

 

Előzmény: braun (42729)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.23 0 4 42734

Ha a Piko Laminatka motorja gyengebb minosegu, lelektanilag jobb ha felkeszulnek arra hogy a V43-ase is az lesz.

Előzmény: tothgun modells (42726)
Jeffsy Creative Commons License 2021.06.23 0 0 42733

Mostantól minden Roco modellbe ezeket az OEM motorokat teszik?

Vagy csak az új konstrukciókba?

Bz-ben milyen van? Az viszonylag új termék.

 

Nem lehet, hogy ez egy ideiglenes, a modellek csak kis részét érintő intézkedés?

A Covid miatt hirtelen megnövekedett a kereslet és többletkapacitásra van szükség, remélem csak erről van szó.

Én év elején vettem utoljára új Roco modellt, abban még a klasszik Roco motor van.

Előzmény: Förster (42684)
kavicsasínen Creative Commons License 2021.06.23 0 1 42732

Túl fehér a légkondi (gondolom, most szerelték be :D).

 

Gratula, sokat dob a modellen!

Előzmény: tothgun modells (42726)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.06.23 0 0 42731

Nem tudom, hogy a hozzánk bejáró magánvasúti dizel/elektromos mozdonyok mennyire lehetnek vonzóak a hazai modellezők számára.

 

 

DB Cargós 469 pliiiz :D

Előzmény: S.A.S (42723)
RhB Creative Commons License 2021.06.23 -1 3 42730

Jól néz k. Gondolom ezt te csináltad? Többen is csinálnak Gigant klímát, de nem tudom a minőség/ár/összerakási bonyolultság adatokat. :D

 

Tavaly decemberi képek.

 

 

Előzmény: tothgun modells (42726)
braun Creative Commons License 2021.06.23 0 0 42729

A Pikonak jelen tudás szerint nincs olyan Szergeje, ami megfelelnek a magyar csíkosnak (három zsalu, díszléc, gyári hangtompító).

Előzmény: Bad Schandau (42724)
v63 009 Creative Commons License 2021.06.23 -1 4 42728

No, az ilyen hsz és képanyag az, amiért "megéri" -legtöbbször csak passzívan-követni a fórumot. Egy apróságnak tűnő kiegészítő, ami nagyon szépen el lett készítve. Én az ilyen munkáért tudok lelkesedni. Gratulálok hozzá!!!

Előzmény: tothgun modells (42726)
E-lok Creative Commons License 2021.06.23 0 0 42727

Azért a Piko szergejt bármilyen aspektusban fantáziamodellnek titulálni, hát na...... :))

Előzmény: Bad Schandau (42724)
tothgun modells Creative Commons License 2021.06.23 -3 13 42726

Üdvözletem!

 

Nem áll szándékomban senkit sem megbántani, így nem egy konkrét hozzászólásra reagálnék, hanem magára az aktuális témára.

 

Nos, a vasútmodell gyártás, mint olyan, kőkemény üzlet bármelyik nagy modellgyártó cégnek külföldön és itthon, de a kisszériások többségének is. Komoly pénzek mennek el a nagy cégeknél témák kutatására, felmérésekre, üzleti tervekre, alkatrészek tervezésére, gyártására, munkások fizetésére, marketingre, logisztikára és még ki tudja mire...

 

Éppen ezért csak a szükséges mértékig dolgoznak ki részleteket, azokat, amelyek befektetés/megtérülés szinten megérik, a többit gond nélkül elnagyolják, így általában a belső részletek, vagy a külső, de nem szem előtt lévő részletek (pl. alvázberendezések) sínylik meg. Van azért üdítő kivétel is, pl. a PIKO Laminátkája, ahol még a vonórudak is kidolgozásra kerültek, az alvázon lévő szerelőlámpák is megvannak, sőt világítanak is, cserébe - talán az elszabadult költségek miatt - raktak bele egy gyenge minőségű motort... Ebből fakad, hogy tökéletesen valósághű modellt ilyen szinten ne is keressen a modellező, mert csalódni fog. Ezerszer volt itt téma a fórumon a modellek kapcsán a kompromisszumkészség, kinek mi fér még bele?

 

A szenvedély, hogy minden látható részletet úgy kidolgozzunk, ahogy a valóságban is van, csak néhány  "megszállottnál" van meg és az ilyen modellek általában megrendelésre készülnek egy-két-öt darabos szériában, így kereskedelmi forgalomba - sokszor szem elé sem! - nem kerülnek. Jellemzőjük, hogy bőven kihasználják a technika vívmányait (3D nyomtatás, fotómaratás, CNC marás, lézervágás, műgyantaöntés). A teljesség igénye nélkül ide sorolnám a hazai modellezők közül Koszti Tamás Bzmot-ját, Nagy Zoltán jó pár modelljét, Novák András modelljeit vagy éppen a lelkes fiatalokból álló Elite Model-t, de persze a régebbi időkben is voltak ilyen szenvedélyes modellezők, mint Domonkos Bandi bácsi.

 

És most egy távolabbi párhuzam a makettezéssel. Az elmúlt években egyre nagyobb trend lett a makett gyártók körében, hogy makettjeiket csak egy bizonyos szintig dolgozzák ki alaposan, mintegy teret adva az "aftermarket" kiegészítőket gyártó cégeknek. Ezek aztán tényleg mindent beleadnak a kiegészítőikbe, hogy a lehető legjobban hasonlítsanak a valódira, így hihetetlenül részlet gazdag, valósághű makettek születhetnek. Persze az alap makettnél két-háromszor magasabb áron...

 

Talán az A.C.M.E. is így van vele, hogy jó az a Gigant klíma úgy, ahogy mi megcsináltuk. Jelzés szinten, jelképesen ott van, aztán akinek nem tetszik majd lecseréli másra...

 

 

Üdv, tothgun

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!